میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

رمان های خوبی که این چند سال خوانده ام.


به عادت سال های گذشته اگر بخواهم از بین کتابهایی که امسال و سال های گذشته خوانده ام تعدادی را انتخاب کنم می شود لیست زیر...که آن را هم می چسبانم به لیست های سال های قبل که می شود همین لیستی که در ادامه مطلب آورده ام. کتابها را مثل پارسال سه گروه کردم ؛ اگر در هر گروه چندتایی را خوانده باشید و پسندیده باشید می توانید با احتمال زیاد از باقی همگروهی هایش نیز لذت ببرید و بالعکس!


 

 

کتابهای قابل توصیه که در سال 92 خوانده شد:

اپرای شناور  جان بارت BوC  اینجا

جاز  تونی موریسون  C اینجا

وجدان زنو  ایتالو اسووو  B اینجا

سیمای زنی در میان جمع   هاینریش بل B اینجا

ابر ابله   ارلند لو A اینجا

خرده جنایت های زناشوهری  امانوئل اشمیت A اینجا

سال های سگی  بارگاس یوسا C

آدولف  بنجامین کنستان    A

زندگی در پیش رو   رومن گاری A  اینجا

یکی مثل همه  فیلیپ راث B اینجا

اعتماد   آریل دورفمان C اینجا

عطر  پاتریک زوسکیند A  اینجا

آنها به اسبها شلیک می کنند  هوراس مک کویA

کتاب های ایرانی سال 92:

شازده احتجاب  گلشیری  C اینجا

ترس و لرز   ساعدی A اینجا

آویشن قشنگ نیست  حامد اسماعیلیون B اینجا

مونالیزای منتشر   شاهرخ گیوا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 91 خوانده شد:

گفتگو در کاتدرال  یوسا  اینجا و اینجا  C

اگنس  پیتر اشتام  اینجا  B

نوای اسرارآمیز  امانوئل اشمیت  اینجا A

تریسترام شندی  لارنس استرن  اینجا و اینجا و اینجا C

ژرمینال   امیل زولا  اینجاA

پوست انداختن  کارلوس فوئنتس  اینجا و اینجا و اینجا و اینجا C

گل هایی به یاد آلجرنون دنیل کیز  اینجاB

میرا  فرانک کریستوفر  اینجا B

دوست بازیافته  فرد اولمن  اینجا A

تس  تامس هاردی اینجا و اینجا A

قصری در پیرنه  یوستین گوردر  اینجا B

گاوخونی  مدرس صادقی  اینجا B

خاطرات روسپیان سودازده من  اینجا B

کرگدن  اوژن یونسکو  اینجا B

آذر ماه آخر پاییز ابراهیم گلستان اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 90 خوانده شد:

در انتظار بربرها  جی ام کوتزی  اینجا B

عقاید یک دلقک    هاینریش بل   اینجا و اینجا  B

شوخی   میلان کوندرا  اینجا و اینجا B

مرگ در آند  ماریو بارگاس یوسا  اینجا B

ناتوردشت  جی دی سالینجر اینجا B

اجاق سرد آنجلا فرانک مک کورت  اینجا A

مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکوف اینجا و اینجا  C

تراژدی آمریکایی  تئودور درایزر  اینجا A

آبروی از دست رفته کاترینا بلوم  هاینریش بل اینجا B

تونل  ارنستو ساباتو  اینجا B

کتابهای قابل توصیه که در سال 89 خوانده شد :

سفر به انتهای شب لویی فردینان سلین  اینجا و اینجا و اینجا B

شوایک  یاروسلاو هاشک  اینجا A

هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو  اینجا B

کوری  ژوزه ساراماگو  اینجا B

در غرب خبری نیست اریش ماریا رمارک  اینجا B

مرگ قسطی فردینان سلین  اینجا B

1984  جورج اورول  اینجا و اینجا B

آوریل شکسته  اسماعیل کاداره  اینجا A

همنوایی شبانه ارکستر چوب ها  رضا قاسمی اینجا و اینجا C

مثل آب برای شکلات لورا اسکوئیول اینجا A

همه چیز فرو می پاشد  چی نوآ چی به  اینجا A

زن در ریگ روان  کوبو آبه  اینجا B

ماه پنهان است  جان اشتین بک  اینجا A

خداحافظ گاری کوپر  رومن گاری اینجا A

ماجرای عجیب سگی در شب مارک هادون  اینجا B

ظلمت در نیمروز  آرتور کستلر  اینجا A

دنیای سوفی  یوستین گوردر  اینجا A

رگتایم اب ال دکتروف  اینجا B

احتمالاً گم شده ام  سارا سالار  اینجا A

پایان ابدیت  آیزاک آسیموف  اینجا A

و البته کتابهایی مثل: مزرعه حیوانات A, بازرس هاند واقعی A, قمارباز A, دل سگ B, یازده دقیقه A, بیگانه B, گتسبی بزرگ A, لیدی ال A, کبوتر B, تیمبوکتو B, سلاخ خانه شماره پنج C, زندگی کوتاه استA, قصه های از نظر سیاسی بی ضرر Aو زنگبار یا دلیل آخر Bو...!


.......................

پ ن 1 مکرر در مکرر: با هزار وسواس یک طرح روی جلد را برای مطلب کتاب مورد نظر انتخاب می کنی ...اما حالا که می ری سراغ صفحات مربوطه می بینی که به دلیلی که همه می دونیم چیه عکس مورد نظر دیده نمیشه! ای تو روحت خوزه آرکادیو آئورلیانو.

نظرات 26 + ارسال نظر
کامشین دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:00 ب.ظ

میله ازت خیلی ممنونم. دیشب یک صفحه از فصل هیجدهم را خواندم و سرگیجه گرفتم. لینک هائی را که معرفی کردی می خوانم و یک عالم سخنرانی در موردش گوش می دهم، امروز هم لکچر اصلی را با استاد داریم. برم ببینم چی میگه راجع به این مدرن ترین نویسنده قرن بیستم راستی امروز فهمیدم آلن رنه مرده
دیگه رسما مدرنیسم به خاطره ها پیوست

سلام
اوهوم...این روش خوبیه...جواب میده
دوست دارم بدونم تیراژ کتابهایی نظیر این کتاب در اونجا چه میزانه...چند چاپ و چند تا؟! البته الان که این سوال به ذهنم رسید دیدم خیلی دوست دارم این اعداد و ارقام رو در مورد خیلی از کتاب های مورد علاقه ام بدونم!! مثلن سفر به انتهای شب, شوایک , تریسترام شندی , اپرای شناور, گفتگو در کاتدرال, اگنس پیتر اشتام, در انتظار بربرها, وجدان زنو, جاز تونی موریسون و کوری...
...
به تاسی از ایشون میگم: کتاب نوشتن خیلی خوبه اما کتاب خوندن خیلی بهتره

امیر سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 ب.ظ http://moaleme92.blogsky.com

سلام میله جان
بعد از خواندن تریسترام و کنسرتوی اشمیت وجدان زنو را با توجه به لیست انتخاب کردم.
خیلی ممنونم.
ولی رده بندی این گونه را درست نمی دانم. یعنی واقعا بر چه اساسی؟؟! آخه چرا نباید اپرای شناور و تریسترام تو یه دسته باشن؟:(

سلام
اوه!!! اشتباه تایپی نبوده... آره این دو تا همانطور که در مطلب اپرا نوشتم ارتباط وثیقی دارند...البته موقع انجام این تقسیم بندی من درآوردی به شباهت ها و سبک و سیاق داستان توجه کمتری داشتم و بیشتر به مورد پسند واقع شدن توسط خواننده توجه داشتم...تریسترام از اپرا خیلی خاص تره...کمی سخت خوان تره
اصلاحش می کنم.میگذارمش در هر دو گروه...
وجدان زنو رو از کجا گیر میاری؟!

کامشین سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:09 ب.ظ

میله جان سلام
انشالله وقتی سرم خلوت شد می رم برات اطلاعات جمع می کنم اما فکر می کنم اگر به سایت آمازون مراجعه کنی همه این آمار و ارقام برات به علاوه یک دنیا اطلاعات دیگه ردیف شده باشه
دیروز جات خالی رفتم سر کلاس و استادمون که همیشه یک سیب زمینی داغ تو دهنش داره تند تند درباره فرم ادبیات مدرن حرف زد. یک ریزه از مجلس سوگواری... را هم خواند که جات خالی جمعیا قاه قاه خندیدیم. به نظرم کسی که بتونه کتاب های جویس را ترجمه کنه باید یک ایرلندی باشه که به ادب و فرهنگ ایرات و ادبیات فارسی مسلط باشه. آخرین نوشته ام را خواندی؟ سعی کرده بودم بگم چطوری می شه ادای جویس را دراورد. واقعا ترجمه اش سخته. مثل پچ پچ کردن های یک آدم مست می مونه. حالا چهارشنبه از صبح می شینم به خواندن ببینم چی می شه. فعلا که اسیر بارت هستم. جات خالی

سلام
از همین یه دنیا اطلاعات دیگه می ترسم!! می ترسم برم غرق بشم... و از کار و زندگی ساقط...
ولی وقتی اطلاعات بسته بندی شده و شیک از طرف دوستان به دست آدم برسه یه لذتی داره که نگو مثل آزادیو دموکراسی و چیزای خوب دیگه می مونه که همینجوری یهو یه روز صبح بلند شی از خواب و کادو بگیری
.......
آره الانم یک بار دیگه خواندم...جالب بود...به نظرم تو می تونی... جمع کردن دونه های تسبیح رو میگم نگران بازخورد هم نباش اینجا و این فضای مجازی داستانش کلن یه چیز دیگه س...
اسیرِ جان!؟

رضاکیانی سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ب.ظ

اوووووه . اقا شما چقدر کتاب خوندی؟

سلام برادر رضا
مهم مغزمه که فابریک مونده بعد این همه کتابخونی!!

ana سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:28 ب.ظ

che liste khubi
merci
eydiye mileh i

سلام بر شما
اوهوم ممنون حالا منتظر گرفتن عیدی ام پس

بهار چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ق.ظ

آقا زنده باااااد چقدر کتاب خوندی.
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم،خیلی پر مفهومه وبلاگتون.. سعی میکنم گلچین کنم بخونمشون. فقط این a,b,c که کنار کتابا گذاشتین واسه چیه ؟

سلام
توی متن کمی توضیح دادم که اگر مثلن از یکی از گروه ها دو سه کتاب را خوانده اید و پسندیده اید به احتمال زیاد از باقی همگروهی هایش خوشتان خواهد آمد... همین.
ممنون

مارسی چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 ق.ظ

ابر ابله => بریم چکش کاری (:
خرده جنایت های زناشوهری => خوب بود
آدولف => فروشنده خیلی به این کتاب پافشار بود
زندگی در پیش رو => دلم می خواهد یکی شوم مثل ویکتور هوگو

...........................
من این 4 تا رو پیشنهاد می کنم

سلام
برخی فروشنده ها خوب می دونند روی چی باید پافشاری کنند
کتاب بسیار لازمی است

پری ماه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام
لیستی که تهیه کردید می تونه راهنمای خیلی خوبی باشه واسه اونایی که می خوان برنامه ریزی کنند و کتاب بخرند.
آویشن نسبت به مونالیزا ای محسوب نمی شه؟

سلام
نسبی بخواهیم حساب کنیم بله...حرف شما کاملن درسته.
منتها اگر بخواهیم دقیق گروه بندی کنیم از A تا Z باید گروه داشته باشیم لذا یک مقدار روند کرده ام.
ممنون

ص.ش چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ب.ظ

تریسترام شندی.. سفربه انتهای شب....وای واوی....
میله جان افرین. لیست خوبیه. من دیدم کتابخونه هم جواب نمیدهرفتم و بالاخره یه تبلت خریدم.... خیلی خوبه.... میگیری دستت هرجاااااا دلتخواس کتابمیخونی.......آ

سلام
نوش
ولی هیچی مثل کتاب نمیشه
شایدم پیر شدم دارم در برابر تغییرات مقاومت می کنم

آزاده چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ب.ظ

سلام.
مدتهاست به وبلاگ شما سر می زنم و می خوانم و با خیلی از کتابها از همین طریق آشنا شدم.
متشکرم به خاطر دقتی که برای معرفی کتابها به خرج می دهید.
این وبلاگ بوی امید می دهد و تلاش کسی که می خواهد خواندن کتاب و احساس خوب کتابخوانی را به همه ببخشد.

سلام
ممنون از شما دوست گرامی
این کار ظاهرن از معدود کارهاییه که با دقت انجام می دهم!
از این که شامه تان هنوز بوی امید را استشمام می کند خوشحالم... قدرش را باید دانست

فرزانه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

سلام
مژده به دوستداران کتاب
لیست هزار و یک کتاب میله نشان در حال تدوین است

هنوز به روح اعتقاد ندارما از جهت روح این یارو خوزه عرض کردم

سلام
فکر کنم صد و یک را باید تارگت کنم!
همانطور که در کامنت قبلتان گفتم گاهی اعتقادونده می شویم! عجله نکنید هنوز جوانید

کامشین پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ب.ظ

میله جان
جات خالی
دیروز خودم را کشتم و سه ساعت راه رفتم و تمرین کردم چی بگم چی نگم. پاور پوینت درست کردم و خودم را کشتم. نقاشی پیکاسو را زدم تنگ اولیس، اولیس و دیوید کاپرفیلد و دوریان گری را چسبوندم کنار هم و پاشدم رفتم سر کلاس!
بعد می دونی چی شد؟ دیدم یادم رفته پاور پوینتم را بریزم تو فلش مموری ام!
اونها جیغ کشیدند که هورا کلاس تعطیل. ولی من هم نشوندمشون و یک دری وری ای به هم بافتم که الان خودم هم مونده ام چه جوری شد که عوض سکته کردن توانستم حرف بزنم. مجبورشون هم کردم بشینند شروع پنه لوپه را با توضیحات نقاش از چهره دوریان گری مقایسه کنند. تهش هم به این نتیجه رسیدیم که دوریان مقدمه اولیسه.

سلام
ای وای...شروعش خیلی ضدحال بود ...فراموشی اینچنینی آدم رو یک لحظه در خلاء فرو می برد و فقط آن چیز را و فقدانش را حس می کند ...یه حس غریبیه
ولی ادامه اش رو خوب جمع و جور کردی
تصویر دوریان گری را در ایام نوجوانی خوانده ام پس میشه گفت وارد مقدمه اولیس شده ام!
امان از این ایرلندی ها

مدادسیاه پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام
میله جان سنوات پرحاصلی داشته ای.
کاش می گفتی دسته بندی ات را بر چه اساسی انجام داده ای.

سلام
همان دسته بندی پارسالی است و هول هولکی امسالی ها را چسباندم به آنها
http://hosseinkarlos.blogsky.com/1391/12/23/post-380/
.....
دسته بندی با توجه به آن همه ضدیتی که در پست قبل نشان دادم یک جورایی طنز محسوب می شود و من هم طنز را دوست دارم!
در گروه a داستانها خطی هستند و ساده
در گروه c داستانها عمدتاً غیرخطی هستند و نیازمند دقت و تعمق
و گروه b هم بینابین اینها

الی پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ http://manoshahr.blogfa.com

سلام
ممنون از توصیه هات

سلام
امیدوارم به کار بیاید...

رها پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ب.ظ http://FAIR-ENG.BLOGSKY.COM

سلام
حالتون چطوره؟
می بینم که بالاخره موزیک پس زمینه گذاشتین! مبارکه! :) چقدر هم دل نشین و آرامش بخش. :)
هنوز فرصت نکردم پست های قبل رو بخونم. اما یک سوال! کتاب "سایه دزد" رو خوندید؟ این روزها دست گرفتم و کتاب جالبیه. :)

منو یادتون هست؟

سلام
از سوال آخر دلگیر شدم...
مگه میشه یادم نباشه...حالا گیریم که پیر شده باشم و آلزایمر...اما نه دیگه تا این حد...
بالاخره از شما اونقدر طریقه موزیک گذاشتن را پرسیدم تا فهمیدم چه کار کنم
اون کتاب را نخواندم اما الان یه جستجویی نمودم و یک جمله ای در باب دوست و دوستی ازش خواندم و خوشم آمد...
ممنون

ققنوس جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ق.ظ

خوب برادرجان، عکست مشکل داشت دیگه... چرا روح بنده خدا خوزه آرکادیو آئورلیانو رو درگیر این بازیهای سیاسی میکنی آخه؟

سلام
من ارادت ویژه ای به ایشان و روحشان دارم
نه بوخودا عکس مشکل نداشته ولی تعداد سایت هایی که به جمع فیلترشده ها می پیوندند زیاد است....

مهرداد یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ق.ظ

این گزینه اینجا بسیار عالیست .متشکر
مارو به یاد خاطرات انداختی برادر .دمت گرم

سلام
به همین خاطر در تگ های این پست نوشته ام اتاقی در حومه خاطرات
سرت خوش

Zizi سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://zizigooloodiaries.blogfa.com/

عجب کار جالبی!
پیشنهاد ها وسوسه انگیز هستند ^^

زنده باد کتاب و کتابخوان ایضا!

سلام
من عمدتن کارای جالبی انجام می دهم
سلامت باشی

مهرداد چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ

من هی میگردم کل وبلاگو بازم به نتیجه نمیرسم.
این قضیه خوزه آرکادیو آئورلیانو چیه؟ کدوم کتاب؟

سلام
ایشون یکی از شخصیت های صدسال تنهایی مارکز است اما قضیه آن پی نوشت برمی گردد به روح کسانی که باعث می شوند برخی صفحات فیلتر شوند و البته اگر به روح اعتقاد داشته باشند!

شهاب الف. ۱۹۱۹ پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:46 ق.ظ

... و 1. وجدان زنو : این کتاب را نزدیک به ده سال پیش خواندم، آن‌هم در زیرزمین خانه‌ی قدیمی‌مان که حالا چیزی از آن خانه در خاطرم نیست! یادم هست که روی کاناپه ی زهوار در رفته‌ای می‌نشستم و مطمئن بودم که دارم بهترین کتاب زندگی‌ام را می‌خوانم. رمانی "کیفیت‌گرا" درباره‌ی رنج ء بودن در دنیایی که دلخواه ما نیست. ده سال، گذشته است و من جرات دوباره خواندن‌ کتاب را ندارم. 2. زندگی در پیش رو : بهترین رمان رومن گاری درباره‌ی معصومیت لگد مال شده‌ی مومو کوچولو و آدم‌های اطراف‌اش... رومن گاری به چیزی دست پیدا می‌کند که رسیدن به آن در داستان‌نویسی دشوار است: "سادگی در نثر و در روایت". 3. گفتگو در کاتدرال : فصل گم‌شدن سگ و تلاش شخصیت اصلی برای پیدا کردن‌ آن، طعنه‌ی یوسا است به آدم‌های گمشده‌ی جامعه اش. دویدن ممنوع!: برای خواندن و لذت بردن از این کتاب، باید کفش پولادین به پا کرد و بعد، در جاده‌ی سنگلاخ ء رمان ء یوسا به آرامی پیاده‌روی کرد و از مناظر آن لذت برد!... 4. میرا : تلخ ترین خاطره‌ای که از تجربه‌ی "عشق" در دنیای صفحات کاغذی داریم. 5. ژرمینال : تابلوی باشکوه و ماندگار ء زولا درباره‌ی مفهوم "رنج"... 6. پوست انداختن : رمانی پیچیده، که بدون ترس و خجالت اعتراف می‌کنم هنوز هم راز و رمز فوئنتس در برخی قسمت‌های این رمان‌ را، به درستی، در نیافته‌ام. سفر "اودیسه وار" ء چهار شخصیت کتاب، فرصتی برای فوئنتس به وجود می‌آورد تا عشق، خاطره‌ی جمعی، لذت های گروهی، تاریخ، و تقدیر گرایی ء مسیحی را در آن بررسی کند. پایان کتاب، پوچ گرایانه و ریشخندآمیز است... 7. تونل : می‌شود ساباتو را سرزنش کرد برای گسترش ندادن طرح داستانی ء مورد نظرش، مکث ء ناخوشایندش روی روانشناسی شخصیت اصلی کتاب با آن مونولوگ‌های اضافی، و از همه مهم‌تر پایان ضد اوج و سرهم بندی شده‌ی داستان‌اش، ولی کتاب در پرداختن به تردیدها و دودلی‌های نقاش بخت برگشته موفق است، زیرا برای روایت عصیان و جنون ء آدم اصلی‌اش، شیوه ای "خود دارانه" و درونگرا را انتخاب می‌کند که لااقل برای رمانی از آمریکای لاتین، مورد تازه و جدیدی به حساب می‌آید... 8. رگتایم : موفقیت بزرگ دکتروف در تکوین ء زیبایی‌شناسی ء رمان آمریکایی در قرن بیستم... 9. زن در ریگ روان : رمانی بی‌نظیر "پیرامون اسارت بشری!"... آن باتلاق شنی و مغازله‌های دفن شده در زیر آن... 10. عقاید یک دلقک : روایت تلخ هاینریش بول از شکست ء احساسات انسانی در جامعه‌ای پوسیده و تنگ‌نظر... زخم‌ای که روح قهرمان داستان را جریحه دار می‌کند با هیچ مرهمی مداوا شدنی نیست... برای لذت بردن از این کتاب بزرگ، ناچاریم عادت‌ها و خصلت‌های‌مان را به "عقاید" و خصوصیات ء شخصیت اصلی داستان نزدیک کنیم، و در عین ء تنهایی و بی‌پناهی، مانند او باشیم: یک آدم حساس!.... (پایان مطلب)

سلام بر شهاب. الف. 1919
من به واقع تو را دوست دارم
چیزی برای اضافه کردن به کامنتت ندارم اما :
1- در مطلب مربوط به وجدان زنو نوشته ام که بر خلاف معمول برای بار دوم کتاب را نخواندم و گذاشتم چند سالی بگذرد و دوباره لذتش را ببرم...از این حس مشترک لذت بردم.
2- رومن گاری اینجا از گاری کوپر بهتر است هرچند آنجا جملات درخشانی دارد.
3- کفش پولادین می خواهد اما با کمی صبر و دقت لذتش را خواهیم برد...یکی از بهترین رمان هایی که خوانده ام.
4- تلخ و گزنده اما استادانه و گزیدهپ
5- امسال فتح پلاسانش را می خوانم ببینم به آن میزان لذت خواهم برد.
6- چه کسی می تواند مدعی دست یافتن به رموز کل اثر شود!؟
7- تونل خوب بود اما من نتوانستم مطلب خوبی در موردش بنویسم. دوستش داشتم.
8- امسال بیلی بات گیت را خواهم خواند.
9- این شرقی ها گاه آس هایی رو می کنند که آدم چهارشاخ می ماند...
10- هاینریش دوست داشتنی...انسان

غریبه پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ق.ظ

سلام
خب تکلیف ما مشخص است. از این لیست انتخاب می کنیم و می خوانیم. (البته تجربه ثابت کرده تعطیلات عید کتاب خوانی من یکی که تعطیل است) خودت چه خواهی خواند؟

سلام
همین یکی دو روز قبل سال های سگی یوسا رو تموم کردم و در واقع الان 7 تا کتاب خوانده ام که در موردشان ننوشته ام لذا احتمالن عید یکی از کارهایم این خواهد بود که بارم را سبک کنم و بهترین گزینه برای خواندن قطورترین کتابهای کتابخانه ام خواهد بود!
شاید تام جونز فیلدینگ

اعظم شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ق.ظ http://pinkflower73.blogfa.com/

سلام
تشکر فراوان برای معرفی کتابها.

سلام

ِِRojin شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:08 ق.ظ http://rojna.blogfa.com

چه سال پرباری :) خسته نباشید و سال نوتون سرشار باشه از شادی و سلامتی و کتاب های جدید..

سلام

و همچنین آرزوی شادی و سلامتی برای شما دوست خوبم

مهرداد شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:53 ب.ظ

من در عجبم در بینآبین این همه کتاب چطور جنگ و صلح رو نخوندی؟؛
هرچند خودم بیش از چندوقتیست در لابلای صفحات هزارم به بعدش گیر کرده ام ؛با این حال شدیدا توصیه اش میکنم دوست عزیز...

سلام
تعجبی ندارد... اووووه آنقدر کتاب نخوانده هست که نگو
برای خواندن 1001کتابی که قبل از مرگ می بایست خواند اگر هفته ای یک کتاب بخوانید حدود بیست سال زمان می برد!!!

فروردین یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:02 ق.ظ http://ashteroh.mihanblog.com

کاش درباره هر کدوم یکی دو خط می نوشتین

نوروزتون مبارک
شاد باشین

سلام
در لینکهایی که جلوی آنها گذاشته ام نه یکی دو خط بلکه خیلی بیش از آن روده درازی کرده ام.
سال نو بر شما هم مبارک
سلامت باشید

سلام
ممنون از لطف شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد