میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

شعر

 

من خودم را دیدم
با چه کوشش چه نیاز و چه شتاب
قلمی برداشتم
یادگاری کندم
روی دیوار دلت
و نمی دانستم
دیوار دلت کاه گلیست

نقش من روزی چند
روی دیوار دلت باقی ماند
لیک آفتاب بی رحم

آنچنان می تابید

کز نشان دل من روی دلت هیچ نماند

بعد از آن چند صباح
چون که رد می شدم از سایه دیوار دلت
در همان نقطه
                 که بودش اثر پنجه من
حک شده نقش دگر
با زرافشانی دستان رقیب
و مرا ریسه به اندام فتاد
....
و تو هم نیز بدان
چند سالی که بدینسان گذرد
روی دیوار دلت سوراخیست 

 ۱۳۷۸/۷/۲۲

۱۳۸۹/۷/۲۲

پی نوشت: خوب این شعر رو به نوعی قبلاٌ نوشته بودم ولی با تغییراتی چون سالگرد 11 سالگیشه دوباره نوشتم. اصلاحیه پیشنهادی دوست خوبم برزین رو هم اعمال کردم. 

نظرات 23 + ارسال نظر
فرهاد جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ http://malcolmx.blogsky.com

سلام

بسیار عالی و لطیف بود.

و من‌الله توفیق ...

سلام
و لا توفیق لک الا بکد یمینک و العرق جبینک
مع السلامه

آی سودا جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ق.ظ http://firstwindow.blogsky.com

دیگه بهش فکر نمی کنی؟ به اون اثری که ایجاد کردی و بعدش رقیبی اومد و ... هنوز هم بعد ۱۱ سال بهش فکر می کنی؟

همیشه شعر بنویس. با هر معرفی کتاب یه شعر بگذار.من این اشعار را خیلی دوست دارم

سلام
تا الانم کلی شعر نوشتم ولی با هر معرفی یک شعر! نه کار من نیست!
...
11 سال پیش هیچ خبری نبود و اگه قلم دستم می گرفتم تنها علامتی که می گذاشتم روزهایی که از خدمت می گذشت بود!!
ممنون

Helen جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ق.ظ http://www.mydays-h.blogspot.com

خوب بود. زیبا بود. جدی می گم.

سلام
به خوبی شیرینی گردویی های شما نمی رسه.
ممنون

محمدرضا جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ق.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

و من الله توفیق!
:)))))))))))))))

نامه ی اداری بود بی زحمت این کامنت را ببرید دبیرخانه شماره بخورد برود بایگانی!


سلام

مهدی جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ب.ظ

سلام حسین
اولش که شروع کردم گفتم حتما یک شعر از مشیری یا یکی دیگه گذاشتی توی وبلاگت ولی آخرش
!!!!
بابا رفیق ما شاعر بوده ما خبر نداشتیم
عالی بود

و من الله توفیق

سلام
مهدی چان چطوری؟
یه قرار بذار ببینیمت
رفیق شما حیلی چیز بود شما حواستون نبود!

ققنوس خیس جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام
قبلن که خوانده بودیم ...
البته با آن قسمت آخر شعر بسی حال نمودیم :))

سلام
باختیم که؟

مرمر جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

مخلوطی از حمید مصدق مشیری و سهراب!

ای ول...

راستی نمیشه عاشق نباشی این شعر رو بنویسی. حتما 11 سال پیش به قبل حسی زیبا داشتی.. شعرات خیلی خوبه. فکر میکنم به جای دوباره نویسی 11 ساله ها چند تا شعر جدید بگ. تو میتونی

سلام
لازم نیست خودمون باشیم دور و برم زیاد بودند ...من بیشتر مشاور بودم!!!!

نیکادل جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ب.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام
بابا فضای اینجا خیلی سنگینه الان دیگه حرف زدن خودمم یادم رفت، به هرحال:

سلام علیکم
باحترام، برادر ارجمند میله بدون پرچم
به استحضار عالی می رساند هر چند فراز پایانی نوشتار حضرت عالی مبنی بر تداوم اثر سوراخ بر قلب مزبور، واقعیتی انکار ناپذیر است؛علیهذا به نظرمی رسد اثربخشی این تذکر فاقد موضوعیت است چرا که غالباً پتروسی پیدا می شودکه انگشت مربوطه را در سوراخ دل یاد شده قرار داده و از خطرات احتمالی جلوگیری نماید. مستدعی است دراین خصوص اوامرارشادی را امر به ابلاغ فرمایید.
العاقبه للمتقین

سلام

بسمه تعالی
جناب برادر مهندس پرچم میله زاده
مدیرکل امور فرهنگی وبلاگ
لطفاٌ وفق مقررات مربوطه اقدامات عاجل جهت تهیه جوابیه به عمل آید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم

بسم الله القاصم الجبارین
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
خدمت جناب جلالت مآب استاد معظم میله بدون پرچم
احتراماٌ باستحضار میرساند که اخیراٌ 200 تن پروتز چینی جهت ترمیم سوراخ های مذکور وارد کشور شده ولذا درحال حاضر نیازی به پتروس های با کیفیت پایین تولید داخل نیست. مشارالیها و باقی اقشار همیشه در صحنه میتوانند کمافی السابق به امر شریف یادگاری کنی مشغول باشند.
الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا !
والله بصیر بالعباد

سرکار علیه محترمه نیکادل (س ش)
السلام علیکم و رحمه الله
جهت استحضار و اطلاع رسانی به عموم مراجعین به عشق آباد افلاطونستان و جمیع منتظران.
ان الله لمع المحسنین

س ش = سلام الله علی خودش و شویها !

درخت ابدی جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:52 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
امان از این کوچه ی معشوق!
خدا می دونه 11 سال پیش چه خبر بوده که تمام شعرها و خاطرات مربوط به اون موقعه.
چی شد یه دفه فضای اینجا انقدر عربی شد!

سلام
امان امان
خودم می دونم که خبر خاصی نبوده! به هر حال هر دورانی خاطراتی داره و شعرهایی! من نظاره گر یادگاری کنی دوستان بودم! نمیشه!!
از یک من الله توفیق شروع شد! به شیوه اون بازی دوران بچگی که کلمه روی کلمه اضافه می کردیم و به کجاها که ختم نمی شد...

نعیمه جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ب.ظ http://dokhtarezamin.blogfa.com/

یاد این جمله قصار و شاعرانه و عاقلانه افتادم:

ما رو ببین رو دیوار کی یادگاری نوشتیم.
اینجا که آیکون نداره فکر کن الان یه اسمایلی با نیش باز بهت لبخند می زنه.

سلام
ما ایرانی ها به یادگاری نوشتن علاقه وافری داریم... استادی می گفت اگه توی درختهای چهلستون بگردید یادگاری شاه عباس رو هم پیدا می کنید که نوشته : عباس لاو بیگم !!!!

محمدرضا شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

تیمتون باخت؟! ای بابا!

تا فرهاد مجیدی هست...! زندگی باید کرد!

سلام
ای بابا از ما گذشته که حساسیت نشون بدیم! مسائل خیلی بزرگتر هست که بهش فکر کنیم... این که زندگی را منوط کنیم به وجود کسی مثل ایشان کمی کم لطفیست!! می دونم که شوخی کردید!!! الان یه استقلالی اینجاست که می گه اگه گل صحیح پرسپولیس قبول می شد استقلال با اختلاف می باخت... حرفشم منطقیه... در هر صورت فوتبال ایران هم مثل باقی امور هرچی آقا بگه است!!!
یه استقلالیه دیگه هم می گه که بابا 5 سال بود نبرده بودیم دیگه نوبت ما بود دیگه... حرف اینم منطقیه ...یه استقلالیه دیگه هم هست که می گه شانسی شانسی (البته کلمات دیگری بود!!) بردیم... حرف اینم منطقیه ... می بینی که تعصبی ندارم و حرفهای استقلالی ها رو اگه منطقی باشه می پذیرم.!

نیکادل شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com/

DDDDD:
وای که چقدر خندیدم
آقا ما تسلیم شدیم
و در ضمن خزانه واژگان ادبیات اداری شما از بنده خیلی غنی تر هستش
یادم باشه هر جا گیر کردم کارتابلم رو بفرستم شما خدمتش برسید ؛-)

سلام
اختیار دارید ...
در خدمتیم !!

فرانک شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ق.ظ http://bestbooks.blogfa.com

چه قدر عالی
خودتون هم شعر می گید
خیلی خیلی تبریک می گم
شعر قشنگی هم هست

سلام
ممنون / گاهی مرتکب می شویم!

حسین شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ق.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

سلام
دوست داشتم این شعر رو
دیشب محسن نامجو در برنامه ی پارازیت داشت می گفت که شعر فقیه رو حدود ده سال پیش تو پست نگهبانی سربازی سروده... یاد تو افتادم حسین جان :)

سلام حسین جان
نگهبانی جون می ده واسه این کار
جدی می گم

فرزانه شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
از خوندن شعر و سالگرد یازده سالگیش و دوران خدمت و... حس گرفته بودم
ولی این کامنت نیکادل و پاسخ تان هنوز دارم می خندم
شما احیاناً ژن مدیریتی دارین ها . حالا از شیفتگان خدمت نیستین بماند لا اقل می تونیین از تشنگان قدرت باشین

سلام
نه اتفاقاٌ !! تا حالا تنها پست مدیریتی که داشتم مدیر ساختمان اونم ساختمان 4 واحده بوده تازه اونم 6 ماه به زور 3 واحد دیگر!!!
البته بحث ژن چیز دیگریست, ممکن است داشته باشم و تا حالا کشف نشده !!! علی ای حال دیدیم بیرون خبری نیست گفتیم در دنیای مجازی یه پست مدیر وبلاگی برای خودمون جور کنیم و چارتی و تشکیلاتی بلکه دو سه تا از بستگان بیکار را هم اینجا سر کار بگذاریم...
همین ولا غیر.

ققنوس خیس شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:25 ب.ظ

ای آقا !
من به دوستان هم عرض می کردم که بیچاره اهل بیت جناب کمک داور ...
بعضی وقتا فحش دادن ضروری می شه ها ... استغفرالله !!

سلام
العیاذ بالله ... از ما بعیده
من بیشتر به بلاتر و اعوانش که نمی گذارند از ابزار و ادوات الکترونیکی در داوری استفاده بشود کار دارم ... بابا آدم چقدر دگم!

ققنوس خیس شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:53 ب.ظ

بنده به سوء نیت این کمک داور خیر ندیده معتقدم ...
انصافن به چشماش که دقیق می شدم ... می بارید ازشون !! آخه هر چی فک می کنم می بینم هیچ جوری به اون گل نمی خورد که آفساید باشه ... ادوات الکترونیکی لازم نداشت که آخه !
من به شخصه از همینجا از کلیه ی هواداران پرسپولیس که در استادیوم بودن ولی صبوری به خرج دادن و دستشون رو به خون کمک داور و آن مسعود مرادی ناداور (که ید طولایی در داوری علیه پرسپولیس دارد) آلوده نکردن ، تشکر می کنم. که خداوندگار خود بر جای حق نشسته است و یدالله ایدیهم !!

سلام برادر
چی بگم ... منظورم از ادوات الکترونیکی اینه که داوری هم در بیرون پشت این ادوات نظر برش دار بده تا این اتفاقات نیفته ... البته حق با شما هم هست که با توجه به جایگیری خوبی که داشت نباید اشتباه می کرد ... فقط می تونم بگم:
فاصبر ان وعد الله حق و لا یستخفنک الذین لا یوقنون

ققنوس خیس شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ

بد نیست کمی هم به حرفهای مسئولین تیم برنده که خود به خود طنز سرخود است بخندیم :
خبرنگار : آیا نتیجه عادلانه بود ؟
فتح الله (الله اکبر) زاده : عادلانه بود ولی پرسپولیس بهتر از ما بازی کرد .
ققنوس خیس : فتل جان ، یعنی اون مدرک دکترای بتفورد (هاها) ت را عشق است !
...
مظلومی در برنامه ی ورزش 2 : به نظرم بهترین کسی که می تونه در مورد آفساید نبودن گل نظر بده خود کمک داوره ، چون دوربینهای تلویزیونی اغلب خطای دید دارند !!
نیم ساعت بعد در همان برنامه کمک داور به خطای خودش اعتراف می کنه
من چی بگم دیگه ؟ والله ...

!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
اشهد ان لا اله الا الله

نفیسه یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ق.ظ

شعر فوق العاده ای بود از آن فوق العاده تر این کامنتهای دوستان و البته جوابهای شما می باشد.

در ضمن به همه دوستان پرسپولیسی:
شما که به باختن در دقایق پایانی عادت دارید ...

سلام
ممنون دوست عزیز
همه دوستان به زندگی روزمره عادت دارند این که پیش اون پشیزی بیش نیست به قول معروف :
و ما هذه الحیات الدنیا الا لهو و لعب و ان الدار الآخره لهی الحیوان لو کانوا یعلمون
تفسیر زمخشری چاپ جدید: 6 تا یادشان نرود و کری نخوانند و به این بازیچه های سیاسی و امنیتی دلخوش نشوند اگر بدانند !!

ققنوس خیس یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ

انالله و انا الیه راجعون :))

دقیقاٌ وصف حاله :
وبشر الصابرین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون

ققنوس خیس یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:18 ب.ظ

و فی الواقع وخلقنا الانسان فی کبد (مراد از کبد عضوی از اعضای موجودی دوپا به نام انسان نیست)

سلام
بله درست اشاره کردی ولی این را هم به یاد داشته باش که :
ان مع العسر یسرا

ققنوس خیس دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ب.ظ

این که گفتی ان مع العسر یسرا
یعنی نصر من الله و فتح القریب
یعی دربی آتی را فتح خواهیم کرد ما !! انشاالله !

بله همینه یا به قولی:
غلبت الروم فی ادنی الارض و هم من بعد غلبهم سیغلبون.

دریا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ق.ظ http://booyedoost.blogfa.com

سلام وصد سلام که هیچ جوابی رو بدون سلام نمی آغازید
بابا بیخود نیست که دلم نمی یاد از این کامنتها بگذرم بعد گذشت چند ماه بازم دلچسب و خوندنیه اگه بدونی تو دیار غربت وجایی که هنوز زبون شون رو نمی فهمی تا بتونی مهربونی هاشون رو جواب بدی ,پای کل کله دوستای مجازی نشستن ,چه حالی میده

سلام دوست قربت نشین من
این جور مواقع می گم که امیدوارم این شادی های کوچک از ما گرفته نشود! ما به همین ها زنده ایم !
باز هم ممنون که به گذشته های من نگاه می کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد