میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخابات کتاب

بعد از جابجایی اخیر، حالا همه کتابهایم در دسترسم هستند و یک ابتهاجی از این بابت دست داده است! و جا دارد که انتخابات به سبک قدیم اجرا شود... از میان گزینه های زیر که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است لطفن یکی را انتخاب نمایید تا ببینیم کتاب بعدی کدام آنها خواهد بود:

...

1- دفتر بزرگ   آگوتا کریستوف   مترجم اصغر نوری  انتشارات مروارید

خانم آگوتا کریستوف نویسنده مجاری الاصل (1935- 2011 ) که در سال 1956 به سوییس پناهنده شد و پس از تلاش بسیار جهت آموختن زبان فرانسه، این کتاب و البته آثار بعدی را به این زبان نوشت. این کتاب گان اول از سه گانه دوقلوهاست که موجب شهرت نویسنده گردید و به سی چهل زبان مختلف ترجمه شد.

2- زنانه نیست  پی. دی. جیمز  مترجم امیر احمدی آریان   انتشارات نیلوفر

خانم فیلیس دوروتی جیمز ( 1920-  ) جنایی نویس انگلیسی و خالق کارآگاه آدام دالگلیش (البته در این کتاب نقش ایشان را یک زن به نام کوردلیا گری به عهده دارد) ... مدتی کار مدیریتی در بیمارستان ها داشته است و پس از انتشار برخی رمان های جنایی اش به کار در ادارات دولتی مرتبط دعوت شد. ظاهرن ایشان هم لقب ملکه جنایت را دارا می باشد.

3- ژاله کش   ادویج دانتیکا  مترجم شیوا مقانلو   نشر چشمه

عجیب است! ادویج دانتیکا هم یک بانوی نویسنده است که در سال 1969 در هائیتی (یکی از نقاط کودتاخیز عالم) به دنیا آمده است و در نوجوانی به آمریکا مهاجرت نموده است و به زبان فرانسه می نویسد. این کتاب مطابق فهرست بندی ابتدای آن یک مجموعه داستان کوتاه عنوان شده است اما با توجه به جمیع جهات یک رمان است.

4- گرسنه   کنوت هامسون   مترجم احمد گلشیری  انتشارات نگاه

این نویسنده نروژی ( 1859-1952 ) برنده نوبل ادبیات در سال  1920 می باشد. او هم در 22 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چند سال دست و پا زدن در سال 1885به مجارستان مهاجرت نمود. او را داستایفسکی اسکاندیناوی نامیده اند و رمان گرسنه اولین نمونه جدی از جریان سیال ذهن می باشد. قاعدتن شهرت او می بایست از این افزونتر باشد اما طرفداری تمام قد او از هیتلر و نازیسم در واقع گور او را کند! این کتاب در فهرست 1001 کتابی که قبل از مرگ می بایست خواند حضور دارد.

5- یوزپلنگ  جوزپه تومازی دی لامپه دوزا   مترجم نادیا معاونی   نشر ققنوس

این نویسنده ایتالیایی (1896-1957 ) همین یک رمان را نوشته است و فی الواقع آن را یک سال قبل از مرگش نوشت و یک سال پس از مرگش منتشر شد ولذا هیچگاه متوجه نشد که این کتاب به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است و آیا در فهرست 1001 کتاب هست یا نیست... اما شما بدانید که این داستان که به وقایع زمان گاریبالدی و جنوب ایتالیا و سیسیل مرتبط است در آن فهرست هست و به آن سی چهل زبانی که می بایست ترجمه می شد ترجمه شده است.  

...........

پ ن: در حال حاضر مشغول خواندن "ینگه دنیا" اثر جان دوس پاسوس هستم و مطلب بعدی به جلد اول این تریلوژی (ینگه دنیا: مدار42) اختصاص خواهد داشت.

نظرات 27 + ارسال نظر
نادم یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:39 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

کسى رو نمیشه به زور عاشق کرد
یه وقتهایى......
یه چیزهایى......
سهمت نیست!!
بفهم

سلام

تکنیک های جذب مخاطب نو به نو می شود!!
مدت هاست فهمیدم که آزادی و جامعه مدنی و قصر دو هزارمتری و ترجمه اولیس سهم ما نیست

[ بدون نام ] یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:52 ب.ظ

https://docs.google.com/forms/d/1Ezfc0FT1G8e3uMVi6NCVQcw-w9JKTBf6Q0EUt8mVRdU/edit
سلام
ممنون میشم برای پرسشنامه من وقت بذارید و برام پرش کنید. من شهریور دفاع دارم و حدود سی تا از پرسشنامه هام مونده.
اگر امکانش هست برای دوستانتونم بفرستید.

سلام
اتفاقن یکی از اقوام که بسیار هم گردن ما حق دارند پرسشنامه هاشو فرستاده بود ... نمی دونم چی شد شرمنده ایشون شدیم!! شاید به خاطر احترام عمیقم به تحقیق و اصول صحیح نمونه یابی باشه...

مارسی یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ب.ظ

یوزپلنگ جوزپه تومازی دی لامپه دوزا

سلام
یوزپلنگ 1
ممنون

مهرداد دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:51 ق.ظ

سلام . اما بعد یه اثاث کشی میچسبه لمیدن و کتاب خوندن ؛ نخسته رفیق. یوزپلنگ هرچند از نوع ایرانی اش نیست با این حال برای من جالب تر از بقیه است

سلام
واقعن می چسبد... ممنون
امیدوارم نسلش منقرض نشه...
یوزپلنگ 2
ممنون

مدادسیاه دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:45 ب.ظ

سلام
من گرسنه و دفتر بزرگ را می شناسم و با فاصله ی زیاد به گزسنه رأی می دهم. از بهترین کارهای کنوت هامسون است و خیلی خواندنی است.
با دوس پاسوس خوش بگذرد.

سلام
وقتی شما با فاصله زیاد به گزینه ای رای می دهید قلب من تاپ تاپ می زند
گانه سوم ینگه دنیا (پول کلان) چاپ شده آیا؟ کدوم ترجمه؟ جلد اول و دوم من ترجمه سعید باستانی است.
........
گرسنه 1
ممنون

مدادسیاه سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:54 ق.ظ

سلام دوباره
پول کلان چاپ نشده و آن دو جلد دیگر تنها همان یک ترجمه و یک چاپ را دارند.

سلام بر مداد گرامی
واقعن همه کارها کند پیش می رود! به این لینک نگاه کنید:
http://isna.ir/fa/news/92052111308
این خبر مال پارساله! من گفتم حتمن تا الان توی بازار اومده

ماهی سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:56 ب.ظ

هیچ کدوم رو نخوندم اما چون طرفدار محیط زیستم به یوزپلنگ رای می‌دهم.

سلام
شاید قسمت باشه قبل از انقراضش بخونمش شاید موند برای بعد از انقراض!! فعلن که جلوداره در این انتخابات پرشور
یوزپلنگ 3
ممنون

مسعود سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:11 ب.ظ

گرسنه با ماه رمضان تناسب ماهوی دارد من به گرسنه رای می دهم

سلام
از اون لحاظ! به ذهنم نرسیده بود...
گرسنه 2
ممنون

آنتی ابسورد چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:29 ق.ظ

فکر کنم این آگوتا کریستوف برادر باشد با خانم آگاتا کریستی

سلام
خیلی بدبین شده ای رفیق!!

سرونار چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام
اجازه هست منم رای بدم ؟ بااینکه به وبلاگتون سر نمی زنم؟

منم به یوز پلنگ رای میدم چون ایتالیاییه!

سلام
چرا که نه!؟
یوزپلنگ 4
فکر کنم همینجوری فاتحه دموکراسی و انتخابات خونده میشه!

پری ماه چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:06 ب.ظ

سلام
گرسنه

سلام
باید یه ضریبی برای رای کتابخوان ها قائل بشوم به زودی...
گرسنه 3
ممنون

فانی چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام.می شه هیچ کدوم از این کتابا رو نشناخت.می شه تو هیچ کدوم از انتخابات دنیا شرکت نکرد.می شه فقط احوال دوست عزیز دیرین رو پرسید.چه حال چه احوال؟

سلام

به به...فانی...اوقور به خیر البته که می شود...وبلاگتان را فرستادید هوا و دیگر نمی شود از شما حال و احوال پرسید. کار و بار خوبه؟ رشد جمعیت بالا رفت!؟
منم خوبم ... لک و لکی می کنم...

رضوانی پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ق.ظ http://sepidvareha.blogsky.com

آخه من که سال به سال تنبلیم رو میذارم کنار میام سر میزنم بخوام رای بدم خیلی دیگه پر روییه.اما خوب چون اصرار می کنی و مجبوووورم باشه:یوزپلنگ قاعدتن باید خوب چیزی باشه

سلام
خوبید شما؟همین که دوستان قدیم سر می زنند آدم دلگرم می شود...حسین زنده است!؟؟
اتفاقن برعکس...کمرویی رو باید گذاشت کنار
یوزپلنگ 5

غریبه پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام
خواندن دفتر بزرگ بقیه تریلوژی را خواهد طلبید. مثل تریلوژی دوس پاسوس.
شنیده ام یوزملنگ کتاب خوبی ست اما خب گرسنه نوبل برده است و لذا گرسنه انتخاب می شود.

سلام
الان گانه دوم دوس پاسوس رو دست گرفتم اما سومیش چاپ نشده و توی خماری می مانم.
پس در مورد یوز هم صحبتهای خوب زده شده است؟! البته همین که در لیست 1001 هست به نظرم باید چیز خوبی باشه چون نویسنده ش همین یک کتاب رو داشته قاعدتن باید خیلی تاپ بوده باشه که رفته توی لیست...
گرسنه 4
ممنون

غریبه پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ

یوزملنگ

بریدا پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:19 ب.ظ

می شه به دوتاش رای داد؟
اگه آره گرسنه بعدم یوزپلنگ!

سلام
میشه اما باید کلک زد!! مثلن از شناسنامه های باطله استفاده کرد و امثالهم...
گرسنه 5
ممنون

فانی پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ب.ظ

بازم سلام.شما مگر حاجی لک لک شدید؟!!
خیلی چیزا عوض شده آقای حسین و .......... من خودم دست به کار افزایش جمعیت شدم حتی!شخصن!

سلامممم
من که حاجی بودم از سالها قبل
به ... یعنی توی این فاصله این همه تغییر؟!! فکر کنم موقعی که ما گذاشته بودیم روی دور کند و لک و لکی می کردیم شما گذاشته بودید روی دور تند و تخت گاز رفتید مبارکه مبارکه
پس بالاخره کوزه گر در کوزه افتاد!

زدید تو کار نسوان خوب بازار کساد کتاب .

گرسنه .

همین .

سلام
خیلی شانسی اینطور شد...همینجوری دلی از توی کتابخانه پنج تا کشیدم بیرون و وقتی به ترتیب الفبا چیدمشون کنار هم دیدم سه تای اول نویسنده زن از کار دراومدند...اصلن نمی دونستم ادویج نام زنه!
شما خوبید؟ برگشتید؟!
گرسنه 6
ممنون

بریدا جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:01 ب.ظ

برا کسی که اهل کلک نیست چی؟

سلام
در حال حاضر که امکانش نیست! شما پیشنهادی در این زمینه دارید!؟

pezhman جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:03 ب.ظ

گرسنه از نشر گل آذین
عیبی که نداره؟

سلام
اگر به پست بعدی نگاه بیاندازید می بینید که نتایج را اعلام کردم و ابتدا گرسنه و بعد یوزپلنگ را خواهم خواند.
به هر حال ممنون
خوبیش اینه که نامزد مورد نظرتون انتخاب شده
........................
بعدن نوشت: آه. نه اشکال نداره . اتفاقن خوبه...از اون مترجم قبلن یکی دو کار خوندم خوبه. اتفاقن می تونیم با هم چک کنیم ببینیم کدوم بهتر از کار دراومده. مرسی

آزاده شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:14 ق.ظ

زمینه تقلب برچیده شد
آمده بودم بلکه تقلب کنم آمارکتابم رو به 7برسانم که ستاد انتخابات آرای ماخوذه را جمع نمود

سلام

نه تنها آرا رو جمعبندی نمود بلکه بیست صفحه هم از گزینه اول خوانده شد!

فرزانه شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

سلام
احتمالاً تعرفه ها جمع شده اند و دیگر تمدیدی در کار نیست ... من دیر رسیدم همین طوری برای دلخوشی رایم رو دیوار می نویسم : شماره 2 زنانه نیست

داستان هجرت تون هم انگار پایان خوشی داشته :)

سلام
آره خیلی سریع جمعش کردیم که زیاد ضایع نشوند مسئولین انتخابات...مشارکت هم بالای نود درصد بود!
اتفاقن دوست داشتم خودم یه کار جنایی بخونم به واسطه این هجرت! چون اصولن این هجرت ها اون میل به جنایت را در آدم بیدار می کند!!... کشتن صاحبخانه... کشتن مستاجر... کشتن بنگاهی... کشتن مسئول شرکت اسباب کش...خلاصه این که می طلبید زنانه نیست را هم می خوندم توی این حال و هوا

عمو جغد بی شاخ شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 ق.ظ http://samanica.com

دیر اومدم آیا؟می خواستم به یوزپلنگ رای بدما، بی فایده شد؟

سلام
بی فایده نیست دوست من!
یوزپلنگ را خواهم خواند

ملیکا شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام خوبین ؟
تو تعطیلات عید فطر "گرسنه " رو خووندم ؛ کتاب خوبی بود ؛ساده وروان .
و می خوام "یوز پلنگ "رو هم شروع کنم
پاینده باشین !

سلام
من هم گرسنه را شروع کرده ام اما ظاهرن شما تا الان یوزپلنگ را هم تمام کرده اید
سلامت باشید

خانم مسافر شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:03 ب.ظ

ای که گل تر از گلی و از نگاه خار اجتناب می کنی
من تو را
از میان این همه که دوستم نداشتند
انتخاب کرده ام
تو چه انتخاب می کنی؟!
:)
((هدف سطر آخره ... ولی... خب... :))

سلام
هنگام سپیده دم خروس سحری
دانی که چرا همی کند نوحه گری
یعنی که گزیده شد کتاب بعدی
رخسار من اینجا و تو در گل نگری

هدف سطر یکی مانده به آخره... ولی... خب

زنبور یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام
دیر رسیدم. اگر فرصت رای گیری به علت ازدحام جمعیت تمدید شده است من به زنانه نیست رای میدم.

سلام
واللا تقریبن مثل این می مونه که الان بخوایم توی انتخابات 88 بریم رای بدیم! گرسنه رو تموم کردم و یوزپلنگ رو هم استارت زدم
عنقریب انتخابات بعدی برگزار میشه

ملیکا دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:31 ب.ظ

سلام ،وقتتون بخیر!
یوزپلنگ رو خووندم فوق العاده لذت بخش بود بسیار احساسی و ادبی با توصیفات خیلی زیبا ودقیق و تصویر نگاری شاعرانه ؛واقعا" شاهکار بود . بابت معرفی خیلی ممنونم !
امید وارم که براش مطلب بذارین !

سلام
من صد صفحه از یوزپلنگ را تا الان خوندم...امیدوارم از این به بعدش اینجوری باشد که شما گفتید ترجمه اش که چنگی به دلم نزده تا الان و بلکه کمی هم اذیتم کرده.
حتمن در موردش مطلب می نویسم.
ممنون از همراهیتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد