میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

پیشنهاداتی برای رمان

به عادت سال‌های گذشته اگر بخواهم از بین کتابهایی که سال گذشته خوانده‌ام تعدادی را انتخاب کنم و بچسبانم به لیست‌ سال‌های قبل، می‌شود همین لیستی که در ادامه‌ی مطلب آورده‌ام. کتابها را مثل سنوات گذشته سه گروه کردم ؛ اگر در هر گروه چندتایی را خوانده باشید و پسندیده باشید می‌توانید به احتمال زیاد از باقی هم‌گروهی‌هایش نیز لذت ببرید و بالعکس! البته همان‌طور که سالهای قبل گفته‌ام مو لای درز این تقسیم‌بندی می‌رود به‌شدت هم می‌رود!

تکرار می‌کنم! این یک گروه‌بندی است و نه درجه‌بندی. یعنی کتابی که در گروه A قرار گرفته است هیچ ترجیحی به کتابهای گروه B و C ندارد. فقط من با سلیقه خودم این تشخیص را داده‌ام که اگر کسی دو سه کتاب از یکی از این گروه‌ها را خوانده و لذت برده باشد به احتمال زیاد از هم‌گروهی‌هایش نیز لذت خواهد برد و بالعکس مثلاً اگر یکی دو تا از گروه C را خوانده باشید و خوشتان نیامده باشد توصیه من این است که سراغ هم‌گروهی‌های آن نروید.

امیدوارم تا سال آینده پروژه نمره‌دهی به کتابهای قبلی اتمام یابد و بتوانم لیستی با توجه به نمره‌ها در اختیار دوستان قرار بدهم.


 

 

 

کتابهای قابل توصیه که در سال 94 خوانده شد:

نام گل سرخ – اومبرتو اکو (5)  A  اینجا

امپراتوری خورشید – جی.جی.بالارد (5)  B  اینجا

قهرمانان و گورها – ارنستو ساباتو (5) C اینجا

صحرای تاتارها – دینو بوتزاتی (4.7) B اینجا

برادران کارامازوف – داستایوسکی (4.6) A  اینجا

خانم دَلُوِی – ویرجینیا وولف (4.4) C  اینجا

خانه ارواح – ایزابل آلنده (4.4)   A اینجا

خاطرات یک گیشا – آرتور گلدن (4.1) A اینجا

خانواده پاسکوآل دوآرته – خوسه سلا (4.1) B اینجا

باغ سیمانی – یان مک‌ایوان (4.1) B اینجا

زنگها برای که به صدا در می‌آید – همینگوی (3.9) A اینجا

خشم – فیلیپ راث (3.8) B اینجا

کتابهای قابل توصیه که در سال 93 خوانده شد:

جنگ آخرزمان ماریوبارگاس یوسا  B  اینجا

ینگه دنیا جان دوس پاسوس  B  اینجا و اینجا

گهواره گربه  کورت وونه گات  B  اینجا

آدلف  بنجامین کنستان  A  اینجا

سال های سگی  بارگاس یوسا C  اینجا و اینجا

مونالیزای منتشر   شاهرخ گیوا B  اینجا

سرگذشت تام جونز  هنری فیلدینگ A  اینجا

پشت فرمان با مامان  لیز نورگوآ  A  اینجا

خانه خوبرویان خفته  یاسوناری کاواباتا  C  اینجا

خاک بکر  ایوان تورگنیف  A  اینجا

آنها به اسبها شلیک می کنند  هوراس مک کوی A اینجا

آلیس  یودیت هرمان  C  اینجا

کتابهای قابل توصیه که در سال 92 خوانده شد:

اپرای شناور  جان بارت BوC  اینجا

جاز  تونی موریسون  C اینجا

وجدان زنو  ایتالو اسووو  B اینجا

سیمای زنی در میان جمع   هاینریش بل B اینجا

ابر ابله   ارلند لو A اینجا

خرده جنایت های زناشوهری  امانوئل اشمیت A اینجا

زندگی در پیش رو   رومن گاری A  اینجا

یکی مثل همه  فیلیپ راث B اینجا

اعتماد   آریل دورفمان C اینجا

عطر  پاتریک زوسکیند A  اینجا

کتاب های ایرانی سال 92:

شازده احتجاب  گلشیری  C اینجا

ترس و لرز   ساعدی A اینجا

آویشن قشنگ نیست  حامد اسماعیلیون B اینجا

کتابهای قابل توصیه که در سال 91 خوانده شد:

گفتگو در کاتدرال  یوسا  اینجا و اینجا  C

اگنس  پیتر اشتام  اینجا  B

نوای اسرارآمیز  امانوئل اشمیت  اینجا A

تریسترام شندی  لارنس استرن  اینجا و اینجا و اینجا C

ژرمینال   امیل زولا  اینجاA

پوست انداختن  کارلوس فوئنتس  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا C

گل هایی به یاد آلجرنون دنیل کیز  اینجاB

میرا  فرانک کریستوفر  اینجا B

دوست بازیافته  فرد اولمن  اینجا A

تس  تامس هاردی اینجا و اینجا A

قصری در پیرنه  یوستین گوردر  اینجا B

گاوخونی  مدرس صادقی  اینجا B

خاطرات روسپیان سودازده من  اینجا B

کرگدن  اوژن یونسکو  اینجا B

آذر ماه آخر پاییز ابراهیم گلستان اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 90 خوانده شد:

در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا B

عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا  B

شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا B

مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا B

ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا B

اجاق سرد آنجلا فرانک مک کورت  اینجا A

مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا  C

تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا A

آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا B

تونل  ارنستو ساباتو  اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 89 خوانده شد :

سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا B

شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا A

هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا B

کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا B

در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا B

مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا B

1984  جورج اورول  اینجا و اینجا B

آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا A

همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا C

مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا A

همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا A

زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا B

ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا A

خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا A

ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا B

ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا A

دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا A

رگتایم اب ال دکتروف  اینجا B

احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا A

پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا A

و البته کتابهایی مثل: مزرعه حیوانات A, بازرس هاند واقعی A, قمارباز A, دل سگ B, یازده دقیقه A, بیگانه B, گتسبی بزرگ A, لیدی ال A, کبوتر B, تیمبوکتو B, سلاخ خانه شماره پنج C, زندگی کوتاه استA, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر Aو زنگبار یا دلیل آخر Bو...!

 

.......................

پ ن تکراری: با هزار وسواس یک طرح روی جلد را برای مطلب کتاب مورد نظر انتخاب می کنی ...اما حالا که می ری سراغ صفحات مربوطه می بینی که به دلیلی که همه می دونیم چیه عکس مورد نظر دیده نمیشه! ای تو روحت خوزه آرکادیو آئورلیانو.

نظرات 15 + ارسال نظر
حنّا . ج شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 05:38 ب.ظ http://maknunat-e-maktub.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
خیلی عالیه
تواضعتون قابل ستایشه
باید انتخابای خوبی باشن ...
رمان های خارجی اکثرا خیلی بهتر از رمان های ایرانی ان

سلام
سلامت باشید... البته رمان‌های ایرانی خوب هم پیدا می‌شود. منتها من در این زمینه کم‌کار بودم و باید بیشتر وقت بگذارم.

حسن شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام ... آخجوووون پیش به سوی نمایشگاه من که خیلی بیشتر گرایشم به A هس و بعضی وقتا هم B چون تازه کتاب خون شدم . راستی این رمان جز از کل راجبش زیاد شنیدم چی کنم!؟ با تشکر از این لیست باحال

سلام
در مورد جزء از کل نظری ندارم چون هنوز حتا نخریدمش!
امیدوارم این لیست به کار بیاید.
تا سال آینده ببینیم چه‌قدر کتاب خواهیم خواند

ماه روشن یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام

واقعا چه به موقع است این پست . دست شما درد نکند .
حسابی به قول یکی از دوستان میشه با این لبست رفت نمایشگاه و دست پر _ و البته جیب خالی! _ برگشت .

اما بدون پرچم عزیز ، چون عموم این کتابها خط روایی داستانی دارند ، ذکری از کتاب مقاومت شکننده نکردید؟

به نظرم جاش در فهرست تان خالی بود ؛ بخصوص اگر مبخواستیم پروژه ی خرید کتاب را تهرانیزه کنیم !

سلام
جیبی که خالی نشود پُر بودنش بی‌فایده است! (ضرب‌المثل از خودم )
در مورد لیست هم به عنوان مطلب ارجاعتان می‌دهم: پیشنهاداتی برای رمان.
مقاومت شکننده را هم چندبرابر هر کتاب دیگر تبلیغ کرده‌ام و به زودی سریالش را دوباره کلید می‌زنم
ولی چرا وبلاگ را ترکوندی!!؟ اون کُری خواندن‌ها نمک فوتبال است و اصلاً مایه دلخوری نبود...تعجب کردم

فرانک یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام
خیلی ممنون از زحمت شما خیلی لیست بدربخوریه
ولی من که نمایشگاه کتاب و دوست ندارم و نمیرم
من سلیقه م به هر سه گروه میخوره .سال های اول بیشتر رمانهایی که خوندین من خوندم شاید چون اونها معروفتر بودن.
الان بیشتر کتابهایی که معرفی میکنید حتا اسمشونم نشنیدم
حالا که شما انقدر خوبین و به درخواستهای دوستان سریع جواب میدین میشه منم یه درخواست کنم؟یه داستان خاطره بنویسین لطفن
اون قدیما بیشتر خاطره مینوشتین.که سطحشون از خیلی از داستانهای ایرانی بالاترهمخصوصن طنزتون هم قویه

سلام
امیدوارم به درد بخورد...
حتماً جایی که از نمایشگاه بهتر و بیشتر تخفیف دارد را سراغ دارید
چقدر زود سال‌دار شد این وبلاگ! دوباره انتخابات خواهیم داشت و اسم‌ها دوباره آشنا خواهند شد
داستان خاطره خیلی خوبه... منتها این‌جور مطالب اصلن سفارش‌بردار نیست... زورکی نیست... یعنی اون‌جور که آدم اراده کنه بنویسه ولی به قول رضا عطاران ما برای اینکه مخاطب راضی باشه حاضریم داستان‌خاطره بنویسیم

مدادسیاه دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام
چرا فهرست 94 نسبت به 93 این قدر کوتاه تر است؟
نظر حسن من را به صرافت انداخت ببینم کدام گروهی ام. نتیجه: گروهC

سلام
طولش همان‌قدر است... به گمانم چون تیتر سالها مشخص نبود دچار این اشتباه شدید... رنگ تیترها را قرمز کردم تا خط جدایش مشخص‌تر شود.
دقیقاً شما ازکتاب‌های گروه c بیشتر لذت می‌برید.

زهره دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:19 ب.ظ http://zohrehmahmoudi.blogfa.com/

توی این لیست کتاب هایی که خوندم زیاد نیست
اما راستش رو بگم دچار وسواس شدم با کتاب. باید آ دو ایکس لارج باشه که بخونم. حالا لطفا دوباره گروه بندی کنید.

سلام
زوایای آ دو ایکس لارج را کمی بیشتر باز کنید تا ببینیم چیست

استراگون دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:20 ب.ظ http://choobalef.blog.ir/

ایول چه کار خوبی کردی پیشنهادات رو طبقه‌بندی کردی. به نظرم حتی می‌شد یه سری از ویژگی‌هایی که برای A ,B,C در نظر گرفتی رو حدودی بگی.
من که ملغمه‌ای بودم از همه‌ی گروه‌ها ولی فکر کنم به ‌‌B نزدیک‌تر باشم. گفتگو در کاتدرال و گهواره گربه و... :)
پ.ن: هیچ‌ وقت نتونستم اسم این ‌آدمای صد سال تنهایی رو حفظ کنم یکی از مشکلاتم با ادبیات امریکای لاتین و روسیه همین اسم‌های بلند و لقب‌هاشونه ؛)

سلام
دفعات قبل به این ویژگی‌ها اشاراتی داشتم مثل خطی و غیرخطی بودن و... منتها چون همانطور که گفتم موهای زیادی لای درز این گروه‌بندی می‌رود باز کردن بیشتر آن موجب ریختن همه آن موهای لای درز می‌شود

پوریا سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:59 ق.ظ http://postandakhtan.blog.ir/

سلام بزرگوار
خوشبختانه از لیست خوب شما همه رو خوندم و بعضی ها رو حتی چند باره خوانی کردم.../ البته به غیر از سه تا که ندارمشون ...
به شخصه همیشه از ادبیات امریکای لاتین لذت فوق العاده یی بردم/ ژاپن رو دوست داشتم/ ایران رو تا همین چند سال پیش دنبال می کردم اما الان خیر...روس رو باهاش کنار اومدم ولی بی خوانش نگذاشتم/..و باقی از هر کدوم حظی بردم و هر کدوم در من ردی از خودشون جا گذاشتند تا ابد ...
نمی تونم خودم رو توی گروه خاصی از اینها قرار بدم یا بگم به کدموشون نزدیک ترم به همین دلیلی که نوشتید که انتخابهاتون بر اساس سلیقه خودتونه و البته این یک درجه بندی نیست/ ...
.........
اما ادبیات امریکای لاتین/ بورخس . فوئنتس . یوسا / اصلن همین جناب مارکز فقید... این ادمها رو به شدت دوست دارم و عجیب احساس خویشاوندی می کنم باهاشون ...این رو شبی که مارکز رفت براش نوشتم.
....
خداحافظ ای خالق صد سال تنهایی های من ، با تو بود که من در سال وبا عاشق شدم و به همراه تو و پدر سالار بود که در پاییز قدم میزدیم. طوفان برگی به پا میشد زمانیکه خاطرات روسپیان غمگینت را برایمان بازگو میکردی...از امروز آدم هایی پیدا میشوند که به سرهنگ نامه بنویسند و گزارش یک مرگ و گزارش یک آدم ربایی را اعلام کنند ...انگار همین دیروز بود که با هم در تشییع جنازه مادر بزرگ شرکت کردیم و بوی خوش گواوا را در ریه هایمان فرو بردیم. ای زیباترین غریق جهان در این ساعت شوم که وقت رفتنت رسیده. تو برو و آسوده بخواب زیرا که من آنقدر یادداشت های روزهای تنهایی را برای این زائران غریب بازگو خواهم کرد که ملکه ذهنشان بشود ، اما تو هم در این لحظه های آخر قولی به من بده که برایم همچنان از عشق و شیاطین دیگر بگویی ...
و بازم اینکه وبلاگتون واقعن معرکه ست/ ممنون از شما...

سلام رفیق
این‌که نمی‌توان در گروه خاصی قرار گرفت یکی از موهای کلفتی است که لای درز این تقسیم‌بندی است! من هم نیز همین گونه ام... در هر گروهی کتابی هست که نمره 5 را بگیرد و همین نشان می‌دهد که نمی‌توان در یک گروه جا گرفت... شاید بتوان با شناخت حال و هوایی که در آن به سر می‌بریم و تشخیص این که در چنین حال و هوایی با کدام کتابها بیشتر می‌شد عشق ورزید، به سراغ این لیست بیاییم و کتابی را که نخوانده‌ایم انتخاب کنیم. شاید این‌گونه می‌گفتم بهتر بود
اما کنجکاوم بدانم آن سه کتاب کدام‌ها بوده است... شاید خیالتان را راحت کردم و یا توصیه اکید که آب را از دستتان پایین بگذارید و بشتابید به سوی...
در میان دوستان و آشنایان علاقمندان ادبیات آمریکای لاتین زیاد دیده‌ام و خودم یکی از آنها هستم ولی گمانم شما با این اوصاف جزو صدرنشینان هستید
و آخر اینکه شما لطف دارید.

زهره سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:27 ب.ظ http://zohrehmahmoudi.blogfa.com/

زوایای دو ایکس لارج را باز کنیم که سه ایکس می شود
شوخی کردم. منظورم این است که کتاب هایی را دوست دارم بخوانم که بسیار بسیار خوب باشند. از هر نظر. نثرخوب- ترجمه خوب- متن خوب-
دلیل این سخت گیری هم وقت کم است و این همه کتاب

سلام
بله چندان نباید با زوایا کلنجار رفت
والللا ما همگی دوست داریم کتاب‌هایی که بسیار بسیار خوب باشند را بخوانیم یعنی یه‌جوری بود که اول همه‌ی کتابهای بسیار بسیار خوب را می‌خواندیم و بعد اگر فرصت بود می‌رفتیم سراغ‌ کتابهای بسیار خوب و دیگه اون اواخر بازم اگر وقت بود می‌رفتیم سراغ کتابهای خوب خالی

سحر سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:49 ب.ظ

والله من که نفهمیدم کدوم گروه رو دوست دارم!

به نظرم زیاد نباید گیر بدیم به این گروه بندی، اما شما چرا هیچوقت از ما نمی پرسی ما چی می خونیم، عین بعضی از این وبلاگهای خارجکی؟!
چطور ما همیشه میایم سر بزنیم ببینیم شما چى می خونی، اما شما سالی یه بار هم نمی پرسی خواننده های خوب وبلاگم شما چی می خونید؟!!!

سلام
در مورد گروه‌بندی ذیل کامنت پوریا چیزهایی نوشتم...
اما در مورد وبلاگهای خارجی:
اول اینکه مرگ بر آمریکا (جهت محکم کاری)
دوم اینکه مخاطبان گاهی خودشان بیان می‌کنند که چه می‌خوانند.
سوم اینکه پیشنهاد خوبی است.

محمد چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام واقعا تشکر بابت این همه دقت و ظرافت تو کارتون واقعا وبلاگ شما حقشه که بترکه! اینقد که بخش نظراتش شلوغ بشه ولی افسوس که کتاب اینجا خیلی منزویه .من بیشتر رمان هایی خواندم با نثر ساده مثل آدلف اما وقتی تعریف های شما را از سفر به انتهای شب دیدم خیلی وسوسه شدم منی که نثر ساده خواندم میتونم طرفش ؟

سلام
لطف دارید رفیق
همین آهسته و پیوسته جلو رفتن بهترین گزینه است... و سوخت موتور وبلاگ هم خوانندگان و نظراتشان است.
برای کتاب سفر به انتهای شب مشکلی نخواهید داشت... خیالتان راحت باشد

پوریا چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:44 ب.ظ http://postandakhtan.blog.ir/

ممنون از شما: )
درسته همه چیز به میزان حظ بردن هر کدوم از ما و البته درکی که از اون کتاب داریم مربوطه/...
امتیاز دهی هم خوبه/ ادم های کاربلدی مثل شما اگر امتیاز بدهند خوبه...: )
و اون کتابها.
بازرس هاند واقعی.
احتمالن گم شده م
اویشن قشنگ نیست
حالا که دقت کردم دیدم دقیقن دو تاش ایرانی هستند که خب من از تولیدات دهه هفتاد به این طرف کمتر ایرانی خوندم.. . و اینکه بازرس هاند هم فکر می کنم تو ژانر پلیسی جنایی باشه که کمتر علاقمندم به این ژانر...البته فرصت نکردم لینک های مرتبط با این کتابها رو بخونم...استنباطم رو ازعناوین گفتم. شاید وقتی دیگر بیام و استفاده کنم...
پایدار باشید/..

ممنون رفیق
بازرس هاند واقعی یک نمایشنامه کوتاهه که خب من خوشم امد...اون دوتای دیگر هم که خودت سر فرصت خواهی دید. اویشن رو توی این سه تا بیشتر دوست دارم.
ممنون از لطفت

مجید مویدی چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:53 ب.ظ http://majidmoayyedi.blogsky.com

به ترتیب از بالا، سه تای اول رو قصد دارم امسال بخونم حتما.
میله جان به نظر میاد هر چی از گروه A به سمت C حرکت می کنیم، پلات و ساختار روایی رمان ها پیچیده تر میشه. درست متوجه شدم؟

سلام
بله دقیقاً
امیدوارم برنامه‌ها به خوبی انجام بشود... یاد هاینریش بل افتادم... بد فکری نیست قطار به موقع رسید رو امسال بخوانم اگر در انتخابات رای بیاورد
ضمناً از الان بهت بگم که با اون سه کتاب عشق و حالی خواهی کرد اساسی

هلاچین پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام بر میله‌ی بی همتا.
این کار، همان طور که پیش‌تر هم گفته‌ام، واقعا عالی است. اینکه زحمت خواندن این همه کتاب را بکشی و دسته بندی کنی و امتیاز بدهی و گلچین‌شان را معرفی کنی یعنی راه را برای کتاب خواندن خیلی‌ها هموار کرده‌ای. زیرا یکی از معضلات همیشگی بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب، انتخاب کتاب خوب است.
و اما یک سوال: خود شما کدام گروه را بیش‌تر می‌پسندید؟
و یک پیشنهاد: هنگام نوشتن درباره هریک کتاب گروهش را هم مشخص کنید.

برقرار باشی
بلا می سر

سلام رفیق قدیمی
ممنون
ذیل کامنت پوریا و پس از آن توضیحاتی در این‌خصوص دادم... بستگی به شرایط درونی و بیرونی گاهی می‌طلبد با یکی از گزینه‌های Cمانند دست و پنجه نرم کنم و گاهی آسودگی خواندن یک گزینه از گروه A ...
و اما در مورد پیشنهاد: الان مدتی است که نمره می‌دهم که ابزار کارآمدتری است...در خود مطلبی که می‌نویسم برای مخاطب مشخص خواهد شد که کتاب در چه گروهی است و آیا دوست دارد آن را بخواند یا خیر...
سلامت باشی

فروغ سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام روزتون به خیر و ممنون که نظرات و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک میذارین . بلاگتون فوق العاده ست و همیشه باعث می شه من گذر زمان رو حس نکنم درست مثل حس آرامشی که تو کتابفروشی ها دارم
فقط یه سوال . این گروه بندی A و B و ... تو تمام سالها رابطه رو حفظ می کنه ؟ منظورم اینه که کتابهایی که تو سال 93 تو گروه A قرار گرفتن با کتابهای گروه A سال های دیگه اون ارتباط رو حفظ می کنه ؟

سلام
حس آرامش داخل کتابفروشی...خیلی تشبیه خوبی بود...خوب از اون جهت که خیلی خوش به حالم شد
در مورد سوال: بله همین طور است. مستقل از زمان است و سعی کردم در سالهای مختلف یکسان گروه بندی کنم.
ببخشید دیر پاسخ دادم.
ممنون از لطفت رفیق

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد