میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

حماسه

تقویم رومیزی را ورق می زنم... پنجشنبه 11 اسفند... جرقه ای در ذهنم...بوووومب...زیر لب زمزمه می کنم:

- اوه اوه فردا 12 اسفنده!

نگاه "خوان پابلو" را پشت گردنم حس می کنم. اسمم را صدا می کند. به سمت او می چرخم.

- آقا تبریک می گم

شوکه می شوم... این از کجا خبر دار شده ... یعنی ذهن مرا خواند؟...شاید اتفاقی یک چیزی گفته باشد...خودم را از تک و تا نمی اندازم و علت تبریک گفتنش را می پرسم...

- فردا رومی گم مهندس ...12 اسفند دیگه...تبریک می گم

حیرت زده به او خیره می شوم

- توی باغ نیستی ها ...تلویزیون نگاه نمی کنی؟

- تلویزیون!!..

- بله دیگه , از بس میشینید پای ماهواره بی خبر می مونید... کلی برنامه ساختند به خاطر شما به خاطر این حماسه

- حماسه!!

- آره دیگه ...حماسه...خودتو دست کم گرفتی ها...

سرخ می شوم و از پشت میز بلتد می شوم و به آن سوی سالن می روم. "میخائیل آلکسیویچ" از روبرو می آید و از دور به رویم لبخند می زند. هنگامی که از کنار من عبور می کند در گوشم با لحنی نیش دار و مهربانانه می گوید:

- مهندس فردا رو فراموش نکنی!

سر جایم میخکوب می شوم... آلکسیویچ حتی اسم کامل مرا نمی داند... امروز همه با من مهربان شده اند!...برمی گردم و با لبخندی به او اطمینان می دهم که موضوع در خاطرم هست...

از دستشویی خارج می شوم. با "هپی" , آبدارچی اداره سابق , روبرو می شوم.

- سلام هپی جان ... خوبی؟ ...بچه هات خوبن؟...چه خبر؟

- مهندس همه خوبن...خبری نیست... خبرا دست شماست دیگه....فردا رو که یادتونه....یادتونه؟

جل الخالق! این دیگه قابل باور نیست...این هپی , که حافظه کوتاه مدت و بلند مدتش طوری است که آدم یاد جلبک می افتد, فراموش نکرده است....غیر ممکن... حتماً کسی همین دو دقیقه قبل  گفته است... به هر حال از او تشکر می کنم و به سمت میزم بر می گردم.

من چرا این قدر در مورد همکارانم بد فکر می کردم ... در مورد تلویزیون... در مورد همه چیز... همکارانم مرا دوست دارند... مردم ...رسانه...حکومت... من برای آنها مهم هستم... اشک توی چشمانم حلقه زده است...همه دست به دست هم داده اند تا من فردا را فراموش نکنم...می دانند که اگر من فراموش کنم چه ضایعه جبران ناپذیری به وجود می آید...دوستی و عشق از این بالاتر؟!... از داخل کشوی میزم فرم ها و مدارک مربوط به مهاجرت را بیرون می آورم و پاره می کنم و داخل سطل آشغال می ریزم... نمی توانم این دوستان مهربان را ترک کنم ... 

مگر دیوانه ام از کشوری که سالگرد ازدواج مرا حماسه اعلام می کند خارج شوم!

نظرات 44 + ارسال نظر
ن.د.ا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:11 ق.ظ http://bluesky1.persianblog.ir

اقا ما هم تبریک میگیم این حماسه بزرگ ملی را که با سالگرد ازدواج شما در یک روز برگزار میشه. نمی دونید چه سعادتی نصیبتون شده. چه روز با شکوهی.

سلام
ممنون
واقعاً چه سعادتی نصیبشون شده

رها از چارچوب ها پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ق.ظ http://peango.persianblog.ir


وای، اول صبحی چقدر خندیدم
.
سلام
سالگرد ازدواجتون مبارک و امید که همیشه خوشبخت و عاشق باشید
.
واقعاً سر صبحی کلی خندیدم

سلام
نوش جان
ممنونم

حسین(گیلانی) پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ق.ظ

سلام داداش
آقا مبارک باشه
خیلی چاکریم
(به هر حال یه وقت فردا یادت نره)

سلام
ممنون
اگه یادم بره چی!!

سرونار پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ق.ظ

البته نمیشه منکر شد که واقعا حماسه بود من که فکر نمی کنم خاطراتش و ماجرا هاش و حس وحالش هیچ وقت از یادم بره یادش بخیر

سلام
واللللا
منم همینو می گم... هزار تا کادو و اینا جای این چیزارو پر نمی کنه... حتا ممکنه این کادو ها ما رو دچار گمراهی کنه

hazhir پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:17 ق.ظ http://zoo5000.blogfa.com/

حرف نداشت میله جان!سالگرد هم مبارک. تا باشه از این حماسه ها باشه!

سلام
مخلصیم
ممنون

ققنوس پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ق.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/



تبریک میگم جناب میله

سلام
ممنون
کوچولو خوبه؟

دیوانگی محض من پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ق.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

اوووووووووووووووووووه مبارک میله چ سالگرد باشکوهی چ حماسه ای عظیمی

سلام
ممنون
ما از بچگی مشغول آفریدن حماسه بودیم

ققنوس خیس پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 ق.ظ

آفرین !! به این می گن یه طنز درست درمون ...
خوشمان آمد !!
راستی سالگرد ازدواج پدر و مادر سروش و مسیحا مبارک !

سلام ققی
منم از تعریفت خوشم اومد
مخلصیم

فرواک پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ق.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
تبریک ویژه. ایشالا جشن پنجاه سالگی شو بگیرید. ( آیکون گل)

سلام
واووو... نیم قرن حماسه

قصه گو پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

خوب در این که شما در این روز واقعن حماسه آفریدن که هیچ شکی نیست.
انشاالله فردا هم باز حماسه می آفرینید.
حالا راستش رو بگو برای خانمت کادو گرفتی یا نه؟
اگر گرفتی که هیچ و گرنه فردا چنان حماسه ای نشونت بده که تا آخر عمر یادت بمونه.

سلام
همین نوشته خودش بهترین کادوه دیگه نیست؟
همین نوشته اونور آب هزار دلار قیمتشه به میلا قسم
احساس هم که درش موج می زنه
هر چی فکر می کنم کادویی بهتر از این به ذهنم نمی رسه
آدمهای فرهنگی در این زمینه قاط هستند

ص.ش پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

wow wow..HAPPy jubilee....
HOPE u the best with divine love all over.
i am gathering all aproval migration papers..

راستی ۱۰۰۱ کتاب را در برنامه گذاشته ام بدجور.. بعضی هاشان را که خوانده ام آی آی کیف می دهد وقتی از لیست حذف می شوند...

سلام
thank u so much and thanks from sony picture company and from oon yaroo reisseshoon and anji o berad and from u for improve my english writing and plz fallow your migration and when karet radif shod o oontaraf ja oftadi send to me invitationpapers

لیست خوبیه... یه مدت علامت نزنید بعد یه دفعه برید سراغ حذف کردن ...اونوقت بیشتر حال می دهد!

آنا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogf.com

آقا مبارکه عجبا پس واسه همین بوده که این روز حماسه شده تازه شنبه گوشه سمت راست بالای تلویزیون ملی مینویسن ؛حماسه حضور ؛پس سعی کن حضورت پررنگ باشه کادو و این حرفا دیگه ....نری کتاب بخری واسه خانومت
امیدوارم ۱۲۰ سالگی ازدواجتو جشن بگیری با عروسا و پسرا و نوه هات

سلام
ممنون
آره اون گوشه تا یه هفته هم مستدام است...
حضور پر رنگ فرهنگی صورت پذیرفت...
کتاب یه موقعی جواب می داد اما دیگه نمی ده
واووو فکر کنم اون موقع با برانکارد باید بیارنم سر مراسم همون تا چهل و پنجاه هم عمرمون قد داد راضیم

محمد رضا ابراهیمی پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

حماسه؟
شما دیگه چرا مهندس؟
از هر طرف به این قضیه نگاه کنی به شوخی شبیه تره.
صمیمانه تبریک می گم. سالگرد ازدواجتونو. این شعر طنز هم تقدیم به شما
اینک منم
یگانه فرصت این جهان
فرمان می دهم
دوستم بداری
ای تنها امتم!
اگر سعادت امروز و رستگاری رستخیز را
در خانه من می خواهی!
(مس لنگرودی)

سلام
والللا به شهادت این نوشته مهندس داستان اصلاً توی باغ اون حماسه نبود.....
ممنون
شعر خوبی بود
سعادت هر دو دنیا در عشق به ایشان است که در این هم هیچ شکی نیست ...

مدادسیاه پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام بر میله مزدوج
تبریک می گویم.

سلام بر مداد نویسا
ممنون

ایوا داوران پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:46 ب.ظ

حماسه ملی امسال 9 در نوده

حماسه شما چند در نود میشه؟

من 28 اسفند میشم سی در نود. من و آقامون البته

سلام
واوووووووووو
دیگه چی بگم... فکم خورد زمین... چه تصادفی... یه صدقه باید بدم!!... دقیقاً ما هم 9 در 90 ایم
............
من هم پیشاپیش تبریک می گم... چه روز خوبی... چه همسر زرنگی... چه خوش سلیقه و خوش برنامه... عید و سالگرد و خلاصه با هم تلفیق کردند و ...به به... آورین

ص.ش پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com


سلام
پاس که خوب باشه گل زدن آسونه (ابو ریحان بیرونی)

آنتی ابسورد پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

احسنت،آفرین...
به وجد آمدم از این پست...
ای کاش توفیقی دست بده روز انتخابات ریاست جمهوری سالگردی هم برای ما بگیرن!
حالا هرچی... ارتحال و ازدواج و متارکه و ...

سلام
ممنون مهران جان... خودم به فکرت هستم

امیر پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

واااااااای مردم از خنده !!

تبریک میگم

دهنمون شیرین شد با این پست

سلام

ممنون
نوش جان

آهو پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ

سلامتی همه میله های بی بیرق،عاشقای بی رمق،هموطنان دمغ...آقا دم شما گرم با این حماسه نگاری هاتون.پدر من که ارتکابات اینچنینیش از جمله تاریخ تولد پسماندهاشو به زباله دانی تاریخ سپرده و فقط گاهی اوقات به طور سربسته ضایعات قد و نیم قدشو به خاطرمیاره و با تهیه ی یک هدیه ی جدا ناقابل در حد ماچ،اعلام میکنه که شمافرزندان مثل درختهای من میمونید و هر از گاهی نیاز به کود دارین(همون بوس)!!حالا شما وخوانندگان ذکور این وبلاگ استثنا اما سایر آقایون صدی یکی خس و خاشاکن(از بیانات گهربار ته میله میلانی)
آقاشرمنده من همیشه خیلی حرف میزنم

سلام
ایضاً به سلامتی شطرنج بازان بی بیدق , مست های نخورده عرق و هموطنان پیچیده لای زرورق... دوست عزیز دم شما هم گرم با ابن کامنتاتون... البته ماچ پدر چیزیست ارزشمند که البته اگر با یک هدیه ناقابل همراه شود تاثیرش صد چندان می شود... اما خب خالیشم بیه از هیچیه
ته میله میلانی ای ول فکر کنم فامیل در اومدیم از این زاویه! اسم و فامیلش بدجور به من نزدیک شده
مشغول الذنبه ای!! اگر خیلی حرف نزنی

zmb جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 ق.ظ http://www.divanegihayam.blogfa.com/

پس مجلس تشکیل دادند و مهمان دعوت کردند و عضو دائم گرفتند و اینهمه ریخت و پاش شد و اینهمه سر و صدا ، مراسم ازدواج بووود!!
تبریک...

سلام
په چی! سیاه باز و شعبده باز آوردن - نامزدشونو بردن- طشت طلا رو بردن - آبرومونو بردن - و...
ممنون

ققنوس خیس جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ

لایک به کامنت آهو

سلام
لایکاً لیوکا

سفینه ی غزل جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ب.ظ

سالگرد ازدواج میله ی عزیزمون و همسر بانوی گرامیشون مبارک باشه. امیدوارم این حماسه رو به شادی در "خانه" بمانید و جشن بگیرید...

سلام
مشغول تمیز کردن خانه مادر بودیم و متجشن شدیم!! (اسم مفعول جشن در باب تفعل )

حسین جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:32 ب.ظ

شوژه‌ی جالبی بود...
خیلی مبارکه رفیق جان

سلام
مخلصیم قربان
سر بزن به ما

دایناسور جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:39 ب.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
تبریک من را پذیرا باشید .
طنز تعلیقی بسیار زیبایی بود.

سلام
ممنون رفیق

ملودی جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ http://www.khodnevisnameh.blogfa.com

تبریک میگم... هم به خاطر سالگرد ازدواج هم به خاطر داشتن همکارانی چنین نازک دل و خوش مرام

سلام
ممنون
همکارانم که واقعاً نازک دل هستند
http://hosseinkarlos.blogsky.com/1390/11/27/post-210/
ته مرام هم هستند البته!! من چهارشنبه ماموریت بودم و پنجشنبه تعطیل اعلام شده بود یکیشون نکرد به من یه اس ام اس بده

درخت ابدی شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
باحال بود و غافل‌گیر شدم. خیلی مبارکه، میله‌جان. جمله‌ی آخرت باعث شد یه بار دیگه به ایرانی بودن خودم افتخار کنم

سلام

افتخار من مفتخر کردن شما دوستان است

دیوانگی محض من شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ب.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

منتظرتم میله خان حماسه افرین

سلام

platon(نسیم) شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ http://777222777111.blogfa.com/

سلام
تبریک برای شما و شریکتان
حماسه سازیهایتان مستدام

سلام
ممنون
خوش امدید
آدم یه بار حماسه می سازه برای تمام عمر...باقیش خاطره است

محمدرضا شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ http://www.mamrizzio.blogfa.com/

سلام
در این خنده هایتان یک کتاب حرفه
به این می گن تحویل گیری دوطرفه دوبل

فرزانه شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
مبارکه آقای مهندس
من که می دانم چیزی از حماسه کم ندارد ....

سلام
ممنون
متاهلان می دانند آن چه که مجردان نمی دانند

نسرین بانو یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 ق.ظ http://mayvane.blogfa.com


سلام بر حسین آقای پرچم.

من شما را تو فیدم دارم و آشنایی باشما از طریق نخست منیره و سپس ایوا داوران بود.
نقد ها و معرفی هایتان را دنبال می کنم.این نوشته هم جالب بود. من روز جمعه گذشته بود که فهمیدم نه تنها تو باغ نیستم که تو حبابم. اصلا قادر به فهم برنامه های تلویزیون ملی نبودم . بذارین سو استفاده بکنم و بگم پست تازه ام البته تنها کمی تا قسمتی مربوط به انتخاباته. البته نه همه اش.

سلام
ممنون از لطفتان...
فهم اون برنامه ها که کار هر کس نیست! اعصاب گاو نر می خواهد و غیره و ذلک
خدمت خواهم رسید
.........
ضمناً تمام تلاش من بی پرچمی است

مهرآیین یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ http://mehraeen

سلام میله
تبریک میگم میله
انصافا که متن طنازانه رو باید بلعید به جای خوندن یا حتا خوردن!!!میله

چطور دلت میاد این آدمای نازنین رو ترک کنی میله
آفرین که فرمهای مهاجرت رو پاره پوره کردی میله
یه هفته ی تموم تو شهر ما دست افشان و پا کوبان بودند به خاطر حماسه آفرینیِ میله!

سلام
ممنون
چی بگم دیگه
ای بابا اونجا هم نقل حماسه ما بود من شرمنده کل مردم ایران شدم چرا آخه این کار و با من می کنن

منیره یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ http://rishi.persianblog.ir/

از هر چه بگذریم سخن عشق خوش تر است .
و چه خوشترتر وقتی که میله بدون پرچم از عشق بگوید و سالگشت حماسه اش !
آقای داداش مبارکها باشه . سالیان بیشمار بیاییم و بخوانیم یادمان حماسه ی دوازدهم اسفند را . از الان منتظر سال بعدم .

آقا از سطر اول نمیدونم چرا شک نداشتم سالگرد حلقه اندازون شماست . شاید به خاطر اینکه انگشت سبابه و حلقه ی شما یه اندازه است . شایدم به خاطر اینکه جایی از ماه اسفند تعریف کردین . شایدم برای اینکه وقتی یه مهندس به تقویمش نگاه میکنه و از یادآوری همکارا برای اون روز خاص تعجب میکنه ...
به هر حال جان به لب رسید تا به سطر آخر رسیدم
خدایا هر چی رو از ما میگیری بگیر ولی یادمان خاطره های خوب رو نه !
دست عالی طلا داداش ... خرسند شدیم .
دوستتان داریم بهمراه متعلقین و متعلقات و [ گلستون ]

سلام
البته این حماسه های دنیای سیاست هر چند سال یه بار تجدید می شود و البته چه خوب.... منظورم جاهاییه که واقعاً حماسه است!... حماسه ما مثل حماسه منه!
واقعاً یه اندازه است...حالا تعبیرش چیه؟ کلی آدم نگران این موضوعند
ممنون
دل به دل راه داره

منیره یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:17 ب.ظ

سلامی فراموش نشدنی

سلام

پرنیان یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ب.ظ



جالب بود !

بسیار کار خوبی کردی فرمهای مهاجرت رو پاره کردی! کجا از اینجا بهتر ؟

والبته مبارک باشه سالگرد این حماسه ی بزرگ .

سلام
من البته از جوانی در کار پاره کردن فرم و عکس و نامه بودم
والللللللللللللللللللللللللللا

ممنون

Reza یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ

Salam amoo Hossein
agha tabrik.
ghashang bood. happy ro ham khoob oomadia.mitooni esme ham bandesh ro ham bezari"bande khoda"
ye esm ham vaseye pesar babolie peida kon
khosh bashi

سلام داش رضا
چاکریم
سر اسم هپی کلی خندیدیم البته فقط برای ماها که برادر شادی رو می شناسیم شاید خنده دار باشه....
برای بنده خدا هم گشادف رو میشه به کار برد...شاید هم وازکتوموف...
برای اون پسر بابلیه باید فکر کنم
مخلصیم

نسیم دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام آقای میله. شکی نیست که ازدواج حماسه کم نظیری است قربان! تبریک.
ازینکه می بینم به میله حماسه سازی چون شما در پاره کردن کاغذ و فرم و اینا شبیهم افتخار می کنم :))

سلام
ممنون
اختیار دارید شما احتمالاً از سابقون در این زمینه هستید... من به شما شبیهم!

سوفیا دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:23 ب.ظ http://allethiayehich.blogfa.com

سلام
مبارکه

سلام
ممنون

rizoo چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:25 ق.ظ

میله کبیر مبارک باشه این حماسه.
دوستت داریم حماسه هاتو ، کشورتو ، شهرتو ، کجا بری با این همه خوشبختی تازه تولیدات شرکت ات رو بیشتر از همه اینا دوست داریم .

سلام قربان
مخلصیم...
واقعاً کجا بریم؟؟؟؟
البته الان نه ها ... چند ماه دیگه که شرکتمون با سر سقوط می کنه رو می گم...اون زمانی که تحریم ها کماکان بی تاثیر است رو می گم

پری کاتب چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام زیبا

سلام چشاتون خوشگل می بینه
....
م ن

قصه گو پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

از من به شما نصیحت در این طور موارد خیلی با فرهنگ بازی درنیاورید.
کادوی مادی و این دنیایی گاهی وقتها تاثیری به مراتب بیش از یک پست معرکه داره به جان خودم

سلام
دیر گفتید اما خب من هم سوتی ندادم

لاله شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ب.ظ http://nocomment.blogsky.com

تبریک میکم هر جند دیر :)

انشالله همجنان باخوشبختی حماسه ساز باشید:)

سلام
ممنون
ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است...

منیره شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:59 ب.ظ

برادر من مگه خواب دیدی که انگشتهات یه اندازه است که نگران تعبیرشین ؟

به قول این دخترکان معصوم سرچهارراه : بده دستت فالت ببینوم

خوبه آقا تعبیرش اینه که خانه ات آباده

سلام
به هر حال کنجکاو شدم بدونم در این خصوص چی بلغور شده است!!
گفتم شاید تعبیرش این باشه که در آینده جایزه نوبل می گیریم

Roshanak دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ق.ظ

hamishe benevisinnn

سلام
ممنون رفیق

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد