میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب‌های بعدی

الان به واقع دل شیر می‌خواهد که انتخابات کتاب‌های بعدی را برگزار کنیم! البته نه از باب ترس یا عذاب وجدان و امثالهم بلکه فقط از باب کهیر!! ...بگذریم. مطابق جداول موجود نوبت‌های بعدی به روسیه، آسیای غربی و ایتالیا اختصاص خواهد داشت پس هر سه انتخاب را در همین پست برگزار می‌کنم که حداقل تا ماه آینده انتخاباتی نداشته باشیم. از هر گروه به یک گزینه رای بدهید ( گروه دوم ۲ گزینه):

گروه اول روسیه

1) جنگ و صلح – لئون تولستوی

طبعاً نیاز به توضیح بیشتری در مورد این کتاب و نویسنده‌اش نیست. دنبال گزینه دیگر نگردید! دبیر شورای برگزاری انتخابات وبلاگ اعلام کرد با عنایت به حجیم بودن کتاب و تعهدی که قبلاً برای خواندن این کتاب به برخی از مخاطبان داده شده، مصلحت را در این دیده است که امکان هرگونه رای سلبی و دهن‌کجیانه را در نطفه خفه نماید.

گروه دوم آسیا (اطراف خودمان)

1) بندرهای شرق – امین معلوف

این نویسنده در سال 1949 در بیروت و در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمد. طی دهه هفتاد در روزنامه‌های النهار و المستقبل به روزنامه‌نگاری مشغول بود. در اواخر این دهه به پاریس مهاجرت کرد و در اواسط دهه هشتاد رمان‌نویسی را آغاز کرد. او برای رمان صخره تانیوس برنده جایزه گنکور سال 1993 شد. بندرهای شرق هفتمین اثر نویسنده است. از دیگر آثار او می‌توان به سمرقند، مانی، هویت‌های مرگبار و... اشاره کرد.

2) حاشیه‌نشین‌های اروپا – فرهاد پیربال

این نویسنده، شاعر و نقاش کُرد متولد سال 1961 در اربیل است. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات کردی از دانشگاه صلاح‌الدین اربیل و دانشگاه سوربن فرانسه است. حاشیه‌نشین‌های اروپا مجموعه داستانی از این نویسنده شهیر است که داستان‌هایش رویکردی به مسائل و مشکلات پناهندگان دارد.

3) رز گمشده – سردار اوزکان

اولین رمان این نویسنده‌ی ترک توانست در کشورهای مختلفی به فروش بالا دست پیدا کند. رمانی که ظاهراً سفری درونی در جستجوی خود است.  

4) زندگی بر شاهراه قدیم رم – واهان توتوونتس

این نویسنده، شاعر و خبرنگار (1893 – 1938) یکی از معروف‌ترین نویسندگان ارمنی به حساب می‌آید. او آثار متعددی در عمر کوتاه خود به جا گذاشت. این اثر یکی از مشهورترین آثار ادبیات ارمنستان به حساب می‌آید. این نویسنده در پاکسازی‌های دوره استالین تیرباران شد.

5) کابوس‌های بیروت – غاده سمان

غاده السمان متولد 1942 در شهر دمشق است. این خانم نویسنده و ادیب سوری یکی از بنیان‌گذاران شعرنو در ادبیات عرب به حساب می‌آید. این داستان همانطور که از عنوانش برمی‌آید به دوران جنگ داخلی و برادرکشی در لبنان و به‌خصوص بیروت، شهری که عروس شهرهای خاورمیانه لقب داشت، می‌پردازد.

گروه سوم ایتالیا

1) بائودولینو – اومبرتو اکو

وقت آن است که مستان طرب از سر گیرند!

.............................

پ ن 1: کتاب بعدی «خواهرم قاتل زنجیره‌ای» اثر اویینکان بریت وِیت (نشر ققنوس) خواهد بود. مدتی است کتاب «اسلحه، میکروب، فولاد» اثر جرِد دایموند را تمام کرده‌ام (در دوران ابتلا به کرونا و کمی پس از آن). به زودی در مورد این کتاب هم خواهم نوشت.

نظرات 22 + ارسال نظر
مارسی سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 07:59 ب.ظ

ای کاش جمعه بود این انتخابات.شب بررسی میکنم.مشغول ظرافت های جوجه تیغی هستم

سلام
شاید این جمعه بیاید
پس با آن سرایدار دوست داشتنی همراه هستی
بعد از بررسی منتظر رای تان هستم .
ممنون

ماهور چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:12 ق.ظ


چه انتخاباتی


از گروه اطراف خودمان اول اینکه دسترسی به هیچ کدومشون ندارم.
اصلا حس خوبی هم ندارم بهشون
شیطونه میگه اصلا رای ندما

گزینه ی دو و سه که نه،
حالا حسی گزینه ی چهار رو رای میدم

اون دو گروه دیگه هم که


اسلحه میکروب فولاد رو گرفتم که بخونم
اصلا فرصت نشد
حیف

شاید باید کرونا بگیرم تا وقت کنم بخونم

سلام
خدایی یک گزینه مثل اکو یا تولستوی بگذارند جلوی آدم و فقط بگن این، از بعضی حالتهایی که ما می بینیم بهتره

ما باید حس خودمان را نسبت به اطراف اصلاح کنیم ... جدی میگم
آن دو گروه دیگر هم که اصل انتخابات هستند. اگر جز این فکر میکردیم اشتباه بوده
فرصتها پیدا میشوند. تجربه من میگه وقتی کار بیشتری داشته باشی فرصتها هم بیشتر میشوند. عجیب است ولی همین است. من دیروز چنان برنامه سنگینی داشتم که نگو! اما هم یک پاورپوینت اساسی ردیف کردم و هم بخشی از روز رو توی خط تولید سرپا بودم و هم موارد کاری دیگر اما لابلای کارها این پست را هم کار کردم تازه آخرش که حساب کردم دیدم دو سه ساعت پرت داشتم! دیدن دو مسابقه فوتبال جزء موارد پرتی نبود! همچنین دیدن مسابقه مافیا

ممنون از رای
.........
زندگی بر شاهراه قدیم رم ۱

زهرا محمودی چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.mashghemodara.blogfa.com

سلام
1- جنگ و صلح ( به شدت امیدوارم همراه خوبی باشم)
2- از آسیا فقط رز گمشده را خواندم و غادة سمان را انتخاب می‌کنم!
3- فعلا هم در ایتالیا هستم البته با وجدان زنو

سلام
از همراهی شما خرسندم.
جای بسیار خوبی را در ایتالیا انتخاب کرده اید
ممنون از رای شما
........
کابوس های بیروت ۱

در بازوان چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:37 ق.ظ

سلام.
رای من ر... ببخشید.. گزینه چهار

سلام
ععع
رای شما یک ر داره
دوستان به گزینه های گروه روسیه و ایتالیا هم رای بدهند یا به قولی بیعت کنند
ممنون از رای شما
.......
زندگی بر شاهراه قدیم رم ۲

الهام چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:44 ق.ظ https://yanaar.blogsky.com/

سلام دوست خوبم
بنده کامنت ناقابلی دارم، رأی ناقصی دارم ... در هر حال نظر من به گروه اول و سوم نزدیک‌تر است.
در گروه اول که زبانه کشیدن شکوه و بزرگی جنگ وصلح راهی جز «نبودن» و رخت بر بستن برای گزینه‌های دیگر باقی نمی‌گذارد. البته ادبیات روسیه از این زبانه‌ها کم ندارد.

در گروه سوم رندی و نازکی طبع اومبرتوی عزیز کار را تمام می‌کند. حتماً خواندنش را با طرب همراهی خواهم کرد.

در گروه دوم هم جذابیت‌ها و دل‌مشغولی‌هایی هست. نظرمن به بندرهای شرقی و کابوس‌های بیروت است چون این دو را خوانده‌ا‌م.

سلام

والله اون کامنت و اون رای فی الواقع قابل قیاس با رای من و شما نیست. این نزدیک بودن به گروه اول و سوم هم بعد از ده سال و صد سال دیگر هم قابل دفاع است و نیازی نیست که برای توجیهش بگوئیم کامنت تقطیع شده است و فلان و بهمان...
ایشالا قسمت بشود سالی یکی دو شاهکار از گروه اول بخوانیم.
در گروه سوم این توفیق را داشتم که سه بار با رمان های ایشان همراه شوم و واقعا هم لذت بردم و هم یاد گرفتم. یادش گرامی که واقعا از کتاب رهایی نداشتم
دوستان دیگر هم می توانند به دو گزینه از گروه دوم رای بدهند چون احتمالا دو گزینه را خواهم خواند.
ممنون از رای شما
...........
بندرهای شرق ۱
کابوس های بیروت ۲

مارسی چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:35 ق.ظ

ابتدا ارمنستان.اگه رای ها مساوی شد میتونی از گزینه ی دوم من استفاده کنی
فرهاد پیربال

سلام مجدد
ممنون از رای شما... آن طور که حساب کتاب کردم دیدم احتمالاً دو تا از گروه دوم خواهم خواند.
.........
زندگی بر شاهراه قدیم رم 3
حاشیه‌نشین‌های اروپا 1

مدادسیاه چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:49 ق.ظ

جالب است آنهایی را که می شناسم در گروه 1 و 3 هستند که انتخابی نیستند و آن ها که انتخابی هستند را نمی شناسم. پس همینطوری 4 از گروه 2 که یک چیزی گفته باشم.

سلام
یاد خاطره‌ای افتادم... دوم دبیرستان بودم و در آزمونی شرکت کرده بودم. بعد از آزمون به برادر بزرگم گفتم که مثلاً فلان بخش آزمون را چون اساساً هنوز درسش را نخوانده‌ایم به صورت تصادفی تست زدم. ایشان با استدلال درستی به من گفتند که ذهن تو به هر حال تا حدودی با موضوع آشناست و این نوع تست زدن را نمی‌توان تصادفی تلقی کرد و...
این حرف در مورد رای شما قطعاً کاربرد دارد
..............
زندگی بر شاهراه قدیم رم 4

علی چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:02 ب.ظ

درود بر شما. انتخاب من زندگی بر شاهراه قدیم رم – واهان توتوونتس. ممنون از شما. منتظر کتاب خواهرم قاتل زنجیره‌ای هستم.

سلام
آن کتاب را تمام کرده‌ام و در تدارک نوشتن مطلب هستم. ممنون از حضور و رای شما
.........
زندگی بر شاهراه قدیم رم 5

ماهور چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:06 ب.ظ

سلام مجدد
اگر قرار است دو رای بدهیم رای دومم گزینه ی پنجم هست

سلام مجدد
ممنون از پیگیری و توجه شما.
............
کابوس‌های بیروت 3

مهرداد پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 03:04 ق.ظ http://Ketabnameh.blogsky.com

سلام
امیدوارم در این مدتی که افتخار حضور در جمع شما دوستان عزیز را نداشتم همگی خوب و خوش و سلامت بوده باشید و همواره شاد بمانید.
راستش هیچوقت فکر نمیکردم اینقدر درگیر بشوم که نتوانم حتی کامنت های وبلاگ را جواب بدهم. اما خب در طول چند روز اخیر آنقدر گرفتار مسائل پیچیده ای شدم که شرمنده دوستان شدم و امیدوارم این نبودن و پاسخ ندادنم بی احترامی به آنها برداشت نشود.
اما جنگ و صلح
میدانم یکی افرادی که در بند ۱ ازت قول گرفته بود من بودم اما متاسفانه این انتخاب چه زمان بدی برای من شد. با کوله باری از کار، کتابخونی کند، دو جلد و نیم باقی مانده از خانواده تیبو و یک کتاب صوتی نیمه کاره قطعا نمیتوانم جنگ و صلح شروع کنم.
از شورای نگهدار پرسشی داشتم، امکان دارد ترتیب خواندن این سه کتاب را تغییر دهد و جنگ و صلح را به آخر انتقال دهد؟ این یک درخواست نیست و تنها یک پرسش است.

یادش بخیر خواهرم قاتل زنجیره ای رو قرار بود یکی بهم هدیه بده که یادش رفت.
رای من تولستوی و اکو خواهد بود، با دیدگاه تغییر نگرشی که گفتی هم به اطرافیانمان داشته باشیم هم به گزینه ها نگاه کردم و در نهایت تصمیمم را گرفتم. به هیچکدام از گزینه هایی که در بخش دوم آوردی رای نمیدهم.

سلام
بالاخره برای همه قابل تصور است که گاهی حجم کارها و برنامه‌ها به گونه‌ای کاهش و افزایش داشته باشد که بخشی از امور را تحت تأثیر قرار دهد.
ایشالا که سلامتی باشد. باقی امور روی این پایه قرار می‌گیرند.
.....
تجربه من به من می‌گوید وقتی خیلی گرفتارترم و برنامه‌هایم شلوع پلوغ است اتفاقاً میزان کاری که انجام می‌دهم (به انجام رساندن برنامه‌ها) بیشتر می‌شود و بالعکس وقتی سرم خلوت است میزان پِرت زمانی و هدر دادن آن بیشتر می‌شود و طبعاً نسبت کار انجام شده هم پایین می‌آید. پس شلوغی را به فال نیک بگیر
.........
دبیر شورای نگهدار در یک توئیت نوشته است که جنگ و صلح از کتابخانه اخذ شده و خواندن آن دیروز آغاز شده است اما با توجه به حجم کتاب و عدم امکان حمل آن به صورت اتوماتیک خواندن آن طول خواهد کشید و چه بسا اگر از گروه دوم کتاب‌های کم‌حجم انتخاب شوند نوشتن مطلبشان جلوتر از جنگ و صلح بیفتد!
نتیجه اینکه به نظر می‌رسد لزوم نگاه به گزینه‌های گروه دوم از این زاویه قابل تامل خواهد بود

monparnass پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:31 ق.ظ http://monparnass.blogsky.com

سلام
این انتخابات و رای گیری رو دیگه نمیشه تحریم کرد !!!!
جنگ و صلح از کتاب های کلاسیک مشهوری که به دلیل نامعلومی جا مونده ولی در این زمان و اوضاع و فصل گرما و شرجی اصلا تمایل به خوندنش رو ندارم
در واقع بطور همزمان و با روش polling -مشغول خوندن چند کتاب دیگه از جمله همون سرایدار مشهور - ظرافت های جوجه کبابی !!!- و مهمان انقلاب کاترین کوب و ...هستم
پس فعلا رای برای گروه یک منتفیه
اما
در گروه دوم کتاب " بندرهای شرقی" امین مالوف رای منه
ولی رای دومی برای این گروه ندارم چون برخورد با مسایل قومیتها مثل کردها- پیر بال - و ارامنه -توتوونتس _ یا سفر در درون -اوزکان- برام جالب نیست !!!!
به همین راحتی
از اومبرتو اکو هم تا الان چیزی نخوندم
ولی بدم نمیاد یه امتحانی بکنم پس یه رای هم مال آقای اومبرتو اکو

پ.ن :
من دقیقا متوجه نشدم که قراره فقط یکی از گروه ها انتخاب بشه یا از هر گروه یکی -به استنثنای گروه دو که گفتی دوتا - ؟
با فرض از هر گروه یکی رای دادم
اما اگر قراره از هر گروه یکی باشه که دیگه دست شورای
ن گ ه ب ا ن رو از پشت بستی
دو تا از گروه ها تک عضوی هستند پس دیگه چه حق انتخابی؟
از گروه یک وسه فقط حق داریم بگیم کتاب مشخص شده باشد یا نباشد ؟
فقط بودن یا نبودن؟
مساله این است؟

سلام
والله راه‌کارهایی بود که فضا را رقابتی‌تر کنم اما راستش به مصلحت ندانستم. مثلاً برای گروه اول گزینه‌های دیگری هم بود به قرار زیر:
1- جنگ و صلح دو جلدی با ترجمه سروش حبیبی
2- جنگ و صلح چهار جلدی با ترجمه سروش حبیبی
3- جنگ و صلح با ترجمه و تعداد جلدهای آزاد
یعنی واقعاً دست و بالم باز بود برای باز کردن سر شوخی اما دیدم مصلحت نیست.
والله شورای وبلاگ را با آن شورای معظم مقایسه نفرمایید آنها سالهاست که در مقوله آن مجلسی که خیلی اهمیتش از اون یکی مجلس دم دستی بیشتر است به این شیوه عمل کرده‌اند. حداقل بیست سی سالش را من یادمه که در بعضی حوزه‌ها یک گزینه بیشتر نبوده است. من در این زمینه حالا حالاها باید درس پس بدم.
.....
در مورد گرما و شرجی بودن یاد توئیت دبیر بنیاد حفظ و نشر آثار تولستوی‌(ره) افتادم که نوشته بود: زمستان‌ از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است
البته مشغولیت‌های دیگر شما نشان می‌دهد توئیت ایشان شامل حال شما نمی‌شود.
......
با گزینه‌های گروه یک و سه در یک انتخابات دموکراتیک در واقع بیعت می‌کنید.
در مورد اینکه چرا این گزینه‌ها و چگونه؟ دبیر شورای نگهدار وبلاگ اگر خواستند آن روش سنتی را توضیح خواهند داد که یک شتر را در کتابخانه رها می‌کنند و این شتر به هر گزینه‌ای که زبان کشید آن را احراز می‌کنند. البته ایشان بارها قویاً تکذیب کرده است که پیش از رها کردن شتر، به گزینه‌های دلخواه «خار مغیلان» می‌مالند.
....................
ممنون از رای شما
بندرهای شرق 2

سمره پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:52 ب.ظ

سلام
کابوس های بیروت
خوبه البته به خودم فشار بیارم که جنگ و صلح رو بخوانم الان نخوانم پس کی بخوانم؟

سلام
واقعا خوبه این کار... درسته که هیچ وقت دیر نیست اما ناگاه چه زود دیر میشود
ممنون از رای

کابوس های بیروت ۴

بندباز پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 03:54 ب.ظ https://dbandbaz.blogfa.com

درود بر میله
واقعا که این رقابتی شدن انتخابات هم اصل بسیار موثری ست.
من رای نمی دهم راستش! از بس حق انتخابم زیاد است. جدیدا یک جایی پیدا کرده ایم توی جاده چهاردانگه، ضایعاتی ورق و کتاب! تویش یک کتابهایی پیدا می شود که نگو!! به قیمت هر جلد ده هزار تومن!! دیروز ؛سفر درونی (رومن رولان) و ساربان سرگشته (سیمین دانشور) را خریدیم!!

سلام
ایشالا دوره بعد رقابتی با حق انتخاب بالا برگزار خواهم کرد تا مشخص شود ریشه عدم مشارکت در کجاست
اینجایی که پیدا کردید شبیه جایی است که شخصیت اصلی تنهایی پرهیاهو در آن مشغول به کار بود
مبارک است. الان با این ارقام فقط میشه چیپس خرید

سعید پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام بر حاج حسین عزیز

آقا ما جنگ و صلح را ابتیاع کردیم، گفتم به شما بگم و شروع کنم، دیدم شما دیگر کم مانده کتاب را تمام کنید. یاد مدتی قبل افتادم که در اردوگاه با جمعی از دوستان یک دست والیبال زدیم، تا سه هفته تمام عضلاتم درد می‌کرد. فکر کنم بعد از خوانش جنگ و صلح هم تا 6 هفته تمام بدنم درد کنه، کار به جراحی نکشه خوبه ...

در گروه دوم هم رای بنده رز گمشده است.

ممنون از حسن توجه شما

سلام
دقیقا به همان دلیل سنگینی و حجم کتاب منم نمیتوانم کتاب را این طرف آن طرف با خودم حمل کنم ولذا خواندنش طول خواهد کشید. من هنوز در صحنه مهمانی اول داستان هستم جایی که پرنس آندره معروف وارد شده است.
ایشالا سلامتی باشه
ممنون از رای
.....
رز گمشده ۱

اسماعیل بابایی جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:40 ق.ظ http://www.fala.blogsky.com

درود حسین آقا!
گزینه ها همه برام جذاب بودن، و به شخصه دوست دارم کتاب های گروه دوم رو بخونم.
اما طبق روش رای گیری شما، از گروه اول و سوم که رای مشخصه، از گروه دوم هم زندگی بر شاهراه قدیم رم رو پیشنهاد می کنم.

سلام
من هم احساسی مشابه شما داشتم... طبعاً آسیاب به نوبت... نوبت همه خواهد رسید.

ممنون از رای شما
.........
زندگی بر شاهراه قدیم رم 6

ارش میرزایی شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:31 ق.ظ

زندگی بر شاهراه قدیم رم از نشر چشمه.من اینو انتخاب میکنم

سلام
ممنون از رای شما
.............
زندگی بر شاهراه قدیم رم 7

مهرداد شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام مجدد
به قول معروف: از کوزه همان برون تراود که در اوست
اینکه انتظار داشته باشیم انتخ ابات یک وبلاگ ایرانی چیزی ورای آنچه در این دیار می گذرد باشد انتظار بیجایی‌ست.
با این اوصاف باید متاسفانه اعلام کنم که پروژه خوانش مجدد جنگ و صلح که شاید چند سالی بود منتظر بودم به همراه شما آن را انجام دهم رسماً منتفی گردید. چرا که تازه به صفحه 1000 خانواده تیبو رسیده ام و این یعنی هنوز به اندازه کل حجم کتاب جنگ و صلح از کتاب خانواده تیبو در برابرم مانده است.
باز هم می گوییم انشااله وقتی دیگر.
در ضمن به ستاد نگهدارتان هم بگویید ما دیگر گول نمیخوریم و سعی نکنند با این وعده و وعیدها ما را مجبور به رای دادن از میان گزینه های موجود در ردیف دوم کنند.

سلام
دست شما درد نکند! یعنی الان وبلاگ ایرانی منظور (مریض منظور) چیزی در حدود همین اموری است که در جامعه می‌بینیم!؟ ای مداد سیاه باتجربه کجایی که یادت به خیر یادمه از همان اول می‌گفت چه معنایی دارد انتخاب کتاب را بدین صورت انجام بدهی! من توجیهم البته مشارکت و درگیر کردن دوستان بود شاید از این طریق تاثیر مثبتی ایجاد شود.

مهم این است که موتور کتابخوانی‌تان گرم باشد. ایشالا جنگ و صلح را در وقت مقرر خواهید خواند.
پیغامتان به ستاد رسید. دبیر محترم ستاد فرمودند دل به دل راه دارد و ما هم دیگر گول نمی‌خوریم

فرشته دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 08:47 ق.ظ

حاشیه‌نشین‌های اروپا
زندگی بر شاهراه قدیم رم
روسیه رو هم دوست ندارم.شخصیت زیاد داره...

سلام
ممنون از رای شما
.................
حاشیه نشین های اروپا 2
زندگی بر شاهراه قدیم رم 8

مارسی دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 01:12 ب.ظ

از سالها قبل اعلام کردم چرا انتخابات از کتابخونه ی شما (یا کتابخونه ی عمومی اطراف شما) باشه از مال ما نباشه...
بعد ها که با واژه ی دیکتاتوری آشنا شدم متوجه شدم مال ما و شما نداره...مهم برگزاری انتخابات هست.
البته الان دستم باز تره و میتونم تو کتابخونه عمومی ساری(عالین) علاوه بر شهر خودم هم جست و جو کنم.زیر ۲۰ تومنی هارو هم اگه نداشتن میخرم

سلام
من البته این تیکه‌ها را شوخی تلقی می‌کنم اما معلوم نیست ستاد هم همین برداشت را داشته باشد
همین که خودم و چند دوست دیگر با کتابخانه‌ها و ظرفیت استفاده نشده آن آشنا شدیم برای من خوشحال کننده است.

مهرداد دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 02:36 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام.
احتمالا برای مارسی هم مثل من هیچ اهمیتی ندارد که آن ستاد درباره تیکه های ما چه فکر می کند. مهم خودت هستی که قصد ما را بدرستی برداشت کردی
از شوخی گذشته از اینکه نتوانستم به همخوانی جنگ و صلح برسم ناراحتم. امیدوارم امسال بتوانم برای یکی دو همخوانی خیلی خوب برنامه ام را با شما هماهنگ کنم.

سلام
والله در مورد خودم و ستاد چی بگم!
دبیر ستاد موکداً فرمودند تلاشهای خودتان در جهت القای حاکمیت دوگانه را متوقف کنید. قرار نیست هرچه آن بیرون شکل گرفته است در این وبلاگ هم شکل بگیرد. البته دیگه الان که یگانه است.
..............
سلامت باشی

hamid شنبه 5 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 12:06 ب.ظ

آخرین باری که در انتخابات شرکت کردم فکر کنم مشتی غبار رو انتخاب کردم و متاسفانه هنوز نتونستم بخونم.
از کتاب های بالا فقط کتاب حاشیه‌نشین‌های اروپا رو در کتابخونم دارم.امیدوارم بتونم بخونمش.رای من همین.

سلام رفیق
مشتی غبار... یادش به خیر... خیلی وقت گذشته است... حالا حضور در انتخابات خیلی به معنای وجوب در همراهی و خواندن کتاب نیست ولی البته اگر همراهی باشد که چه بهتر
ممنون از رای شما
حاشیه نشین های اروپا 3

محسن یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 08:18 ب.ظ http://mohsentaheri051.blogfa.com

در انتخاب کتابها کمی بیش از اندازه وسواس دارم، بطوری که ترجیح میده پشت هر اسم عقبه ای سنگین باشد تا بخوانم؛ برای همین ترجیحم به تولستوی ست از موارد ذکر شده و شاید هرگز به سمت دیگر کتابها ندارم. همین چندی پیش سه اثرِ کوتاه از تولستوی خواندم که یکی مرگ ایوان ایلیچ بود و دیگری ارباب و بنده و شیطان. با آنکه همه معتقدند مرگ ایوان ایلیچ بی نظیر و کم نظیر است، بنظر منهم خوب بود اما اثرِ شیطانش بهتر بود؛ حداقل برای من.
خلاصه... رای من تولستوی است

سلام
انتخاب بسیار مهم است و چندان فرصت آزمون و خطا نیست. حالا انتخاب کتاب البته به آن حساسیت برخی انتخابهای دیگر نیست ولی طبعاً هرچه وقت بیشتر برای بررسی و انتخاب بگذاریم ضرر نمی‌کنیم. گاهی در میان شاهکارهای بزرگ با اسامی خاصی برخورد می‌کنیم که عقبه سنگینی ندارند... آنها خودشان بعدها به عقبه سنگین شاهکارهای آینده تبدیل می‌شوند.
من وقتی شروع به وبلاگ‌نویسی کردم برای انتخاب کتاب آن لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ می‌باید خواند را راهنمای عمل در نظر گرفتم و البته در کنارش هم انتخابهای دیگری داشتم. ناراضی نیستم.
.......
ممنون از رای شما
تولستوی را یا به عبارتی جنگ و صلح را آغاز می‌کنیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد