میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

طعم نان هاینریش بل

 

 

 

مجموعه 8 داستان کوتاه از نویسنده نوبلیست آلمانی هاینریش بل که در فاصله سالهای 1949 تا 1951 نگاشته شده است. داستانها عمومن به فضای آلمان بعد از جنگ که با فقر و تورم و مشکلات اقتصادی اجتماعی دست به گریبان بود, اختصاص دارد.

طعم نان : لذت خوردن نان توسط یک مرد گرسنه...

مرگ لوهن گرین: پسرک فقیری که از برداشتن ذغال از واگن های ذغالسنگ امرار معاش می کند تیر می خورد و در بیمارستان...

تجدید دیدار با دهکده: توصیف دهکده ای بعد از جنگ...

روابط: اهمیت داشتن روابط برای یافتن شغل و مسابقه در جلب توجه مانیکوریست دختر آقای وزیر در این راستا...

مرده ها دیگر فرمان نمی برند: توصیف سربازی که گویی وسط جنگ به خواب رفته است و خطر را احساس نمی کند...

کاسبی کاسبی است: رفیق سابقی که حالا با قاچاق فروشی به نوایی رسیده است و ...

برخیز برخیز دیگر...: قبرستان...بعد از جنگ...!!

داستانی خوش بینانه

در این داستان با توجه به این که فضای تمام داستان ها تیره و تار است نویسنده عنوان می کند که می خواهد به درخواست مخاطبانش یک داستان خوش بینانه بنویسد... 

این داستان را به صورت صوتی درآورده ام که می توانید در لینک زیر آن را بشنوید.

اینجا 

 

پ ن 1: دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم سلینجر , بوف کور هدایت, ابر ابله ارلند لو  حایز اکثریت مطلق شدند و فقط در گروه حجیم ها انتخابات هنوز ادامه خواهد داشت...عجله ای هم نیست! 

پ ن 3: شماره پینوشت حکمتی دارد. چند ساعت قبل یکی از نمایندگان مخالف کابینه وسط حرفاش خطاب به رییس جمهور منتخب قریب به مضمون چنین چیزی گفت که انتخاب شما در مرحله اول با تدبیر یا بصیرت "ایشان" صورت پذیرفت!! این سوال برای من پدید آمد که از دو حال خارج نیست: 1- رای روحانی به حد انتخاب شدن در مرحله اول نبوده است اما "ایشان" دخالت کرده اند و خلاصه آره... 2- رای روحانی به اندازه انتخاب در مرحله اول بوده است اما خیلی راحت می شد یه کاری کرد که بکشه به مرحله دوم یا اساسن نیست و نابود بشه آراء اما "ایشان" دخالت کردند و خلاصه آره... من البته هیچکدام از این دو حالت را تایید نمی کنم چون سرم به تنم زیادی نکرده اما حالت سومی را متصور نیستم مگر این که نماینده محترم نعوذ بالله کرسی شعر می فرمایند. اصن خود ایشان یکی از گزینه ها را انتخاب نمایند به من چه!

نظرات 25 + ارسال نظر
بونو یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ب.ظ http://filmfan.blogfa.com/

فکرکنم از این کتاب خ.شم بیاد

سلام
حالا این داستان رو گوش کن ... البته اینم در نظر داشته باش این از نظر من بهترین داستان این مجموعه است.

سحر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ق.ظ

می دونم هنوز نوبت به دلتنگی ها نرسیده اما من سالها پیش کتابو خوندم و همان موقع به نظر می اومد بعضی قسمت هاش بدجوری سانسور شده و بعد ترجمه اش هم روح داستان های سالینجر رو منتقل نمی کرد . مایلم نظر شما رو هم بدونم.

سلام
ممنون که به پیشواز رفتید...
ببینیم چطوره... مترجمش را به آمریکای لاتینی ها بیشتر میشناسیم... سانسور هم که نگویید بلای ذهن است...
ممنون

اعظم دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ق.ظ http://pinkflower73.blogfa.com/

سلام
کار خوبی کردین که فایل صوتی رو گذاشتین.ممنون.

سلام
قبلن هم از این کارها مرتکب شدم!

امیر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام میله جان
نمیدانم چرا از آثار این آلمانی خوشم نمیاد. از عقاید دلقک که نیمه تمام خواندم ، و از سیمای زنی ، که نخوانده داخل قفسه کتابفروشی گذاشتم
فکر کنم واقعا سلیقه ی سخت گیرانه ای در مطالعه کتاب دارم!! تقریبا دو سال هست که از مطالعات فلسفی روانشناسی بیرون نیامده ام. امیدوارم روزی یک تعادل حرفه ای تو کتابخونی ایجاد کنم ، مثل شما
...
راستی دلم واسه داستان کوتاه با صدای شما تنگ شده بود. چه کار دوست داشتنی ای کردید. ممنون

سلام
خوبه اتفاقن... قرار نیست همه از یک چیز خوششون بیاد...اتفاقن یکی از دوستان من سر همان کتاب من را به چهارمیخ کشید که از چه چیزش خوشت اومد...کلی بحث کردیم نه اون قانع شد و نه من...اصولن این چیزا با بحث حل و فصل نمیشه...دلیه ...سلیقه ایه...مرتبط با برخی پارادایم های ذهنیه.
من هم همچین متعادل نیستما!!
بابا دلتون تنگ میشه بگید!!!

7660 دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 ب.ظ

طعنه ها و طنز سیاسی شما رو بسیار می پسندم.

سلام
ممنون... صدا چی!؟! (آیکون شوخی)

جوجه رنگی سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:25 ب.ظ http://waveofocean.blogsky.com/

انتخاب کار سختی است برای کسی که قکر کردن هم بلد نیست.کمی واقع بین باشید میله جان!طرف اگر می تونست فک کنه که اون دو شق هر کدومش راست باشه گفتن نداره.

سلام
سوتی بدی داد... خودش در حد یک فتنه بود به واقع...
ممنون

نسیم چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام. ممنون بابت فایل صوتی داستان. استفاده کردیم.

سلام
نوش جان...حتا مجاز هستید چند بار هم آن را گوش کنید!
ممنون

7660 چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ب.ظ

صدا رو هم دوست داشتم اما بهش اشاره نکردم تا خدایی نکرده یه وقت تصور نشه به حواسم به متن نبوده بلکه به صدا بوده

سلام
البته سوال من یک شوخی بیش نبود! اما شما باور نکنید!!
به هر حال ممنون (همون آیکون)

سارا-ت چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام میله جان
به به به این صدا و داستان زیبا. کاش می شد بقیه داستان ها را هم همینطور شنید. ممنون جوان خوش ذوق

سلام بر شما
به نکته صحیحی اشاره کردید...آفرین...همه موضوع در همین نکته بود! : "جوان"
خوشبختانه صدا گاهی کوششی است برای پنهان کردن گذران عمر و پوششی برای خیال خوش!
هوووم جوان هوووم
ممنون

بی نام چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:20 ب.ظ http://7926062.persianblog.ir

ضمن عرض ادب خدمت شما!
زیاد حرف بزنید با چماق لری می زنم توی سرتان!
در ادامه از ملت غیور لر که آریوبرزنشان دهان اسکندر را سرویس کرد صمیمانه عذر خواهی می کنم!
خلاصه این روزها چکیده خصایل ملت در بهارستان حسابی سرگرممان کرده! دارم داستان خوشبینانه را گوش می کنم، دستت درد نکنه آقا.

سلام
حالا فارغ از همه مسایل اون بنده خدا یه خبطی کرد اما واکنش ها خیلی بیش از حد و کاریکاتور گونه بود... مشکل در اینجاست که بگوییم برخی از افراد عصاره فضایل انتخاب کنندگانشان هستند که البته گاهی پر بیراه نیست اگر چنین بگوییم! گاهی کوتوله ها می شوند عصاره ما مثل همین کوچک و رسا ی خود ما فارس ها!
به نظر من که این برنامه یک کلاس ایران شناسی فشرده است و آن را نباید از دست داد...
داستان های صوتی را می توان در اوقات تنفس گوش داد!!
مخلصیم رفیق

مهرداد چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ

هروقت اسم هانریش میاد یه نوستالژی از داستانها ودوران خوبی که اونارو خوندم از ذهنم میگذره. اما مسئله اینجاست که هرچند من دلقک نیستم و گاهی عقایدم با داستانهاش سازگار نیست بهرحال ضمیرخودآگاه بهم میگه کتاب های خوانده نشده موجود در خانه همچون ابدیت آمار پایان ناپذیر است اما همچنان ندای ضمیر ناخودآگاهم چیزی نیست جز اینکه برای خرید این کتاب هم اقدام خواهد شد.؛
بابت کتابهای صوتی تمام ادوار متشکرم؛

سلام
کامنت هوشمندانه ایست...گاهی آدم نسبت به بعضی کتابها احساسی پیدا می کند که دلش نمی آید آن را در هیچ آماری بگنجاند...بخصوص آمار کتاب های نداشته یا نخوانده...
ممنون

مارسی پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:26 ب.ظ

از این 3 کتابی که فعلا پیروز شدن کدوم رو اول می خونی؟پر حجم ها رو کی انتخاب می کنی؟
پیشتهاد:فایل صوتی رو از یه سایت دیگه آپولد می کردی.
ریزوم این سایت no هست و وهمین باعت پایین اومدن سرعت میشه.

سلام
تقریبن ترتیب این گونه است : بوف کور - دلتنگی های نقاش... - ابرابله - وجدان زنو
بدین ترتیب مشخص شد که حجیم هم وجدان زنو انتخاب شد. ممنون از پیشنهادت، اما آخه دو مگ بیشتر حجم نداشت!

http://realist.blogfa.com/ پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ب.ظ

سلام میله جان . خوبی ؟
کتاب رو نخوندم اما یه جورایی میشه چشم بسته حدس زد چجوریه . کتابهایی که نویسندگان شون جنگ جهانی رو دیدن عمدتا رنج انسانی رو بیشتر از نویسندگان به تصویر میکشن ، ینی یه جورایی نوشته هاشون پیکسل بالاست با وضوح تصویر ِ فوق العاده !!

آقا ما تا حالا نمیدونستیم که چه اعجوبه هایی رو به مجلس فرستادیم !! فکر میکنم باید توو اصل ِ رأی دادنمون تجدید نظر کنیم

سلام بر شما
بله دقیقن همین گونه است و درست تشخیص داده اید....حالا این یک داستان را گوش کنید بد نیست....
امیدوارم همه به این اعجوبه شناسی دست پیدا کرده باشند. گاهی هم نتیجه عکس باید گرفت: گلابی بی مزه از گلابی گندیده بهتر است!
ممنون

مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:50 ب.ظ http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
مشغول خواندن رمان گفت وگو با مرگ از آرتور کوستلر هستم .

سلام
از کستلر ظلمت در نیمروز را خوانده ام که خیلی خوب بود. موفق باشی ...نتیجه اش را هم به من خبر بده.ممنون

فرانک پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:36 ب.ظ http://bestbooks.blogfa

دلم هاینریش بل خواست خوب
دارم می خونم وبتون را دارم لذت می برم مثل همیشه

سلام
مگه شما چیزی نخونده از بل هم باقی مونده براتون! لطف دارید و ممنون.

گیل دختر جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ق.ظ http://barayedokhtaram.blogfa.com

هاینریش بل نویسنده جنگه اما مستقیما جنگو نمی نویسه ... از حاشیه ی جنگ می نویسه ...از تبعات و پیامدهاش می نویسه و از ویرانگری جنگ که حتی در روزها و سالهای بعد از جنگ هم ادامه داره ... خوشم میاد ازش ...
در مورد آقای روحانی هم باید بگم ادم منطقی به نظر میاد اما مطمئن باشید مواضعش خیلی هم از " ایشان " دور نیست ... حالا پشت پرده رو خبر ندارم که انتخاب روحانی چجوری بوده اما میدونم اون خوش خیالی هم که خیلی ها در موردش دارند و فکر می کنند روحانی یه اصلاح طلب تمام عیاره اشتباهه ... راستی " ایشان " موقع رای دادن گفته بودن هیچکس حتی نزدیکانم نمیدونن رای من چه کسیه ... از کجا معلوم شاید خود " ایشان " هم به روحانی رای دادن !

سلام
بله درست می فرمایید ...بل چنین نویسنده ایست...قابل تامل و بسیار انسانی
قطعن اصلاح طلب تمام عیار که نیست ، نیمه ! اما مهم این است که سیاستمدار قابلی است و می تواند در حد همان نیمه بودنش هم یک دهمی به پیش برود...من به همین اپسیلون ها قانع ام و حقیقتن جلو رفتن خیلی بهتر از عقب رفتن است حتا لاک پشتی... فعلن که کلی زمان می برد که گندزدایی بشود از برخی حوزه ها...
ممنون

پرتابه جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:50 ق.ظ http://partabeh.com

سلام حسین جان
روزگارت خوش
من از پرتابه اومدم. خواستم بهت بگم اگه خواستی مینیمال هاتو جایی غیر از وبلاگت بنویسی پرتابه به شدت توصیه میشه. به خصوص این که هیچ محدودیتی تو نوشتن نداری.
پیشاپیش خوش اومدی به پرتابه

درخت ابدی جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
داستان خوبی بود. بی‌خود نیست که می‌گن ادبیات دنیای ممکناته.
این چند روز سرسام گرفتم از بس انکرالاصوات نماینده‌ها رفت تو گوشم. ماشالا لایه‌لایه این‌جا فیلطرینگ وجود داره و هیچ اتفاقی هم قرار نیست بیفته. این‌همه هارت و پورت پس واسه چیه؟!

سلام
اوهوم این دنیای ممکنات درس خوبی بود ممنون.
هفته پیش تعطیل بودیم و من چهار روز نشستم بی وقفه دیدم و گوش کردم و خندیدم گاهی یک نماینده خاص که می خواست صجبت کنه از برخی دوستان اسمس میومد که فلانی اومد! یعنی تعداد پیگیرها زیاد بود و همچنین هیجان هم بالا...
آن فیلترینگ هم مثل ممیزی کتاب می ماند که حاصلش انبوه کتاب بی کیفیت است که چاپ می شود و فقط به کار پر کردن آمار می آیند! بیله دیگ بیله چغندر... ضرب المثل درست به کار رفت!؟

زنبور جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

پست صوتی خیلی چسبید. اگه بخام خیلی خوشبینانه نگاه کنم ، شاید شعرهامو به صورت صوتی بگذارم

سلام
نوش جان برادر... من یکی دو تا شعر رو صوتی کردم چندان به خودم نچسبید و ادامه ندادم. موسیقی هم می خواهد اون موقع به نظرم.

رد فکر جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:06 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

هانریش بل رو دوست دارم...
دارم فرایزیشو می خونم
خاک بکرو خوندم.. راستش خوشم نیومد

سلام
ایشون هم مخاطبان خوبش را دوست داشت ...مطمئنن...پیش آگاهی خوبی بود. وجدان زنو رای آورد!
آهان این فرایزیش چی بود!؟

محمدرضا شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:00 ق.ظ http://www.mamrizzio.blogfa.com/

سلام
کامنتت شاهکار بود خدا بود!
بازم دارم میگم برو یه طنز بنویس میفروشه میفروشه میفروشه!:)))

آقا من چیکار کنم نمی تونم در مورد ادبیات نظر درست و حسابی بنویسم؟! خب تو خودت میای حرف رو تموم می کنی در مورد کتاب! منم معمولا نظرم باهات یکیه!

سلام
رفیق چوب کاری می فرمایید و منم شکسته بندی متقابل! وقتی به سرنوشت طنزنویسان این دیار نگاه می کنم... اوه اوه چه زود جدی گرفتم!!...آره می گفتم : وقتی به سرنوشت... راستی همچین بد هم نیستا!! سرنوشتشون رو می گم!... اما خب... فعلن ترجیح می دم خواننده خوبی باشم تا... داشتی کلمه فعلن رو؟! یعنی همچین یه خورده جنبید!!
راحت باش رفیق...همان هوپ خالی هم مرقوم بفرمایید ما را کفایت می کند.
مخلصیم

منیر شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ http://dastnam.persianblog.ir/

چرا هیشکی از نویز فایل صوتی گله نکرد ؟ یعنی این هم از نتایج روحانیه ؟ مردم بی گله و شکایت شدند ؟ یا فقط نویز سهم منه و بقیه بی نویز گوشیدند ؟
به هر حال دلمان برای صوتی تنگ شده بود . راست میگم .
...
بله وطنم . میگذرد به تندی روزهای خوش خانگی .
خوش باشید.

سلام
نمی دونم واللللا مال خودم نویز نداشت...بقیه باید جواب بدهند... بگذریم!
وقتی دلتان تنگ می شود قبلش بگویید بیشتر فاز می دهد!
خوش بگذرد.
ممنون

محمد دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:37 ق.ظ

از صدای گرم شما و لحن بجای خوانش حظ بردیم.
کیفیت ماهوی صدا جای حرف نداشت. این کیفیت فیزیکی هم بهتر میشد، حظ ما وافرتر.
چشم انتظار صدای شما هستیم همچنان.

سلام
لطف دارید دوست عزیز
دلگرمم کردی رفیق

ملیکا چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام ،
شنیدن این داستان با صدای شما برام خیلی جالب بود.
خیلی لذت بخش بود!
یاد "زنده یاد خسرو شکیبایی "اافتادم که "صدای پای آب سهراب " رو می خوند. زنده باشین وسلامت.

سلام
نوش جان و گوارای وجود

چه تشبیه دلنواز و گوارایی

mehrdad bazyari پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ب.ظ

Salam
Modati ast ke az tarigh tafsirhat donbalet mikonam
Ye ketab barat ferestad namidonam bedastet rasid. Az tafsir ketab dokhtare porteghal ke tir mah neveshti ham kheili mamnonam. Moghbele to tarjome ham kare ghashangi bood. Khoshhalam ke kasani mesle to hastan ke farghe kare khoob va bad ro mifahman. Zaheran in afrad kheili ham kam nistan va javayezi he hamin ketab dokhtare porteghal be khatre tarjome borde neshangare hamine. Motmaenan ke karaye fahangiye afradi mesle to digar khanandeha ro ham hoshyar mikone.
Vaght kardi ba email man tamas begir ta dar ertebat bashim
Bazyari

سلام جناب بازیاری
مشتاق دیدار
نوع فونت فینگلیش آدم را به این فکر می اندازد که احتمالن این ور آب نیستید...اینگونه است؟
لطف دارید
کتاب را از دفتر باید بگیرم؟ هنوز نرسیده است. فردا پس فردا سر خواهم زد..پیشاپیش ممنون
حتمن ایمیل خواهم زد
ممنون از پیگیری مطالب

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد