میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

یلدا و فریدمن و انتخابات

پیش ن 1:

هنوز با همه دردم امید درمانست

که آخری بود آخر شبان یلدا را     (سعدی)

این هم از حافظانه ما:

آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود

عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

به هر حال این سالهای یلداگون نیز بگذرد , برای روز بعدش توشه ای اندوخته ایم؟

***

پیش ن 2:

«شوکت یک ملت در آن است که از دولت حقوق نگیرد و زندگی‌اش بر تلاش و همت و اندیشه خود استوار باشد.»   میلتون فریدمن  

***

هر نفر یک رای مثبت و یک رای منفی می تواند بدهد.

1-      تو می گی من اونو کشتم  احمد غلامی,مجموعه سه داستان,نشر افق ,96 صفحه

-          واسه چی اینجا قایم شدی؟

-          نمی بینی؟ از زمین و آسمون گلوله می باره.

-          مال کدوم گردانی؟

-          دکتر بهداری ام , دو روزه فرستادنم خط

-          دکتر راس راستکی یا وظیفه؟

2- چه کسی از دیوانه ها نمی ترسد  مهدی رضایی , نشر افکار 131 صفحه

همه آدم ها دیوانه اند. فقط نوع دیوانگی آنها فرق می کند. شاید همین حرفم کافی است که دیگران بفهمند که خودم چقدر دیوانه ام. هرچند که دیگران همیشه می ترسند که نکند بهشان بگویند دیوانه اما من ترسی ندارم. حتا از دیوانگی خودم لذت هم می برم. اگر لازم باشد روی کاغذ می نویسم و پایش رو امضا هم می کنم. خودم هم آن قدر جسور هستم که وقتی کسی را می بینم که رفتار و حرف هایش شبیه عاقل ها نیست در چشمش زل می زنم و می گویم دیوانه!

3- عاشقانه های یک الاغ خر  امیرعباس مهندس , نشر شاسوسا , 117 صفحه

سلام, شاید این آخرین حرف یا نامه ای است که برایت می نویسم. فکر نکنی از تو ,_بخشید_ شما دل خور شده ام. حتا اگر دیگر نگاهم نمی کنی؛ اگر رو می گردانی ؛ اگر احوالم نمی پرسی – که تا حالا نپرسیده ای- اگرچه اعتنا نمی کنی دلگیر نشده ام. اصولن من اینقدر چیزی می خورم که جایی برای دلخوری و دلگیری نیست. آخه یه الاغ عادت کرده به همه چیز شنیدن و خوردن.

4- گاوخونی  جعفر مدرس صادقی  , نشر مرکز , 110 صفحه

با پدرم و چند تا مرد جوان که درست یادم نیست چند تا بودند و فقط یکی شان را می شناختم که گلچین – معلم کلاس چهارم دبستانم- بود. توی رودخانه ای که زاینده رود اصفهان بود , آبتنی می کردیم. شب بود و آسمان صاف بود و ماه شب چارده می درخشید. فقط ما چند نفر توی آب بودیم. نه بیرون آب , نه توی آب , کس دیگری نبود.

5- من عاشق آدم های پولدارم  سیامک گلشیری ,مجموعه ده داستان, 187 صفحه

زنم داشت هندوانه قاچ می کرد. من انارها را ریخته بودم توی ظرفشویی و داشتم یکی یکی می شستم شان و می انداختم توی آبکش بزرگی که کنار دستم بود. زنم گفت:«بالاخره نگفتی»

«یادم نمی آد. باور می کنی؟ هرچی فکر می کنم یادم نمی آد.»

«مگه میشه آدم یه همچین چیزی رو یادش بره؟»

نظرات 19 + ارسال نظر
آهنات پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام
من البته قرار نیست رای بدم ولی قبلا گاوخونی رو خوندم بد نبوده واین کتاب عاشقانه های یک الاغ خر رو یه موقعی که تو کتاب فروشی کار میکردم یک خانمی برد فردا صبح کله سحر اومد گفت من ازین چندتا میخوام و...........کلی خوشش اومده بود

خواستم بگم بخونیدش لابد یه چیزی داشت که خانمه ذوق زده شده بود

سلام
چرا قرار نیست!؟
ممنون از توصیه و رای
مهندس 1

فرزانه پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
با این حساب شوکت ملت ما هم اندازه اش معلوم شد برویم که داشته باشیم شب یلدا را با انار و سعدی
امسال برنامه ما تو خونه گلستان خوانی است می خواهیم ورقی ببریم از گلستانش

رای مثبت من گاوخونی
رای منفی ندارم .

سلام
شوکت؟! ... شوکت بابای نرگس نبود؟
خلاصه این که اندازه اش همونقدره!
...
گل همین پنج روز و شش باشد
...
مدرس 1
ممنون

منیر پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام
اینجانبه امروزم رو برای فردا دارم میگ ذروونم !

.....
شماره 1 رو بیزحمت بخونید بنویسید .
شماره 3 رو من خوندم دیگه شما نخوندیش (:
خیلی خیلی دوسش داشتم .

سلام

...
اول فکر کردم به شماره 3 رای منفی دادید بعد افتاد که بعله از اون لحاظ
... مطمئنن بیش از این حرفاست , کوزه بشکسته هم هست نقدن
...
ممنون
غلامی 1

منیر پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

گویا یلداست امشب ...
یلدایتون مبارک .
همگی خوش باشید

گویا این طور می گویند!
اون طرف هم گویا آخر دنیاست
جانتان ساق

آنتی ابسورد پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام رفیق حسین!
زده ای در کار ایرانی ها؟!نتوانستم خودم را مجاب به رای دادن کنم!

سلام مهران جان
جان من مجاب شو برادر صندوق ها تشنه اند... البته تشنه رای
دو تا سه تا یکی بالاخره سهم وطن می شود.

ص.ش جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ب.ظ

گاو خونی!
همینطوری چون یاد باتلاق گاو خونی انداخت منو
راستی سلام میله بدون پرچم.

سلام
ممنون
مدرس 2

که جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام من به شماره 2 رای میدم.

به شماره 3 هم رای منفی می دم!

اولش می خاستم به 5 رای مثبت بدم اما بعد دیدم مجموعه داستانه دیگه دیدم بی فایده است. کلن مجموعه خیلی حال نمی ده.

یلدای دیشبتون مبارک

دنیای مام به آخر نرسید.

همینجور تا چند روز بایستی هندونه و آجیل و انار خورد، فراموش نشه.

سلام
کریسمس شما هم مبارک باشه... دنیا حالا حالا ها ادامه خواهد داشت
شیرین هزاران سال دیگر...
البته بعد از رفتن ما خب دیگه زمان بی معناست از نگاه ما پس تا میلیونها سال دیگه ادامه داره!
.............
ممنون از رای پر و پیمون
رضایی 1
مهندس 0

انا شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:16 ق.ظ

گاوخونی رواول بخوون
از کارای احمد غلامی خوشم نمی یاد

سلام
از ستاد و شورای ن کسب تکلیف کردم برای شمارش این رای
مدرس 3
غلامی 0
..................
(البته من از کار قبلی که از آقای غلامی خوندم "کفش های شیطان را مپوش" ناراضی نبودم)

فریبا شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ب.ظ http://dorna53.blogfa.com/http://

هر پنج گزینه

سلام
ستاد ترکید با این رای!
شمارش نشد.

ققنوس شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ب.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

سلام
میلتون فریدمن رو نمیشناسم آممما حرف بسیار خوبی زده باشد که بهش عمل کنیم.
در مورد رای
من با اینکه شرمنده ام که فقط رای میدم و در خواندن کتابهای منتخب هیچ نقشی ندارم ولی چون روم زیاده بازم رای میدم
منفی به شماره یک
مثبت به شماره دو

سلام
فریدمن اقتصاددان آمریکایی برنده جایزه نوبل است ... از طرفداران بازار آزاد و...
.........
اصلن شرمنده نباشید. اولش آدم رای می ده بعد کم کم کنجکاو میشه که ببینه به چی رای داده و بعد یواش یواش , من هم دنبال تغییرات طوفانی و همراهی های هیجانی نیستم. آهسته و پیوسته و اپسیلون اپسیلون...ممنون از رای
...
رضایی 2
غلامی 1-

هژیر شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام. راستش زیاد کتاب های خودی نخوندم که یک نقطه ضعفه. برای همین ترجیح میدم با رای کور روی نتیجه اثر گذار نباشم. چون نه خوندم کتاب ها رو و نه حتی نویسنده ها رو میشناسم.

سلام
فرض کن رفتی توی کتابفروشی و این 5 تا رو گذاشتند جلوی شما با همین اوصاف... از شما می خوان که یکیش رو انتخاب کنید ظرف 5 دقیقه...همین بوخودا...زیاد سخت نیست.

درخت ابدی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:25 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
هرچند با بیت اول تکلیفت رو مشخص کردی، دومی رای منه.

سلام
تکلیف ما رو شیخ حسن جوری مشخص کرد رفیق
...
رضایی 3

زنبور یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام حسین آقا
چه کسی از دیوانه ها نمی ترسد مثبت
منفی هم نمی دیم چه کاریه!

سلام برادر
فکر کنم در انتخابات دوقطبی رای منفی چندان چیز به درد بخوری نباشد... اما در انتخاباتی که چندجانبه باشد چیز بدی نمی تواند باشد.
ممنون
رضایی 4

یک لیلی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://yareaftab.blogsky.com

سلام بر جناب حسین خان کتاب خوان
نمی شود من به میلتون فریدمن رای بدهم؟

یک مقدار زیادی این رمان های جدید ایرانی عصبی ام می کند. با اجازه تان به هیچ کدام رای مثبت نمی دهم.
حس می کنم از اسامی و عناوین عجیب و غیرمعمول استفاده می کنند که خواننده را ترغیب کنند.
نظر شخصی است عذرخواهی می کنم.
ضمنا بابت محبتتان در سمت چپ صفحه بی نهایت ممنون . خجالت دادید.

سلام بر یار آفتاب

........
بالاخره باید هرکاری کرد تا مخاطب رو جذب کرد. این فی نفسه بد نیست. ضمن این که دیگه اسامی راست و مستقیم همه استفاده شده
اختیار دارید. خواهش می کنم.

هژیر یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ http://sunset77553300.blogsky.com/

سلام. گاوخونی. نخوندمش اما تعریف نویسنده اش رو خیلی شنیدم. منفی هم نداریم.

سلام
ممنون از تجدید نظری که کردید.
مدرس 4

الی دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:06 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

چه کسی از دیوانه ها نمی ترسد. اصلا. اسمش خیلی بهتر از خودشه . خیلی
احمد غلامی آری

سلام
متاسفانه دیر آمدید پای صندوق
سی چهل صفحه ای پیش رفته ام در تاکسی...
آقای غلامی در انتخابات بعدی ...

الی سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

حالا که خواندیدش حرفم درست بود یا نه ؟

سلام
کاملن

بونو شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ

گاوخونی که فیلمشو دیدم نچسبید...

سلام
حالا کتابشو می خونم با هم مقایسه می کنیم

پری ماه یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:23 ب.ظ

گاو خونی: آره
عاشقانه ها...: نه!

سلام
ممنون
گاوخونی را خواهم خواند به زودی
عاشقانه ها هم می ماند برای انتخابات بعدی یا...انتصاب!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد