میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

پیشنهاد رمان

همانطور که قول دادم با کمی تاخیر لیست کتابهایی که امسال قصد خواندنشان را دارم اینجا قرار می دهم. در ذیل لیست هم کتابهایی که قبلاً در این وبلاگ معرفی و واجد شرایط توصیه نمودن هستند را مجدداً ذکر می کنم باشد که در انتخاب و خرید کتاب دوستان را کمک نماید:

سال مرگ ریکاردو ریش  ژوزه ساراماگو

شهود  فلانری اوکانر

بیلی بات گیت  دکتروف

کوه جادو  توماس مان

تریسترام شندی  لارنس اشترن

شکست در کوئینتا  استانیسلاو لم

عطر  پاتریک زوسکیند

پدرو پارامو  خوان رولفو

یوزپلنگ  تومازی

چه کسی دورونتین را باز آورد  کاداره

زنگها برای که به صدا در می آید  همینگوی

خاطره دلبرکان غمگین من  مارکز

گرسنه  کنوت هامسون

آمریکا  کافکا

تسلی ناپذیر  ایشی گورو

عروس فریبکار  اتوود

سکه سازان ژید

خانم دلوی  وولف

جاز  تونی موریسون

زندگی در پیش رو  رومن گاری

پوست انداختن  فوئنتس

مادر  پرل باک

تس  تامس هاردی

دلتگی های نقاش خیابان چهل و هشتم  سلینجر

ژاک قضا قدری و اربابش  دنی دیدرو

دعوت به مراسم گردن زنی  ناباکوف

اگنس  پیتر اشتام

گفتگو در کاتدرال  یوسا

بیلیارد در ساعت نه و نیم  هاینریش بل

تورتیا فلت  اشتین بک

خرده جنایت های زن و شوهری  اشمیت

مالون می میرد  ساموئل بکت

بندرهای شرقی  امین مالوف

کرگدن  اوژن یونسکو

امید  آندره مالرو

................................

خانه ادریسیها  غزاله علیزاده

کوزه بشکسته  بهنود

شازده احتجاب  گلشیری

تو می گی من اونو کشتم  احمد غلامی

چه کسی از دیوانه ها نمی ترسد  مهدی رضایی

لب بر تیغ  سناپور

گاوخونی  مدرس صادقی

من عاشق آدم های پولدارم  سیامک گلشیری

خیلی خوشبختم خانم صادقی  علیرضا مجابی

بارداری نابهنگام آقای میم  محمدرضا مرزوقی

عاشقانه های یک الاغ خر  امیرعباس مهندس 

................................................................. 

و حالا کتابهای قابل توصیه که در سال 90 باضافه این یک ماه اخیر خوانده شد: 

1-      در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا

2-      عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا

3-      شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا

4-      مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا

5-      ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا

6-      مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا

7-      خاکستر آنجلا (اجاق سرد یا اشک و رنج و...یا همون چیز آنجلا) فرانک مک کورت  (مطلب بعدی!}

8-      تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا

9-      آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا

10-   تونل  ارنستو ساباتو  اینجا 

11- ژرمینال   امیل زولا  اینجا

12- گل هایی به یاد آلجرنون دنیل کیز  اینجا

................................................................... 

کتابهای قابل توصیه که در سال 89 خوانده شد : 

1-      سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا

2-      شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا

3-      هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا

4-      کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا

5-      در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا

6-      مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا

7-      1984  جورج اورول  اینجا و اینجا

8-      آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا

9-      همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا

10-   مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا

11-   همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا

12-   زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا

13-   ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا

14-   خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا

15-   ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا

16-   ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا

17-   دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا

18-   رگتایم اب ال دکتروف  اینجا

19-   احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا

20-   پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا

و البته کتابهایی مثل: شازده کوچولو , مزرعه حیوانات, بازرس هاند واقعی, قمارباز, دل سگ, یازده دقیقه , بیگانه, گتسبی بزرگ , لیدی ال, کبوتر , تیمبوکتو , سلاخ خانه شماره پنج , زندگی کوتاه است, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر و زنگبار یا دلیل آخر و...!

نظرات 40 + ارسال نظر
محسن پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ق.ظ http://ketabamoon.blogsky.com/

اول صبی چه وبلاگ خوبی پیدا کردم. با اجازه ی خودم لینکتون کردیم. تا بعدن سر بزنیم.

سلام
لطف دارید قربان... خوشحال شدم
در خدمتیم

فرواک پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:44 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
ممنون و سپاس از این لیست خوب و بلند بالا.

سلام
خواهش می کنم...امیدوارم که به کار آید

حسین پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ http://hr-mylife.blogsky.com

سلام دوست عزیز
از اشنایی با وب شما خوشحال شدم
اگه میشه به وب منم سر بزنید و تبادل لینک کنیم
منتظر حضورتون هستم

سلام برادر
به همچنین...

ص.ش پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ق.ظ

دارم میرم نمایشگاه...
اما خوب بازم پاتوقم کتاب دست ۲ های انتقلابه:))))

سلام
امیدوارم پربار باشد...
اونجا که بعله

امیر پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ق.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

کار خوبیه.میشه فهمید که رو چه کتابهایی تاکید بیشتری
دارین. من دوست دارم موضوعات رمانهام با هم فرق داشته باشن.پس بخاطر لینکها ممنون.
اولین بار کی فهمیدید عاشق کتاب شدید ؟

سلام
ممنون...امیدوارم که به کار بیاید...
..............................................
واللللا:
جواب کلاسیک به قول یکی از دوستان: وقتی که اولین بار سرمو کردم لای کتاب و بو کشیدم
و جواب غیر کلاسیک:
وقتی با هزار ژانگولر بازی از همسایه ها یه کتاب تن تن امانت می گرفتم و ظرف 24 ساعت چند بار می خوردمش

پیانیست پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 ق.ظ

از علاقه من به دنیای بزرگترها که خبر دارید... خوشبختانه دنیای سوفی رو خوندم... و خیلی دوستش دارم. چون کاملا برای سن من نوشته شده... ناتور دشت هم همینطور... و اما... من عاشق آدم های پولدارم خیلی بیخود بود. گفتم که میزان علاقه من به دنیای آدم بزرگ ها باعث شد که نظرم در مورد این کتاب این باشه...

سلام
کودک درون شما معرف حضور هستند
....................
حالا باید بخونمش ببینم ... کنجکاو شدم...
اون دو کتاب که بعله...

دامون قنبرزاده پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ق.ظ http://cinemaekhanegi.blogsky.com

یادداشت های یک سینمای خانگی:
- "خرده جنایت های زنا شوهری" عالی ست. مثل چند نمایشنامه ی خوب دیگر از اشمیت. پر از پیچ و خم و غافلگیری.
- "گرسنه" عالی ست اما فیلمی که براساس آن ساخته شده، برعکس همیشه که معمولاً وقتی سینما سراغ ادبیات می رود، نمی تواند از پسش بربیاید، از خودِ کتاب تاثیرگذارتر و شاهکارتر است. فیلمی تکان دهنده و عجیب.
- خواندن "تریسترام شندی" البته کار سختی ست و حوصله ی آدم را سر می برد. استرن، البته از عمد این کار را می کند. در زمانه ای که همه داعیه ی پست مدرن و این لوس بازی ها را دارند، چندصدسال پیش، کسی مثل استرن، پرونده ی بی مزه ی این موضوع را بست و گذاشت کنار بدون اینکه بداند در حال خلق چه نوع اثری ست!
- "تس" پولانسکی فیلم خوبی ست اما "تس" هاردی را نخوانده ام.
- "ناتور دشت" ... ... ... واقعاً چه می توانم بگویم درباره ی کتابی که تا حالا سه بار دوره اش کرده ام و قرار است حفظش کنم!!!
ـ "خاکستر آنجلا" شیرین و جذاب و خواندنی
- "ژرمینال" ... امیل زولا؟!!! این آدم شاهکار است ... دیوانه است ... مگر می شود توصیفات تکان دهنده اش از کارگردان معدن را به این راحتی ها، بعد از گذشت چند سال از خواندن کتاب، فراموش کرد؟
- لویی فردینان سلین را چندان دوست ندارم.
- "1984"و Big Brother ش، آدم را می ترساند.
- "زن در ریگ روان" فیلم فوق العاده ای از آن ساخته شده و البته یک کتاب خوب دیگر از کوبو آبه: "تجاوز قانونی"
- "خداحافظ گری کوپر"؛ کتاب سال های دور. به جز دیالوگ های محشر شخصیت ها، هیچ وقت از کلیتش خوشم نیامد. برعکس خیلی ها که انگار حتماً باید بگویند خوشمان آمده حتی اگر نخوانده باشندش!!!
- "کوری"، خواندش هنگام دوران نوجوانی، آنقدر تکان دهنده بود که هنوز هم پس لرزه هایش را حس می کنم. فیلم مزخرفی از رویش ساخته شد.
- "در غرب خبری نیست" کتاب خوبی ست که فیلم خوبی هم از رویش ساخته شد ... اینکه حماقت انسان ها تمامی ندارد.
- "ماجرای عجیب سگی در شب" نیمه ی اول عالی اما نیمه ی دوم ... انگار زیادی کش پیدا می کند.
- "دنیای سوفی" عالی ست ... عالی ... فقط همین.
- "گتسبی بزرگ" را چقدر سخت خواندم و هیچ لذت نبردم
- میلان کوندرا کلاً یک نابغه و یک دیوانه ی تمام عیار است ... "مهمانی خداخاظی"، " عشق های خنده دار"، "بار هستی" و ... این آدم روانی ست !!!
- "آبروی از دست رفته ی کاترینا بلوم"؛ فکر می کنم کتابش بهتر از فیلم باشد ...
- "کرگدن" ... انگار دیگر تبدیل شده به کتاب مرجع ... چیزی زیادی ازش یادم نیست ... خاطره ی سال های دور.
- کافکا، هر چند بزرگ است، چندان علاقه ای به او ندارم ... "مسخ" را به سختی تمام کردم ...
- "زنگ ها برای که به صدا در می آید" ... خاطره ای از دوران ده سالگی ام است ... الان دیگر هیچی ازش به یادم نمانده.
- "خنده در تاریکی" ناباکوف تکان دهنده است اما "دعوت به مراسم گردن زنی " را نمی دانم ... به نظرم ناباکوف یعنی همان "لولیتا" و بس.
- "مزرعه ی حیوانات" خاطره ی دوران کودکی ام ... کتابی متعلق به پدرم که قبل از انقلاب ترجمه شده بود ... بدون سانسور!!!
و در پایان
- جدیداً در حال خواندن کتابی هستم به نام "الفبای تقلب"؛ طنزنوشته هایی از چند نویسنده ... جلدی سبزرنگ دارد ... این کتاب عالی ست ... شگفت زده تان می کند ...
دامون

سلام دامون جان
ممنون از کامنت پر بارتان
- از اشمیت تا الان چیزی نخوندم ولی حس می کنم که عالی باشه
- گرسنه که در لیست 1001 کتاب هم هست ... خوشحالم که اقتباسش عالی شده و این منو مصر تر می کنه برای خوندنش
- سال نوشتن اثر آدم رو مبهوت می کنه... امیدوارم که دچار اون بلیه نشم و سرحال تا تهش برم
- تس هم در لیست 1001 هست ... ازش چیزی نخوندم تا الان
- ناتوردشت کتابیه که تقریباً میشه به همه توصیه کرد با خیال راحت
- آنجلا هم به همچنین...خواننده با مک کورت شدیداً همراه می شود
- حیف که قول دادم از هر نویسنده در هر سال فقط یک اثر بخوانم!! باید تا سال بعد منتظر بمانم برای اثر بعدی...فتح پلاسان را گرفته ام
- من عاشق سلین ام
- بله می ترساند امیدوارم که این ترس باعث باز شدن چشمانمان بشود تا بستن...
- زن در ریگ روان واقعاً حیرت انگیز بود... شرق خارق العاده
- فصل اول کتاب رومن گاری شاهکار است...به خاطر همون فصل اول قابل توجه است... اون جمله معترضه آخرش را خوب آمدید
- کوری ,یکی از رمان های ابتدای دوران وبلاگ نویسی...انگیزه ام را برای خواندن زیاد کرد...این شانس من بود
- هر چه از مصائب جنگ گفته شود باز هم کم است...دقیقاً به خاطر بی انتها بودن حماقت
- اوتیسم.... توصیف دقیقی از این بیماری دارد
- نوع پایان بندی هوشمندانه گوردر را دوست دارم
- راحت خواندمش اما انتظار خواننده را با آن جمله روی جلدش که حاکی از بهترین رمان قرن بیستم بودن است, بالا می برد اما در آن حد و حدود نیست اما بدک هم نیست
- کاش کوندرا کمتر سانسور می شد!!
- هاینریش بل را واقعاً دوست دارم ...انسان بزرگ, انسان قابل احترام...انسان
- دقیقاً من هم به همچنین
- محاکمه اش خوب بود هرچند ترجمه مزخرفی داشت...
- وداع با اسلحه بد نبود امیدوارم این یکی بهتر باشد...
- لولیتا که گیر ما نخواهد آمد...امیدوارم در افغانستان چاپ شود و گیر ما هم بیاید!
- آنقدر ترجمه ازش بیرون آمده که نگو....رکورد دار تعداد ترجمه!!
................
در پایان هم رفت توی لیست خرید!
ممنون

فرزان پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ق.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود وسپاس بسیار میله جان ...
از این لیستِ کامل ...کارِ همه رو آسون کردی__

سلام برادر
ممنون لطف دارید

ملودی پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://www.khodnevisnameh.blogfa.com

سلام
به به عجب کار خوبی کردید....دستتون درد نکنه.... اون کتاب مادر پرل باک رو به زودی در بخش کتابخوانی خواهم نوشت.... فعلا دختر کشیش تو دستمه ...

سلام
ممنون...امیدوارم که به کار آید
از پرل باک خیلی قدیما خاک خوب را خوانده ام...یادمه که خوشم اومده بود!
شما هم خوب می خوانید در غربت...آورین

مارمولک پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ب.ظ http://lizard0077.blogfa.com/

لیست خوبی شده، ممنون.

سلام دوست عزیز
ممنون

فرزانه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
روز کارگر رو به ما هم هیشکی تبریک نگفت میگن مگه شما کارگرین ؟ روزکارمند میگن مگه کارمندین ؟

سلام
روز مهندس هم که جزء قاذورات است بازم خوبه که شما روز زن رو دارید

مدادسیاه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:26 ب.ظ

درود بر میله راهنما
چه ازنظر تعداد و چه از نظر تنوع و کیفیت لیست پر و پیمانی است. مشتاقانه منتظر خواندن نظراتت به خصوص در مورد تریسترام شندی، ژاک قضا و قدری و گفتگو در کاتدرال هستم.

سلام بر مداد نویسا
دیگه شما همر تایید بزنید معلومه که بخت یار من بوده در انتخاب ها
ممنون

محمدرضا جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ق.ظ http://www.mamrizzio.blogfa.com/

منتظرم تریسترام شندی رو بخونی!

یعنی هنوز گاهی می خندم به این کتاب!

سلام
یادمه پارسال هم که این کتاب رو توی کتابخونه دیدی همین رو گفتی امسال می خونمش

zmb جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.divanegihayam.blogfa.com/

سلام...فردا می خواهم بروم نمایشگاه، اگر تا صبح ذوق مرگ نشوم...تفریح ما آدم های دیوانه سالی یک بار است، که در همهمه ی نمایشگاه پول هایمان را به قول والده بزنیم داغان کنیم!
خلاصه گفتم قبل از رفتن یک سر به شما بزنم، یک عرض ادب کنم و بگویم لیست کتابهای امسال را از اینجا هم دارم تقلب می کنم!

سلام
مادر من بعد از گذشت این همه سال کماکان سر حرفش در مورد کتاب ایستاده است
"اخه اینا چیه پول بالاش می دی چشاتو داغون می کنی"
لطف دارید
امیدوارم به کار آید

ققنوس جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ق.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

به به چه لیست بلند بالایی! کلی از کتابها رو نخوندم یعنی نه تنها نخوندم بلکه اسم خودش و نویسنده رو هم نشنیدم اعتماد به نفسم سقوط کرد!
خب برادر امانوئل اشمیت هم که رفته تو لیست واقعن کارهاش قشنگن من که کلن دوسش دارم!خرده جنایتها هم یکی از بهترینهاست. نمایشنامه هاش کوتاهه میشد سهمیه سالانه اش رو بیشتر کنین!

زندگی در پیش رو رومن گاری رو دو سه باری خواستم بگیرم نبود توشهر کتاب نکنه کمیاب شده؟؟ خیلی تعریفشو شنیدم.
هاینریش بل هم که خیلی عزیزه این کتابشو نخوندم هنوز ولی عقاید یک دلقک و آبروی از دست رفته و نان سالهای جوانی رو خیلی زیاد خوشم اومد. میراث رو هم ازش دارم که نخوندم هنوز.
شازده ابتهاج رو خوندم نظری ندارم! ولی کار اون یکی گلشیری آدمهای پولدار رو دوست داشتم

در مورد زندگی در پیش رو با اون حرفتون به دامون موافقم. بخش اولش رو خیلی زیاد خوشم اومد بقیه اش رو نه چندان. الان هوس کردم برم اون بخش رو بخونم.

دلم میخواد هی بنویسم ولی این فسقلی بیدار شده سر صبحی. به همسر میگم از سحرخیزی اش معلومه بچه دوتا مورچه کارگره!!

سلام
یه لحظه به این فکر کن که من تازه قراره برای اولین بار یک کار از اشمیت بخونم! اونوقت اعتماد به نفست برمی گرده
انجیل های من رو هم گرفتم و دارمش اما فکر کنم سالی یک کتاب از یک نویسنده روال خوبی باشه ...همین اول کاری به همش نزنیم
نه فکر نکنم کمیاب شده باشه ... بگردید پیدایش می کنید... اما در چه سطحی از انتظار باشد را قاعدتاً هنوز نمی دانم!
الان در کتابخانه سه کتاب نخوانده از بل و 4 تا از یوسا دارم ولی خب امسال همین ها رو می خونم (انگار می دونم چند سال دیگه زنده ام!!!)
از این اختلاف سلیقه ها خوشم میاد ... طبیعی و صادقانه... (در مورد کار سیامک گلشیری و نظر شما و یکی دیگر از دوستان)

.............

فسقلی دوست دارم

ص.ش جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:09 ب.ظ

رفتم نمایشکاه کتاب اوه اوه... شلوغ اقااااااااااا شلوغ و۱ سری انتشارات خاصو دیدم . کتابارو اوردم خونه به زور زور جا دادم تو کتابخونه
لیست کتابهایی که خریدم:
۱- کتب کریستین بوبن۸ جلد
در انتظار بربرها!!!!!
۳-داستانهای چخوف
۴-هنر و زیبایی از نظر سهروردی
۵ ۳تا کتاب رشته خودم.
۶-تهوع سارتر
۷- ابروی از دست رفته کاترینا بلوم ۰ هانریش بل.
۸-3 تا کتاب روانشناسی کوچولو نوحوانی (
1 سری کتابا جقدره گروننننننننننن بودن .. باس برم دست2 :
9 - لبخند بدون لهجه. ف حزایری
10 1 کتاب زبان.

سلام
یک ناظر خارجی وقتی ازدحام نمایشگاه کتاب رو می بینه احتمالاً پیش خودش فکر می کنه ایرانی ها در دستشویی هم دست از مطالعه بر نمی دارند! از شدت علاقه
..........
در انتظار بربرها خرید بسیار خوبی بود
و هاینریش بل را هم کماکان دوست دارم
و شما هم عاشق بوبن هستید
داستانهای چخوف هم که بعضاً مثل مربای آلبالو می مانند
تهوع را باید خیلی با حوصله بخوانی...شاید در واقع زیاد رمان نباشد!
و البته باقی هم که مورد پسندتان هست دیگر
............
دست دوم ها البته خیلی پربارتر خواهد بود...ان شاء...

آنتی ابسورد جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام برادر
دست مریزاد دست مریزاد آفرین.
لیست بلند بالایی بود.خیلی کتابهاش رو نخوانده ام! فرصتمان اندک است و نخوانده هامان بسیار...

سلام

به نخوانده ها نباید زیاد نگاه کرد به کتاب بعدی ای که قراره بخونی فکر کن

ترنج جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ http://femdemo.blogfa.com/

یکربع این پست را بالا و پایین کردم. پریدم به 14 سالگی بی خبری و 18 سالگی امیدوار و 20 سالگی دیوانه وار روزهای دانشجویی. مرسی از این صرف زمان :)

سلام
ممنون از زمانی که شما صرف کردید
18 و 20 رو دیگه نمیشه برگشت اما 14 رو میشه
امیدوارم سالهای آتی تمام خصوصیات 18 و 20 را با هم به همراه داشته باشد.

قوری جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:02 ب.ظ http://www.ghoori.blogsky.com

خاک به سرم
کامنتت رو این بلاگ اسکای جز جیگر گرفته پاک کرد
روم سیاه
فقط می خواستم بگم ما از این جسارتها هیچوقت نمی کنیم

لیستت هم عالی بود
و حال خوب کن

سلام
فدای سرت... دوباره خواهم نوشت
اختیار دارید دقیقاً همین عبارت انتهایی کامنتتان مد نظرم بود

آهو جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام ممنونم.سال کتابی دلپذیری خواهد بود حداقل در12موردی که من خوندم و حال کردم مطمئنم.چقدر خوب که نمایشنامه هم دارید من امسال15تا از این جیبیهاشو تو لیست دارم
حیف که ترکیب امسالتونو بستین یه رمان دیوانه خوندم از آگوتا کریستوف به نام دفتر بزرگ.اولین جلد یه تریلوژی.یعنی بی رحمی جنگ رو به ته برده بودا.
این تریسترام شندی چاپ جدیدشه؟من قبلا خیلی گشتم مثل اینکه فعلا تجدید نشده
سپاس و آرزوی عمر دراز واسه خوندنشون

سلام
شما هم یه پا بوک وورم هستیدا
اگه به تعداد دقت کرده باشید تهش بسته نیست فکر کنم آمارم باید 10 تایی بیش از این بشود (با توجه به قطور بودن تعدادی از کتابها , این گپ را گذاشتم که هم بد قول نشوم و هم اگر از اون طرف چیز شد کتابهای خاصی رو اضافه کنم...
حالا روی صفحه اولش یه چیزی بنویس و عکس و اینا و بفرست که من حتماً تهیه کنم و بخونمش
انتشارات نگاه 1388 چاپ اول
ممنون

ص.ش جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ب.ظ

اوفففففف
من جمله بندی های نوشته های آهو خانم را هضم نمیکنم!
این کتاب ۱۹۸۴ را تنوانستم ادامه بدهم از بس بد نوشته بدوندشو شاید ۱ ترجمه دیگر ازش پیدا کردم . پاک اعصابمان را ریخ بهم . در این جند ماه اولین کتابی بود که ۶۰ صفحه خواندن همانا و ول ککردن همانا...

سلام
با زبان محاوره بخوانید کاملاً قابل هضم است
.........
ای وای یعنی در این حد!!!!!
واقعاً نمی دونم چطور همدردی کنم

فرزانه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

لولیتا را منم دنبالشم
فیلمش را دیده ام ولی فکر کنم کتابش چیز دیگه ای باشه
میله جان اگر گذرت به افغانستان افتاد و پیدا کردی و خبرم نکردی ...
یه کتاب هم هست دوست دارم پیداش کنم و بخوانم لولیتا خوانی در تهران نویسنده اش خاطراتش را از زمان انقلاب فرهنگی نوشته فکر کنم آذر نفیسی باشه

سلام
دعا کنید اونجا چاپ بشود که بالاخره یه روزی خواهد شد...اونوقت دو سه تا رفیق فابریک باحال افغان دارم که برامون خواهند فرستاد
در مورد دوم فکر کنم باید دوستان اونطرفی برایتان اقدام کنند... کاش شما بخونید و بگید واقعاً پیازداغش زیاد شده بوده یا نه ... البته مهم هم نیست بالاخره ما که خیلی از اون چیزها رو دیدیم و می دونیم چه خبره...

انا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ق.ظ

با این حساب نخوانده هایم بسیار است

سلام
نخوانده ها که بله... اوووف ...مال همه همینطوره
به کتاب بعدی ای که خواهید خواند بیاندیشید

فرواک شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
خیلی ناشرا نیستند تو نمایشگاه. خیلی ها هم ندارند بعضی کتاب ها را. فکر کنم بعد نمایشگاه باید بگردم پی خیلی شان.
مثلاً نگاه و ققنوس و مرکز خیلی کتاب ها را دیگر چاپ نمی کنند. یعنی اجازه ی چاپ ندارند. آگاه هم نیست. روشنگران نیست. چشمه نیست ووو.......
در کل ده تا بیشتر نشد کتاب هایی که خریدم. البته فروشگاه چشمه مونده هنوز.
راستی امسال رفتید تو مود حجیم. چرا؟

سلام
نمایشگاه ... خیلی نقاط ضعف دارد... برای من که بهانه دیدار یکی دو تا از دوستان کمیاب است...همین...
........................
آخه یه سری حجیم توی کتابخونه ام هست که بالاخره باید خونده بشه! الان که یه خورده هنوز احساس جوانی دارم باید برم سراغشون وگرنه فرداروزی مثلاً در 100 سالگی شاید احساس کنم 40 سالمه اما چشم و اعصاب شاید یاری نکنه!
شاعر هم می فرماید:
از حجیم غافل مشو ای هموطن
هم از او حاصل شود مشک ختن

حسین(گیلانی) شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ

سلام
برادر می خوای دل ما رو آب کنی؟ می دونی نمی تونم بیام نمایشگاه لیست دادی به این بلند بالایی...خوبه چند تا از این کتابا رو دارم وگرنه دق می کردم.(البته الان هم کلی حالم گرفته ست)
؛نه قوتی که توانم کناره جستن ازو
نه قدرتی که به شوخیش در کنر کشم؛

سلام
نصف این لیست در نمایشگاه پیدا نمی شود ..خیالتان راحت
شوخی شوخی هم خوبه اما خیلی جدی بهتره
برادر زیاد ناراحت نباش همچین آش دهن سوزی هم نیست...

دیوانگی محض من شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ق.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

ای دلم میخواد انجا بودم اخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
میله جا منم بخر از لستی که نوشتی خاطره دلبرگان غمگین من خوندم عقاید یک دلقک در انتظار بربرهاو چند تا دیگش واقعا حرف نداشت الانم دارم مرگ کسب وکار من است میخونم میله منم میخوام بیاما

سلام
بابا با این ازدحام و شلوغی و گرما و نبود همه ناشران و گرانی و اینا...زیاد هم نمی خواد حرص بخورید چندان آش دهن سوزی نیست
من غیر از یکی دو تا ...همه اش رو از کتابفروشی ها خریدم قبلاً...
تعریف این کتاب رو از یکی از دوستانم خیلی شنیدم و ترجمه شاملو هم البته...

نسیم شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

ممنون به خاطر دقت و حوصله و تفکر پشت نوشته. خسته نباشید آقا.
خدارو شکر که همیشه کتاب نخونده ای است که بتونیم ساعتی از دنیای پیرامونیمون فارغ شیم.
روز کارگر هم با تاخیر به خودم و خودتون و خودشون تبریک. البته من یه مقدرا از کارگر هم اونورترم! چون روزش تعطیل بود شرکت ولی اومدیم سرکار و کلا سرکار بودیم!

سلام
البته از فرواک و ص.ش هم باید تشکر کنیم که پیشنهاد این کار رو دادند
سلامت باشید
ما هر سال روز کارگر می اومدیم سر کار و اضافه کار می گرفتیم اما امسال گفتند برید حال کنید!! از اضافه کار خبری نیست...

محمد رضا ابراهیمی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
لیست دادی میله جان
جانم به قربانت ولی حالا چرا
ما که رفتیم و ندیدیم خیر
از این نمایشگاه چرا؟

سلام
زنبور بدان که میله دادست
در وقت خودش دو چیز بر باد
مقصود همین لیست کتابست
آن چیز دگر نداره فریاد!

رفیق دو سه روزه این لیست رو گذاشتم...البته باید چند روز قبل می گذاشتم شرمنده

hazhir شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://lion7000.blogfa.com/

توی طلوع چشم به راه هستم.

سلام
طلوع بهتر از غروب است...به شرط آن که آدرسش هم باشد

laleh شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ب.ظ

:/

سلام

درخت ابدی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
بعضی از این کتابا تقریبا پوست می‌کنن، مث کار بکت. "ژاک قضا و قدری" رو دلم می‌خواد بخونم.
تا این‌جای کار، بنده 20 جلد خرید کردم که کارای داستانی از این قراره: "داستان‌های شگفت‌انگیز" (پو)، "مترجم دردها" (جومپا لاهیری)، "جاده‌ی کمربندی" (آنری بوشو)، "مرگ نور" (طاهر بن جلون) و "هذیان" (محمدهاشم اکبریانی).
اما کتابی که ذوق‌زده‌م کرد "سرزمین‌های شبح‌زده" از تینا روزنبرگ، ترجمه‌ی فروغ پوریاوری (نشر ثالث) بود که نویسنده‌ش برنده‌ی پولیتزر شده.

سلام
ای وای ای وای... اول قرار نبود بکنند پوست عاشقان...بعداً قرار شد...
......
اما کتابی که درخت را ذوق زده کند حتماً ... خلاصه در خدمتیم دیگر

هیچکس یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ق.ظ http://www.waveofocean.blogfa.com

تا مدتها یعنی عملا تا آخر 18 سالگی هر چی کتاب خوندم از کتابخونه امانت گرفته بودم.کتاب نمی خریدم اصلا.
بعد از اون چندین سال کتاب نخوندم.
بعد از اون شروع کردم خریدن کتابهایی که خیلی دوستشون داشتم حالا چه قبلا خونده بودم چه اصلا نخونده بودم (اینکه چه جوری عاشق کتابی میشدم که نخونده بودمش خودش ماجرایی هست آثار افلاطون و اسفار ملاصدرا از اون دسته هستن.)
ولی حالا بازم دلم می خواد عضو یه کتابخونه خوب بشم و بازم کتاب امانت بگیرم و بخونم بعد اونی که عاشقم می کنه رو بخرم.اصلا حال و هوای کتاب امانتی خوندن یه چیز دیگه هست.
برای لیست تون مرسی.یه ورایی کار آدم رو برای گشتن آسون می کنید.ذائقه تون رو من هم می پسندم.

سلام
این روش امانت گرفتن و عشق و عاشقی با کتاب را خیلی پسندیدم... ادامه بدهید این کار را...
من هم یه موقعی در یک کتابخانه چنبره زده بودم در حد لالیگا...یادش به خیر...
الان دیگه رسیدم به احتکار عشق!!!
ممنون

بهاره یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:33 ب.ظ

آخرش حسرت به دل می مونم یه دل سیر برم نمایشگاه کتاب
چندتا از کتاب های توصیه شده تون وخوندم. در حد انگشت های یک دست. چقدر کتاب نخوندم. گرچه این روزا دیگه حوصله شو ندارم. دکل دانشگاه که کنده شد. وقت دارم ولی حوصله صفر.
با اجازه آدرستون و گذاشتم تو وبلاگ جدیدم. رو به راه شد آدرس میدم. گرچه بیشتر روزانه نویسیه.

سلام
دکل دانشگاه !!
آورین ... حالا تازه افتاد... چه نشانه خوبی دادید امیدوارم که همه چیز روبراه شود و دوباره حوصله کتابخوانی بازگردد...دیگه امتحان ممتحان هم که نیست بهانه بشه...بجنبید که امتحان بچه هم در آینده نزدیک از امتحانات خود آدم سنگین تر میشه... پس هر چه بکنید در همین ایام باقی مانده است ...بجنبید
اختیار دارید
ممنون

رها از چارچوب ها یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ب.ظ http://peango.persianblog.ir/

سلام علیکم و رحمه الله
افتخار داریم در کم و بیش این لیست در رکاب بوده باشیم
ای بابا!
میله جان امیدوارم دوباره توفیق همراهی میسر بشه

... و برکاته
اون دوران که باعث افتخار ما هم بود... ما آخرشم نفهمیدیم چی شد به یکباره کمرنگ شدید...البته که امیدوارم به زودی همه شرایط مهیا شود و شما هم دوباره بخوانید ... دوستان همه در کنار هم
ممنون

http://khaneipedar.persianblog.ir/ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ق.ظ http://khaneipedar.persianblog.ir/


خواندن نوشته های شما همیشه من را به خودمی آورد که چقدرازقافله کتابخوانی عقب هستم . از این بابت ممنونم دوست گرامی.

سلام بر شما
البته که شما از سابقون این عرصه هستید ... به هر حال ما درس می گیریم کماکان ...

نگارنده دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:01 ق.ظ http://30youngwoman.blogsky.com/

برادر ما رفتیم نایشگاه کتاب، کتاب ها خیلی ارزشی بودند، از همه جهت .. جیب ما خیلی وسعش بالا نوبد ... می خواستم بگم امسال سرم خیلی شلوغه .. به خصوص که برای مطالعه تمرکز کردم روی روانکاوی و روانشناسی ..ولی به هر حال ما ارادتمندیم

سلام
زیارت قبول
ما را هم دعا می فرمودید
ازشون می خواستید که ما را هم بطلبند ...
تمرکز بر تمرکزیات ... سعیتان مشکور
ما هم استفاده می کنیم

نِد نیک دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:32 ق.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

ادم از صبح تا شب هیچ کاری نکنه فقط بشینه یه جا کتاب بخونه.

سلام
آخ گفتی... غذا و چیزهای دیگه هم ردیف باشه ... مسئولیتی هم نداشته باشی... گاهی هم یک حرفه ای بیاد ماساژ بده آدمو ... گاهی هم آدمو ببرند گردش و مسافرت در لابلای کتابخوانی ها... خلاصه چی بگم دیگه در یک کلمه همون خانه پدری دیگه!!!

لیلا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:53 ب.ظ http://mylovelyparadise.persianblog.ir/

منم حشاشین نوشته تامس گیفوردو توصیه میکنم

سلام
ممنون از پیشنهادتون
گوشه ذهنم حتماً به خاطر می سپرم... زیاد دیدمش با اون حجم مناسبش!!

قصه گو شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

خدا عمر طولانی بهت بده برادر که عجب کار خوبی انجام دادی.
من چند سالی می شه که عطای نمایشگاه کتاب رفتن رو به لقاش بخشیدم.
همین کتابفروشی کوچیک محله با صاحبی اهل مطالعه خودش یه نمایشگاه درست و حسابیه.
دوستانی خوبی مثل شما هم با ارائه چنین لیست های پرو پیمانی کار را برای آدم تنبلی مثل من راحت می کنن.

سلام
ممنون ...به همچنین...
به قول "ناشر دکتر شریعتی" : به مصلی نمی روم حتی اگر لیدی گاگا در آن برقصد!
البته من دیروز رفتم و وقتی برگشتم متوجه شدم کارت اعتباری ام مفقود شده است حالا باید کلی علاف بشم بابتش!

طلبه یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:20 ق.ظ

سلام علیکم
من یه طلبه هستم و الحمد لله خوب مطالعه میکنم اما در مورد رمان خواندن باید بگم که تا الان به غیر چند رمان دفاع مقدس و اخیرا من زنده ام تجربه رمان خوانی ندارم .
به یکی از اساتیدم که اهل مطالعه رمان و ..است رجوع کردم تا چند رمان برای اغاز کار برایم معرفی کند ایشان ابتدا 5 رمان معرفی کرد خواستم نظر شما رو بدانم و اگر لازم است شما هم 5 رمان و داستان ایرانی و 5 رمان و داستان خارجی به من معرفی کنید تا بعد این ها در اولویت قرار دهم:
(قدیس ابراهیم حسن بیگی-پنجشنبه فیروزه ای سارا عرفانی-امپراطور عشق بهزاد پور-نوزده آرش سالاری-بوسه بر خاک غریبه احمد دهقان)
(جنایت و مکافات داستایفسکی-برادران کارامازوف کشور آخرین ها پل استر-موبی دیک -جنگ و صلح تولستوی)
خواهشا نظر خودتون و تجربه خودتونو در اختیار من قراردهید.نمیدانم با کتاب بر بال قلم حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی اشنا هستید یا نه - کتابی است در باب زبان فارسی و ایین نگارش- بنده اطلاعاتم در حد این کتاب است
بنده درهر روز میتوانم 45 دقیقه را به رمان خوانی اختصاص دهم و جمعه ها 2 ساعت .طوری راهنمایی بفرمایید که بتوانم برنامه ریزی کنم خیلی متشکر .
متاسفانه هنوز فضای حوزه طوری است که اگر احساس کنند با رمان بخصوص رمان های خارجی مانوس هستید تکفیرتان نکنند ،تفسیق کردن حتمی است
به همین خاطر بنده در پرداخت پول کتاب با شهریه امام عصر روحی فدا دودل هستم و به نتیجه در این بابب نرسیدم لا اقل تا زمانی که بعد ورود به رمان خوانی ببینم فایده اش برای جامعه اسلامی و خودسازی من چقدر است به همین خاطر اگر جایی یا ادرسی میشناسید که کتب دست دوم میفروشند معرفی کنید حتی اینترنتی.ممنون
ببخشید طولانی شد

سلام هم‌وطن
زمانی که برای مطالعه دارید بسیار خوب است. استادتان هم گزینه‌های متناسب با علایق‌تان معرفی نموده است. سه تا از ایرانی‌هایی که معرفی شده با محوریت موضوعات دینی است و یکی جنگ ایران و عراق و دیگری هم زندگی طلبگی و شرایط اجتماعی شهر قم. همه این کتاب‌ها مربوط به انتشارات نیستان است. به نظرم این موارد که به قول معروف حله! یعنی با خیال راحت بخرید و جلوی دیگران هم بخوانید. رمان‌های خارجی که معرفی شده، از بزرگان این عرصه هستند. جنایات و مکافات و آن موشکافی‌های روانی و آن تزلزل‌های روحی و... برادران کارامازوف هم که من هنوز توفیق خواندنش را نداشته‌ام به موضوع الهیات و خداباوری و اخلاقیات ارتباط دارد. موبی‌دیک هم علیرغم ظاهر ساده‌اش رمان قابل تامل و تاثیرگذاری است. جنگ و صلح هم که به انتخاب برخی بزرگترین اثر نویسندگان روس است. کشور آخرین ها هم به مسئله سرگشتگی انسان شهرنشین در دنیای مدرن می‌پردازد.من به شخصه انتخاب استادتان را صحه‌گذاری می‌کنم و اگر بخواهم چیزی به این لیست اضافه کنم موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم:
کوری اثر ژوزه ساراماگو
کرگدن اثر اوژن یونسکو
ساده‌دل اثر ولتر
میرا اثر کریستوفر فرانک
در انتظار بربرها جان ماکسول کوتزی
جنگ آخر زمان اثر ماریو بارگاس یوسا
شازده کوچولو اثر آنتوان اگزوپری
مزرعه حیوانات جورج اورول
در غرب خبری نیست اثر اریش ماریا رمارک
در مورد تهیه کتاب به طور کل من ابتدا "کتابخانه" را به شما پیشنهاد می‌کنم. اکثر کتابهای پیشنهادی استادتان و برخی کتاب‌های پیشنهادی من در کتابخانه‌ها یافت می‌شود. برخی از آنها به صورت الکترونیکی و رایگان هم قابل دسترسی است.
به این لینک هم سری بزنید:
http://choobalef.blogfa.com/post/229

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد