میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب کتاب بعدی

 

با توجه به انتخابات قبلی در حال حاضر مشغول خواندن «ژاک قضاوقدری و اربابش» هستیم... برای برنامه بعدی به سراغ ادبیات داستانی آمریکای لاتین خواهیم رفت. بنابراین از میان گزینه‌های زیر یکی را انتخاب نمایید:

الف) ابداع مورل (1940) اثر آدولفو بیوئی کاسارس (1914 – 1999) نویسنده آرژانتینی

ب) پدرو پارامو (1955) اثر خوان رولفو (1917 – 1986) نویسنده مکزیکی

ج) زندگی واقعی آلخاندرو مایتا (1985) اثر ماریو بارگاس یوسا (1936) نویسنده پرویی

نظرات 12 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:38 ب.ظ

راز مگوی عشق:

3- انسان به میزان ترس از رسوائی به فضائلی چون مهربانی و گذشت و تواضع

روی می آورد و به زودی باورش هم می شود که براستی انسانی صاحب فضل و

رحمت و محبت و عفو و کرامت است. یعنی بزدلی و التماسش به ناگاه دعوی

برتری می کند و توقع دارد که مورد حرمت و ستایش قرار گیرد ولی ناکام می شود و

در این جنون به عداوت می رسد و از آنهائی که مورد رحمت خود قرار داده انتقام

می ستاند یعنی از کسانی که او را مورد رحمت قرار داده بودند تا رسوا نشود

انتقام می گیرد. این کل جریان اخلاق گرائی عامه بشر است.



7- انسان به چیزی تظاهر می کند که نیست: اخلاقی بودن، مردم دوست بودن،

مهربان بودن، و ... و نهایتاً "بودن". همه این ها تلاش برای بودنمائی است.



20 - دعوی کنندگان عشق غیرقابل اعتمادترین انسان ها هستند زیرا

بی وجودترین و کافرترین ترین انسان ها هستند. اینان همواره می خواهند

مسئولیت اعمال خود را به گردن دیگران بیندازند به گردن معشوق ها.

به حساب دیگران دست به هر کاری می زنند. آیا پلیدی جز این هست؟

آیا خیانتی بدتر از این ممکن است؟ آن هم با افتخار و طلبکاری و منت بر

معشوق بیچاره. با احساس و ادعای ایثار دست به هر خیانتی زدن، این است عشق!



از کتاب " عشق شناسی - راز مگوی عشق " استاد علی اکبر خانجانی

سلام
چه نکته‌های خوبی... ممنون

سحر پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:49 ب.ظ

وقتی یوسا حضور دارد، انتخاب گزینه های دیگر آسان نیست! اما پدرو در رقابت با آلخاندرو مایتا، قطعا برنده واقعی است .... جواهری در ادبیات مکزیک!

با این کتابخانه معرکه ای که پیدا کرده ام، حتما نسخه انگلیسی اش را پیدا خواهم کرد!!

سلام
من الان هنگ کردم این رأیی که به صندوق انداخته‌اید را به حساب کدامشان بریزم
ارجاعش دادم به شورای عالی نظارت وبلاگ و ایشان تعیین تکلیف کردند!
.......
پدرو پارامو 1

مهرداد جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 02:06 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
کاسارس در انتخابات قبلی که یک سال پیش شرکت کرده بود از بورخس شکست خورد .حالا هم که با یک نگاه به کاندید های دیگر می توان براحتی شکستش در این دوره را هم پیش بینی کرد .
با این حال به ابداع مورل رای می دهم.

سلام
ناامید نباشید
کاسارس در آن انتخابات عرصه را به رفیق دیرینش واگذار کرد... من شاهدم که حتی تبلیغات هم نکرد!... البته بورخس هم معرفت نشان داد و در همان داستان ابتدایی یادی از کاسارس کرد تا به ما بفهماند این رقابت‌ها نمی تواند رفاقت‌ها را از بین ببرد
.......
ابداع مورل 1

مدادسیاه جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 04:46 ب.ظ

پدرو پارامو به نظرم از نان شب هم واجب تر است!

سلام
ممنون
...............
پدرو پارامو 2

خورشید جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 09:35 ب.ظ

میشه یکم کندتر ژاک قضا قدری رو بخونید چون میخوام اگر پیداش کردم بخرم وبخونم :)
و تازه یادداشت های یک دیوانه رو هم میخوام بخونم
یعنی اگر قیمتش زیاد نباشه اونم بخرم

سلام
بله که می‌شود... من یکی دو پست حاشیه‌ای خواهم زد تا دوستان برسند.
برخی از داستانهای یادداشتهای یک دیوانه در فضای مجازی قابل دسترسی است... خدایا توبه
از کتابخانه‌ها غافل نشوید دوست من

مجید مویدی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 11:28 ب.ظ

آخه چرا میله؟؟؟؟
واقعا چرا؟؟؟ چرا باید سه تا غول رو توی یه انتخابات بذاری که من هی حرص بخورم که کدوم رو انتخاب کنم؟؟
یکی ازین سه تا رو خوندم و اون هم "پدرو پارامو"ئه.
در یک کلمه اگه بخوام بگم، به نظر من " از خدایگان رمان"ه.
یا خداوندگاران ادبیات داستانی
+ حالا که یه کم خونم از جوشش افتاد بذار بگم:
سلام. مخلصم
+ اما انصافا" انتخاب خیلی خیلی سختیه برام. چند دقیقه ست دارم فکر می کنم.
+ به دلایلی، که بعدا" بهت می گم، رمان "زندگی واقعی الخاندرو مایتا" رو انتخاب می کنم.
+ اگر می شد بعدش انتخاب دوم داشت، "ابداع مورل" رو می گفتم. چون دوست عزیزی و نویسنده بزرگ دیگه ای خیلی ازش تعریف کرده ن، و من به شدت ترغریب شدم بخونم ببینم این جناب مورل چه ابداعی کرده..
برم ببینم وضعیت رای ها چطوریه.
بر می گردم پست های قبلی که توی مدت غیبتم نخوندم رو هم می خونم.

سلام رفیق
راستش از چند وقت قبل به خودم قول دادم تا مدتی فقط با غول‌ها خودم را مشغول! کنم
غول و مشغول... استدلال از این محکم‌تر!؟
خوشحالم که چند دقیقه‌ای دچار اضطراب انتخاب شدید... راستش این یکی از شیرین‌ترین اضطرابهایی است که ما تجربه می کنیم
....
یک رای مخفی و هیجان‌انگیز
ممنون
آلخاندرو مایتا 1

مجید مویدی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 11:32 ب.ظ

حقیقتا هم نظر سحر و مداد عزیز در مورد پدرو پارامو درسته. از نون شب واجب تره.
منتها من طی ملاحضاتی پیچیده، کار یوسای بزرگ رو انتخاب کرده م
+ راستی، کتاب قهرمانان و گورها رو چند روز پیش توی کتابفروشی پاتوقم دیدم، گفتم بیان یه بار دیگه نظر تو رو راجع بهش بدونم، بعد دوباره فکر کنم راجع به خریدن یا نخریدنش

من به این انتخاب احترام می‌گذارم و اگر دست من بود برایش پارتی بازی هم می‌کردم اما خوشبختانه دست من نیست
+‌در مورد قهرمانان و گورها فکر کنم سه یا چهار پست نوشته‌ام. به هر کسی آن را توصیه نمی‌کنم ولی به شما توصیه‌اش می‌کنم. فکر کنم نمره‌ای که به این کتاب دادم 5 باشد

اندکی سایه دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:04 ب.ظ http://andakisaye.blogsky.com

پدرو پاراموی گلشیری یا پارسای؟

سلام
در کتابخانه من ترجمه گلشیری حضور دارد. حالا ببینیم کدام کتاب انتخاب می‌شود

لادن سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:44 ب.ظ http://lahoot.blogfa.com

کتاب اول و دوم در Fidibo پیدا کردم اگه رای اورد من هم با شما می خوانم.

سلام
ممنون از همراهی شما... حالا اگر یک رای هم بدهید که عالی می‌شود

زهره سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 04:54 ب.ظ http://zohrehmahmoudi.blogfa.com/

پدرو پارامو رو خوندم. سخت خوان است اما خوب.
از یوسا گفتگو در کاتدرال رو خوندم که فکر کنم عمرا دیگه از یوسا بخونم. (خوب بود ها. ولی دخل خواننده میاد اون حجم اطلاعات حفظ کنه و جابه جایی زمان رو بفهمه)

سلام
برای شروع شاید اثر مناسبی را از یوسا انتخاب نکرده‌اید. بهتر بود مثلاً ابتدا مرگ در آند را می‌خواندید و سپس آثاری مثل جنگ آخرزمان و سور بز و پس از آن سالهای سگی و پس از آن گفتگو در کاتدرال.
اون جمله اول را به عنوان رای تلقی کنم؟!

محبوب سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام
ببخشید که این روزها کلی کارو مشغله دارم و اصلا وقت نمی کنم وبلاگ بخوانم. حتی این وبلاگ دوست داشتنی را.
من پدرو پارامو از خوان رولفو رو انتخاب می کنم.. چون بسیار دوستش دلرم. البته یوسا را هم...
اما اگر فقط یک انتخاب است. همان پدرو پارامو. که با خواندن اسمش هوس دوباره خوانی ش به سرم زد..

سلام
آخر سال است و باصطلاح دقیقه نود
ممنون از رای شما
پدرو پارامو 3

سمره شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام
هرچی رای آورد
میخوانم انشاالله

ابداع مورل را خوانده ام البته

سلام
اگر ابداع مورل رای آورد چه!؟
مشارکت فعال بهترین تاکتیک است

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد