میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

گزارش و انتخابات

گزینه های این سری انتخابات همه قدر می باشند لذا هر کدام از دوستان پس از خواندن جملات اول کتاب به دو گزینه رای بدهند (گزینه ها به ترتیب الفبا):

....................................................................................

1) جاز              تونی موریسون(1931-؟) آمریکا, ترجمه سهیل سمی, نشر آفرینه, 240 صفحه

او را می شناسم. با دسته ای پرنده در خیابان لینوکس زندگی می کرد. شوهرش را هم می شناسم. عاشق دختری هجده ساله شد. عشقش چنان عمیق و جن زده بود که هم غمگینش می کرد و هم شاد, طوری که عاقبت برای حفظ این احساس او را با تیر زد.

2) دعوت به مراسم گردن زنی     ولادیمیر ناباکوف  ترجمه احمد خزاعی, نشر قطره, 224صفحه

حکم اعدام, طبق قانون , در گوشی به "سین سیناتوس سی" ابلاغ شد. همه , به هم لبخند زدند و از جا برخاستند. قاضی سپید مو , دهانش را دم گوش سین سیناتوس گذاشت , دمی نفس های عمیق کشید , حکم را اعلام کرد , و انگار خود را از چسب درآورد , آرام از او فاصله گرفت.

3) عطر                پاتریک زوسکیند(1949-؟) آلمان ,ترجمه رویا منجم (با ترجمه مهدی سمسار هم منتشر شده است), نشر علم, 270صفحه

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

4) مادر     پرل باک (1892-1973) آمریکا, ترجمه محمد قاضی, انتشارات امیرکبیر, 311صفحه

در پشت اجاق گلی آشپزخانه یک کلبه محقر روستایی گالی پوش, مادر روی چهارپایه ای از چوب خیزران نشسته بود و از سوراخ اجاق که در آن آتشی در زیر دیگ فلزی می سوخت, علف خشک برای تند کردن آتش می ریخت.

5) یوزپلنگ  جوزپه تومازی دی لامپه دوزا (1896-1957) ایتالیا, ترجمه نادیا معاونی, نشر ققنوس,317صفحه

نیایش روزانه پایان گرفته بود. آوای متین و ملایم پرنس به مدت نیم ساعت خاطره اسرار شکوهمند و دردناک را در بادها برانگیخته بود؛ همهمه آواهای دیگر آمیخته سرودی با گلواژه هایی چون عشق, بکارت و مرگ شده بود و به نظر می آمد که تالار روکوکو با زمزمه نیایش رخساری دگر گرفته است.

....................................................................

سرعت نوشتن در مورد کتابهایی که می خوانم خیلی پایین آمده است... قوتش که هیچ!... کتابهایی که در انتظار نوشتن مطلب هستند و خواندنشان تمام شده است:

شهود فلانری اوکانر  (در سفر کاری به ساوه و...)

گاوخونی جعفر مدرس صادقی (در مسیر گرمسار...)

چه کسی دورونتین را باز آورد؟ اسماعیل کاداره (که امروز در قزوین تمام شد و من هم حالم خوب است)

ضمن این که کتاب خاص هم در شرف اتمام است! تریسترام شندی بیشتر از دو سه شب دیگر قبل از خواب مهمانم نیست.

پس حسابی عقب هستم. علاقمندان معرفی های کوتاه و پارتیزانی آماده باشند.یعنی کوتاه خواهم نوشت... اما شما باور نکن! 

نظرات 21 + ارسال نظر
ص.ش چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 ب.ظ

دعوت به مراسم گردن زنی!
۲-مادر
مبارک باشه. دست خواهر زنتون رو سر ماااااا!

سلام

........................
ناباکوف 1
پرل باک 1

محمد چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ http://mohamadtra.blogfa.com/

2 و 5
ضمنا نفست گرم که شوق خوندن رو به دل آدم الهام میکنی

سلام
ممنون
..........
ناباکوف 2
تومازی 1

آیدا چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ http://1002shab.blogfa.com/

هیچ کدوم رو نخوندم. همین چند وقت پیش هم حرف مادر پرل باک رو می دن و خجالت کشیدم که نخوندمش.

اما رای من:

1. عطر
2. جاز


فکر کنم این انتخابات شما تنها انتخاباتی لااقل برای منه که این روزها میشه بهش اطمینان کرد و توش شرکت کرد.

سلام
من هم هیچ کدوم رو نخوندم و ببین خجالت هم نمی کشم! البته خوشحال خوشحال هم نیستم
ممنون از اطمینان و شرکتتان...
...........
زوسکیند 1 (یا به قول یکی از دوستان سوزکیند)
موریسون 1

راثی پور چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ب.ظ http://siolishe.blogfa.com

سلام

شماره جدید سیولیشه منتظر نقد و نظر سازنده شماست

سلام
در اولین فرصت به روی چشم...
من هم در انتظارم

کهکشان چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ب.ظ http://galehje1234.blogfa.com

مادر و یوزپلنگ

سلام
ممنون
پرل باک 2
تومازی 2

هدا چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ب.ظ

جاز
انتخاب دوم هم ندارم :)
من در عجبم از این پشتکاری در خواندن شما
کاش من هم مثل شما بودم
موفق باشید

سلام
خودم هم گاهی در عجبم
سلامت باشی دوست من
ممنون
.......
موریسون 2

پری چهره کاتب پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ق.ظ http://WWW.BABAEE1.PERSIANBLOG.IR

درود به دوست دانشمندم. مادر و یوزپلنگ و دعوت به مراسم گردن زنی ناباکوف فقید.

سلام بر دکتر گرامی
یکی از آرای خودم رو به شما اختصاص می دم و هر سه رایتان را حساب می کنم. ممنون
پرل باک 3
تومازی 3
ناباکوف 3

امیر پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

سلام به میله ی عزیز دل انگیز
یه خورده کم پیدا شدم و محروم از خوندن مطالبت که به دلیل مشغله و همینطور تفاوت سلیقه ای مطالعاتی مون میشه:]
...
در مورد رای گیری باید بگم که بدون بروبرگرد به ناباکوف رای میدم
...
راستی در مورد تفاوت سلیقه ای هم عرضم اینه که یه خورده به سمت رمان های روان درمانی بیای بی نصیب نمی مونی. پیشنهاد من تو این زمینه شاهکارهای دکتر اروین یالوم هست
تا بعد

سلام بر معلم خستگی ناپذیر

آقا راحت باش...ما با همین حضورتان هم خوشحال می شویم
قطعن به سراغ ایشون خواهم رفت و اتفاقن یکی از کارهاش رو نشون کردم
ممنون
.........
ناباکوف 4

که پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 ق.ظ

1
3

سلام
آیا بنا بر مصالح ملی، در این پست سانسور صورت گرفته؟

در هر صورت خوش بگذره!

سلام
ای بابا!!
سانسور سانسور که نخیر! گفتم اونو یه پست جداگانه اش بکنم واسه همین حذف کردم... چیز خاصی نبود...بله برون باجناق بود.
سرعت عمل دوستان بالاست ها
هنوز کلام منعقد نشده ...
.............
موریسون 3
زوسکیند 2

خزنده پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:24 ب.ظ http://www.limbo-lurker.blogfa.com/

"دعوت به مراسم گردن زنی" رمانی بود که ایده ای فوق العاده، قربانی اندکی کم کاری نویسنده شد. البته به نظر من.

من به ایده ی این کتاب رای می دم. البته شایان ذکر است که رمان های دیگه رو نمی شناسم!

سلام
ممنون از نظرتان...کنجکاو شدم
من هم نمی شناسم ...اما برای انتخاب خواندن جمله اول خودش پارامتریه...به قول اساتید جمله اول باید چنگ بزنه به خواننده و اونو بکشه داخل داستان...من هم جمله اول رو می گذارم تا دوستان قضاوت کنند
.........
ناباکوف 5

زنبور پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
1 و2
و بسیار خوشنودم که حالتان خوب است.

سلام
من هفته ای یک بار تقریبن دارم می رم به اون خطه و هنوز حالم خوب است شایدم دارند دون می پاشند
........
موریسون 4
ناباکوف 6

نسیم پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام.
اول مادر.
دوم هم مادر اگه نمیشه عطر.
من با خانم باک رفاقت دیرینه دارم آخه.

سلام
من هم از خاک خوب خاطره خوبی دارم... دبیرستانی بودم
ولی به خاطر عطر و تعاریفی که شنیدم باید بگم نمیشه!
..............
پرل باک 4
زوسکیند 3

شادی بیان پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ http://neveshte-jat.blogfa.com

آن وقت ها که ما کتابی را تمام می کردیم یکی دو هفته ای با یادش سرمی کردیم تا بعد بتوانیم دل به کتاب دیگری بسپریم. کتاب خوان های حالا اما وفا ندارند. هنوز یکی را تمام نکرده دل به دیگری می بازند.

سلام
این نکته درخور توجهی است
من هم آن وقت ها چنین خصلتی داشتم...جوانی را می گویم! الان اما فرصت چندانی باقی نیست
اما من دو سه روزی هم موقع نوشتن مطلب دوباره پیششون برمی گردم... و اگه دلنشین باشند دلمان همیشه در گرو آنها می ماند تا وقتی که خودشان بگویند بسه دیگه پیله نباش اینقدر و الی آخر...

بونو جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ http://filmfan.blogfa.com/

سلام
عطر که فیلمش خیلی قشنگ و زیبا بود
راستی! مفتی عربستان اعلام کرده انتخابات حرام! و از نماد کفار است..!؟

سلام
ما هم که عمیقن معتقد به مفتی عربستان با اون فتواهای صد من یه غازشیم
.............
زوسکیند 4

ناصر جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ http://kheradepuya.blogfa.com

سلام
ممنون که به خرد یا عقل ؟ سر زدی
ممنون از راهنماییت . واسم مفید بود.
همیشه میام استفاده میکنم از نوشته هات.

دعوت به مراسم گردن زنی انتخاب منه .


سلام
اختیار داری رفیق
.............................
ممنون
ناباکوف 7

ققنوس جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:32 ب.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

سلام

ناباکوف
پرل باک

سلام

..............
ناباکوف 8
پرل باک 5

یار آفتاب جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:48 ب.ظ http://yareaftab.blogsky.com

سلام بر جناب میله عزیز
اول این که مسوولین توجه کنند:
یکی از آرای خودم رو به شما اختصاص می دم و هر سه رایتان را حساب می کنم این جوری انتخابات برگزار می کنند ها! دیدید؟

دوم این که دعوت به مراسم گردن زنی. مرسی از این که از ما نظر خواهی می کنید.

سوم این که سرعت نوشتن در مورد کتاب هایی که می خوانید پایین آمده است؟ قوتش که هیچ ؟ ببخشید ولی بیش از این ها لطفا من یکی را خفت و خجلت ندهید لطفا که مدت هاست سراغ لیست کتابهایم هم حتی نرفته ام. چه برسد به خواندن و خدا برسد به داد نقد و نوشتن.

چهارم این که بی صبرانه منتظر تریسترام شندی هستم. ممنون
پنجم این که خیلی طولانی شد ببخشید.

سلام بر یار آفتاب

یک رای من واقعن یک رایه! مال اوشون ان میلیون رایه... ان همون n انگلیسی است ها...
سوم این که شمالطف دارید اما برید سراغ لیست کتابهاتون
چهارم این که به موقعش فکر می کنم و اگه حس و حال باشه یه طرح خوبی برای معرفی اون کتاب توی ذهنم هست...
سوم مجدد این که اینایی که من می نویسم نقد نیست ها به خدا ...من فقط برداشت هام رو می نویسم.
پنجم هم که اختیار دارید
و دوم هم ممنون
.........
ناباکوف 9

مدادسیاه جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام
1و2


سلام
ممنون
موریسون 5
ناباکوف 10

فرزانه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام

عطر
دعوت به مراسم گردن زنی


سلام
زوسکیند 5
ناباکوف 11
ممنون
...................................
پایان رای گیری دور اول
مثل این که دعوت شدم به مراسم گردن زنی
از دوستان ممنون
رقابت کتاب دوم خیلی تنگاتنگ بود
فکر کنم مجزا یک انتخاباتی بخواهد یا یک حکم ولایی بطلبد!

منیر شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام
دعوت به مراسم گردن زنی رو بخونید لطفن چون خیلی اسمش اذیت میکنه پس اول شما بخونید
یوزپلنگ رو هم فعلن نخونید ، چون گفتید دوتا منفی عطر رو هم نخونید .
....
بله برون باجناق ؟!!!
مگه باجناق های این دوره زمونه باید بعله بگویند؟ نکنه زیرزبونی هم ...؟
به حق باجناقهای ندیده !
...
نمیدونم چرا هیچ وقت ما خانومها از ضعف مردها در برابر باجناقهاشون سوء استفاده نکردیم ؟ یعنی هرگز به روی مبارکشون نیاوردیم . ولی همین آقایان چقدر به زنهای بینوا درباره جاری خارشوور و مادرشوور و زنداداش و... گیر میدهند ؟
یعنی ما زنها اینقده خانوم بودیم و خودمون خبر نداشتیم ؟ (:
...
میگم با این حساب گمونم نوشتن پست باجناق بیشتر رای بیاره (:
دائم به خوشی

سلام
دعوت رو که در جمع بندی ای که ذیل کامنت آخر (فرزانه خانم) داشتم قبول کردم یعنی خودم رو دعوت کردم!
این بار حرفی از منفی نزدم ها
.........
زمونه تغییر کرده منیر... الان اگه برگردید با یه دنیای دیگه ای مواجه میشید
.........
ببخشیدا!! کلن به وجود آمدن این ضعف و مشکل به نظرتون از کجا آب می خوره؟! وگرنه اون هم یکی مثل کسای دیگه است و فرقی نداره
..........
اون پست غم نامه بترکونی خواهد شد!! اگر و تنها اگر...
به هم چنین

پری ماه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام
موریسون و ناباکوف

سلام
ممنون
کمی دیر شده اما رایتان مسموع است
چون ناباکوف دو رقمی شد و انتخاب...
جاز رو به دلایل شخصی باید بخونم...البته فعلن باید این هایی رو که خوندم دونه دونه هضم کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد