میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

انتخاب سه کتاب بعدی

به خاطر این که زود به زود مزاحم دوستان نشوم و همچنین برنامه خواندن کتاب کمی شفاف تر بشود یک انتخابات سه بخشی برگزار می کنیم... لذا از هر بخش به یک گزینه رای بدهید (لازم به ذکر است که ترجمه معرفی شده صرفن ترجمه ایست که من در کتابخانه دارم و ممکن است که ترجمه دیگری هم داشته باشد که بهتر یا بدتر باشد!) : 

بخش اول (جنایی)

1-      خرمن سرخ  داشیل همت  (ترجمه فرهاد منشوری- نشر روزنه کار)

نخستین بار در بیگ شیپ واقع در بی یوت بود که شنیدم دوست مو قرمزی به شهر پرسن ویل می گفت پویسون ویل. او که اسمش هیکی دیویی بود , به پیراهنش هم می گفت پی هن.

2-      دیو باید بمیرد  نیکلاس بلیک (سیسیل دی لوئیس) شهریار وقفی پور – نشر نیلوفر

قصد کشتن مردی را دارم. نمی دانم اسمش چیست, نمی دانم کجا زندگی می کند, هیچ تصوری از قیافه اش ندارم. اما قصد دارم پیدایش کنم و بکشمش.

3-      غریبه ها در قطار  پاتریشیا های اسمیت (محمد حسن سجودی- فرهنگ کاوش)

قطار با آهنگی نامتوازن و خشمگین جاده را در می نوردید. قرار بود در ایستگاه های کوچک تر و بیشتر پشت سر هم بایستد, چندی بی صبرانه در انتظار بماند, سپس دوباره در چمنزار به تاخت درآید. چمنزار, تا چشم کار می کرد, موج می زد, شبیه پتوی بزرگ قهوه ای رنگ زردگونه ای که بی اختیار تکان می خورد.

بخش دوم (نمایشنامه)

1-      خرده جنایت های زن و شوهری   اریک امانوئل اشمیت  (شهلا حائری- نشر قطره)

2-      مونسرا    امانوئل روبلس  (مهدی امینی- انتشارات روشنگران و مطالعات زنان)

3-      ننه دلاور و فرزندان او   برتولت برشت (مصطفی رحیمی- نشرنیلوفر)

بخش سوم (حجیم!)

1-      پرنده خارزار  کالین مکالو  (مهدی غبرایی- نشرنیلوفر- 764ص)

در هشتمین روز ماه دسامبر 1915 مگی کلیری چهار ساله می شد. بساط صبحانه را که برچیدند, مادر بی صدا بسته کاغذی قهوه ای بزرگی را در دستهایش گذارد و از در بیرونش کرد. مگی پشت بوته خلنگ کنار در اصلی چمباتمه زد و بیقرار به جنب و جوش افتاد...

2-      تسلی ناپذیر   کازوئو ایشی گورو  (سهیل سمی- ققنوس- 736ص)

راننده تاکسی وقتی فهمید هیچ کس , حتی متصدی پذیرش پشت میز هم , منتظرم نیستدلخور شد و در تالار خالی هتل کمی پرسه زد, شاید به این امید که پشت آن همه گل و گیاه یا مبل راحتی , یکی از کارمندان هتل را پیدا کند. و عاقبت چمدان هایم را کنار در آسانسور پایین گذاشت , من و من کنان عذرخواهی کرد و اجازه مرخصی خواست.

3-      جنگ آخرالزمان  ماریو بارگاس یوسا (عبدالله کوثری- نشرآگه- 919ص)

بلندبالا بود و چندان تکیده که انگار همیشه نیمرخش را می دیدی. پوستی تیره و اندامی استخوانی داشت, و آتشی هماره در چشمانش می سوخت. صندل شبانان را به پا داشت و شولای کبود رنگی که پیکرش را می پوشاند یادآور ردای مبلغانی بود که گاه و بی گاه به دهکده های پرت افتاده صحرا سر می زدند تا بر خیل کودکان نوزاد نام بگذارند و زنان و مردانی را که با هم زندگی می کردند به عقد هم درآورند. 

 ***

پ ن 1: مطلب بعدی درخصوص دختر پرتقال یاستین گوردر خواهد بود.

پ ن 2: در حال خواندن تمام زمستان مرا گرم کن اثر علی خدایی هستم (بیشترین رای در انتخاب قبلی) و ممکن است پس از آن کتاب رده دوم انتخابات قبلی را هم بخوانم!

نظرات 25 + ارسال نظر
زنبور جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام بر میله پرتلاش
بخش جنایی شماره یک. خیلی از مقدمه اش خوشم اومد انگار در نوع تلفظ کلماتش قاتل خوابیده بود. بخش دوم هم شماره یک زیاد ازش شنیدم
اما بخش سوم. پرنده خارزار رو تازه چند روزه کتابش رو تموم کردم خیلی زیبا بود (حداقل برای من) توصیش می کنم

سلام بر زنبور
ممنون از رای کامل و حضور سبز و بنفش شما
خرمن سرخ 1
خرده جنایت ها 1
پرنده خارزار 1

خزنده جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ http://limbo-lurker.blogfa.com/

بخش جنایی دی لوئیس

بخش نمایشنامه هم چه کسی بهتر از برتولت برشت؟!

سلام بر خزنده
ممنون رفیق
دیو باید بمیرد 1
ننه دلاور 1
بخش سوم!؟ در انتظار

رها جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

سلام
راستش من هیچ کدوم از این آثار رو نخوندم و بیشترشون رو نمی شناسم! اما از قسمت نمایشنامه به خرده جنایت ها رای میدم! چون خودم خیلی وقت می خوام بخونمش اما از سر تنبلی هنوز نخوندم! :(

سلام
رهای گرامی خود من هم اینها را نخوانده ام...فرض بر این است که شما وارد کتابفروشی می شوید و می خواهید کتابی را از بین این گزینه ها انتخاب کنید...مثلن پاراگراف اول را می خوانید و تصمیم می گیرید...یا از روی اسم نویسنده و مترجم و ناشر یا حتا عنوان کتاب و این قبیل امور...
ممنون
خرده جنایت ها... 2

رضاکیانی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ http://wars-and-history.mihanblog.com/

سلام برادر کارلوس. طاعات و عبادات شما قبول باشه برادر

سلام رفیق
قبول حق برادر ! رایت کو؟؟

مارسی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ب.ظ

لطفا اگه می خوای کتاب حجیم بخونی غزالی در بغداد رو بخون

سلام رفیق
غزالی در بغداد 1 (آیکون من کم آوردم!)

مهرداد شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:45 ق.ظ

سلام‏.؛
دیو باید بمیرد؛
تسلی ناپذیر؛
نمایشنامه رای سپید؛
به انتظار دختری سرشار از ویتامین ث نشسته ایم.

سلام
ممنون رفیق...دختر سرشار آماده است و فکر کنم امروز یا فردا در خدمتتان خواهد بود...
دیو باید بمیرد 2
تسلی ناپذیر 1

دیوانگی محض من شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:55 ق.ظ

خرده جنایتهای زن و شوهری. پرنده خارزار.دیو باید بمیردد

سلام
دیو باید بمیرد 3 خرده جنایت ها 3 پرنده خارزار 2 ممنون

هدا شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام
انتخاب های من به ترتیب :
دیو باید بمیرد
خرده جنایت های زن و شوهری
تسلی ناپذیر

میشه یه متن هم در وصف کتابخونی هاتون بنویسید لطفا....من در حیرتم از این مدیریت مفید زمان....شاید ما هم یاد بگیریم
پایدار باشید

سلام
قبلن مفصل توضیح دادم در کامنت ها اما خب بهش فکر می کنم که یک متنی در این خصوص بنویسم! مرسی...
دیو باید بمیرد 4
خرده جنایت ها 4
تسلی ناپذیر 2

که یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:22 ق.ظ http://janywalter.blogsky.com

1
1
3

سلام که
خرمن سرخ 2
خرده جنایت ها 5
جنگ آخر الزمان 1

منیر یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:09 ق.ظ http://dastnam.persianblog.ir/

سلام
دیو باید بمیرد
ننه دلاور
جنگ آخرالزمان
...
کی بشه جبران کنیم

سلام
دیو باید بمیرد 5
ننه دلاور... 2
جنگ آخرالزمان 2

سارا-ت یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام
ما به انتخابات شما هم نمی رسیم میله جان، چه برسه به خوندن کتابها

خرمن سرخ
مونسرا
جنگ آخرالزمان

موفق باشید

سلام
می رسید دوست عزیز می رسید ... کافیه که بخواهید.ممنون
خرمن سرخ 3
مونسرا 1
جنگ آخرالزمان 3

پری ماه یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:17 ب.ظ

خرمن سرخ
مونسرا
جنگ اخر الزمان

(از رو دست سارای عزیز ننوشتم. صرفن نظر من به ایشان نزدیک تر است!!)

سلام
مدتی غیبت داشتید...؟
خرمن سرخ 4
مونسرا 2
جنگ آخرالزمان 4

امیر یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:26 ب.ظ

سلام
بخش جنایی رو خوشم نمیاد بنابرین رایم سفیده
نمایشنامه : ننه دلاور
حجیم : پرنده خارزار ... شروع زیبابی داشت

سلام
ممنون از توجه
ننه دلاور...3
پرنده خارزار 3

بی نام یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://7926062.persianblog.ir

خرمن سرخ
خرده جنایت
جنگ آخر ...

سلام رفیق
خرمن سرخ 5
خرده جنایت ها 6
جنگ آخر...5

ادم یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:11 ب.ظ http://2adam.blogfa.com

سلام
از بخش اول خرمن سرخ داشیل همت را خوندم. خوبه بد نیست کلا سبک جنایی نویسی امریکایی را با رمانهای داشیل همت میشناسی و دیگه اینکه کاملا رمان مردانه ای است. هرچقدر جنایی نویسیهای اگاتا کریستی زنانه است، داشیل همت با کتابهای پلیسی اش مردانه و خشن می نویسد. پر از صحنه های کشت و کشتار تو خیابانهای تاریک و پس کوچه چاقو خوردن ویسکی خوردن تا حد مرگ و مستی چند روزه‌ی همه شخصیتها.
از بخش سه هم پرنده خارزارو خودنم و فیلمشم دیدم. رمان عاشقانه استرالیایی با روحیه مزرعه داری مردم استرالیا. خوب بود به یاد ماندنی و اشنایی با فرهنگ خاص.

سلام
ممنون از توضیح خوبتان...از شما که یک جنایی خوان حرفه ای هستید همین انتظار را داشتم...از داشیل همت کتاب کلید شیشه ای را خوانده ام و باهاش آشنایی دارم...ولی توضیحاتت خوب بود و لازم. ممنون
خرمن سرخ 6
پرنده خارزار 4

مدادسیاه یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام
من که فقط جنگ آخر زمان را می شناسم و توصیه اش هم می کنم.

سلام
ممنون مداد گرامی
جنگ آخر...6

مهرداد دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:31 ق.ظ

مثل اینکه در نظر دوستان ایشی گورو جایگاه انچنان محبویی نداره

سلام
ظاهرن که این گونه است دوست من... منتها من هرگز رهایم مکن را خیلی پسندیدم.

مسعود دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ق.ظ

غریبه ها در قطار چون مظلوم واقع شده و نسل من اتوماتیک طرفدار مظلومان است.برشت رو انتخاب می کنم به خاطر نظرش در مورد شوایک.پرنده خارزار هم به دلیل این که خواهرم داره اینو!

سلام
این هم سبک خوبی برای رای دادن است!
غریبه ها در قطار 1 (که جزو 1001 کتاب است)
ننه دلاور ... 4
پرنده خارزار 5

فلش دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:35 ب.ظ

1
2
1 پرنده خار زار رو خوندم.......حتما بخونیدش......
ولی خودم نویسنده ژاپنی رو کتابشو میخرم....

سلام
خرمن سرخ 7
مونسرا 3
پرنده خارزار 6
ممنون
در جریان باشید کتابی که می خواهید بخرید کمی خاص است.

ص.ش سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ

1- خرمن سرخ
بقیشو فردا می گم باید برم کتابخونه ببینم مدومو داره:))

سلام
ممنون...در انتظارم...بلکه گره انتخابات باز تر بشود در بعضی بخش ها!
عجالتن:
خرمن سرخ 8

فرواک چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:22 ب.ظ

عجالتاً یوسا. بقیه وضعیتشون معلومه...

سلام
جنگ آخرالزمان 7
ممنون

خان پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:43 ق.ظ

فکر کنم فیلم غریبه ها در غطار رو دیدم و خوبه
این مونسرا رو از کجا کشف کردی؟ نشنیدم...به همین رای می دم هرچند اشمیت را می پسندم.
پرنده خارزار

سلام رفیق
والللا خودمم یادم نیست از کجا اومده!!!
غریبه ها در قطار 2
مونسرا 4
پرنده خارزار 7

میله بدون پرچم جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 ب.ظ

رای گیری در حوزه جنایی و نمایشنامه تقریبن وضعیت مشخصی دارد... "خرده جنایت های زناشوهری" کتابی است که ابتدا خواهم خواند. پس از آن کتاب حجیم را که با توجه به رای مساوی و این که سال گذشته از یوسا کتاب مستطاب گفتگو در کاتدرال را خوانده ام و لذت برده ام و دوست دارم که فاصله مقتضی را رعایت نمایم لذا خودم به پرنده خارزار رای می دهم و بدین ترتیب این کتابی است که بعد از خرده جنایت ها خواهم خواند... و کتاب خرمن سرخ هم مطابق آرا...
پس برنامه آتی این چنین خواهد بود:
خرده جنایت ها
پرنده خارزار
خرمن سرخ
که البته ممکن است دو کتاب آخر ترتیباشان با هم جابجا شود.
با تشکر از همه دوستانی که مشارکت کردند.
امیدوارم که برخی از دوستان همراهی نمایند.
خوش باشید

ممنون از شما میله جان!!!
انتخابات به پایان رسید.

سارا-ت شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام میله جان. منکه به انتخابات نرسیدم اما از انتخاب کتاب خرده جنایت ها خوشحال شدم و همینطور کتاب پرنده خارزار که حدود بیست و چند سال قبل و در زمان دانشجویی خواندمش و حتمن خاطرات تلخ و بیشتر شیرینی را برایم تداعی خواهد کرد.
سلامت باشی

سلام
شما که به انتخابات رسیدید... حالا یک همتی کنید و به خواندن کتاب ها هم برسید عالی است.
از این که کتابهایی که به آنها رای نداده اید رای آوردند و کماکان خوشحال هستید خوشحالم. ممنون
یاد ایام دانشجویی به خیر
پاینده باشی

سارا-ت یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام میله جان. منظورم خواندن کتابهای انتخابات بود یعنی همان تمام زمستان مرا گرم کن و دختر پرتقال. حالا حتمن پرنده خارزار را به نیت یاد ایام هم که شده می خوانم. موفق باشی

سلام بر سارای عزیز
البته که خواندن کتاب های انتخاب شده ایده آل است... اما همین که پیگیر قضایا هستید هم مایه دلگرمی است.
ظاهرن این رمان خارزار برای همه خانم ها حس خوبی رو به یاد میاره... علاقمند شدم ببینم چیه.
سلامت و مستدام باشی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد