میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات کتاب‌های بعدی!

لطفاً از هر گروه یک گزینه را انتخاب کنید.

گروه اول – بریتانیایی‌ها

الف) راهنمای مسافران مجانی کهکشان – داگلاس آدامز

داگلاس آدامز (1952 – 2001) این کتاب را در 27 سالگی و در سال 1979 در ژانر علمی-تخیلی و با مایه‌های طنز نوشت. نمره‌ کتاب در گودریدز 4.2 است و تعداد کسانی که به این کتاب در این سایت نمره داده اند از 997000 نفر عبور کرده است که رشک‌برانگیز است. کتاب در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ باید خواند حضور دارد.

ب) سقوط آزاد – ویلیام گولدینگ

ویلیام گولدینگ (1911 – 1993) با اولین اثرش به نام سالار مگسها در سال 1954 به شهرت رسید و بعدها در سال 1983 (سال بعد از مارکز!) جایزه نوبل را دریافت کرد. سقوط آزاد در سال 1959 با نگاه به انسان در دنیای مدرن به نگارش درآمده است. نمره کتاب در گودریدز 3.65 است با 717 رای.

ج) سومین پلیس – فلین اوبراین

فلین اوبراین (1911 – 1966) نویسنده ایرلندی، این اثر را در اوایل جنگ جهانی دوم  نوشت اما برای چاپ آن نتوانست ناشری پیدا کند. کتاب توسط همسرش و یک سال پس از مرگ نویسنده به چاپ رسید. یکی از آثار معروف پست‌مدرن که در لیست 1001 کتاب نیز حضور دارد. نمره آن در گودریدز 4.02 از مجموع 12136 رای است.

د) شاگرد قصاب – پاتریک مک‌کیب

پاتریک مک‌کیب (متولد 1955 در ایرلند) این اثر را در سال 1992 نگاشته است. طنز سیاه اثر و راوی روان‌پریش آن مورد توجه خوانندگان و منتقدان قرار گرفت به نحوی که کتاب کاندید جایزه بوکر گردید. نمره کتاب در گودریدز 3.83 و از مجموع 5880 رای به دست آمده است. کتاب در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ باید خواند حضور دارد.

گروه دوم – آسیایی‌ها

الف) بندرهای شرق – امین مألوف

امین مألوف (متولد 1949)  نویسنده عرب لبنانی که آثارش را به زبان فرانسوی می‌نویسد این اثر را در سال 1996 نگاشته است. این کتاب هفتمین اثر اوست و در آن به رنج‌های لبنان در قالب زندگی یک جوان پرداخته است. او برنده جایزه گنکور در سل 1993 است. نمره کتاب 4.05 از مجموع 4260 رای است.

ب) بنگر فرات خون است – یاشار کمال

یاشار کمال (1922 – 2015) نویسنده‌ کردتبار اهل ترکیه با کتاب اینجه‌ممد (موجود در لیست 1001) معروفیت جهانی یافت. بنگر فرات... اولین قسمت از سه‌گانه او به نام قصه جزیره است که در سال 2002 و با نگاه به جامعه روستایی و اثرات جنگ نوشته شده است. نمره کتاب در گودریدز 4.38 از مجموع 834 رای است.

ج) خدای چیزهای کوچک – آرواندتی روی

خانم آروانداتی روی (متولد 1961) نویسنده هندی با نگارش این اثر در سال 1997 به شهرتی جهانی دست یافت و موفق به کسب جایزه بوکر شد. مبارزه با سنت و البته قدرت تقدیر از مضامین این داستان است. نمره کتاب در سایت گودریدز 3.91 از مجموع آرایی است که از مرز  179000 عدد گذشته است. کتاب در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ باید خواند حضور دارد.

د) کافکا در ساحل – هاروکی موراکامی

این نویسنده ژاپنی کاندیدای نوبل در سال‌های اخیر در سال 1949 متولد شده است و این اثر که یکی از معروفترین اثار اوست  در سال 2002 نگاشته شده است. کتابی که به قول آپدایک نمی‌توان از خواندنش صرف‌نظر کرد. نمره کتاب در گودریدز 4.13 از مجموع آرایی بیش از 191000 رای است. کتاب در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ باید خواند حضور دارد.

...............

پ ن 1: کتاب بعدی خزان خودکامه یا پاییز پدرسالار یا خزان پیشوا از گابریل گارسیا مارکز خواهد بود. شاید تا مشخص شدن نتایج انتخابات زیرآبی کوچکی بروم و یکی دو کتاب کوچولو را بخوانم! شاید.


نظرات 25 + ارسال نظر
مجید مویدی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:09 ب.ظ

سلام
چراغ اول، به نامِ مولا:
گروه اول، گزینه ی اول.
گروه دوم(آخر)، گزینه ی آخر.
میله جان، بزن زنگو...
+ ما در هجر و اشتیاق مطلب "پاییز..." هستیم همچنان.

سلام
خیر دنیا نصیبت شود جوان به خاطر روشن کردن چراغ اول
به زودی مطلب پاییز و خزان را خواهم نوشت.
.......
راهنمای مسافران مجانی کهکشان 1
کافکا در کرانه یا ساحل یا لب دریا 1

قاسم طوبایی دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 08:19 ق.ظ

سلام حضرت میله
از لیست پربار شما من فقط کافکا در کرانه رو خوندم..
چندتای دیگه رو فقط پشت ویترین کتابخونه ام دیده ام چندتایی رو هم کلا نه دیدم و نه شنیدم...
فعلا دارم آخرین انار دنیا رو میخورم...

سلام
حضرت اونم حضرت میله!! یاد حضرت فیل افتادم
دیکتاتوری از همین جاها شروع میشه‌ها
......
اتفاقاً باید یادم باشد این کتابی که شما دارید می‌خوانید را به کتابهایم اضافه کنم.
ولی از همه اینها که بگذریم پس رای چی شد!؟!

یک لیلی دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:11 ق.ظ

سلام بر حسین خان کتاب خوان،
گروه اول: گزینه د، شاگرد قصاب
گروه دوم: گزینه ج، خدای چیزهای کوچک

این انتخابات وبلاگتان یکی از بیشمار محسنات اینجاست.
دوستش می دارم و قدرش می دانم.

آقای مجید مویدی، آفرین به شما و کامنت پهلوانی و زورخانه‌ای تان.

سلام بر یار آفتاب
ممنون از لطف شما و دیگر رای‌دهندگان
............
شاگرد قصاب 1
خدای چیزهای کوچک 1

محبوبه الف دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 12:34 ب.ظ http://2zandarman.blog.ir/

سلام
من انتخابم براساس کتابهایی ست که (دراین لیست) خوانده م.
سقوط آزاد
شاگردقصاب
کافکا درکرانه
بنگرفرات خون است ( این کتاب یاشارکمال را نخوانده م) اما ازاین نویسنده، اینجه ممد را خوانده بودم.( جزوکتابهایی بود که دردوران نامزدی ازآقای همسر، کادو گرفته بودم : ) ازهمان جا با یاشارکمال آشنا شدم. یادم هست اینجه ممد را با گل ممد مقایسه می کردم، این دو بسیارنزدیک به هم بودند. نمی دانم به خاطراسمشان بود، به خاطرطغیانی بودن و سرکشی شخصیت هایشان بود، بخاطرتوصیفات دقیق و گاهی کسالت آور، نویسندگانشان بود، یا چه بود که، همیشه اینجه ممد با گل ممد کلیدر درذهنم، یک آشنائیت نزدیک بهم داشتند و همین طوری هم ماندگارشدند: )
اما اگر فقط حق یک انتخاب داشته باشیم. من کافکا درکرانه را برتمام اینها ترجیح می دهم : )
کتاب هایی که دارم ( دراین روزهای بلاتکلیفی هنوز، اسباب نکشی و مسافرت نرفتن) می خوانم. اتحادیه ابلهان برای دومین بار و تجاوزقانونی برای اولین باراست.
***
وبلاگ شما خوب ست و دوستش دارم. و یکی ازکسانی که دوست دارم روزی با او تبادل کتاب کنم، شمائید

سلام
بله این دو شخصیت قرابت‌هایی که گفتید را دارند. فقط اوشون خیلی معروف‌تر شد... خیلی خیلی... و در این قضیه نکته هایی نهفته است که جای بررسی دارد.
هر دو کتابی که گفتید در کنار دست‌تان هست از کارهای مشهور این یکی دو سال اخیر هستند و البته هر دو در برنامه‌های آتی... اتحادیه که گمانم یک بار به لیست انتخابات هم راه یافته است. ممنون از شما... همین که یک کتابخوان بگوید دوست دارد روزی با فردی کتاب تبادل کند خودش نشان‌دهنده‌ی نهایت لطف اوست و من این را قدر می‌نهم
...............
اما انتخابات؛ بله از هر گروه فقط یک گزینه.
الان کافکا در کرانه را از گروه دوم حساب می‌کنم ولی از گروه اول منتظر می‌مانم شما تعیین تکلیف کنید کدام گزینه انتخاب نهایی شماست. ممنون
کافکا در کرانه یا ساحل یا لب دریا 2

محبوبه الف سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 12:11 ق.ظ

سلام مجدد
شما بزرگوارید. واقعا دوست دارم روزی این اتفاق بیافتد. بدون تعارف می گویم.
***
کاش آن نکته ها را بررسی کنیم و دلایلش را بدانیم،
***
و اما اول این که عذرمی خواهم برای حواس پرتی م و عدم توجه به گروه بندی.
دوم این که الان حال بچه یی را دارم که به مهمانی رفته، میزبان به او ظرفی شیرینی تعارف کرده، او دو مدل شیرینی برداشته، اما مجبور ست یکی را زمین بگذارد. می دانم قانون بازی این ست و همه باید تابع قانون باشند. :)
پس به احترام شما و مخاطبین ارجمندتان، و همچنین خالق سالارمگس ها، نویسنده یی که دوستش دارم، شاگردقصاب را زمین می گذارم و سقوط آزاد را انتخاب می کنم.

سلام بر شما

***
یکی از آنها می‌تواند عدم تسلط نویسنده‌های ما به زبان انگلیسی باشد (یا مترجمینی که از زبان فارسی به انگلیسی این کتاب‌ها را ترجمه کنند و...) و پس از آن نبود ارتباط موثر جهت نشر در کشورهای دیگر... یکی دیگر که مقدم بر قبلی است نوشتن داستانی که بتواند مخاطب خارجی را جذب کند، یاشار کمال هم داستان هایش در محیط بومی و روستایی می‌گذرد اما مخاطب جهانی دارد. من معتقدم برخی از آثار ما واجد این خصوصیت هستند ولذا اینجا آن حلقه واسط که اینها را بتواند در محیط دیگر عرضه کند مفقود است.
و البته دلایل دیگر هم هست.
***
قانون است دیگر شیرینی زیاد هم خوب نیست ممنون که مشخص کردید:
سقوط آزاد 1

محبوبه الف سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 12:36 ق.ظ

و باز باید اضافه کنم که خیلی ممنونم بابت، مطالب وبلاگتان.
به قسمت ادبیات ژاپن مراجعه کردم و نوشته شما رادرمورد ( زن درریگ روان / این کتاب را خوانده م) خواندم. امیدوارم درمورد تجاوزقانونی هم بنویسید. و همین طور اتحادیه. و همین طور مارکز عزیز که مدتها ست منتظریم.
و البته ادبیات آفریقا نظرم را جلب کرد. باید اعتراف کنم هیچ کدام ازاین آثار را نخوانده م. متاسفانه...
ازادبیات آفریقا بیشتر، شاعران را می شناسم تا نویسندگانشان را.

کمی در این روزها وضعیت کاری پرفشار شده است.
تجاوز قانونی را در اولین فرصت به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم. کوبو آبه را دوست دارم به واسطه همین شاهکارش که اشاره کردید: زن در ریگ روان.
ادبیات داستانی آفریقا و همچنین کشورهای عرب در اینجا کمی مغفول مانده است (البته مثل ادبیات داستانی نقاط دیگر از جمله کشور خودمان ) ولی آفریقایی‌ها بیشتر... این هم طبیعتاً به همان زبان انگلیسی برمی‌گردد و می‌بینیم نویسندگان آفریقایی که به زبان انگلیسی می‌نویسند به هر حال راهشان به کشور ما هموارتر است... خیلی خیلی هموارتر است.

مهرداد سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 08:49 ق.ظ

سلام
پیش از رای این را بگویم که شما در انتخاباتتان حتی اگر سهوی هم باشد در گروه دوم از الگوی انتخابات اخیر استفاده کردید و گزینه هایی را در کنار موراکامی قرار دادید که مخاطب بی شک و فکر موراکامی را انتخاب کند و این نوعی تقلب مدرن است. و ما اعتراض داریم در این هوای گرم غیر از آن بستنی هم نیاز داریم. اما اعتراض پا بر جا.
من به شخصه گول این سیاست ها را نمی خورم و به موراکامی رای نمیدهم.
گروه اول :سقوط آزاد
گروه دوم : خدای چیزهای کوچک

سلام
شما الان به نقد غیرمنصفانه شورای نگهبان این وبلاگ و شخص مدیر وبلاگ که این شورا را منصوب کرده است و خود خدا مبادرت کردید و حتماً تبعات آن را پذیرا خواهید بود
عین جواب استفساریه‌ای که در این خصوص از شورای مذکور کردم جهت تنویر افکار عمومی در اینجا می‌آورم:
ریاست محترم اداره پاسخگویی کامنت‌ها
با سلام
احتراماً درخصوص مطالب مطرح شده در کامنتدانی مبارکه توسط شخصی موسوم به مهرداد پیرامون گزینه‌های گروه دوم انتخابات باستحضار می‌رساند در جلسات شورا به هنگام برگزیدن رقبای احدی از کاندیداها که تلویحاً به عنوان انتخاب نهایی و اصلی از ایشان نام برده شده است ، نهایت دقت به عمل آمد و گزینه هایی انتخاب شد که هیچ شائبه‌ای در این زمینه پیش نیاید. این گزینه‌ها دارای خصوصیاتی هستند که اگر اینجا ذکر شود شائبه تبلیغات به نفع ایشان و العیاذ باللله جانبگیری ما به نفع ایشان به ذهن عموم مخاطبین متبادر خواهد شد. لذا خواهشمند است در این زمینه تاکید گردد که تمام مراحل احراز صلاحیت مطابق مُرِ قانون و منویات معظم له صورت پذیرفته است.
والسلام من التبع الهدی والفرقان
دبیرخانه شورای نگهبان وبلاگ
.........................
ممنون از رای
سقوط آزاد 2
خدای چیزهی کوچک 2

سحر سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:18 ق.ظ

مهرداد اول، اشک ششم واقعا که!

شما به چه دلیل در انتخابات کاملا فرهنگی و دمکراتیک این وبلاگ شک می کنید!!؟

آقا این نسخه ی سانسور نشده از دستتان درمی رودها!
اینجا تبلیغات کاندیداها تا روز شمارش نهایی ادامه دارد

حالا که اینطور شد من دو بار به موراکامی رای می دهم

سلام
ما گفتیم شک کردن خیلی خوبه اما نه در هر امری
..........
و اما بعد:
شما بار اول چه زمانی و کجا در این انتخابات رای دادید!؟
چیزی ثبت نشده است... خوشبختانه انتخابات ما الکترونیکی است و هیچ شبهه‌ای در آن نیست. ضمناً از هر گروه به یک گزینه رای بدهید و از حق رایتان به صورت کامل استفاده کنید تا بعدها شمارش‌گران متهم به سوءاستفاده نشوند. ممنون
...............
کافکا در ساحل یا کرانه یا لب دریا 3

قاسمی سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام.
خب من کاملا بر اساس منافع شخصیم رای میدم یعنی ترجیح میدم اون گزینه هایی رو انتخاب کنم که شک دارم بخونمشون یا نه یعنی شما بخونی بعد من از روی پست شما تصمیم بگیرم
از گروه اول دو تای اول توی لیست کتابخوانی من هستن بنابراین بین گزینه ج و د از گروه اول تعریف شاگرد قصاب رو خیلی شنیدم فیلمش رو هم یه زمانی می خواستم ببینم ولی چون متاسفانه زبان انگلیسیم خیلی ضعیفه و زیرنویس هم نداشت ندیدمش بنابراین از گروه اول: شاگرد قصاب
از گروه دوم هم گزینه های ج و د در لیستم هستن که یه هفته دیگه به کافکا در کرانه می رسم. پس از گروه دوم به ب رای میدم
گروه اول: شاگرد قصاب و گروه دوم بنگر فرات خون است

سلام
طبعاً نگاه به منافع شخصی در این فرایند یک عمل عقلانی است به‌ویژه اگر منافع کوتاه مدت در کنار منافع بلندمدت مورد ارزیابی قرار گیرد و بدین ترتیب حداکثر مطلوبیت نصیب مان گردد. آمین
با توجه به موارد بالا به نظرم این پارامتر را هم داخل تحلیل‌هایت بگنجان که همزمان خواندن اثری که در برنامه‌تان دارید هم منافعی ممکن است داشته باشد که حتماً دارد یعنی با ما هم باش وجوه اشتراک زیادی داریم که از آن جمله می‌توان به ضعیف بودن زبان انگلیسی اشاره کرد
در کل اما از دقت نظر شما در انتخاب گزینه‌ها متشکرم.
.................
شاگردقصاب 2
بنگر فرات خون است 1

رها سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام

گروه اول: ب) سقوط آزاد – ویلیام گولدینگ
گروه دوم: د) کافکا در ساحل – هاروکی موراکامی

موفق باشید

سلام
ممنون از رای شما:
سقوط آزاد 3
کافکا در ساحل و کرانه و لب دریا 4

مهرداد سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:57 ب.ظ

با این لهن و کلماتی که شما بکار بردید سکوت نکنم سرنوشتی چون هشتادو هشتیان پیدا خواهم کرد.
سکوت میکنم . بر همه جانبداری های ریز و چراغ خاموش از موراکامی چشم میبندم و باوجود محتمل بودن نتیجه آرا به انتظار نتیجه آرا می نشینیم. حواسم هست که حین شمارش چرتی نزنم.

اما سحر ابتدا متشکرم که نام کامل من را به کار بردی.
فقط همین را بگویم که همه اینها از پیدا شدن سرو کله آن نسخه آب می خورد.هرچند بعد انتخابات پس از رای آوردنش ما هم باید تسلیمش شویم.
اما تا نصف خونمون در رگ ماست دفاع میکنیم از رای نیاوردنش و جو بیهوده روشنفکرانه اطرافش.

لحنش که خیلی خوب بود! شما از اون تاریخ به بعد احتمالاً کمی حساس شده‌اید
اما انصافاً آنگونه که فکر می‌کنید نیست به نظرم راحت و آسوده بخوابید ما از اوناش نیستیم که قبل و حین شمارش نتیجه نهایی را آماده کنیم!
در مورد جو و مُد و اینها باهات موافقم اما تصور کن اگه امسال نوبل بگیره و ما بعدتر بخواهیم آن کتاب را بخوانیم خیلی ضایع است! در واقع باید سینه‌خیز برویم!! البته این نکته به معنای آن نیست که من بخواهم کتاب رای بیاورد

سحر سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 02:54 ب.ظ

حرص نخور اشک ششم!

موراکامی رای بیاورد یا نه، نسخه ی اصلی داشته باشیم یا نه، به هر حال من ضایع خواهم شد ... برنامه ی بعدی خانه ی اندیشمندان نقد و بررسی سوکورو تازاکی با حضور خود آقای غبرایی است و وای بر من

نمیشد سوکورو رو می ذاشتی تو انتخابات میله؟!!
آن وقت هی بگویید نظارت استصوابی این گزینه ها را فرستاده اینجا

قابل توجه ایشان.
...........
سوکوروتازاکی و سالهای سرگشتگی... در موردش در دوتا از وبلاگ‌هایی که در لینک‌هایم هستند خوانده‌ام. ولی شرمنده که نمی‌توانستم این کار را بکنم به این دلیل ساده که آن کتاب را ندارم و دلیل ساده و مهم دیگر که این یکی را دارم!
سوکورو را نخوانده باشی کسی چپ‌چپ نگاهت نمی‌کند اما این یکی... شاید نگاه بکند!

مدادسیاه سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 03:17 ب.ظ

از گروه اول داگلاس آدامز و از گروه دوم موراکامی.

سلام
ممنون بابت رای:
راهنمای مسافران مجانی کهکشان 2
کافکا در ساحل و کرانه و لب‌دریا 5

قاسم طوبایی چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 10:31 ق.ظ

از گروه اول گزینه ه دو چشم و از گروه سوم گزینه جین...
تو روخدا برنامه بعدی رو شروع کنید... کودک درون من خیلی بازیگوشه میزنه از درودیوار بالامیره.. نمیتونم جمع و جورش کنم......

امیدوارم فردا فرصت کنم و کلنگ نوشتن مطلب بعدی را به زمین بزنم! در این صورت مطمئن باشید که شنبه یکشنبه آن را خواهیم دید.
.........
ممنون رفیق بابت رای اما آرایت شبه‌ناک و قابلیت ابطال را دارد!
گزینه ه دو چشم که نداریم در میان گزینه‌ها!! جین را اگر جیم بگیریم و اشتباه تایپی آن‌وقت با عبارت گروه سوم چه کنیم!! چون دو گروه بیشتر نداریم... می‌خواستید ماموران سر صندوق و شمارش آرا را امتحان کنید!؟ حقا که کودک درونتان بسیار بازیگوشی می‌کند

آرش چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 12:12 ب.ظ

سلام و درود.
من کتاب شاگرد قصاب رو انتخاب میکنم.
خواستم بپرسم که آیا از ناتالی ساروت کتابی معرفی کرده اید؟ از بلانشو؟ از احمد آرام؟ رضا دانشور و امثالهم...
اگر نه که خوشحال میشوم نظرتان را راجع به این نویسندگان در آینده یا هر زمانی که موقعیتِ مناسب بود, بدونم.
من درحال حاضر چند نوشته از آنتوان آرتو مغزم رو درگیر کرده که همزمان با تایپ توی دست چپم منتظر ایستاده...

موفق باشید

سلام دوست عزیز
از نویسندگانی که نام بردید تاکنون کتابی معرفی نکرده‌ام.مرحوم دانشور را که کنار بگذاریم سه نفر دیگر در عرصه "دراز عمری" تبحر ویژه‌ای داشته‌اند یعنی وجه مشترکشان این است! کارزار انتخاباتی به فرانسه هم خواهد رسید و در آن زمان امیدوارم در گزینه‌ها قرار بگیرند و ...
پس یک‌دستی دارید تایپ می‌کنید
ممنون از شما و همچنین رای
.......................
شاگرد قصاب 3

بندباز پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 05:49 ب.ظ http://dbandbaz.blogfa.com/

سلام بر پدر دموکراسی بلاگستان!

از گروه اول : راهنمای مسافران مجانی کهکشان – داگلاس آدامز ، به یاد دوران نوجوانی که خوراکم کتاب های علمی- تخیلی فضایی بود.

از گروه دوم: خدای چیزهای کوچک – آرواندتی روی ، بخاطر اینکه از بس اسم داستان کافکا در کرانه رو شنیدم حرصم دراومده. اما نه، از شوخی گذشته، موضوع کتاب انتخابیم برام جذابه.

سلام بر بندباز
یاد آن جوک افتادم و... بگذریم!
دیگر زمانی برای حرص خوردن نیست باید مشکل را ریشه‌ای حل کرد
...............
راهنمای مسافران مجانی کهکشان 3
خدای چیزهای کوچک 3

مارسی پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:12 ب.ظ

امروز پنجشنبه هست و جمعه و شنبه که رد شه یکشنبه میاد.یکشنبه روز خوبی میشه واسم.
شاید شروع یک زندگی جدید.
به خودم قول دادم جدید باشه.
19 ماه گذشت و خدمتم داره تموم میشه(+2 ماه کسری)

خب باز هم میگم چرا از کتابخونه ی ما نه؟چرا تو.؟؟؟
خب من دارم بررسی میکنم کدوم ها رو انتخاب کنم.دوشنبه رای میدم.
البته شاگرد قصاب قطعا نیست.اخه این چه کتابیه که انتخاب کردی؟؟؟
امیدوارم رای نیاره

سلام
می‌بینی تاخیر من چه حکمتی داشت! الان خدمت شما تمام شده است و کارت پایان خدمت توی جیبتان است و نشسته‌اید و دارید اینجا را می‌خوانید چه زود گذشت... راست می‌گفتند که چشم به هم می‌زنی تموم میشه
خُب بخوای نخوای یک زندگی جدید را شروع می‌کنی... به دنبال کار و ....اووه واقعن جدیده
واقعاً چرا
من هنوز انتخاب نکردم. گذاشتم شما انتخاب کنید
با کارت پایان خدمت بیا رای بده جای شناسنامه این کارت رو هم قبول می‌کنیم

آرش پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:01 ب.ظ

مجددا سلام.
آها. یعنی شما در پرداخت تا حدودی ساختار و زبان روایت و فضای ذهنی نامبردگان شباهتی نمی بینید و تنها در یک چیز و آن هم بقول خودتان ((دراز عمریِ)) شان به هم شبیه است!؟ درست فهمیدم؟
بله متاسفانه یا خوشبختانه من بیشتر با قلم نوشتم و زیاد تایپیست خوبی نیستم و عادت به تایپ کردن با یک دست دارم. به محض نزدیک شدن دست چپم به دست راست, بی حسیِ زایدالوصفی نصیبم می شود ناگفتنی... این گونه تردید در نوشتار همان شباهتی ست که آن ها را به هم نزدیک می کند...
با اینکه هفتاد سانت از رودم رو بابت فضولی از دست دادم اما هنوز گاهی احساس میکنم رودم درازِ!!
زنده باشید

سلام مجدد
دقیقاً درست متوجه شدید... برای کسی که کتابی از این عزیزان نخوانده است فقط عناصر ظاهری همانند طول عمر و طول قد و وزن و اینها، قابل مقایسه است
من هم مدت زیادی را یک دست تایپ کردم اما حالا اندکی وضعیت بهتر است چون از هر ده تا حرف که تایپ می‌کنم دو یا سه تاش رو دست چپم انجام می‌ده!
امیدوارم شما هم سلامت و شاد باشید.
روده دراز ندیدید پس یکیش خودم... تا چند دقیقه دیگه پست بعدی را می‌گذارم و خواهید دید!

mohamad جمعه 30 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:46 ب.ظ

راهنمای مسافران مجانی کهکشان 1
کافکا در کرانه یا ساحل یا لب دریا 1

سلام بر محمدآقا
ممنون از رای
..........
راهنمای مسافران مجانی.. 4
کافکا در شمال! 6

امیر شنبه 31 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:32 ق.ظ

سلام میله جان
وقتتون بخیر
راهنمای مسافران مجانی کهکشان – داگلاس آدامز
بخاطر این که آخرین رمان علمی تخیلی که خوندم توی نوجوونی و از ژول ورن بود. خواستم که یه خورده از مهجوریت درش بیارم :)
.........................................
و موراکامی
چون دو تا رمان ازش خوندم و راضی بودم
...................................
در نهایت هم آقا ما همچنان درگیر کلیدریم تموم نمیشه !!بعدش حتما باید برم سراغ یکی که برعکس دولت آبادی یدکوتاهی در اطاله ی توصیفات داشته باشه. بلکه یه ریکاوری بکنیم :)

سلام بر معلم جوان
حلول فصل تابستان را با تاخیر به شما تبریک می‌گم
ید کوتاه رو بسیار زیبا به کار بردی
............
راهنمای مسافران مجانی... 5
کافکا در کرانه و ساحل و... 7

مارسی دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:45 ب.ظ

هزار پیشه
چارلز بوکوفسکی

سلام

رایی که دادی نه بریتانیایی است (گروه اول) و نه آسیایی (گروه دوم) مثل این می‌ماند که در انتخابات نظام‌پزشکی به یک مهندس رای بدهی! ولی چون مهندس‌ها را دوست دارم:
هزار پیشه 1

زهره پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:31 ب.ظ http://zohrehmahmoudi.blogfa.com/

وای خدای من. زیرابی هات فکر کنم از کتاب جدی های من حجمش بیشتر باشه.

سلام
کم سعادت شده بودیم... خوش آمدید.
امروز صندوق ها بسته می‌شود! یعنی تا لحظاتی دیگر...

ماهور شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:47 ب.ظ

رای گیری تموم شد؟؟؟؟
هرچند رای من تاثیری هم توی نتایج نداره
شاگرد قصاب که رای نمیاره حتی با رای من
کافکا هم رای میاره به منم احتیاجی نداره!!!!

سلام
پایان رای‌گیری همین الان اعلام می‌شود. نتایج گروه‌ها (با احتساب آرای شما البته) به شرح ذیل می‌باشد:
گروه اول که همه گزینه‌هایش بریتانیایی بودند؛
راهنمای مسافران مجانی کهکشان داگلاس آدامز 5 رای
شاگرد قصاب پاتریک مک‌کیب 4 رای
سقوط آزاد ویلیام گولدینگ 3 رای
منتخب نهایی کتاب داگلاس آدامز می‌باشد.
.............................
در گروه آسیایی‌ها؛
کافکا در ساحل موراکامی 8 رای
خدای چیزهای کوچک 3 رای
بنگر فرات خون است 1 رای
منتخب نهایی کتاب موراکامی است.
ممنون از همه شرکت‌کنندگان

نیکی یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:43 ق.ظ

سلام من کافکا در ساحل رو خوندم دوس نداشتم شما بخون تحلیل کن شاید بهتر آید به کار ...

سلام
حتماً با هم‌افزایی فکری بهتر به کار خواهد آمد. فکر کنم یک ماهی طول بکشد
شاید شما هم در این فرصت تلاش بیشتری بکنید و به من کمک کنید.

نیکی یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:50 ق.ظ

متوجه نشدم چطور میتونم کمک تون کنم؟ البته قسمت هایی از کتاب رو که دوست داشتم علامت گذاری کردم

با شرکت در مباحث
با کمک هم شاید روشن‌تر بشود موضوع... شاید که نه! حتماً...
من از فردا پسفردا شروع به خواندن این کتاب خواهم کرد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد