میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب - کار دست انگلیسی‌هاست!

گزینه‌های انتخاباتی این نوبت به نوعی بریتانیایی محسوب می‌شوند. برای مشخص شدن برنامه‌های بعدی وبلاگ از میان این پنج گزینه به دو رمان رأی بدهید... می‌دانم که هر پنج گزینه قابل تأمل و قابل اعتنا هستند و اصلاً شباهتی به انتخابات‌هایی که در عالم واقع می‌بینیم ندارد:

1) آمستردام – یان مک ایوان

مک ایوان متولد سال 1948 و یکی از نویسندگان مطرح در انگلستان محسوب می‌شود. آمستردام در سال 1998 منتشر و برنده جایزه من‌بوکر شده است. پیش از این در مورد رمان باغ سیمانی ار این نویسنده نوشته‌ام. نمره آمستردام در سایت گودریدز 3.4 و در سایت آمازون 3.6 از 5 است.

2) جزء از کل – استیو تولتز

استیو تولتز متولد سال 1972 در سیدنی استرالیا است. جزء از کل اولین اثر نویسنده است که در سال 2008 منتشر و در همان سال کاندید جایزه بوکر شد و فروش بسیار بالایی داشت. نمره این کتاب در گودریدز 4.1 و در آمازون 4.0 از 5 است.

3) خداحافظ برلین – کریستوفر ایشروود

ایشروود (1904 – 1986) دو اثر در لیست 1001 کتاب دارد که یکی از آنها خداحافظ برلین است که در سال 1939 منتشر و به خاطرات نویسنده در ابتدای دهه 30 و زمان حضورش در برلین به‌عنوان معلم زبان انگلیسی می‌پردازد. برلین قبل از روی کار آمدن هیتلر... نمره کاربران گودریدز به این کتاب 3.9 و  در سایت آمازون 4.0 است.

4) شاگرد قصاب – پاتریک مک‌کیب

مک‌کیب متولد سال 1955 در ایرلند است. او این اثر را در سال 1992 نگاشته است. طنز سیاه اثر و راوی روان‌پریش آن مورد توجه خوانندگان و منتقدان قرار گرفت به نحوی که کتاب کاندید جایزه بوکر گردید. نمره کتاب در گودریدز 3.8  و در سایت آمازون 3.9 از 5 است.

5) وقتی یتیم بودیم – کازو ایشی‌گورو

ایشی‌گورو متولد سال 1954 در ناکازاکی ژاپن، که در زمان طفولیت به انگلستان مهاجرت کرده است و موفق شد آخرین نوبل ادبی را در سال 2017 کسب کند. وقتی یتیم بودیم در سال 2000 منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه بوکر راه یافت. این داستان کندوکاوی در زندگی یک کارآگاه خصوصی ژاپنی‌الاصل در انگلستان است. نمره کتاب در گودریدز 3.5 و در سایت آمازون 3.6 از 5 است.

...........................

پ ن 1: کتاب بعدی که در موردش خواهم نوشت «قصر شیشه‌ای» اثر جینت والز است. تا روشن شدن نتیجه انتخابات هم به داستان‌های ایرانی خواهم پرداخت.


نظرات 17 + ارسال نظر
ص .ش یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1397 ساعت 03:47 ب.ظ

بر حسب مناسبت امروز که در تقویم ها می نویسند چند ساله.
نمی دونم چرا دلم گفت خداحافظ برلین! چون نخوندمش تا حالا

سلام بر دوست قدیمی
چراغ اول را به صورت مناسبتی روشن کردید...این کتاب هم حتماً کتاب خوبی است... نسخه سینمایی آن در سال 1972 در حضور پدرخوانده توانست اسکارها را درو کند...
.....
خداحافظ برلین 1

امیر دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1397 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام میله جان
هرچند کمتر سراغ قطور میرم
ولی جز از کل بخاطر هیاهویی که به پا کرده

سلام امیرخان
قطور است اما کاغذش سبک است
ممنون از رای
..................
جزء از کل 1

محمود دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1397 ساعت 01:51 ب.ظ

خوشبختانه من هر پنج اثر را خوانده ام(البته جز از کل را نیمه کاره رها کردم)بین اینها اول خداحافظ برلین ایشروود را انتخاب میکنم و بعد امستردام . هرچند امستردام ترجمه چندان روانی ندارد .

سلام دوست عزیز
دست راست‌تان زیر سر ما بسیار عالی
ممنون از رای شما
.........
خداحافظ برلین 2
آمستردام 1

مهرداد دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1397 ساعت 03:12 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
چه جالب،
جالبیش به نکته ایه که تو پاراگراف اول این یاداداشت اشاره کردی. شباهت به انتخابات عالم واقع. اتفاقا تو یادداشتی که برای کتاب موراکامی دارم می نویسم به این انتخاباتت و برخی تخلف ها در اون اشاره کردم. البته تخلف ها از جنس تخلف های آشکار نیست و سیستم تئوری توطئه و این حرف هاست.

شناسنامه رو جا گذاشتم. برای رای دادن بر می گردم.

سلام
به هرحال من هم آدم هستم (اگر لیاقتش را داشته باشم ) و لذا بصورت طبیعی دچار خطا هم می‌شوم و محتمل است که تخلف هم بکنم. حالا ببینم دقیقاً به چه تخلفاتی اشاره می‌کنی
در عالم واقع را هم تقریباً همه‌ی عالم واقع مد نظرم بود. حداقل برای خودم. واقعاً در واقعیت ندیده‌ام که خودم دوست داشته باشم همه گزینه‌ها رای بیاورد. اتفاقاً یکی از دلایلی که موجب کاهش تخلفات می‌شود همین است. البته این را برخی شوراهای داخلی هم مد نظر دارند... آنها هم می‌خواهند گزینه‌های انتخابات به گونه‌ای غربال بشوند که دقیقاً چنین حسی به همه کاندیداهای باقی‌مانده داشته باشند

شیرین دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1397 ساعت 04:06 ب.ظ http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام برادر قرار نبود کارد را توی زخم بچرخانید ها! (اشاره به انتخاب های دنیای واقعی)
باید صداقت به خرج بدهم و به نادانی خودم اعتراف کنم چون هیچ ایده ای از هیچکدام از این کتاب ها و نویسنده هایشان ندارم. بواقع بار اول است اسم هایشان را می شنوم (بجز برنده جایزه نوبل، خسته نباشم واقعا!) بهمین دلیل رای نمی دهم. آمدم فقط که ابراز ارادت و علاقه کنم به پست های انتخاباتی شما.

سلام
فرض کنید در عالم واقع و در همان انتخابات‌ها هیچ ایده‌ای از کاندیداها نداشته باشیم و... رای ندادن به این دلیل اصلاً جایز نیست. شهروند مسئول باید تلاش خودش را بکند
یعنی می‌خواهم بگویم برای من که الان نشستم پشت صندوق و خود میله که ناظر این انتخابات است و نماینده میله که مسئول انتظامات سر صندوق است و زحمت چک کردن شناسنامه‌ها و آیدی‌ها را می‌کشند ، بهترین «خسته نباشید» شرکت هوشمندانه در انتخابات است بوق زدن و دست تکان دادن از پشت فرمان اتومبیل قبول نیست

مارسی دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1397 ساعت 11:01 ب.ظ

آمستردام – یان مک ایوان
وقتی یتیم بودیم – کازو ایشی‌گورو
جای چارلز خالیست

سلام
یا خود خدا اگر ذهنم یاری می‌کرد حتماً از ایشان هم در گزینه‌ها قرار می‌دادم
با این حال از شما متشکرم که علیرغم عدم حضور ایشان (با توجه به قولی که داده بودم) در انتخابات شرکت کردید.
.................................
آمستردام 2
وقتی یتیم بودیم 1

مهرداد سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1397 ساعت 08:58 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
گفتم اول وقت بیام رای رو بدم که یه موقع غقب نمونم.آخه ما مردمی هستیم که همیشه نگران این عقب نموندن از صف ها هستیم.
در بین این گزینه ها تنها گزینه ای که نمی شناختم یعنی خداحافظ برلین گویا معروف ترینشان بود.
به هر حال با وجود اینکه تم جالبی دارد من دو رای پیش رو را یکی به کتابی که خواندم و دیگری را به نویسنده ای که از او اثری دیگر خوانده ام اختصاص می دهم.
پس رای می شود چیزی شبیه به این:
روزگاری در آمستردام، وقتی یتیم بودیم.

سلام
ممنون از اینکه در انتخابات شرکت کردید.
...................
آمستردام 3
وقتی یتیم بودیم 2

بندباز سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1397 ساعت 11:00 ق.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

درود بر میله عزیز
پست های مربوط به روح پراگ را خواندم... عجب چیزی ست!... می شود بارها و بارها خواندشان و درباره شان فکر کرد. ممنونم. خیلی زیاد
رای من:
خداحافظ برلین
شاگرد قصاب

سلام بر بندباز
بله دقیقاً همین طور است. ممنون از رای شما
................
خداحافظ برلین 3
شاگرد قصاب 1

جولیک چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1397 ساعت 07:43 ق.ظ http://platelets.blog.ir

من جز از کل رو خوندم از بین اینها، و بهم نچسبید. از نیمه های کتاب از نفس افتاد به نظرم.

سلام دوست عزیز
این کامنت شما یک ایده‌ای به من داد که از انتخابات بعدی یک رای منفی نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرم و این‌جوری هیجان کار را بالا ببرم. (یعنی امکان دو رای مثبت و یک رای منفی برای هر شرکت کننده) مرسی

مهرداد چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1397 ساعت 10:35 ق.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

من در باب تخلفات به انتخابات کتاب تابستان گذشته اشاره کردم که کتاب موراکامی انتخاب و خونده شد . در واقع اون انتخابات شباهت بسیاری به انتخابات واقعی اخیر کشور داشت.غالبا در این نوع تخلف که پیش از آغاز انتخابات صورت می گیره روال اینگونه است که گزینه ها یا همه بد هستند یا خوب های بینشان آنقدر برای عموم نا آشنااند که بد مشهور تر انتخاب شود.

آنجا هم به شوخی البته اینطور بود، یاشار کمال،آرونداتی روی و امین مالوف در برابر رقیبشان یعنی موراکامی سلبریتی پسند محکوم به شکست بودند
البته گفتم که ابن یه شوخی بود که تو یادداشت اخیر کتابنامه هم درباره اش نوشتم و الان میتونی بیای بخونیش.
راستی ای ول این رای منفی رو هم هستم.البته فکر می کنم قاعده اش باید این باشه که اونایی که کتاب رو خوندن این رای رو بدن.

باهات از یک جنبه‌هایی موافقم و از یک زوایایی مخالف
در حقیقت موقع انتخاب آن گزینه‌ها که همگی به نحوی آسیایی محسوب می‌شدند تلاش کردم رقابت برابر باشد... یاشار کمال در ترکیه... آرونداتی روی از هند و امین مالوف در کشورهای عربی واقعاً وزنه‌های قدرتمندی هستند... اما خب طبعاً قبول دارم شهرت هم تاثیر زیادی دارد. به نظرم آن زمان دیگر وقتش بود کافکا در کرانه و ساحل را بخوانیم
...
در مورد رای منفی اگر بخواهیم آن قاعده را تصویب کنیم آن وقت باید راه اثباتش را نیز در نظر بگیریم که در آن صورت خیلی شبیه شورای مذکور می‌شویم!

محبوب چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1397 ساعت 11:43 ب.ظ http://2zandarman.blog.ir/

سلام
فقط دوتای اینا رو خوندم.
وقتی یتیم بودیم و جزازکل.

سلام
من هیچکدام را نخوانده‌ام
حالا من این را به عنوان رای حساب کنم؟! چرا مسئولین شمارش رأی رو سر کار می‌گذارید
...........................
وقتی یتیم بودیم 3
جزء از کل 2

سحر شنبه 15 دی‌ماه سال 1397 ساعت 08:07 ق.ظ

من یه وقتی "آمستردام" را مثلاً خواندم! به نظرم خیلی بزن در رو خوندم، چون هیچی ازش یادم نیست، جز اولش! اما در این انتخابات دوست دارم به "جز از کل" رای بدم، بلکه رای بیاره و برم بخونم ببینم چرا اینقدر هواخواه داره (البته خواهرم یه چیزی گفت که خیلی باعث تعجبم شد، گفت اون وسط مسط هاش جملات به لحاظ ترجمه ای نامفهوم هم هست! بهش گفتم ستاره این ترجمۀ پیمان خاکساره، گیر نده!) و بعد "خداحافظ برلین" به خاطر فیلمش!
واقعاً نوع رای دادنم خداپسندانه است!

سلام
ممنون از حضور خداپسندانه شما بر سر صندوق رای
حرف‌های خواهر شما هم نگران‌کننده است و هم کنجکاو کننده... حالا ببینیم قسمت ما چه خواهد شد.
..................
جزء از کل 3
خداحافظ برلین 4

مدادسیاه شنبه 15 دی‌ماه سال 1397 ساعت 07:54 ب.ظ

جالب است که از بین آثار این انتخابات تنها آمستردام را خواندام که داستانی جالب با پایانی کذایی است و در مجموع نمی تواند پیشنهاد اولم باشد. بنا بر این برای ارضای حس کنجکاوی خداحافظ برلین و شاگرد قصاب.

سلام
خیلی برای من هم جالب بود که شما فقط یکی از این گزینه‌ها را خوانده‌اید امیدوار شدم
ممنون از رای
....................
خداحافظ برلین 5
شاگرد قصاب 2

محبوبه شنبه 15 دی‌ماه سال 1397 ساعت 08:31 ب.ظ http://jaiibarayeman.blogfa.com/

سلام

فکر کنم دیر رسیدم به انتخابات

بجز جزء از کل همه شون خوبن من فقط تونستم بیست سی صفحه ازش بخونم واقعا دوستش نداشتم

شماره 5 و شماره 3 رو انتخاب میکنم امیدوارم رای بیارن

این نمره هایی که به کتابها میدن چقدر قابل اعتماده یعنی؟! چون مدتی که گودریدز بودم می دیدم که اصلا این ستاره ها که به کتابها میدن همینطوری خیلی ساده و بدون دلیل هست و گاهی حتی دلی...
اصلا فضای خیلی پیچیده و گنگی بود، ترسیدم زدم بیرون

سلام
نه هنوز خیلی وقت داریم... حدود دو یا سه روز دیگر فرصت هست.
عجیب است... تا الان فکر می‌کردم همه از این کتاب راضی بوده‌اند
در مورد این نمرات بحث اعتماد مطرح نیست بلکه صرفاً نشانه‌ای است از اقبال یا عدم اقبال کاربران و تا حدودی می‌تواند ما را راهنمایی کند اگر برویم و برخی نظرات ارائه شده را بخوانیم. مثلاً یکی دو نظر از کسانی که پایین‌ترین نمرات را داده‌اند و یکی دو نفر از کسانی که نمره بالا داده‌اند و... گاهی اوقات مواجه می‌شویم با نظری که از نگاه ما نقطه قوت اثر است و کاربر به عنوان نقطه ضعف آن را گوشزد کرده است در همین حد که بدانیم دل کاربران دیگر با این اثر صاف است یا نیست و به چه دلیل بد نیست غیر از خود نمره، تعداد کاربرانی که نمره داده‌آند برای من جالب است. بعضی مواقع هوش از سرم می‌پراند. مثلاً همین کتاب بعدی... 750 هزار نفر ... به نظرم 5 یا 10 برابر این رقم، تعداد کسانی است که این کتاب را خوانده‌اند! و این خیلی جالب است.
...............
وقتی یتیم بودیم 4
خداحافظ برلین 6

مهرداد یکشنبه 16 دی‌ماه سال 1397 ساعت 12:45 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام مجدد
این که به این اشاره کردی که وقتش بود کافکا در کرانه رو خوند عالی بود .ما قانع شدیم.

اما خواستم یه بار بخاطر این انتخابات ها ازت تشکر کنم. برکت زیادی دارن، یکیش برا من کنکجکاو شدنم نسبت به این خداحافظ برلین و جستجو درباره اش بود که تصادفاً با کتابی که دیشب تمومش کردم یعنی دوست بازیافته همزمان شد و حالا مطمئنم میرم سراغ خداحافظ برلین و می خونمش.
اگر تا انتهای انتخاباتت این کتاب رای کم آورد می تونی یکی از رای های منو به نفع ایشون کنار بکشی. انتخابت بین اون دو تا هم با خودت
سلامت باشی

سلام
البته آن اشاره به معنای این نبود که مثلاً چون فکر کردیم وقتش رسیده خدای ناکرده بخواهیم در روند انتخابات دخالتی بکنیم! دور باد و دورباد و دور باد از ما که بخواهیم مثل ... خخدللرد ادرلقاه تدخهررل تتلرت ... کاملاً واضح است دیگر
به نظر می‌رسد خداحافظ برلین رای بیاورد. چون احتمالاً آخر شب در مورد گزینه اول جمعبندی می‌کنم تا از فردا شروعش کنم.
ممنون

دانلود رمان جمعه 21 دی‌ماه سال 1397 ساعت 04:37 ق.ظ https://98iia.com/

سلام وب زیابی دارید
لطفا مارو به اسم دانلود رمان لینک کنید ممنون
https://98iia.com/

سلام
ممنون

ماهور سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 01:12 ق.ظ

اووووف
جز از کل هم نیست تو خونده هاتون
هر کتابی اخیرا میخونم شما نخوندی
پس من هیجان تموم کردن یه کتاب رو با کی به اشتراک بذارم؟؟؟؟

واقعاً اووووف
مدتی است که کم‌کار شده‌ام و از خودم راضی نیستم!
راستش جزء از کل چندبار تا نزدیک رای آوردن پیش آمده است...نگرانشم!
سوال آخر هم سوال سختی است... قدیم‌ها که وبلاگستان پررونق‌تر بود جوابش راحت‌تر بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد