میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

رهاوردهای سفر

پیرو پست قبلی , برای این که بدون دستاورد نباشه سفر ما , چند سوال طرح کردم که به واسطه اش یه کم دور هم باشیم! منظور اینه که به گزینه های ذیل سوال ها اکتفا نکنید! شاید جای بیشتری برای حرف زدن داشته باشد و... ضمناً من کجاها رفته بودم؟؟!! 

.

1- کدام شهر زادگاه خردسال ترین شهید دفاع مقدس است؟ سن ایشان؟

الف) مشهد – 15 سال

ب) تبریز – 14 سال

ج) کرج – 13 سال

د) هیچکدام

.

2- ایرانیان در ساخت کدام بنا اشتهای سیری ناپذیر دارند (به گونه ای که در فاصله 100 متری از هم می ساختند و می سازند و خواهند ساخت)؟

الف) کارگاه های تولیدی

ب) مدرسه

ج) قلعه

د) هیچکدام

.

3- یک ایرانی با دیدن یک چنار در سینه کش کوهی در یک منطقه خشک , چه نوع داستانی خلق می کند؟

الف) پلیسی – جنایی

ب) علمی – تخیلی

ج) سیاسی – مذهبی

د) هیچکدام – همه موارد

.

4- کثرت قلعه ها در ایران و ماندگاری نسبی آنها در طول قرون نشانگر چیست؟

الف) توانایی فنی مهندسی ما در سده های پیشین

ب) ترکیب هنر و صنعت و خلق یک اثر ماندگار کاربردی

ج) عدم امنیت نهادینه شده در طول تاریخ

د) نشانگر خیلی چیزها می تواند باشد

.

5- بزرگترین خطر برای یک گله کوچک گوسفند در یک روستا چه می تواند باشد؟

الف) گرگ

ب) سیل

ج) جنون گوسفندی

د) هیچکدام

.

6- دیدن برخی آثار تاریخی (خانه ها , قلعه ها و ...و به خصوص قنات ها) ناخودآگاه چه جمله ای بر زبانمان جاری می کند؟

الف) چی بودیم چی شدیم – چرا اینجوری شد؟

ب) برو بینیم حال نداریم – رستوران خوبش کجاست؟

ج) چه دل خجسته ای داشتند اینا - چرا مهاجرت نکردند؟

د) از کدام زاویه عکس بندازم بهتره

.

پ ن: ژرمینال (زولا) و گلهایی برای آلجرنون(دنیل کیز) تمام شده که هر دو خوب بودند و مطالب بعدی به ترتیب به آنها اختصاص دارد.از فردا هم قصری در پیرینه را شروع می کنم.

نظرات 21 + ارسال نظر
هیچکس یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ http://waveofocean.blogfa.com

همه چیز یک طرف این خلاقیت طراح سوالات یک طرف.من به عنوان یک دانش آموز ساعی و زرنگ جواب میدم.راستی نمره منفی هم داره؟
سوال یک: اینم شد سوال؟ نمیدونم خب.
سوال دو:از متن سوال 4 معلومه جواب این سوال ج هست.میگن دقت کنید جواب تو خود سوال هستا ولی من همیشه جواب رو از سوالات بعدی پیدا می کنم. P:
سوال سه:گزینه صحیح عاشقانه هست که در جواب ها نبود.
سوال چهار:جواب واضحه میشه ج ولی دارید سیاه نمایی میکنید ها.گفته باشم.
سوال پنج : ج درسته .آمارش هم موجوده.
سوال شش: بازم توی گزینه ها نبود.جواب اینه: " نه واقعا چرا؟آخه چرا؟"

به کتاب خواندن تون حسودیمان شد.شاید موجب شوید دستی بجنبانیم.

سلام
آورین
باشد که جوابهای شما و توضیحات من راهنمای دیگران هم باشد نمره منفی هم ندارد و امتحان مجدد و مکرر هم برگزار می گردد
1- باید منتظر دانندگان و جستجوگران بنشینیم
2- دقیقاً این نکته انحرافی قضیه بود چون دقیقاً خودم این کارو می کردم در طرح سوال این قضیه را مد نظر قرار دادم ضمناً الان دیگه کسی زیاد قلعه نمی سازه ها
3- هوووم این نوعش به ذهنم نرسید!! البته که این هم در داستان خلق شده حتماً لحاظ می شود ممنون... البته گزینه دال به نوعی به این قضیه اشاره دارد
4- این گزینه ای بود که به ذهن خودم رسید...واقعاً ما در طول اعصار همیشه از عدم امنیت رنج بردیم...
ضمناً از این سفیدنمایی تر نمیشه که : الان کسی دیگه قلعه نمی سازه!!! یعنی الان اوضاع خوبه البته صحیحش اینه که الان با قلعه هم احساس امنیت نمی کنی! کار از این حرفا گذشته
5- جواب صحیح دال است... بزرگترین خطری که به ذهنم رسید بالا رفتن قیمت گوشت بود منتها گذاشتم ببینم دیگران چه می گویند
دو سال است گله گوسفندان یک روستا را می دزدند و چوپان و صاحبان گوسفند به فلاکتی افتاده اند که مپرس...
6- آورین ... همین افزایش جملات هم به نوعی مد نظر بود
.....
دست بجنبانید

امیر یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ب.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

سلام.
۱) تابلویه خوب : ج . حسین فهمیده!! اینو تو کوچولویی هامون بهمون گوشزد میکردن و میگفتن :ببین نصف تویه!!!
۲) مسلما با توجه به نوع سوال که درش زمان مطرح نیست :د. ولی امروزه دکانهای سوپر یا خرازی !!!
۳) داستان ترسناک !!
۴) امنیت نیاز حیاطی!!!!!
پنج)جنون گوسفندی اتفاق و بیماری نادریه. هیچکدام بلکه خشکسالی
۶) خوبه که همین ۴تا پاره آجر سالم باقی مونده!!
-----------
من میخام کنکورخوانی کنم. امسال از لحاظ رمان خوانی افتضاح تر از پارسال
اما دم شما گرم. با اینهمه مشغله چطور اینهمه فرصت میسازید؟اگه اکسیری دارید فرمولش رو بگید

سلام
1- متاسفانه غلط است ضمناً من کلی راه کوبیدم رفتم تا اونجا...کرج که همینجاییه که ساکنم
2- البته الان سوپر سر هر تقاطعی هست ولی زمانهای قدیم چی؟ در سوال زمان مطرح است اتفاقاً (می ساختند و می سازند و خواهند ساخت) ....
3- می تواند از زاویه ای ترسناک هم باشد
4- امنیت واقعاً حیاطی و حیاتی و حتی هیاتی است
5- خشکسالی هم خطریست...اما همون امنیت سوال بالایی اهمیت بیشتری دارد... وضعیت اجتماعی اقتصادی به گونه ای شده است که واقعاً باید با دوشکا رفت چوپانی و ... انسان ها گاهی از گرگ هم خطرناک ترند
6- ممنون این هم درست است
......................
موفق باشید در امر کنکور
اکسیری ندارد ... عشق است

ص.ش یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

۱-ج
۲-د
۳-د
۴-ج
۵-د
۶-د( عکس بگیرم بذارم وبلاگم)

گزینه صحیح تو صندوق عقب پزو ۲۰۶ ننه جونه . ننجونم میگه پژ. به ایران دیگه کاری نداره.

سلام
۱- بله غلط است چون کوچکتر هم داشتیم
۲- دال درست است اما چه بنایی است؟
۳- دال از نظر من درست است ...داستانی می سازیم که در همه ژانرها می گنجد! سیدی یا درویشی یا امامزاده ای چیزی در آن مکان دفن است و چنین و چنان اما این یکی که در این سفر ملاقات کردیم جالب تر بود...بحث غیب شدن یک زن در آن مکان مطرح بود (فعلاً تا همینجا بس است)
4- ج درست است اما الف و ب هم قابل انکار نیست و لذا دال هم می تواند باشد
5- دال با توجه به توضیحات ذیل کامنت دوستان درست است: انسان!!
کاش به جای هیچکدام انسان را می نوشتم!
6-

درخت ابدی یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:47 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام به میله.
1. نمی‌دونم
2. شک ندارم: زیارتگاه
3. ج
4. د + ترکیبشون
5. خودت چی فکر می‌کنی؟
6. الف و د
ژرمینال رو 18 سال پیش خوندم. آدم کتابی رو یادش نیاد، باید چه بکنه؟

سلام بر درخت
1- فکر کنم یکی دو نفر باید بدونند... سنش 12 سال بوده
2- خیلی نزدیک شدی
3- بله حتماً در داستان خلق شده جنبه های مذهبی و سیاسی لحاظ شده است... حالا خواهم گفت
4-
5- انسان!
6- این قضیه مهاجرت نکردنشون هم جالبه ها...موندند و بر مشکلات سعی کردند غلبه کنند...
....................................
حالا یه شمه ای که ازش بنویسم یه چیزایی یادت میاد... قشنگ بود...دوسش داشتم

ص.ش یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ

سلام بر کرمهای کتاب//
میله جان برای خواندن کتابها ترتیب خاصی داریدو می شود ترتیبهارا بگویید با هم پیش رفتن خوب هست ها.
ادم بهتر نکته ارا می چپاند در ین مغز..
شما که رمان خوان حرفه ای هستید. من سرعتم کند است. و اینکه نمیدانک چرا شخصیت رمانها و اسمشان را از یاد می برم؟ شما هم این مشکل را دارید یا مغز من ۱ طوریش شده.

سلام کرمهای کتاب بر شما

از داشتن همراه که به شدت استقبال می کنم...
ترتیب خاصی ندارم...کتابهای نخوانده کتابخانه ام را نگاه می کنم و انتخاب... گاهی هم انتخاباتی برگزار می کنیم اینجا که ترتیب را دوستان انتخاب کنند...حالا به زودی یک انتخابات خواهیم داشت..
چند نفره خواندن مزایای زیادی دارد...یکیش هم افزایی است
این مشکل فراموشی مختص شما نیست...من هم دچارشم البته من زیاد گیر این قضیه نیستم...زیاد مهم نیست...اما وقتی در مورد کتابی می نویسم ماندگاری اش زیاد می شود و بعداً با مراجعه دوباره یاداوری می شود...
ممنون

آهو یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام.جدا سؤالات،ما رو به فکر برد...
1. د. زادگاهو نمیدونم.بعضی سربازان امام که مستقیما از گهواره به گور رفتن(قربانیان بمبارون و حملات شیمیایی) ولی از بین کودکانی که با اسلحه دفاع کردن فک کنم کمترین12ساله بود
2. د. به عبارتی امامزاده
3. داستان مذهبی تخیلی.همون قضیه ی دخیل بستن با پارچه های رنگی و بندکفش و کش پیژامه و...
4. توهم توطئه.( رو دیوار یکی ازین قلعه ها تو کلات نوشته بودن:آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند!)
5. شخص انسان در انواع گوناگون حسنک،چوپان دروغگو،عالیجناب گرانی،صادق هدایت و باقی گیاهخواران عزیز(نمیکنن یه کم شلخته بخورن چیزی گیر گوسفندان بیاد)
6. داداش یه جوری از من و این ستونا عکس بگیر فک کنن تاج محل بودیم
با توجه به سؤالات حدس میزنم سفر خارج از کشور رفتین یا حداکثر غرب ایران

سلام
1- اونایی که ناغافل از این دنیا رفتند که هیچ...اما 12 سال همانطور که در بالاتر گفتم صحیح است.
2- دارید نزدیک می شوید
3-
4-
5-
6- خارج که مسلماً خیر!! غرب هم نه ...در مرکز دنبالش بگردید
ممنون

انا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ق.ظ

کلی با سوالاتت خندیدم
منتظر ژرمینال و پست خوبتم

سلام
ممنون
امیدوارم پست خوبی بشود...حقیقتش پشتم حسابی باد خورده

نسیم دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

من جواب نمیدم چون کلی فسفر بسوزونم بعد کامنتدونی شما دقیقه اخر حالمو بگیره . نه خیر استاد. به شدت از سوال شش خوشم اومد و البته جوابهاش.

ژرمینال مال دوره جوونیهای منه دوسش داشتم

ضمنا سلام. رسیدن به خیر و سال نو مبارک.

سلام
ممنون ... به همچنین
اما کامنتدونی من ،طفلک می گه زیاد گردن من نیاندازید که داره می شکنه
.......
ژرمینال رو من دیر کشف کردم...قشنگ بود...یعنی از زولا خوشم اومد...

مهرآیین دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ

های میله!
رسیدن بخیر
جواب من به همه ی سوالات گزینه ی دال بود!
جواب سوال اول شاید خرمشهر -12 سال بشه!
2.هرچیزی جز الف و ب میتونه باشه. اما زیارتگاه رتبه ی اول داره.
3.بیشتر همه ی موارد و خیلی موارد دیگر بس که یک ایرانی ذهن قاراشمیشی داره!
4.همه موارد
5.دزد
6.بی برو برگرد "د"
خودمونیم خوب مخمونو به کار گرفتیا رفیق.

سلام
این دال بودن ها هم از ناشی گری طراح است
1- 12 سال اما شهرش غلط است...حتا استانش هم غلط است
2- توی هر خیابون معولاً یک زیارتگاه نیست اما این چیز می تواند بیشتر هم باشد...
3- منتظر باشید
4- اینجا من ج به فکرم رسید اما موقع طرح سوال جوری طرحیدم که دال هم قابل توجه باشد!
5- تقلب که نکردی
6-
.......

آنتی ابسورد دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

سلام و خیر مقدم میله جان
*آقا من همه سوالاتو بلد بودم اما به سوال آخر که رسیدم هنگ کردم و دیگه تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
*به فال نیک میگیریم بازگشتت را و بیش از پیش منتظر عارفانه هایت هستیم!

سلام
ممنون
شما فقط بگو من کجا بودم
مخلصیم

آهو دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:20 ب.ظ

قزوین؟

سلام
خیر
مرکز یعنی اون وسطای ایران

مهرآیین دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ب.ظ

نهخیر تقلبم کجا بود؟! واللللا!

منظورتون از اون مرکز که کاشان یا یزد نیست؟

سلام
ای وای چرا عصبانی
چرا همونجاهاست
جوابها را در ادامه مطلب خواهم گذاشت به زودی

نسرین بانو دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ب.ظ http://mayvane.blogfa.com

سلام
رسیدن بخیر.
۱-نمیدونم
۲-قلعه که بعدا تبدیل به برج شده است.
۳- همه موارد
۴- نشانگر خیلی از چیز هاست
۵- جنون گوسفندی و بعضی وقتا هم جنون شبانی.
۶- از کدوم زاویه عکس بندازم بهتره.
۷- ژرمینالو خیلی وقت پیش خونده ام. فوق العاده تاثیر گذار بود. بویژه آخر های رمان.

سلام
ممنون
1- امروز امیدوارم جوابها رو بنویسم
2- خیر
3-
4-
5- جنون ملی!!
6-
....................
7- فکر کنم اون قسمتی که توی معدن گیر افتاده اند مد نظرتان باشد...برای من هم اون قسمتها عالی بود...و کلاً کتاب خوبی بود.
ممنون

بی مرز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ق.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود بتو میله جان....
بابا این سوالاتی اینجوری در حد تست امتحان دکترا طرح میکنی....!!!
لا اقل قبلش جزوه شو بده بخونیمــ ..

سلام
جزوه شو امروز میگذارم در ادامه مطلب...
بخونید برای سال بعد

هیچکس سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ق.ظ http://waveofocean.blogfa.com

یزد؟اصفهان؟نه؟هیچکدوم؟

سلام
در استان یزد

مرمر سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ http://freevar.persianblog.ir

1-د
هر جایی هست مربوط به مناطق کویری!
2- د( امامزاده و مسجد و قبرستان)
3- ج
4- ج و د
5- د
6- الف

در مورد کتابها هم نظری ندارم چو دسترسی هم ندارم.:(

اا راستی رسیدن به خیر:))))))))

سلام
۱- در مناطق کویری بچه ها زود بزرگ می شوند
2- اگر دقت کنید تنها مسجد است که تمام ویژگی ها را دارد
3- قطعاً ویژگی مذهبی اش غالب است...
4-
5- هیچکدامش که درست اما چه چیزی؟
6-
........
ممنون

حسین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:50 ب.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک رفیق
شهر مورد نظر در سوال اول نظنز نبود احیانن؟

سلام حسین جان
مبارکا...
البته نطنز هم رفتم ... ولی سوال اول نه نطنز نیست ...

فرواک پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
عارفانه که می گین آدم یاد این سفر های راهیان نور می افته...
1. هر شهری که بمبارن شده، می تونه باشه. حتی می تونه شهید جنین هم باشه. مگر اینکه منظور از شهید جبهه رفتن باشه که خب اونم شهر خودتونه.
2. قبلاً ها قلعه و امروزه مسجد.
3. یک داستان عاشقانه در مورد جوانی که به درختی تکیه کرده...
4.مسلماً گزینه ج
5. اشتهای سیری ناپذیر انسان درمورد کباب و امثالهم
6. اگر گشنه باشیم و خسته باشیم و بچه نیاز به رفع حاجت داشته باشد، گزینه ب و اگر ریخت و قیافه اوکی باشد و سفر با جریمه و بحث و غیره و ذالک زهر مارمان نشده باشد گزینه ی د
پ ن: ما که دریغ از خوانش یک سطر...

سلام

1- نه منظورم رفتن به پای خود به جنگ بود...
2-
3-
4- البته نه با این غلظت
5-
6- ای ول پس گزینه ب هم چندان بیراه نیست
.........
من خوندم اما کلاً حال نوشتن نیست

قصه گو پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:25 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

من اینجا کامنت نگذاشته بودم؟

سلام
نه!

قصه گو شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:06 ق.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

ای بابا
یادم میاد که به تک تک سوالها جواب داده بودم

سلام

چه حیف شد....
اما الان هم خالی از لطف نیستا

Laleh یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ق.ظ http://nocomment.blogsky.com

این که میبرسی یعنی جه؟

من فقط عاشق اون درخت جناره هستم با اون بناهای تاریخیش:) حالا جرا و جه وقت و جه جوری و برای جی و ..... نیازی نیست! دستتو بزن زیو جونه و لذتش رو ببر :)

ممنون از لینکی که کًذاشتین! من همون روز که اسم کاشان و خونه رو بردین بدو بدو وفتم نکًاه کردم اخرش هم کامبیوتر رو بستم و رفتم خواب و خیال!!!!

سلام
هیچی می خواستم یه آمادگی ذهنی به وجود بیاد... یا این که خلاصه دور هم باشیم دیگه
آهان پس خودتون پیگیر بودید...آفرین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد