میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

نظرخواهی و تاریخ و ...

1- اول این که ببخشید من مقدار زیادی درگیر هستم و کمی تاخیر دارم در این روزهای حساس!

2- از شنبه خواندن را شروع می کنیم و زیاد درگیر اسم و حواشی نخواهیم بود (زمان دبیرستان و... یادتونه هر موقع حس درس خوندن دست می داد برنامه ریزی می کردیم و همین برنامه ریزی کلی وقت می برد و وقتی تموم میشد می رفتیم بازی و اینا!) برای شروع هم اون قسمت مقدمه که چارچوب تحلیلی را شرح داده مطلب اول خواهد بود.

3- فکر کنم هر بخش را یکی از دوستان در چند سطر خلاصه کند و باقی دوستان هم البته در بحث شرکت نمایند (هم در قالب کامنت و هم در قالب پست) ... لطفاً در این مورد نظر بدهید.

4- این وبلاگ گروهی را در کجا ایجاد کنیم؟ بلاگ اسکای , بلاگفا , پرشین بلاگ .... لطفاً در این مورد هم نظر بدهید.

5- اسامی پیشنهادی تا کنون:

- این وبلاگ اسم ندارد.

- پوستین کهنه

- روزگاران غبارآلود

- هنگامه درنگ (یا) درنگ

- دلق مرقع

- غوغای خاموش

- آن روی روزگاران

- روزگار سپری شده ایرانیان

- روزهای بی تقویم

- کلک برنا

- گفتمان اجتماعی

- دایره تکرار

- مارپیچ دایره

- سینوس

هر کدام از دوستان به سه گزینه رای بدهند و حتی در مورد گزینه های مورد نظرشان شرح و تفسیر و تبلیغ نمایند ...تا یک غربالی انجام بدهیم... خودم هم شرکت می کنم.

6- پست بعدی که مربوط به کتاب خسرو شیرین کش است را هرجور شده امروز می نویسم. خواستم بگم که این وبلاگ به منوال سابق فعال خواهد بود و اگر کمی تاخیر دارم این روزها و کمرنگ شده ام به خاطر شرایط کاری و محیطی است. درست می شود و دوباره در کنار هم خواهیم بود.

 

نظرات 20 + ارسال نظر
فرانک چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ http://bestbooks.blogfa.com

من اصلا نمی دونم چی به چیه

سلام
یکی دو پست اخیر و کامنتها را بخوانید کمی روشن می شود...

فرواک چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام.
برای 1 بگم که ایشالا همه‌چی به زودی زود ردیف بشه...
برای ش 2 خندیدم. پس همه به یک درد دچار بوده‌ایم...
ش 3 فکر خوبیه. البته خودتون قسمت اول رو بگذارید بعد تو کامنتها انتخاب کنید که کی قسمت بعدی رو خلاصه کنه...
ش 4 به نظرم همون بلاگ اسکای خوبه.
ش 5. سرچ کردید که این اسامی آزادند یا نه.
من پوستین کهنه، هنگامه درنگ و کلک برنا رو انتخاب می‌کنم.
ش 6 شرایط کاری را مهیا کنید. عجله‌ای نیست ( چون سرتون شلوغه می‌گم)

سلام
-امیدوارم
-همه ایرانی هستیم
-چرا من
-اوکی
-می سرچم (البته مسئول سرچ اسامی نیکادله)
-ممنون از استفاده از کل تعرفه رای
-اون مهیا نمیشه به این زودی ممکنه اینجا تلف شه
ممنون

نیکادل چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ب.ظ http://aftabsookhte.persianblog.ir

با سلام و عرض ادب

ابتدا از نیکادل عزیز به خاطر پیشنهادهای هنرمندانه و زیبایش تشکر می کنم

خودت گفتی تبلیغ کنید میله جان
اول اینکه خواهشاً در بلاگفا نباشد. پرشین بلاگ تا حدودی از خطر فیلتر سراسری در امان است و امکاناتش از بلاگفا بهتر است بنابراین ضمن پوزخند فاتحانه به جناب شیرازی، پرشین بلاگ را پیشنهاد می کنم. (البته به شرطی که جناب ابطحی و ترابی زیاد خوشحال نشوند)
.
اسم وبلاگ :
1. پوستین کهنه
2. آن روی روزگاران
3. غوغای خاموش
.
در ضمن به منظور رعایت چارچوب های کلی و سنتهای مالوف برگزاری انتخابات در این سرزمین اهورایی، از دوستانی که به پیشنهادهای نیکا جان رای می دهند صمیمانه تقاضا می شود شماره حساب خود را در بخش کامنت های خصوصی وبلاگ این عزیز درج بفرمایند تا زمینه آشنایی و دوستی نزدیک تر برای انتخابات آتی فراهم شود

سلام علیکم
ضمن تقدیر و تشکر ویژه از زحمات خواهر محترمه سرکار علیه نیکادل افلاطونی بدینوسیله ایشان با حفظ سمت ,مسئولیت سرچ نام ها در حال حاضر و تعیین بهترین آنها پس از انتخابات و تهیه لوگو و قالب و... را نیز عهده دار خواهند بود. امید است که در این مسئولیت جدید هم همانند مناصب قبلی کوشا و منشاء اثر باشند.
(این حکم با توجه به اختیارات ولایی میله ای, صادر می گردد)

............................
آبجی جان کامنت خصوصی تان شماره حساب را قبول نمی کند! جریان چیست؟

درخت ابدی چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
1. امیدوارم روبه‌راه بشی.
2. خوبه. درسته.
3. موافقم. این‌جوری بحث شکل پراکنده‌ای پیدا نمی‌کنه.
4. بلاگفا که حرفشو نزن. امنیت نداره و به شدت هم ضعیفه. پدر آدم درمیاد تا بخواد چیزی بنویسه.
پرشین‌بلاگ خوبه، اما محدودیت کلمه داره تو کامنت که زیاد مناسب شیوه‌ی پیش‌نهادی ما نیست. از این نظر، بلاگ‌اسکای به‌تره.
5.
ـ پوستین کهنه به نظرم از همه به‌تره. ساده و خوش‌فرم و خوش‌آهنگه، پیش‌داوری توش نیست، با موضوع متناسبه، منفی نیست و حس خوبی بهش دارم. خلاصه، می‌شه باهاش زمستونو سر کرد
ـ "درنگ" به‌تر از هنگامه‌ی درنگه.
من همین دو تا رو انتخاب می‌کنم. البته، تابع انتخاب نهایی‌ام. یعنی قول می‌دم اختشاش نکنم

سلام
1-
2-
3- دقیقاً
4- بسیار دقت نظر ویژه ای بود ... دوستانی که با بلاگ اسکای مشکل دارند مشکلشلن را توضیح بدهند لطفاً
5- یاد فرهاد هم به خیر... بله پیشنهاد خوبیه... درنگ خالی هم خیلی بهتره
ممنون

آنا چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

انتخابهای من
دایره تکرار
روزگار سپری شده ایرانیان

سلام
ممنون از انتخابتان
یک تعرفه هم شما خالی گذاشتید که من سر فرصت پرش می کنم

میله بدون پرچم چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ب.ظ

نظر خودم:
1- درنگ (به خاطر سادگی و مفهوم آن)
2- مارپیچ دایره (به خاطر خصلت تکرار شوندگی تاریخ خودمان)
3- سینوس (باز هم به خاطر خصلت تکرار شوندگی تاریخمان و موجی بودن خودمان)

سلام میله جان!
البته پوستین کهنه هم انتخاب خوبی است که اشاره کنایی نیز به تاریخمان دارد.
ببخشید که خودم چهار تا رای دادم آخه درخت یه دونه از تعرفه هاش خالی بود من از اون استفاده کردم

هادی چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ب.ظ http://playtime.blogsky.com

سلام
آقا ما از کنار گود تبریک میگیم و آرزوی موفقیت می کنیم
به نظر من روزگاران غبارآلود زیبا و مناسبه

سلام
آقا ممنون از توجهت هادی جان

فرواک چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ب.ظ

سینوس دایره بهتر نیست تا مارپیچ دایره؟ چون سینوسی می‌ریم و بعد یه دور قمری کوتاه می‌زنیم و می‌رسیم به نقطه‌ی صفر منحنی.....

سلام
آخ گفتی در ذهنم یک چیزی جرقه زد که اونایی که ریاضی بودند شاید یادشان بیاید:
"نوار موبیوس"
این نوار آن حس را به بهترین شکل انتقال می دهد یک سرچی بکنید در ویکی پدیا توضیحات ساده ای ازش هست جالبه...
اینم میشه اضافه کرد؟

نیکادل چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:46 ب.ظ http://aftabsookhte.persianblog.ir

پوستین کهنه سه تا!
.
خداااااااا جون!
بذارین یه ذره بیشتر تلاش کنم :‌

آهاااااااای
دوستاااااااان عزیز !
پرندگان! سفینه ها! فانی ها! باقی ها! منیرها!
دیگراااااان!
پوستین کهنه بر دوش افکنید !
هنگامه درنگ نیست! دلق مرقع به آب بسپارید! در این روزگاران غبار آلود روزگار سپری شده را به دست باد بسپارید! مگر شعر بیچاره نگفته دی که گذشت هیچ از او یاد مکن! کلک برنا به چه کارمان می آید؟ آنچه کلک برنا در آینه می بیند کلک کهن در خشت خام می بیند! از تجارب کهن مدد بگیرید (همان پوستین کهن مراد است توی جیبهاش تجربه قایم کرده)
خود را گرفتار گفتمان های اجتماعی سینوسی نکنید! این گفتمانها از سینوس هم بدتر است. اصلاْ مثل مارژیچ دایره بی حاصل است! دایره تکرار سم مهلکی است که هر غوغایی را خاموش می کند (این تیکه آخر خود زنی بود)
خلاصه اینکه اگر پوستین کهنه را انتخاب نکنید ممکن است آن روی (سگ) روزگاران را در آورید هان!
حالا از ما گفتن بود. فردا نگید نگفتم .
(هیچ آیکونی آنقدر موذیانه نبود که به کارم بیاید)
اینم حمایت میلیونی احاد ملت همیشه در صحنه!

سلام نیکا
این کامنتت چی جوریه که سیستم کامنت دونی رو به هم ریخته!!؟
....................
این تبلیغ خوبیه
بعداْ نوشت: از خونه که می بینم سیستم به هم نخورده!!! ظاهراْ مشکل از محل کار بود! ببخشید

فرواک چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام.
سلام.
سلام دوم برای کامنت دوم...
باید اعتراف کنم که اینو تاحالا نشنیده بودم. خیلی تخصصیه.
نامتناهی بودن و بی‌مرز بودن و اینکه اگر در طول نوار حرکت کنی به مبدا می‌رسی و آن همان تکرر تاریخ است...
این اسم خیلی جالب و جدیده... نظر دوستان چیه؟

سلام

باید دید نظر دوستان چیه...

NiiiiiZ چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:13 ب.ظ http://taktaazi.blogfa.com

من به نوار موبیوس رای می دم. اما خیلی تخصصیه.
روزهای بی تقویمم خوبه.

سلام
ممنون نیییز جان

فرواک چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:40 ب.ظ

سلامی برای میله‌ی با پشتکار
داخل پرانتز خواستم بگم که کتاب " زندگی کوتاه است" رو خوندم. ممنون بابت راه‌نمایی. یکم سردرگمی توش داشت و من سوال‌های زیادی برام پیش اومد. مهمتراش اینکه واقعا این نامه راسته یا داستانه؟ بعد بلاخره من نفهمیدم که فلورینا در چه سنی و بعد چند سال زندگی از آگوستین جدا شده؟ جملات ضد و نقیضی تو کتاب بود...
نه اینکه این روزا فاصله‌ی واقعیت و خیال به تار مویی بسته‌ست...

سلام فرواک گرامی
- به نظر من که ساخته و پرداخته تخیل نویسنده است و جالبی قضیه هم در همین است...
- احتمالاً چون متن در قالب نامه ای است که از جانب زن به مرد(شوهر یا نامزد یا همخانه سابق) نوشته شده طبیعی است که بعضی جزییات ذکر نشود یا مبهم بماند... البته الان من روی جزییاتش مسلط نیستم.
ممنون

پروانه چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 ب.ظ http://janshifteyegolshifte.blogfa.com/

سلام..امیدوارم تمام درگیری ها کم شود..به نظرم پرشین بلاگ از همه بهتره..
اسامی هم:
1)سینوس
2)روزهای بی تقویم
3)گفتمان اجتماعی
به نظرم سینوس از همه ی گزینه ها بهتره چون یک سیر تکاملی داره و بالا و پایین میشه..
شاد باشید و موفق

سلام
- با محدودیت حروف در کامنت هایش چه باید کرد؟ کمی اذیت کننده است.
- ممنون از رای

منیره چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام .. آقا اجازه هست .؟ما با این سن کهن می خواهیم رای اولی باشیم . اقا اجازه هست ؟ ما اینجا را خیلی دوست داریم . آقا اجازه هست .؟ما نیکا را درخت را و ان حضرت میله را که به میله جواب می دهد و همه پوستین کهنه انتخاب کننده ها را خیلی دوست داریم . آقا اجازه هست ؟ اگر پوستین کهنه انتخاب شود ما دوباره جوان می شویم . آقا اجازه هست ؟ این نوجوانان را دیدید تعرفه رای میگرند دستشان گمان می کنند جوان شدند می توانند زن هم بگیرند ، ویا پیر زنان و مردان چه از سرو کول جوانان بالا می روند تا به امر مهم ویرانی بیش از پیش مملکت ، با تعرفه های بهادار خود خدمت کنند ؟ الان ما هم همان حس خیلی خوب را داریم . حس می کنیم اینقدر جوان شدیم که می توانیم تا برزیل بدویم . آقا اجازه هست ؟ هر سه تعرف "پوستین کهنه "

یه پیشنها دیگر هم داریم . جناب میله شما که صندلیتون چسبیده به رئیس خب یه کم بیشتر تلاش کنید از سمت معاونت احتمالی به سمت ریاست برسید دیگر برار جان .
می دانید چقدر دعاگو به جان پاک میله افزون می گردد ؟
از اون رئیس خوب ها شوید . که همه به سمت شما بدوند . تن و جانتان ساق .

سلام
اجازه ما هم دست شماست خواهر
فقط سهم ما از بابت هدایا و ... نیکاجان فراموش نشود
بشکند دست کسی که نخواهد شما جوانان به امامزاده ها و عتبات عالیات برزیل مشرف نشوید
.........................
اما در باب پیشنهاد: با تلاش خالی میسر نیست! احتمالیش درسته اما به این فکر نکردی که ایشان به کجا برود؟ از کجا معلوم که من به قدرت برسم همان میله سابق باشم!؟ قدرت معجون غریبی است ...

محمد رضا ابراهیمی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
از اسم روزهای بی تقویم خیلی خوشم اومد. پس همینو پیشنهاد می کنم و از اونجا که تو سرزمین ما کسایی که هیچ کاره ترن اثر گذارترن باید اسمی رو که من انتخاب کردم تایید کنید می گید نه ببینید!
این هم یک پیشنهاد از من:
تا این شدیم

سلام
ممنون
سرزمین غریبی است برادر...
.....
یاد ما چگونه ما شدیم زیباکلام افتادم

حسین(گیلانی) پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ق.ظ

سلام.
1. بخشیدیم
2و3. موافقم
4. من نظری ندارم
5. آقا جان من دست از سر این سینوس و خانوادش بردارید.
همون "درنگ" خوبه. هم کوتاهه هم معنی رو می رسونه. (البته بایک عنوان فرعی زیرش؛مثلا: تاملی در تاریخ معاصر ایرن یا...)
دایره تکرار هم بد نیست.
پوستین کهنه و روزگاران غبار آلود هم برای تاریخ ایران باستان مناسب تره تا معاصر.

6.کمرنگتم دوست داریم برادر

سلام
1- لطف دارید
5-
ممنون از رای
6- مخلصیم

ققنوس خیس پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 ق.ظ

سلام /
من از اسمی که رای بیاره حمایت می کنم ! قول می دم ... هر چند می دونم در نهایت همون یک رای میله است که اسم رو انتخاب می کنه ! دست تو رو شده برام داداش ، قصه هاتو بلد شدم ...

سلام بر ققنوس تشویش گر اذهان عمومی!
ای بابا چه زود دستم رو شد میله هم میله های ولایت همسایه مال ما که مالی نیست برادر ... از قدیم گفتند رو شدن دست بی بی از بی بصیرتیه...
ضمناً من آدم خوبی بودم به خاطر تو بد شدم...

فرزانه پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
کار از کار گذشته ها ...
هم چنان منتظریم گره از کار فرو بسته بگشایی
من با ققنوس خیس موافقم

اگر خرده ریزای حکم ولایی به ما ها هم برسد می فرمایم که ساحت پاک ریاضی را با تاریخ نیالایید سینوس و موبیوس را رها کنید در رنج بی حسابشان
حالا رای من هر سه تعرفه :
"روزهای بی تقویم "

ولی بازم میگم ولی شناسان صندوق رای را کله پا خواهند کرد

سلام
ای بابا ظاهراً با دستهای خودمان داریم دموکراسی نوپای میله ای خودمان را نابود می کنیم!!
همینجا قول میله ای می دهم که انتخابات سالم باشد باور کنید

Helen پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.mydays-h.persianblog.ir

کامنتا!
من تا حالا پرشین بلاگ و بلاگفا رو امتحان کردم و از بلاگ اسکای خبر ندارم.
بین این دوتا پرشین بلاگ امکانات بیشتری داره.
اینکه درخت ابدی گفتن هم خیلی مهمه، چون اینطور که احتمالاً وبلاگ بعد از این خواهد بود، کامنتا پر و پیمون باشه.

واسه اسم هم به
کلک برنا (کلاً از کلمه ی کِلک خوشم می آد و منعیش هم متناسبه.)
و
درنگ (به خاطر کوتاهی ش و معنیش و تلفظش)
و
مارپیچ دایره (چون طفلکی هیچی رای نیاورده و مطمئنا تقلب شده، چون تعداد طرفدارهاش از تعداد اعضای ستادش کمترن. و چون که از تعرفه م استفاده کرده باشم که همسایه ای دوستی آشنایی پرش نکنه!)

سلام بر همسایه
ممنون به خاطر رای های غیر مخدوش شما
من باز اطمینان می دهم که از آرای شما صیانت کنم
به همین خاطر انتخابات را دو مرحله ای (آرای پایین جدول را حذف و بالای جدول را حفظ می کنم)و مرحله دوم در حضور ناظران خارجی و سازمان ملل و فیفا و فائو و مائو برگزار می گردد.

منیره جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ق.ظ http://rishi.persianblog.ir

سلام
آقا فکر کردید اینجا کجاست ؟ نه ببخشید فکر کردید ان جا کجاست ؟ مملکت دارد از غیب کنترل می شود . کج بروید راستتان میکنند . همان دست غیبی که میله بدون پرچم را جای رئیس بی تدبیر خوش خدمت مینشاند ، دقیقن همان دست به داد ملت میرسد . حالا شما سعیتان را بکنید قطعن میله ی بدون پرچم سالمترین رئیس خواهد بود . آقا به خدا اینترنتش می ارزد ها .. بیشتر سعی کنید . قربانی نباشید خب .. بعدشم خیلی ممنون که هم رای ما بودید دیگر زیرش نزنید که خیلی بد میشود .
کاش اینهای دیگری که فقط یک حق رای دارند و با اون یک رای پدر هرچی نفس کش را در اوردند هم حق 10 رای داشتند کمی عقده گشایی می کردند . اصلن 10000 تا تعرفه میدادند به او باقی را می دادند به بقیه . والااا به خدا . خب حق دارد طفلک یکی هم شد رای ؟

سلام
واقعاً یه رای کمه
واسه همین آرای خودم را حذف می کنم و نقش ناظر بی طرف را به عهده می گیرم...
اینجوری حرمت امامزاده هم حفظ می شود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد