میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات کتاب و در ستایش تداوم

یک سال دیگر گذشت. انگار همین دیروز بود که من نبودم و طبعن شما هم در دنیای من نبودید.گاهی بعضی از بودن ها به گونه ایست که نمی توان گفت , فردا نیست. همیشه هست. مثل هوا...البته قدیم ها راحت تر می شد گفت مثل هوا ! چون حالا گاهی اوقات آدم حس می کند که هوا نیست. این جور مواقع به صورت غیر ارادی آدم می رود به دنبال فضایی برای نفس کشیدن... با همه غرغر هایی که می کنیم اما اینجا برای من جایی بود برای نفس کشیدن و هست.

در خصوص تداوم و مزایایش خیلی صحبت شده! (این علامت تعجب معنایش این است که گیر ندهید , من حرف جدیدی ندارم در این رابطه بزنم...) چیز خوبی است.

از تداوم خارها گل می شود

از تداوم سرکه ها مل می شود

البته ممکن است شما بفرمایید مهمان گرچه عزیزست ولی همچو نفس...خفه سازد اگر آید و بیرون نرود. که البته پر بیراه هم نیست ولی اگر زاویه دید را ببریم روی ذهن همان مهمان می بینیم که چی؟ بعله. جواب می دهد.

...........................

یکی از بخش های دوست داشتنی اینجا همین انتخابات کتاب است (دقت کردید که: یکی از بخش ها!) و تلاش شده است اگر در جاهایی از این دنیای پهناور سالی یک بار برگزار می شود و به آن افتخار می شود , اینجا حداقل ماهی یک بار برگزار شود ... بدون مشت و لگد محکم به دهان دیگران بلکه تقریبن به سبک کاتا های کاراته! یا شاید حتا مبارزات آن: فقط تکنیک , نشان داده می شود.

چند روز قبل که با خودم خلوت کرده بودم در جمع دوستان! به این فکر رسیدم که در هر انتخابات باید تلاش بکنم که گزینه ها به گونه ای انتخاب شوند که هر سلیقه ای را پوشش بدهند. با این روش احتمال حضور پرشور تر دوستان بیشتر است. پارسال یک برنامه مشخص اینجا اعلام کردم و قرار بر این بود که در طول سال همان ها را بخوانم و لذا انتخابات از میان همان ها انجام می شد. کار عبثی بود. الان آمار گرفتم دیدم کمی کمتر از پنجاه درصد مطابق برنامه عمل کرده ام. لذا از این به بعد دلی عمل می کنم و گزینه ها اصلن و ابدن محدود نیست و از میان همه کتاب های موجود در کتابخانه ام و حتا گاهی خارج از آن, برگزار می شود.

حالا فکر نکنید به خاطر شرایط بیرونی جوگیر شده ام و دوست دارم انتخابات من هم پرشور باشد. نه جانم! ما (من و شما) اینجا برای خودمان سبک داریم و تحت تاثیر اوضاع بیرون قرار نمی گیریم. حالا قشنگ به ادامه مطلب بروید و از میان گزینه هایی که سعی شده است از ژانرهای مختلف در آن نماینده ای باشد یکی را انتخاب نمایید. برای هر گزینه پاراگراف اول داستان را می آورم که نکته مهمی در انتخاب یک کتاب می تواند باشد.

از این که توجه دارید متشکرم.

1-     عطر  پاتریک زوسکیند

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

2-     رایحه خوش  پاتریک زوسکیند

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

3-     خوشبوکننده  پاتریک زوسکیند

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

4-     پرفیوم  پاتریک زوسکیند

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

5-     شمیم دل انگیز  پاتریک زوسکیند

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

نظرات 28 + ارسال نظر
فانی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://oldmidwife.persianblog.ir

در جدال با بوی گند عرق
پاتریک فلان

سلام

پاتریک 1

آهنات جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:25 ق.ظ

سلام
3تاگزینه کم داره
تا بشه 8تا

سلام
گفتم که ما واسه خودمون سبک داریم و نیازی به تقلید عین به عین نیست! (ضمن این که اونجا کمی گزینه ها متفاوت تر است انصافن)
پاتریک 2

پری ماه جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ق.ظ

سلام
من به عطر رای می دم و از دموکراسی موجود خیلی ام راضی ام

سلام
رضایت مخاطب از اهداف اولیه ما وبلاگطلبان است.
مخاطبسالاری بلاگی موجود در اینجا 360 درجه است
پاتریک 3

رها جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:27 ق.ظ http://freevaar.blogspot.se

دلم برای اینکه ذهنم رو به کار بندازم و یک چیز خلاقانه بنویسم تنگ شده. چقدر ازادی بیان بده آقا!:))

عالی بود، تقریبا بی نظیر بود.. من به پرفورم رای میدم اخه خارجی تره:))

در ضمن 1984 را تمام کردم به زودی درباره اش مینویسم و اونوقته که باید بیای و سرب زنی:)
من همیشه سر میزنم ولی خب گتابها رو نخوندم و نمیتونم نظر خاصی بذارم حسرت به حسرتهام اضافه میشه. ولی واقعا ستودنیه کارت و مستدام باد که به چنین وبلاگهایی نیاز است!

سلام
یه دفعه یکی از دوستان برای تولدمان از آن سر دنیا یک بسته آزادی بیان فرستاد , باورتون نمیشه , همون دم در دادمش به پستچی ! پستچی به من تمبر داد , تمبرو دادم به نونوا , نونوا به من ... دیگه خودتون می دونید که چی شد!! خیلی سریع متوجه شدم که چیز خوبی نیست این آزادی بیان...
حتمن
لطف دارید شما...ممنون
پاتریک 4

منیر جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:54 ق.ظ

سلام
عالی بودید متعالی شدید
...
آقا جان ما در مسائل شخصی پاتریک و عرقگیرش دخالت نمی کنیم . اصن به من چه عوطورکلونش ؟! (:
....
یک پیرزنی داشتیم یادش بخیر دو تا واژه رو میریخت بهم میگفت عوطورکلن ... زبونش نمی چرخید طفلی . گاهی تو تلفظ های وزین دویچ بدجوری یادش می افتم

سلام
به نظر من که باید دخالت کرد... هرچند شاید به نظر نیاد اما من هنوز پایبند نظریه تغییرات اپسیلونیم هستم لذا باید پاتریکی رو انتخاب کرد که بوی تنش کمتر اذیتمون کنه.
این عوطور کلون چه واژه ای است!!؟ فارسی است دویچ است گیلکی است هوم؟
پاتریک 5

[ بدون نام ] جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 ق.ظ

ای بابا/میله عزیز شما هم که در صحنه اید!
عرضم به خدمتتان ما به کبوتر دوبال ناموزون که قرار است عطر عدالت پخش کند چیزهایی شنیده ایم. از بلاد کفر هم همان شکر که در ایرانیم مهد ....و اینا. مهدکودک منظوره!

میله مجید جان اون پرفیومه نه پرفورم! perfume= عطر
3-4 تا کتاب تموم کردم ولی حال نوشتن و اظهار نظر ندارم.. شما در صحنه حضور داشته باش 1 لشگر وبلاگی همراهتن!

سلام
میله ای که در صحنه نباشه لوله است
البته به لوله ها توهین نشه ها این یه ضرب المثله
...
اصلاحش کردم آخه از آدمی که در حد آی ام ا ویندوزه نتظار بیشتری نباید داشت...ممنون
حالش خواهد آمد
پاتریک 6

صفورا شویکلو جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 ق.ظ

اون قیلی من بودم

بازم ممنون از تذکر

ند نیک جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:46 ب.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

چه فرقی این 5تا با هم داشتند؟
باز هم ی سال دیگه کذشت

سلام
خیلی
بعله همینجور کنتور میندازه لامصب

الی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

جالب بود
طنز شما طنز قابل ستایشیست و شاید باید باز هم به این ترس از قدرت آفرین گفت که همچین طنزهایی می آفریند!

سلام
اصولن ترس چیز خوبی نیست ولی گاهی چیزهای خوبی ازش درمیاد مثل این کتاب ترس و لرز مرحوم غلامحسین ساعدی که مطلب بعدی خواهد بود.
ممنون

شادی بیان جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ http://neveshte-jat.blogfa.com/

چه قدر خوب می شود اگر تمامی پنج نامزد معرفی شده (که به طور عادلانه ای پاسخگوی علاقمندان به ژانرهای مختلف ادبی می باشند و پاراگراف ذکر شده از هر یک کاملا توصیف کننده ی لپ مطلب آنهاست) با یکدیگر ائتلاف نمایند و هزینه ی برگزاری پر شور انتخابات (که قطعا همچون گذشته دهان- مشت ِ محکم زن خواهد بود) صرف امور خیریه ای نظیر به نیویورک بردن افراد غیر مسئول و راه اندازی شبکه های عربی و انگلیسی و اسپانیایی زبان و خرید بازیکنان میلیاردی برای تیم های افتخار آفرین فوتبالمان و عملی کردن طرح های غیرکارشناسی ای که احتمال یک هشتم کاره رها کردن آنها بسیار بالاست و ... شود.

سلام
این هم پیشنهاد خوبیست و به قولی حالا که قراره پاتریک خونده بشه چه بهتر که ... اما به یک نکته توجه کنید: الان به خاطر همین پاتریک کلی دور هم نشستیم و لبخندی هم زدیم!
به یکی از پاتریک ها گفتم این موضوع رو , جواب داد عمو من آلمانی هستم ایرانی نیستم که کار جمعیم خوب باشه ما اگه دو تا پاتریک هم باشیم نمی تونیم با هم کنار بیایم چه برسه حالا که پنج تاییم.
یه نکته هم گفت که دیدم پر بیراه نمیگه: میگفت چرا شما میلیاردی به یه بازیکن پول میدید و هیچم میشید؟ به بازیکنا کمتر بدید و اضافه شو به مراجع ذیربط بدید تا اول بشید!
پاتریک 7
ممنون

مهرداد جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:49 ب.ظ

این یعنی چی؟یه راست بگو میخوام عطرو بخونم دیگه . اینم از اون انتخاباتهاست ها.
من فیلمشو دیدم البته فیلم به اسم عطر با زبان فرانسه بنظرم بودش. و واقعا داستان زیبایی بود برای یک فیلم .
البته اگرم در ژانر شناسی اشتباه نکرده باشم تقریبا داستانی رمانتیک رو پیش رو خواهید داشت .اگر علاقه مند باشید.
به هر حال من هم در این رای گیری عطر پیشنهاد میکنمش.

سلام
این فرصت طلبی است
آره الان که می خونمش به نظرم برای فیلم شدن جذابیت های خوبی داره
پاتریک 8
ممنون

بی نام جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ http://7926062.persianblog.ir

عمو عاشقتم! خیلی بلایی. خیلی دوست دارم. صد در صد رای میدم به پاتریک فقط به خاطر تو. یعنی نمی دونی چقدر جگرم حال اومد. اصلن پاسپورتم رو دوباره گذاشتم تو کشو. آماده ام در رکاب پاتریک هر جور که آقامون کارلوس بگه جانفشانی کنم. مخصوصن حالا که یه جایی مهمونم و دارم یه برنامه مناظره کمدی به سبک مسابقه محله مرحوم نوروزی می بینم.
آقا دمت گرم واقعن!

سلام رفیق
من مخلصم
اقا من این پاسپورتو از بس از کشو دراوردم و گذاشتم توی کشو واقعن شرمنده کشو شدم نمی دونم اگه اون دنیایی باشه چی جوابشو خواهم داد. کاش نباشه چون دخلم میاد می دونم.
آقا من خودم هم در رکابم
راستی اگه این بار پاسپورت رو درآوردی و دیگه سرجاش نگذاشتی و رفتی ...سلام من رو به کارلوس های اون طرف برسون و یه شرحی از این مسابقه هفته بده بلکه اونا یه راهکاری واسه منم داشته باشند.
...
پاتریک 9

بهاره جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ http://book-rivew.mihanblog.com/

برای این مناظره تاریخی هم یه مطلب بذارید.
.
.
یه پست گذاشتم درباره گتسبی بزرگ خوشحال می شم نطرتون و بدونم.

سلام
واللا یه چیزی توی ذهنم داره وول می خوره ببینم چی میشه شاید بگذارم! آخه من آمده ام که بمانم

فرزانه جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:36 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوب مناظره را که ملاحظه فرمودید شما هم اقلاً یک ابتکاری ابداعی چیزی در این سیاق رو کنید بین عطر و رایحه و خوش بو کننده و پرفیوم و شمیم مناظره برپا کنید .
فقط یه کم ساعت دیجیتالی مناظره تون رو بیشتر کنین
اون وقت یه هو منم حالم عوض میشه میام رای می دم

سلام
دارم قلقلک میشم بوخودا
بگذار کامنت دوستان را جواب بدهم بعد... آخه می خواستم به دوستان سر بزنم...که در این صورت دیر می شود! این مطلب زمان دار است و بعدش به درد نمی خورد!!
ببینم چه می شود
ممنون
پاتریک 10

فرزانه جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

طنز قضیه اینجاست که بعضی ها رمز انتخابات آزادت را نگرفتن هنوز مهندس

سلام
می گیرند مهندس... دوستان کمی باید اخت شوند با اینجا
البته اگر در کل نگیرند خودش نشانه خوبی است ها...یعنی رهای مطلق

زنبور جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

خاکستر گرم شاندور مارایی. لطفا
خودتون گفتید آزاده. خوب من دلم اینو خاست. میدونی که نامزد ما اصلا نیومد داخل انتخابات. پس خاکستر گرم. لطفا

سلام
نه عزیز من ...حرف توی دهن من نگذار...اخلال هم نکن در انتخابات من گفتم گزینه ها را به صورت آزاد انتخاب می کنم و اینجا می گذارم ... اونجوری هم خوبه که شما می گید ولی خوداییش دیگه نمیشه جمع و جورش کرد بالاخره مخاطبسالاری ما هم یه جاهایی قید و بند داره
پاتریک 11

مهرداد شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ق.ظ http://ostadedelha.blogfa.com

بله ؛ این فرزانه خانمم به نکته مهمی اشاره کرد که بنده هم درآن میان بوده ام.
دیر گرفتن حتی برخی طنز ها هم گاهی تاوان سنگینی خواهد داشت؛

سلام
زیاد سخت نگیرید

که شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:56 ق.ظ

هاهاهاها!!!!!
یعنی یه دونه این! غش و ریسه کردم همین وسط به قران کریم!
من به اون مرد پلید رای می دم. لااقل با استعداد بوده!

سلام
امیدوارم اون وسط مکان مناسبی بوده باشد
ممنون
پاتریک 12

ناهید شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ق.ظ

باز خدا خیرت بده رنگ رنگی کردی نامزدهاتو !! مردیم انقدر همه چی یه رنگه .
من به کلمه " در " که ابتدای هر پاراگراف اومده رأی میدم که با این در ، اگر دربند در مانند درمانند

سلام
آره این حسن بزرگی است...حسن خوبش هم هست
هوووم!!...؟...(شمارنده رای داره فکر می کنه)....اوهوم: ممنون
پاتریک 12+1

raha شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ب.ظ http://osyaneghalam.blogfa.com

دروغگو!دروغگو!
63 درصدت کو؟!


کلا
خوشحالیم که هستید و می نویسد

سلام
تا الان که 98.8 درصد شده است...می گی نه حساب کن!
ممنون

هدا شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:10 ب.ظ

خدا این تنوع در انتخاب را از ما نگیرد
به شدت در هدفتون برای رضایت سلایق مختلف موفق عمل کردید ضمن اینکه نطر من به گزینه اول نزدیکتر است

سلام
ناشکری نباید کرد... لذا من هم همصدا با شما چنین دعایی می کنم
من در آن راستا جان خود را هم می گذارم
مهم دقیقن همین نزدیکی است. آورین
پاتریک 14

درخت ابدی شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:27 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام
مهم اینه که همه‌ی این موارد اثر یه نفره و فیلم خوبی هم ازش دراومده. چه حما.سه‌ای هم آخرش به پا می‌شه!
یا اولی‌الابصار! رای ما هم بی‌پارتی فقط پاتریک...

سلام
من فکر نمی کردم چنین اجماعی روی پاتریک به وجود بیاد... من این اجماع رو به فال نیک می گیرم!
پاتریک 15

آیدا یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:39 ق.ظ http://1002shab.blogfa.com/

دیروز که پست تون رو دیدم گفتم چه خوب من حتمن همین عطر پاتریک رو انتخاب می کنم که بعد خودم هم بخونم اما بعد در ادامه دیدم سرم کلاه رفته، داشتیم؟!

در ضمن در پست بالایی پاتریک شماره 1 رو بسیار خوب شرح دادید اما 3 تا پاتریک رو جا انداختید ها!

سلام
تا باشه از این کلاه ها سر آدم برود
...
آخه دیدم 8 تا خیلی تقلیدی میشه و علاوه بر اون چندتاشون هم واقعن شبیهند! همین 5 تا کفایت داشت به نظرم...
ممنون
پاتریک 16

[ بدون نام ] یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ

که اینطور !!
پاتریک در کلمات من به قرینه معنوی حذف شده بود !
و من خود غافل بودمی ...
مرسی که از روی کلمات نقب میزنید به توی معنا .
....
عطورکلون دیگه آبای : عطر + ادوکلن = عطورکلون
طفلی خانومه پیر بود ... خودش بلد بود بگه عطر ، ولی میخاست به بچه هاش بگه که بلده بگه ادوکلون ... برای همین میگفت عطور کلون و الان من اینقده شوخی شوخی گفتم عطورکلون بچه هامم میگن عطور کلون ... یه وقت دیدی اصن این واژه دگردیسی نمود .. والااااع کی به کیست ؟
....
دلم میخاد به حسن پاتریک رای بدم اما رای دادن همان و صرفن انجام به تکلیف همان ...
از طرفی میدانم یعنی بم الهام شده رای های حتا خوانده نشده در حافظه آغامون ثبت میشند و بالاخره شاید دستشون بیاد ملت هنوز زنده اند ... حتا به اندازه ی اعتراض خط خطی ...
کاش روزنه ای در وجنات یکی از پاتریکهای پیدا بشه .. اگه یافتید ما رو بی خبر نذارید آقا ... ممنان .

سلام
بعله پس چی
تا شما باشی رای سفید توی هیچ صندوقی نیاندازی!
عیب نداره علم به غفلت سرآغاز نیل به معرفت است...واوو چه سخن حکیمانه ای گفتم !!!!!
....
هوووم چه جالب...ممکنه... آره
....
بالاخره یا حسن شون یا محمدرضاشون ...هرکدوم غیر از سعیدشون
یعنی تا این حد!

یک لیلی یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ق.ظ http://yareaftab.blogsky.com

سلام
قربان معرکه بود. دست مریزاد.

سلام
ممنون

مدادسیاه دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام.
میله جان علی الحساب یک آبی به حساب ما منظور بفرما تا سر فرصت پاراگراف های اول را با یکدیگر مقایسه کنیم.

سلام
این یک آبی ایهام دارد: یک آبی بنوشم یا این که به رنگ آبی رای می دهید یا این که به کاندیدایی که نماد آبی رو انتخاب کرده نظر داری!؟

امیر دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام میله جان
نمی دونستم اقتدار جن.نتی و تیمش تا این حد مرزهارو درنوردیده باشه
اینجایم شورای نگهبان آخه ؟؟

سلام رفیق
یعنی این یه ذره اقتدار به من نمیاد!؟

لی لی چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:53 ق.ظ http://lilibeau.blogfa.com

کلی وقته اینجام و دارم مطالبت رو می خونم ... آخر کاری وقتی دیدم از لیست لینکا هم حذف شده م دپرس شدم .. به فراموشی سپرده شدم آیا؟؟
حالا که اینجوریه با تغییر فونت آخرین پستت هم مخالفم و
بازم حالا که اینجوریه اصلا در لفظ فرانسه سوسکَند درسته ...
فعلا همین تا به لیست اضافه بشم

سلام
واووو... خودم هم تعجب کردم که چرا لینکت نبود!...
وگرنه فراموشی که خیر...
شرمنده شدم!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد