میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

در باب هوپ

 

اگر کلمه هوپ را در گوگل سرچ کنید, به منابع و مقالات متعددی در این زمینه برخورد خواهید کرد. شاید تعجب کنید اما همین بازی!به ظاهر ساده, نقش عظیمی در توسعه و گسترش مفاهیم منطقی و ریاضی در سراسر عالم داشته است. وبه نوعی ریاضیات جدید بر پایه آن استوار گشته است. اگر به تاریخچه آن نگاهی بیندازیم, مطابق معمول ردپای دانشمندان ایرانی را در شکل گیری آن خواهیم دید. پدر علم هوپ "جاسم ابن حیان" از مفاخر ریاضیات ایران است که متاسفانه به دلیل کم کاری و سستی مسئولان و ملت ایران توسط یکی از کشور های همسایه مصادره شده است(همچون برادرش جابر پدر علم شیمی). آدم تعجب می کند که مراجع رسمی در سازمان ملل روی چه حساب مرتکب چنین خطاهای مضحک و ابلهانه ای می گردند. اسم این دانشمند خود گویای ایرانی بودن اوست و متاسفانه این خطا در این سالها چندین بار تکرار شده است. و ما بیشترین واکنشی که داشته ایم همین بوده که بله اسم فلان هنرمند یا دانشمند خود گویای ایرانی بودن است و مردم حق طلب جهان حقیقت را درک می کنند که این خود خطای بزرگی است ونشان از عدم شناخت ما از ساز و کار های جهانی دارد. اگر ما هنگام مصادره هنرمند ایرانی _مایکل جکسون _ واکنش نشان داده بودیم به اینجا نمی رسیدیم .

یاد آن سکانس معروف سریال "سربداران" افتادم که وزیر "سلطان ابوسعید" پس از مرگ او به دنبال گرفتن بیعت برای خودش بود و جارچیان در نیشابور و مناطق دیگر جار می زدند که ایشان یک ایرانی است. بیننده تعجب می کرد که چرا حامیان وزیر باید اثبات کنند که او ایرانی است. خب اسم و فامیل وزیر خیلی واضح این را نشان می داد ولی جارچیان مدام فریاد می زدند :"محمد هندو یک ایرانی است!"

اگر این فریاد ها ادامه پیدا می کرد الان به جایی نمی رسیدیم که شما حضرت آقا و شما خانم محترم این نوشته را طنز بپندارید و به جای گریه کردن, احیانن هار هار بخندید! ومن به جایی نمی رسیدم که بین نوشته هایم پرانتز باز کنم و از خواننده ی احتمالی این سطر ها طلب "هوپ" نمایم .

نظرات 8 + ارسال نظر
آیدا یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ق.ظ http://1002shab.blogfa.com/

طنز نبود.

سلام
به هر حال بالا پایین دارم من

راثی پور یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ http://siolishe.blogfa.com

سلام و عرض ادب.
به قول معروف حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد.وقتی دولتمردان ما چنین حساسیتی را در باب منابع و ذخایر مملکت و آثار باستانی را ندارند وقتی همین چند روز پیش عنوان شد که میان دفاع از سوریه و خوزستان دفاع از سوریه ارجح تر است چه انتظاری دارید.وطن و ایران دوستی واژه هائی هستند که فقط زمان کشاندن مردم به صندوقهای رای یا نیاز به فدا کاری مردم کاربرد دارد

سلام
ممنون
متولیان هم از همین ما مردم هستند و گاهی امثال من فراموش می کنند ...
باز هم تشکر

دیوانگی محض من یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:44 ب.ظ http:///http://pencilarezoo.blogfa.com/

خیلی فهیمانه و قابل فکر بود میله
منم منتظرتم با ی متن جدید

سلام
چشم در اولین فرصت!

پری ماه یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ب.ظ

کامنت من اینجا چه می کنه؟! من از همین تریبون اعلام می کنم راجع به هوپ و حاشیه هاش نظری ندارم و صرفاً در خصوص تریسترام شندی نظر دادم!!!

سلام
واقعن
این هم خرده روایتی بود این وسط که البته چندان به مذاق خودم هم خوش نیامد...می توانست بهتر باشد.
ممنون

منیر یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ

این طنز بود ؟ نبود ؟
جاسم کیه ؟ جاسم نداریم که داریم؟
هوپ راس راسی چنین جایگاهی داره ؟
ببین آقای میله من اگه از ریاضی دلم خون نبود اینقده سوالاتی که گویای آی کیو باشه رو مطرح نمیکردم ولی این نوشته به نظرم کاملن طنزه ... تلخند.
جواب "طلب هوپ" چیه ؟ هوپ روا باشید الهی .

سلام
بله طنز بود...یعنی می خواست طنز باشه
کلن طنز بود
......
جواب طلب هوپ همان هوپ هایی بود که چند تن از دوستان دادند...
صرفن می خواستم ببینم از میان بازدید های 100 الی 150 تایی چند نفر مطلب را می خوانند.
ممنون

درخت ابدی دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
به نظر من که طنز تلخی بود.
ما مردم شریف یه مقدار متوهمیم. هر گوشه‌ی این مرز و بوم داره خاک می‌خوره و مدام می‌گیم وای مولوی رو ترک‌ها ازمون گرفتن و به نام یکی دیگه شد. اگه امپراتوری زبان فارسی معیار باشه که شاعران فارسی‌گوی بوسنی و هرزگوین هم باید ایرانی محسوب شن.

سلام
مممممممنون
ما حتا اسم هامون رو مطابق خوشایند حاکمان وقت تغییر دادیم ...
و نکته دوم هم که همین توهم شدید است که فرمودید.

حکیمه سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:53 ق.ظ http://rahaeyansan.blogfa.com

...عجب...

سلام

فرزانه سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خاصیت این نوشته از بعضی رساله های دکترا هم بیشتر است . باور کنید اغراق نمی کنم .
منتها ما ... هم چنان ماییم .
دو هفته پیش در سایت خبری خواندم که رسول جعفریان گفته بود این همه می گویند ما در علم طب چنین و چنان بوده ایم و قدمای ما این قدر کتاب درباره اش نوشته اند ولی کو ؟ کجاست ؟ بیشتر آنها کتابهای اوراد و ادعیه و شفا با معجزه اند . ما اسم طب بر آنها گذاشته ایم .

سلام

رساله های دکترا را که نمی دانم اما برخی رساله های فوق را که دیده ام کاملن بی خاصیت بوده اند و یه خورده بیشتر بودن از آنها می شود تقریبن صفر!
........................
نمی دانم اگر چند فقره حملات مغول و عرب و... نبود گردن چه چیز می انداختیم؟
وقتی می گوییم "علم طب" به هر دو کلمه باید توجه کنیم"علم" و "طب" ... ممکن است در دوره ای یک یا چند نفر اقداماتی در خصوص معالجه برخی بیماری ها انجام داده باشند اما این اقدامات به علم هیچگاه تبدیل نشد (نه در طب و نه در علوم دیگر) نه از باب انباشت تجربه ها و نه از باب روش...
رسول هم کم کم داره میاد تو راه!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد