میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

ادامه انتخابات کتاب بعدی!

در آخرین پستی که در خصوص انتخاب کتاب بعدی و گزینه های آن نوشتم , توضیحات کمی درخصوص هر کتاب- در حد یک جمله- ارائه شد (اینجا). من به شخصه اگر اطلاعی در مورد یک کتاب و یا نویسنده اش نداشته باشم و بخواهم در مورد خریدش تصمیم بگیرم حتمن پاراگراف اولش را یک نگاهی می اندازم. یعنی جمله آغازین به هر حال مهم است و... حالا به این بهانه , علاوه بر اعلام آرای اخذ شده تا کنون , این جمله آغازین باضافه یکی دو مشخصه دیگر کتاب را می آورم تا دوستان با دید بازتری رای بدهند:

1) تریسترام شندی  لارنس اشترن(1713-1768)انگلیس,ترجمه ابراهیم یونسی,نشر نگاه,674صفحه

ای کاش پدر یا مادرم , یا در واقع هر دو –چون هر دو موظف به این کار بودند- وقتی مرا به وجود می آوردند می دانستند چه می کنند.

2) تس    تامس هاردی(1840-1928) انگلیس,ترجمه مینا سرابی (مترجمین مختلف از جمله مرحوم ابراهیم یونسی),نشر دنیای نو , 420  صفحه

در غروب یکی از روزهای اواخر ماه مه مرد میانسالی از شاستن به ده مارلوت که در دره کوچک بلاک وود واقع بود, به سوی خانه راه می سپرد. با پاهایی نااستوار گاه به چپ و گاه به راست یله می رفت.هرچندگاه , شبیه کسانی که نظر کسی را تایید می کنند,سری تکان می داد, گرچه به چیز خاصی نمی اندیشید.

3) جاز              تونی موریسون(1931-؟) آمریکا, ترجمه سهیل سمی, نشر آفرینه, 240 صفحه

او را می شناسم. با دسته ای پرنده در خیابان لینوکس زندگی می کرد. شوهرش را هم می شناسم. عاشق دختری هجده ساله شد. عشقش چنان عمیق و جن زده بود که هم غمگینش می کرد و هم شاد, طوری که عاقبت برای حفظ این احساس او را با تیر زد.

4) عطر                پاتریک زوسکیند(1949-؟) آلمان ,ترجمه رویا منجم (با ترجمه مهدی سمسار هم منتشر شده است), نشر علم, 270صفحه

در فرانسه سده هجدهم میلادی مردی می زیست که یکی از با استعداد ترین و پلیدترین شخصیت های عصری بود که شخصیت های با استعداد و پلید کم نداشت.

5) کوه جادو        توماس مان (1875-1955) آلمان, ترجمه حسن نکوروح, نشر نگاه, 1016صفحه

هانس کاستورپ که قصد تعریف داستانش را داریم, جوان ساده ای بیش نیست, خواننده خود او را این چنین, هرچند نیز جوانی گیرا خواهد دید. ولی ما به خاطر او به این کار دست نمی زنیم, بلکه به خاطر خود داستان , که به نظر ما بسی گفتنی می آید

........................

آرای اخذ شده تاکنون:

1)      تریسترام شندی  4 رای (فرواک – مدادسیاه – درخت ابدی – امیر)

2)      تس                  5 رای (گیل دختر – ملودی – بدون مرز – الی – قصه گو)

3)      جاز                  1  رای (میله بدون پرچم)

4)      عطر                 3  رای (هژیر – درخت – زنبور)

5)      کوه جادو          6  رای (آنتی ابسورد- ناشناس دوست داشتنی- سفینه غزل- مهرگان- رد فکر – که )

دوستانی که قبلاً رای داده اند می توانند رایشان را عوض کنند. مهلت شرکت در انتخابات نهایتاً تا ساعت 24 روز دوشنبه می باشد. 

بعدن نوشت: به علت حضور پر شور مخاطبان همیشه در صحنه و اطلاعی که از بعضی شعب اخذ رای از صف های طویل رسیده است و بنا به درخواست همه مسئولین شعب مهلت رای گیری 24 ساعت تمدید شد. امیدوارم که من هم از این فرصت استفاده کنم و قسمت اول مطلب امید آندره مالرو را بنویسم.

نظرات 23 + ارسال نظر
آنا شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ

عطر

سلام
عطر 4
ممنون

الی شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

عطر رو چون قبلا فیلمش رو هم دیدم به نظرم باید در نوشتار هم جالب باشه

سلام
تس۴
عطر 5
ممنون
...................
در باب 1984 چندتایی عکس داشت مطلب من...باید نگاه کنم ببینم منبعشون فیلتر شده یا نه!
نمی توانم در پرشین بلاگ کامنت بگذارم

منیر شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام
آفرین میله که شیوه ها ی نو برای معرفی کتاب کشف میکنید .
اما جملات آغازین این کتابها همه شون گیرا بودند . کار انتخاب سخت تر میشه .
چند پست عقب افتادم . امیدوارم بتونم جبران کنم . فعلن باید به پست های صوتی رجوع کنم تا فراغتی ...

سلام
ممنون که وقت می گذارید...
بعله...انتخاب واقعاً سخته اما باید انتخاب کرد...
نمی دونم دوستان چرا در انتخاب شرکت نمی کنند!!
شاید فکر می کنند اگه رای بدهند من با چوب دنبالشون می کنم که حتمن باید بخونن

امیر یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ق.ظ http://www.moaleme91.blogfa.com/

تبریک میگم بهتون بخاطر این پست نو.
من معمولا مقدمه رو برای خوانش ابتدایی ترجیح میدهم. جوایزی که برده . کیفیت اوضاع زمان نویسنده. و حال و هوای کلی کتاب.
ولی خوب چون جا نمیشه نوشتن چند خط اولی هم کار خوبی بود
...
همین مقدمه و نقد خوانی باعث شد نظرمو عوض کنم .
پس لطفا رای منو پس بدین !
من کوه جادو رو می خوام

سلام
من اتفاقاً مقدمه رو آخر سر می خونم! چون گاهی مقدمه نویسان داستان را لو می دهند و یا ناشرین چیزی رو که باید در موخره چاپ کنند میان در مقدمه چاپ می کنند و حال آدم را اخذ می کنند...
جوایز و اوضاع زمان و حال و هوای کتاب مولفه های بسیار خوبی هستند اما همینطور که گفتی جا نمیشه و وقت هم می گیرد...من الان واقعن دربدر وقت اضافه هستم
...
امیدوارم که به خاطر تعداد صفحات این تغییر صورت نپذیرفته باشد
تریسترام شندی 3
کوه جادو 7

منیر یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام روز خوش
نه جناب میله . ما گمان نمیکنیم شما چنین خواهد کرد

ما گمان میکنیم ما رو دعوت به رستورانی کردید خوش آب و هوا ، با غذاهای لذیذ و خوش آب و رنگ ، و اجازه ی سفارش غذا رو به ما دادین در حالیکه ما رژیم سختی داریم .
............
ولی با این همه چون قرار نیست صورت حساب رو ما بپردازیم : جاز

سلام
روز شما هم ساق (می دونم باید می گفتم تنتان ساق اما خواستم ابتکار بزنم!)
چه گمان زیبایی... اونوقت کی قراره صورتحساب رو بپردازه؟؟؟
حتمن چون من آقا هستم و سنم بیشتره کسی روش نمیشه دستشو توی جیبش بکنه
غذاهای این رستورانی که آوردمتون چاق که نمی کنه هیچ ...لاغر هم می کنه...
..............
بازم خدا رو شکر که دعوت رو پذیرفتید و چه انتخاب بجایی
جاز 2
ممنون

فرزانه یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
من که تا حالا رای نداده ام بخاطر چوب نیس بخاطر اون قضیه دارن باهاش پز میدن و اصلاً ابتلا به آلرژی انتخاباتی است اینجام که شورای نگهبان نداره بهر حال ...
و همه اینها به کنار اصلاً شناسنانه ام کو ؟

ولی این شیوه که جمله اول هر کتاب را آوردین خیلی عالی و خلاقانه است دیگر ناچارم با شناسنامه جعلی هم شده بیایم رای بدم
قضیه شناسنامه جعلی هم این است که واقعاً خیلی از این رمانها را که معرفی کردید و می کنید نخونده ام و الان هم نمی توانم بخوانم ... مدتی است از رمان و ادبیات دور شده ام دارم کتابهایی می خوانم که مسلمان نشنود کافر نبیند

اما رای قاطع من : تریسترام شندی

سلام
والللا توی این وبلاگ و وبالگ دوستان ندیدم تا حالا کسی با این آرا پز بدهد... اما در باب آلرژی حتمن به فکر درمان باید بود...هر گردی گردو نیست و هر گردی آلرژی زا...
و اما در باب شناسنامه که همه ما به تاسی از فروغ حداقل در این یک مورد خود را به ثبت رسانده ایم و موفق شده ایم...
...................................
خوشحالم که با این شیوه توانسته ام یکی دو تا از سردمداران تحریم را به پای صندوق بکشانم و از این بابت در پوست خود نمی گنجم...حالا چه با اصلی چه با جعلی...
از رای قاطعتان ممنون...اما نخواندن دلیل مناسبی نیست.چرا؟ فرض کنید هزارسال بعد من و شما در یک انتخابات کاملن آزاد شرکت کرده ایم که دو کاندیدای رقیب یا چند کاندیدای رقیب هیچکدام تا آن زمان به آن سمت انتخاب نشده اند... و من به شما دلیل عدم شرکت خود را چنین عنوان کنم که چون هیچکدام را در قامت آن مقام تجربه نکرده ام پس رای نمی دهم!! دقت می کنید که اگه همه به این فلسفه تن بدهند هیچ انتخابی صورت نمی پذیرد
...........
باز هم از رای قاطعتان ممنون...راهتان پر رهرو
تریسترام شندی 4

شادی بیان یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:23 ب.ظ http://neveshte-jat.blogfa.com/

سلام. این انتخاباتتان من را یاد خودم می اندازد وقت غذا پختن. مدام از مادرم یا همسرم یا مثلا دوستی که آن روز زنگ زده می پرسم امشب به نظرت چی بپزم؟ خورشت بادمجان یا ماکارانی یا مرغ ... بعد هر کس نظری می دهد و دست آخر با خودم فکر می کنم چه تلاش بی مزه ای. بهتر است آن چیزی را بپزم که خودم هوسش را دارم.
ممنون از وقتی که می گذارید و نوشتجات را می خوانید. بعد از مدت ها دوباره دارم داستان کوتاه می نویسم و خیلی دلم می خواهد نقد و نظر دیگران را بدانم.

سلام
البته حرف شما در باب غذا متین است (حقیقتن مبتلابه همه خانواده هاست... در این زمینه سایت امشب چی بپزم توصیه می شود...چیز خوبی است) اما این انتخابات کمی متفاوت است. من همه این کتاب ها را نهایتن خواهم خواند چون در کتابخانه ام هستند!(یعنی یک زمان نه چندان دور خودم در کتابفروشی انتخابشان کرده ام) ...دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد...اما بدینوسیله شاید دوستی هم تحریک شد و کتابی را خواند(حالا همزمان با من یا ناهمزمان) ...بعدشم دور هم هستیم و یه کم از حالت جدی خارج میشیم و چند تا فایده دیگه...
خواهش می کنم... موفق باشید
.....................
حالا همه اینا رو گفتیم...رای چی شد!؟

هژیر دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ http://sunset100.blogsky.com/

جاز هم خوبه.عطر هم خوبه. مکافات شد!! رای نهایی : عطر

سلام
گفتم که عجله نکن
امیدوار باید بود برادر
ممنون

نسیم دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:26 ق.ظ http://delgapp.blogfa.com

سلام.
تس چون همش میخواستم بخونمش و فرصت نشد.
منم شیوه خودم رو دارم. کتاب رو مثل دیوان حافظ می گیرم دستم و باز می کنم و صفحه چپی رو میخونم :)
البته کم اینکارو میکنم چون اکثرا با شناخت قبلی کتاب میخرم.

دست شما هم درد نکنه.

سلام
پس من موقتن اگه رای آورد جای شما رو خالی می کنم و...
من حافظ رو که باز می کنم صفحه سمت راست رو می خونم الان نگران شدم نکنه همه عمر اشتباه می کردم
من هم گاهی به اون شیوه متوسل می شوم
ممنون
تس ۵

ققنوس دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ق.ظ

تس

سلام
ممنون
تس ۶

ص.ش دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:07 ب.ظ

چقدر مترو شلوغه کثلا کتبخونی هامو می گذاشتم توی راه! 1 کمی سخته! شما تو مترو چطور کتاب می خونیدی؟ له می شه ادم با کتاب که.
1 چیزی توی درونم می گه:
من مامانمو می خوام
رای:تس و کوهجدادو
1.30 ساعت رفت.2ساعتدرراهبرگشت!

سلام
احتمالن شما توی مترو تهران قصد خوندن دارید ! من توی مترو کرج-تهران می خوندم که خیلی تفاوت داره
ولی اینجا هم شما باید بخواهید! وقتی فعل خواستن رو خوب صرف کنید حتمن می توانید
فقط مراقب باشید چون اگر مراقب نباشید مامان هم نمی تواند در ان هنگامه به دادتان برسد
زمان خوب و پر و پیمانی برای مطالعه پیدا کردید
تبریک می گم
....................
رای جدیدتان لحاظ شد:(چون یک رای است و اولین انتخابتان تس است)
تس ۷
کوه جادو 6

ترنج دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 ب.ظ http://femdemo.blogfa.com

سروقت رسیدم لامصب. 1.

سلام
تازه شانس آوردی تو حوزه شما صف نبوده
ممنون
تریسترام شندی 5

فرواک دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ب.ظ

من رأیم رو تغییر می دم. بی شوخی و جدی جدی تس رو انتخاب می کنم.

سلام
ای وای تریسترام هم که خیلی توصیه شده
تریسترام 4
تس ۸
به هر حال ممنون
ظاهرن خیلی حساس شده

فانی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ http://oldmidwife.persianblog.ir

سلام
کوه جادو لطفا
البته میل شخصی من جازه
اما یه دوست خیلی عزیز به طور خصوصی از من خواسته که به کوه جادو رای بدم
منم که خراب رفاقت
پس کوه جادو لطفا

سلام
چون شما سالی یه بار در رای گیری های ما شرکت می کنید و جاز هم کتابیه که من خودم بهش رای دادم و به علاوه چون شما در حال خراب رفیق شدن هستید من هر دو رای شما را لحاظ می کنم...به آن دوست عزیز هم سلام برسانید و بگویید انصافاً 1000 صفحه رو خودش هم بیاد بخونه اگه رای آورد و همچنین تشکر کنید بابت تبلیغ رای گیری اینجا
کوه جادو 7
جاز 3
ممنون

ناشناس فداکار سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ

سلام
ممنون که مهلت را تایید کردید!!
نتیجه آرا تا الان :
تریسترام شندی 4 (مدادسیاه-درخت ابدی-فرزانه-ترنج)
تس8 (گیل دختر-ملودی-بدون مرز- قصه گو- نسیم- ققنوس- ص.ش-فرواک)
جاز 3 (میله - منیره - فانی)
عطر 5 (هژیر -درخت- زنبور -آنا - الی)
کوه جادو 7 (آنتی ابسورد- ناشناس!- سفینه غزل- مهرگان - که - امیر- فانی)

فرزان سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود...
مثکه داریم اول میشیم میله جان __

سلام
دعا کن توی این چند ساعت باقی مانده با نماینده رژیم اشغالگر قدس روبرو نشید

هژیر سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:53 ب.ظ

به علت حضور پر شور مخاطبان همیشه در صحنه و اطلاعی که از بعضی شعب اخذ رای از صف های طویل رسیده است و بنا به درخواست همه مسئولین شعب مهلت رای گیری 24 ساعت تمدید شد.

سلام
تازه تعرفه ها هم در برخی شعب تموم شده بود...چی فکر کردی!... من هم واسه این که ریا نشه نود درصد آرا رو روی مونیتور نمیارم

pary kateb سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:52 ب.ظ

سلام دوست دانشمندم
اجازه بدین در مقابل شما عرض اندام نکنم... چه به پشیزی محسوب نمی شوم...

سلام دکتر جان
با این تعارفات از زیر رای دادن در نرید لطفن
البته چند ساعتی بیشتر هم نمونده
از جانب کی؟ ما؟ اونا؟ ...بیخیال...در نروید از رای
حالا این بار هم نشد دفعه بعد

قصه گو سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

ایده خوبی بودها
حالا که اینطور شد من به تریسترام شندی رای می دم
می شه دو تا رای داد؟
اگر می شه رای دوم من جاز تونی موریسونه

سلام
ممنون
با این تغییر رای حسابی کار مشکل شد
تس 7
تریسترام شندی 5
جاز 4 دفعه بعد اصلن دو رایی می کنم که راحت تر باشه انتخاب...
حالا اون بالای جدول آرا مساوی شد!!
وایسم تا آخر شب ببینیم چی میشه
ممنون

میله بدون پرچم چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام بر همگی
آرای بالای جدول برابر شد! دو تا راه داریم:
الف) مثل حکم سه نفره وقتی دو نفر روی شیش می شینن نفری که روی پنجه برنده است!یعنی نفر سوم.
اینجا دو تای اول 7 هستند و دو تای بعدی 5 طبق اون روال باید بریم سراغ بعدیشون که جاز باشه با 4 رای
ب) این که تا فردا عصر وایسیم ببینیم چه کسی از در این وبلاگ وارد میشه و با رایش قضیه رو روشن می کنه!
.............
اول راه ب رو میرم جلو و بعد ناچارن سراغ الف می رم.

هژیر چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:23 ق.ظ http://sunset100.blogsky.com/

لطفا رای دوم من هم که جاز باشه رو حساب کنید.

آنتی ابسورد پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام.
حسین جان من شناسنامه م توی روستا جا مونده بود گذاشتم آخر هفته مرخصی بگیرم و برم بیارمش.یک بار هم با کارت ملّی اومدم رای بدم که دوستان شما گفتن حتمن بایستی شناسنامه همرات باشه.گفتن برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و دست بردن در آراء نیاز هست که تمامی مدارک شخص همراهش باشه!...
خلاصه عذرم موجهه.ما رو هم داخل بدون در این رویداد.رای من گزینه ی 1.نخوندمش امّا امیدوارم خوب انتخاب کرده باشم.جملات آغازینش بدجوری گیرا و جالب و جذابه.

سلام
این دوستان من نه که سرشون خیلی شلوغ بود و ملت از سر و کول هم بالا می رفتند برای رای دادن ، برای راحتی کار خودشون این قوانین من دراوردی رو گذاشتند که ...
ما درست بشو نیستیم
با این رای شما کمی کلاف باز شد! یه کم دیگه باز تر بشه و یه نفر دیگه بیاد یه رای هوشمندانه بده تکلیف من هم روشن میشه! و از شنبه شروع می کنم به خواندن
تریسترام شندی 6
ممنون

ترانه پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام
تس رو انتخاب می کنم.
قال قضیه رو بکنید. آخری باشم من. مهلت تا آخر زمان که نمی شه.

سلام
بابا ای ول...
خیر دنیا رو ببینی دوست عزیز
البته سطح دغدغه ها از این بالاتر باید باشد اما خب گاهی هم بد نیست درگیر این قضایا شد
تس 8
......................................................
انتخابات تمام شد
کتاب های آینده بدین ترتیب خواهد بود:
1- تس (بالاترین رای)
2- جاز (پایین ترین رای)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد