میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

رمان های قابل توصیه!

به عادت سال های گذشته اگر بخواهم از بین کتابهایی که امسال خوانده ام تعدادی را انتخاب کنم و بچسبانم به لیست های سال های قبل، می شود همین لیستی که در ادامه مطلب آورده ام. کتابها را مثل سنوات گذشته سه گروه کردم ؛ اگر در هر گروه چندتایی را خوانده باشید و پسندیده باشید می توانید به احتمال زیاد از باقی همگروهی هایش نیز لذت ببرید و بالعکس! البته بدیهی است که مو لای درز این تقسیم بندی می رود.خوب هم می رود!

درخصوص آن علامت تعجبی که جلوی عنوان این مطلب گذاشته ام باید یک توضیحی بدهم. الان که به لیست سالهای قبل نگاه می کنم این احساس در من به وجود می آید که برخی از آنها را اگر الان بخوانم مطمئنن مورد پسند خودم واقع نخواهد شد...این یک امر طبیعی است... با این حساب کلمه "توصیه" در عنوان این مطلب یه جورایی معادل کلمه "مدیر فنی" در فوتبال ماست که بزرگان گفته اند یعنی: کشک!

منتها علیرغم این قضیه دستی در لیست نمی برم. این رمان ها را در زمان خواندن دوست داشته ام و این دوست داشتن در صفحات وبلاگ ثبت شده است و نمی شود از زیرش در رفت!

*****

پ. ن.:

این گروه بندی است و نه درجه بندی. دقت بفرمایید لطفن. یعنی یک کتاب گروه A هیچ ترجیحی به یک کتاب گروه B و C ندارد. فقط من با سلیقه خودم این تشخیص را داده ام که اگر کسی دو سه کتاب از یکی از این گروه ها را خوانده باشد و لذت برده باشد به احتمال زیاد از همگروهی هایش نیز لذت خواهد برد و بالعکس مثلن اگر یکی دو تا از گروه C را خوانده باشید و خوشتان نیامده باشد توصیه من این است که سراغ همگروهی های آن نروید.

*****

پ.ن: برای خرید از کتابخانه شخصی یکی از دوستان به اینجا مراجعه نمایید.

کتابهای قابل توصیه که در سال 93 خوانده شد:

جنگ آخرزمان ماریوبارگاس یوسا  B  اینجا

ینگه دنیا جان دوس پاسوس  B  اینجا و اینجا

گهواره گربه  کورت وونه گات  B  اینجا

آدلف  بنجامین کنستان  A  اینجا

سال های سگی  بارگاس یوسا C  اینجا و اینجا

مونالیزای منتشر   شاهرخ گیوا B  اینجا

سرگذشت تام جونز  هنری فیلدینگ A  اینجا

پشت فرمان با مامان  لیز نورگوآ  A  اینجا

خانه خوبرویان خفته  یاسوناری کاواباتا  C  اینجا

خاک بکر  ایوان تورگنیف  A  اینجا

آنها به اسبها شلیک می کنند  هوراس مک کوی A اینجا

آلیس  یودیت هرمان  C  اینجا

کتابهای قابل توصیه که در سال 92 خوانده شد:

اپرای شناور  جان بارت BوC  اینجا

جاز  تونی موریسون  C اینجا

وجدان زنو  ایتالو اسووو  B اینجا

سیمای زنی در میان جمع   هاینریش بل B اینجا

ابر ابله   ارلند لو A اینجا

خرده جنایت های زناشوهری  امانوئل اشمیت A اینجا

زندگی در پیش رو   رومن گاری A  اینجا

یکی مثل همه  فیلیپ راث B اینجا

اعتماد   آریل دورفمان C اینجا

عطر  پاتریک زوسکیند A  اینجا

کتاب های ایرانی سال 92:

شازده احتجاب  گلشیری  C اینجا

ترس و لرز   ساعدی A اینجا

آویشن قشنگ نیست  حامد اسماعیلیون B اینجا

کتابهای قابل توصیه که در سال 91 خوانده شد:

گفتگو در کاتدرال  یوسا  اینجا و اینجا  C

اگنس  پیتر اشتام  اینجا  B

نوای اسرارآمیز  امانوئل اشمیت  اینجا A

تریسترام شندی  لارنس استرن  اینجا و اینجا و اینجا C

ژرمینال   امیل زولا  اینجاA

پوست انداختن  کارلوس فوئنتس  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا C

گل هایی به یاد آلجرنون دنیل کیز  اینجاB

میرا  فرانک کریستوفر  اینجا B

دوست بازیافته  فرد اولمن  اینجا A

تس  تامس هاردی اینجا و اینجا A

قصری در پیرنه  یوستین گوردر  اینجا B

گاوخونی  مدرس صادقی  اینجا B

خاطرات روسپیان سودازده من  اینجا B

کرگدن  اوژن یونسکو  اینجا B

آذر ماه آخر پاییز ابراهیم گلستان اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 90 خوانده شد:

در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا B

عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا  B

شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا B

مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا B

ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا B

اجاق سرد آنجلا فرانک مک کورت  اینجا A

مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا  C

تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا A

آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا B

تونل  ارنستو ساباتو  اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 89 خوانده شد :

سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا B

شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا A

هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا B

کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا B

در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا B

مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا B

1984  جورج اورول  اینجا و اینجا B

آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا A

همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا C

مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا A

همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا A

زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا B

ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا A

خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا A

ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا B

ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا A

دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا A

رگتایم اب ال دکتروف  اینجا B

احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا A

پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا A

و البته کتابهایی مثل: مزرعه حیوانات A, بازرس هاند واقعی A, قمارباز A, دل سگ B, یازده دقیقه A, بیگانه B, گتسبی بزرگ A, لیدی ال A, کبوتر B, تیمبوکتو B, سلاخ خانه شماره پنج C, زندگی کوتاه استA, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر Aو زنگبار یا دلیل آخر Bو...!



.......................

پ ن تکراری: با هزار وسواس یک طرح روی جلد را برای مطلب کتاب مورد نظر انتخاب می کنی ...اما حالا که می ری سراغ صفحات مربوطه می بینی که به دلیلی که همه می دونیم چیه عکس مورد نظر دیده نمیشه! ای تو روحت خوزه آرکادیو آئورلیانو.

نظرات 25 + ارسال نظر
سحر چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 ق.ظ

ای وای، من نفر اولم!!!

می بخشید، اما من متوجه نشدم؛ این تقسیم بندی A , B ,C یعنی مثلا A خیلی خوب، B خوب و C قابل قبول؟
اگر این طور است چرا " جنگ اخر ... " B گرفته؟ چون یادم می اید خیلی ذوق زده تان کرده بود؟!

بعد هم این سیستم " بازخورد توصیفی " تان چرا " نیاز به تلاش بیشتر " ندارد؟!

یعنی من نمی دانم توی این مملکت ( مملکت شما را نمی گویم طبعا!) همه چیز را اینقدر پیچیده می کنند؛ از فرط پیچیدگی مضحک می شود!

سلام
نفر اول بودن این چیزها را دارد!
یک پی نوشت اضافه کردم. چون شما سال های قبل نبودید طبیعی است که ممکن است این گمراه کنندگی پیش بیاید و برای دوستان قدیمی هم البته ممکن است...سالی یه بار است دیگر...توضیحات فراموش می شود.
هیچ گونه ترجیحی کتاب های گروه ها بر یکدیگر ندارند. گروه A تقریبن روایت های خطی دارند. پیچیدگی خاصی ندارند. ساده اند و در عین حال جذاب هم هستند. گروه C حاوی رمان هایی است که دارای پیچیدگی های خاصی هستند ... به هر حال خواندنشان حوصله و صبر و ...می خواهد. گروه B هم یه چیزی بین این دو گروه!!

سمره چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:34 ق.ظ

سلام
چه قدرشباهت وتفاوت
فکرکنم توی کتاب هایی که باهم خونئیم درجه بندی هامون خیلی متفاوته
اما احتمال زیاد توی انتخاب عنوان ها زیاد تفاوتی نداریم

جدا از هرچیزی به سهم خودم ازاینکه خستگی ناپذیر کتاب میخونی و دیگران روهم تشویق به خوندن میکنی ممنونم

هم کتاب ،هم خوان،هم کتابخانه ای،هم کتاب ...؟نمیدونم لذت بخشه باهات کتاب خوندن

سلام
چون زودتر از توضیح من متوجه شدید کار من را راحت کردید
...
واللللا الان خسته ام چون هرچی دستم میگیرم نمی پسندم!
آخر سال است و خستگی ها روی هم تلنبار می شود
ممنون از لطفتان

ص.ش چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:36 ق.ظ http://radefekr.blogfa.com

به به. تو سال ۹۳ من فقط دوتاشو خونده بودم. خاک بکر و فکر نمیکردم A نمره بدید. الان که یه دور زدم تو خاطرات و نوشه های شما دیدم . یه سری کتابا هست ادم از حاشیشون یاد میگیره.یه جور سیر تو مغز آ ذهنت راه میندازه که دیدگاهتو دچار چالش میکنه. به نظرم هیچ چیزی مثل کتاب ادمو به چالش نمیکشه حتی اگه فیلمشم درست بشه. باز به اندازه هر کسی که اون کتابو خونده سناریو و صحنه پردازی وجود داره و همین خوندنو شگفت انگیز میکنه. لااقل برای من خوندن کتاب اینطوریه و یه مفریه برای فرار از روزمرگی و یه جور پناهگاهیه که میرم توش.درستی و غلطیشو نمیدونم.

سلام
همانطور که ذیل کامنت دوستان دیگر و پی نوشتی که اضافه نمودم توضیح دادم این A و B و C نمره دهی نیست...پس در مورد خاک بکر تعجب نکنید. حالا که بحث خاک بکر شد اتفاقن من این کتاب رو دوست داشتم از این جهت که سرنوشت و خط سیر شخصیت اصلیش سرنوشت خیلی های دیگه است که بعدها دچار این تیپ انقلابی گری شدند...گروه A هم که بیانگر سادگی داستان و خطی بودن زمان و امثالهم است.
در مورد خواندن کتاب و پناهگاه بودن برای فراغت از روزمرگی ها باهاتون موافقم.

سمره چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ق.ظ

سلام
آقا من الان متوجه شدم
اون a, b,c
چیه
شرمنده

سلام
اختیار دارید
یه کم نیاز به توضیح داشت چون همه دچار این مشکل شده اند.

محمد ناقوس چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ق.ظ http://naghous.blogsky.com

ممنون، برادر واقعا نود درصد این تقسیم بندی کتابهای بی‌نظیری هستند، ممنون از این لطف بزرگی که در حق مردم این سرزمین میکنی

سلام
نود درصد خیلی عدد خوبیه باهاش میشه مدال گرفت توی المپیک
ممنون رفیق

سحر چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:33 ب.ظ

یعنى واقعا این تقسیم بندی جامع تان ما را کشته!!!


مجید مویدی چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:49 ب.ظ http://majidmoayyedi.persianblog.ir

سلام دوباره به میله.
دوستت دارم میله... هم به خاطر رمان هایی که خوانده‎ای، هم به خاطر یادداشت هایی که به خاطرش نوشته ای، هم بخاطر این دسته بندی هات که غالبا می تواند برای دوستان مفید باشد
دوست دارم بعدا درباره‎ی طبقه بندی ت کمی حرف بزنیم. البته گپ دوستانه ها! نه بحث و جدل. چون طبعا سلیق ایست.
آمدم بهت بگویم: ازم خواسته بودی درباره ی بهترین ترجمه "بعد از زلزله" برایت تحقیق کنم. تا اینجا، تصمیم این است که ترجمه‎ی همان رضا دادویی را بخوان.
تا امشب، نظرِ نهاییم را بهت می‎گویم

سلام و صبح به خیر

اول صبح آدم میاد توی وبلاگ و با اظهار لطف دوستان مواجه میشه همچین حالش خوب میشه که نگو... راستش دو سه شبی هست که بی خوابی به سرم می زنه و به قول یکی از دوستان علتش کامل شدن قرص ماهه و تاثیرش بر آدمها البته پر بیراه هم نمی گن چون دیشب همچین هوس کردم برم توی بالکن زوزه ای از ته دل بکشم.
خلاصه این که ممنون از لطفت.
آقا این طبقه بندی کمی تا قسمتی فانتزیه و همانطور که گفتم مو لای درزش می رود...خوب هم می رود
بابت اون ترجمه هم ممنون. فکر کنم بعد از دیالوگ قبلی به این نتیجه رسیدم که اول پس از تاریکی رو بخونم.

مدادسیاه چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:28 ب.ظ

سلام
میله جان مشترکات مان خوب زیاد است .
به نظرم آمد با گروه بندی بعضی از داستان ها بی مسئله نیستم. فکر کنم بار قبل هم همینطور بود. مطمئن نیستم،
به هرحال کار جالبی است.

سلام
البته من همیشه چشمم به مفترقات وبلاگ شما با اینجاست...به هر حال تجربه شما بالاتره و انتخاب های بهتری هم دارید.
بار قبل قول دادم به خودم که یه دستی به سر و گوش این تقسیم بندی بکشم اما خب واقعیتش اینه که از بار قبل تا همین الان به این مسئله فکر نکردم!
اما یک نکته که می شود به عنوان رده بندی شخصی در نظر گرفت در این لیست: جایگاه هر عنوان در لیست سالانه است.ترتیب کتابها نه به ترتیب حروف الفباست(که در انتخابات هایی که برگزار می کنم گزینه ها را به ترتیب الفبا می چینم) و نه به ترتیب زمان خوانش آن ها در یک سال است بلکه به ترتیب لذتی است که من برده ام. لذا کتاب هایی که در هر سال در صدر لیست ها نشسته اند مسلمن برای من ارزشمندتر بوده اند.
حالا با این دید دوستان به قضیه نگاه کنند بد نیست.

محمد ناقوس چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 ب.ظ http://naghous.blogsky.com

ها ها ها لایق مدال هم هستی

صبح به خیر
مدالی که از مخاطب نصیب آدم می شود مدال است ها مداااال

مهرداد پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:18 ق.ظ

سلام بردوست گرامی.‏↳‏
باز هم هنگامه این لیست دوست داشتنی رسید و یادش بخیر اولین لیستی که تهیه کردید خاطرات قشنگی رو برام تشکیل داد تا اونجا که یادمه با کبوتر؛1984؛ عقاید یک دلقک؛مرگ قسطی؛آبروی از دست... ازطریق این لیست آشنا شدم و لذتشو بردم و سالهای بعد هم به همین شکل.‏↳‏
داداش بخشی از خاطراتمون بهت گره خورده عجیب.‏↳‏
درباره واژه قابل توصیه هم کشک گاهی میشود همچون درخشان در آسیا
بهرحال خدا شما را برای ما نگه دارد. دعا میکنم احوالاتتان در تمام سال همچون این روزهای پرسپولیس در آسیا باشد.

سلام بر مهرداد عزیز
آرزومندم این گره ها بیشتر و بیشتر گردد...
دقیقن یادمه که شما با کبوتر شروع کردید
آقا این پرسپولیس داره یه خورده حال ما رو خوب می کنه اگه چشمش نزنم. همچین هوس کردم اینجا یه فراخوان بزنم با بروبچ کتابخوان پولامونو روی هم بگذاریم بخریمش
بابت دعای آخرتان هم ممنون

ناهید پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:52 ق.ظ

درود میله جان
چه پست جالب اندودی
اصلا سال 93 مون به هم شبیه نیست !!! جنگ آخرزمانم که توی کتابخونه یه لنگه پا وایساده که بخونمش همچنان . پشت فرمان با مامان لیزمم دادم به یکی از دوستام هنوز نتونستم ازش بگیرمش
کتابهای 91 ات رو هم کلا اصلا نه خوندم نه دارمشون واقعا چرا سیر مطالعاتی ما انقدر با هم متفاوته ؟
آما ... اون سال 90 رو ظاهرا کمی هماهنگ بودیم . عقاید یک دلقک و مرشد و مارگاریتا . به نظرم B و c خیلی مناسب باشه براشون . آورین
به به .. سال 89 ... خداحافظ گری کوپر و دنیای سوفی و کوری و اوووووممممم ظاهرا در قدیم ترها بیشتر در کتابخوانی هماهنگ بودیم

به هر حال مرسی بابت این جمعبندی خوب و زیبا . باعث شد یه مروری بر کتابهای خوب داشته باشم تا یکی یکی از دوستانم بازپس شون بگیرم . خسته نباشی برادر

سلام
در گزارش تان به سال 92 اشاره ای نشده است
شاید به خاطر این باشد که اون اوایل کتاب های معروف تری را می خواندم و هرچه پیش می رویم این کتاب ها کمتر و کمتر می شوند.
امانت دادن کتاب کار پر ریسکی است که ظاهرن شما در آن ید طولایی دارید. امیدوارم بتوانید پسشان بگیرید

پژمان پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:04 ب.ظ

سلام
حسین جان بنظرم بعضیها رو باید نمره بهتر از B میدادی












الکی مثلا من نمی دونم اینا دسته بندیه
هر چند واقعا فاکتورهای هر دسته رو نفهمیدم بعضیها رو بتوصیه تو خوندم جا داره در دسته های مختلفی باشه
صرفنظر از اینکه در این باب خیلی مجال دسته بندی نیست.
لطف کن فاکتورها ومشخصات هر دسته رو ذکر کن
با رسم نمودار 3 نمره
برمیگردم

سلام بر پژمان عزیز

باحال بود.
این دسته بندی یک رازی دارد که در سینه من محفوظه





الکی مثلن کلی روش فکر کردم
ولی از شوخی گذشته من اینها رو ردیف می نوشتم پشت سر هم بیشتر توجه می کردید یا الان که این AوBوC را جلویشان آورده ام؟!
این رو همین الان کشف کردم
دسته C سخت خوان هستند و بعضی هاشون هم بسیار سخت خوان....خواستم مخاطب به این قضیه توجه داشته باشه که احیانن سراغ چه کتابی داره میره. یه بار توی شهر کتاب مادر و دختری را دیدم که می خواستند کتاب انتخاب کنند و فروشنده هم داشت راهنمایی شون می کرد منتها نتونست نظرشون رو به کتاب خاصی معطوف کنه, مادر از کتابهایی نام می برد که همه جزء کلاسیک ها بودند و دختر خانم نوجوان هم مشخص بود که تجربه ای نداشت چون بین کتابهای بسیار متفاوتی همینجوری چرخ می خوردند مثلن حساب کن از دانیل استیل تا مارکز که اون موقع تازه مرحوم شده بود...نمی خواستم دخالت کنم اما وقتی دستشون رفت روی پوست انداختن فوئنتس و اونو برداشتند دیگه نتونستم مقاومت کنم...که حکیمان گفته اند چو می بینی که نابینا و چاه است...البته نماندم تا ببینم به توصیه ام عمل کردند یا نه. این هم نمودار.

زهرا م. م پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام بله داشت غیبت کبری میشد!
دارم در جستجوی زمان از دست رفته رو میخونم نمیدونم شما خوندین یا ن جلد 5ام هر کتابی واسه تنوع می گیرم دستم مسخرس داستایوسکی یا نمیدونم هرکی..
گروه بندیم عالیه!!:))))

سلام
عذرتان موجه است
چون هم با ولی اومدی هم نسخه پزشک داری و هم از گروه بندی تعریف کردی دیگه من چی بگم

امیر پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:45 ب.ظ http://moaleme92.blogsky.com/

سلام میله جان
لکن نظر گروه A به نظر بنده نزدیک تر است!

همچنان برای انتخاب کتاب در کتاب فروشی گزینه های اصلح رو از اینجا پیدا می کنم. ولی این دم عیدی رو سعی کردم به سلیقه و نیروی خودی بها بدم و با دست چین خودم به استقبال عید میرم .
البته جهت گذراندن لحظات مفیدتر در عید "مقاومت شکننده" رو تورق میکنم.

بازم ممنون این لیستهای دم عیدی خیلی مفیدند

سلام
من الان توی شرایطی هستم که فقط A بهم می چسبه ساده و هلو برو تو گلو...
آقا اصن شک نکنید که معیار اول همان سلیقه شخصی است.
فقط باید آدم کمی همت بکند و آن را کشف کند و در همان راستا تحقیق کند...
تورق تان مستدام باد ای معلم جوان

لادن پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:02 ب.ظ http://LAHOOT.BLOGFA.COM

ممنون از دسته بندی و معرفی کتاب . امیدوارم تا پایان 94 بتونم بعضی از این کتاب ها رو بخونم

سلام
امیدوارم که لذت بخش ترین ها را انتخاب کنید و خبرش را هم در پست های مربوطه بدهید که موجب خوشحالی است.
ممنون

منیر جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:46 ق.ظ

سلام
ممنون از این پستهای آخر سالی .
مث سمبوسه می مانند !
...
امان از ماه و قرص بی خوابی اش

سلام
باقلوا گزینه بهتری نیست؟
البته الان سنسی ندارم شایدم سمبوسه گزینه بهتری باشد
بس که ماها همینجوری فوری فوتی می خوریم و توجه به حواشیش نداریم.
بله زوزه گرگ

سانتوش جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 04:13 ق.ظ

امسال بیشتر از سالهای قبل مزخرف خواندی

سلام
شاید اینجوری درست نباشد...چون واقعن مزخرف نبود توشون...اما کتابهایی که مثل پنج شش گزینه اول لیست ذوق زده بکند کمتر بود. الان که به لیست سالهای قبل هم دقت کردم توی اون سالها هم پنج شش تای اول بود که حسابی ذوق زده ام کرده...منهای سال 89 و 90 که بیش از اینها بودند و دایم ذوق می کردم!
یه بخشی از این قضیه هم طبیعیه...توقعات من هم بالاتر رفته

ص.ش جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:46 ق.ظ http://radefekr.blogfa.com

سلام و صبحه جمعه پرکار اخر سال بخیر‌
جناب میله دیروز در کتابخانه با متصدی کتابخانه مدتی صحبت میکردیم و ایشون ازمن نظر خواستن که چکار کنیم اینایی که میان کتابخونه به نویسنده های معروف خارجی هم علاقه پیداکنن. شما که کتابخون حرفه ای رمان خارجی هستی چه پیشنهاداتی داری.ببین کارمون به کجا کشیده شده..منم صاااااف گفتم جناب میله از ما حرفه ای ترن. صااف ادرس ویلاگ شوما را دادیم بهش.منم یه سری پیشنهاد دادم. اما جناب میله اگه شوما هم پیشنهاد خوبی داری و یاهمه دوستان ..لطفا منو هم راهنمایی کنید. که بالاخره ماهم دینمونو به این مکان مقدس ادا کرده باشیم.

سلام
صبح جمعه شما هم به خیر
آخر سال است و کار از سر و کول مان بالا می رود... حالا حساب کن بخواهی در مورد زندگی نو اورهان پاموک هم بنویسی و ظهر هم باجناقت مهمونت باشه...خداییش خیلی پر کارم امروز
والله با این سلایق متفاوت که سخت است توصیه...اما...از نوع سوال ایشون مشخص است که مراجعین بیشتر به نوعی خاص از رمان های وطنی گرایش دارند (حدس من این است نشان به آن نشان که در دور و بر خودم به هرکسی توصیه می کنم رمان بخون در ذهنش همین نوع کتابها چرخ می خورد!!!!) خب...برای نجات این قشر واقعن برنامه های خاصی می بایست در نظر گرفت
شاید کلاسیک های کم حجم (چه ترکیب متناقضی!!) و همین کتاب های گروه A و نظایرشان انتخاب و توصیه مناسبی باشد.
ممنون از معرفی تان

منیر جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:05 ب.ظ

نهار سمبوسه داشتیم آخه

سلام
یعنی پست های ما را می گذارید جلوی خانواده میگید به نیت سمبوسه بخورند!؟ میشه مگه؟

لیلی مسلمی یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:19 ق.ظ

ممنون از لینکتان
دسته بندی کتاب ها رو دیدم . من که همشون رو دوست دارم مخصوصا خانه خوبرویان خفته

سلام
آهان این نکته را هم اضافه کنم که می شود همه گروه ها را دوست داشت.
یکیش خودم و یکی هم شما و البته دیگران
در مورد لینک هم اختیار دارید
امیدوارم دوستان بهره مند شوند. خودم هم اقدام می کنم

ملا کورو غازی سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:05 ق.ظ

حسین،رفیق خفن من،چطوری؟

سلام بر مهران
قربانت...نفسی می‌رود و می‌آید و این وسط وبلاگ هم می‌نویسیم

سامورایی پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:46 ق.ظ

گهواره گربه رو دوست نداشتم. اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. یا من مشکل دارم یا کورت ونه گات عزیز!
خانه خوبرویان خفته رو (سی) گذاشتی؟! یعنی سخت خوانه؟! کتابش خوب بود ولی باید شدیدا بری تو بحرش.
زندگی در پیش رو رو تازه گرفتم که بخونم.
خاطرات روسپیان سودازده من خوب بود. دوستش داشتم. دوبار هم خوندمش. شاید برای بار سوم هم ترغیب بشم بخونمش.
عقاید یک دلقک رو در شُرُف خوندنه!
ناتور دشت که گفتن نداره. دوبار خوندمش. یه بار سرسری یه بار عمیق!
یکی از آرزوهیا زندگیم خوندن مرشد و مارگریتاس. فعلن که دنبال کتابشم. و به محض اینکه به دستم بیفته با کمال میل میخونمش.
هرگز رهایم مکن با وجود اینکه اولین کتاب از لیست 1001 کتاب خوندنی قبل از مرگه اما اونجور که باید و شاید وصل نشدم بهش. تا نصفه خوندمش و ولش کردم. باید توی یه فرصت دیگه بخونمش. انتظارم از ایشی‌گوروی نازنین خیلی زیاده!
کوری... بهترین کتابی که در چند سال اخیر خوندم. شاید شرایط اون موقع برای خوندنش خوب بود که اینقدر شیفه‌اش شدم.
1984. یه حالگیری اساسی بود!
آوریل شکسته... عالی بود. شدیدا باهاش زندگی کردم. معرفی تورو هم قبلش خوندم و هم بعدش. راستی جواب سوالمو ندادی که راجب آخرش ازت پرسیده بودم!
همنوایی شبانه... رضا قاسمی رو باید خوند. و من هم خوندم و لذت بردم.
مثل آب برای شکلات.... شبیه یه دوره‌ی آشپزی بود ولی خب به هر حال هم جنبه‌ی علمی داشت و هم عملی!!!
زن در ریگ روان. توی لیست خوندنمه!
دنیای سوفی. غرق در روانشناسی شدم!
رگتایم. تازه به دستم رسیده!
مزرعه حیوانات. سالها پیش خوندمش و دوس دارم دوباره بخونمش.
یازده دقیقه. خوب بود.
بیگانه. خوب بود. دوسش داشتم.
گتسی بزرگ. به تازگی دریافت شده!
سلاخ خانه شماره پنج. از اوناس که دوس دارم بخونمش.

سلام بر سامورایی
شرح مفصلی نوشتی و خوشحال شدم.
چندتا نکته در جواب :
اگر گهواره گربه به دلت ننشسته به سراغ سلاخ خانه شماره 5 هم نرو.
بله خانه خوبرویان از جهت نفوذ به لایه های زیرین آن سخت خوان است. یا به عبارت دیگر باید حوصله کرد و دو سه بار خواند.
من واقعن هرگز رهایم مکن را دوست داشتم...یه بار دیگه تلاش کن. منتظر خبر تلاش بعدیت هستم. البته اون لیست رده‌بندی ندارد و از این بابت خیالت راحت باشد.
1984 رو به خاطر ترجمه اش حالت رو گرفت یا چیز دیگه؟ احتمالن اون فصل روده‌درازانه‌اش حالت رو گرفت! ایده عالی ای داشت ولی گرفتار اطناب شد. به خاطر اون ایده ناب جایگاهش همیشه محفوظه.
جواب سوالت رو همان جا نوشتم!! آوریل شکسته را...ننوشتم؟! آخرش شبیه اولشه...اونم کشته شد.
برنامه‌ات پر و پیمان است
موفق باشی

خزنده شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:46 ق.ظ

هرچقدر هم توصیه اش مدیر فنی ای باشه و رشته مو لای درزش بره، دست مریزاد که بسیار مورد پسند افتد!
گروه خونی من گمونم B ه. با اندک چاشنی نصفه و نیمه گاه و بیگاه از C

+جای شما خالی دم عیدی "تنهایی پرهیاهو" می خونم! اندازه کله پاچه خوشمزه س. معرفی شما هم مثل چایی لیموی بعد کله پاچه.

سلام
باید یه مقدار بیشتر روی این تقسیم‌بندی کار کنم... چه زمانی این کار رو بکنم معلوم نیست
آقا من هوس کله‌پاچه کردم شاید ناپرهیزی کنم بروم سراغش...همینجا بگم این شما بودید که این روزهای آخر سال من رو به سمت طباخی فرستادید

سیما پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:50 ق.ظ

سلام
فهرست رادیدم خوشبختانه خیلی هاشو خوندم، ومتاسفانه بیشترازخیلی هاشو نخوندم .
والبته کتاب هایی خوندم که تواین لیست نبود.
راستی داستان صوتی ازسلینجر را هم گوش کردم خوب بود من یه مجموعه داستان کوتاه خوندم ازش که این داستان توش نبود.
واینکه داستان کوتاه مادوستان کلبی راتهدید میکردیم (امیدوارم اسمش درست خاطرم مونده باشه)از بارتلمی کوتاه وخیلی جذابه(ازنظر من البته)اگر دوست داشتین بخونین یا صوتی منتشرش کنید. بازهم ممنون
عضو جدید

سلام دوست من
مهم این است که کتاب می‌خوانید
بعضی از ما دوستان کلبی را تهدید می‌کردیم را الان جستجو کردم و خواندم... جالب بود... یک داستان از بارتلمی قبلاً به صورت صوتی در وبلاگ گذاشته‌ام... به نام گزارش... داستان رو دوست داشتم. ممنون که معرفی کردی... بررسی می‌کنم و اگر توانستم که حتماً اجرا می‌کنم.

سیما پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام
خیلی هم خوب حتما گوش می کنم.
خواندن داستان کوتاه هم ازعلایق بنده ست،اول چون دوست دارم و خودم داستان کوتاه می نویسم ودوم اینکه بعضی مواقع که فرصت زیادی ندارم یا جایی هستم که امکان خواندن داستان بلندنیست داستان کوتاه می خوانم .به دوستان هم توصیه می کنم بخوانند یکباره به خودتان می آیید و می بینید توی یکسال به اندازه چندکتاب داستان کوتاه خوانده اید،بدون درد وخونریزیسلینجر ،بورخس،بارتلمی بهرام صادقی وحتی عزاداران بیل ساعدی و...
بابت پرگویی عذر می خوام ،کمی هیجان زده می شوم اینجور مواقع ممنون
همچنان وبلاگ رازیرو رو می کنم

راستی دور همی کتاب خوانی ونقدهم دارید؟

سلام
خیلی هم عالی
ما منتها عادت به درد و خونریزی پیدا کرده‌ایم و توصیه‌هایی که شامل این عناصر لذت‌بخش نباشد را جدی نمی‌گیریم
والله من از خواندن همزمان کتاب استقبال می‌کنم. قبلاً یک سنتی داشتم که برنامه‌های بعدی را به انتخابات می‌گذاشتم و گاهی یکی دو یا بیشتر از دوستان همراه می‌شدند و از نظرات یکدیگر بهره‌مند می‌شدیم. حالا شاید دوباره این سنت را احیا کنم
ممنون دوست من

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد