میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

معراج اولاند

از همه شرایط و اتفاقات و عیره و ذالکی که باعث شد من باشم و این مراسم اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را ببینم تشکر می کنم... ملت جمع شده بودند در یکی از میادین پاریس (و البته شهرهای دیگر هم به همچنین) و یک ال سی دی بزرگ و... طرفداران هر کاندیدا در مکانی جداگانه اما خیلی نزدیک به هم ...

چیزی که برام جالب بود شمارش معکوسی بود که برای اعلام نتایج اولیه روی صفحه نمایش درج شده بود... از دقایقی قبل ازاعلام داشت ثانیه می انداخت... وقتی رسید زیر یک دقیقه ، هیجان به اوجش رسیده بود و ملت می شمردند...

و نهایتاً ...سه... دو... یک... صفر... بلافاصله تصویر اولاند اومد روی صفحه و زیرش 51.9 % پیش بینی آراء بر اساس ارزیابی اولیه ... طرفدارن اولاند سر از پا نمی شناختند و بیا و ببین ... حالا 52 درصد چیزی هم نبودا ، اینا اگه 63 درصد می آوردند چی کار می کردند...

لحظاتی بعد، سارکوزی در حال سخنرانی برای طرفدارانش بود... قبول شکست بر اساس برآورد اولیه، خودش کمی جالب بود اما حرف هایی که زد واقعاً تاثیرگذار بود... من که هزاران کیلومتر این ورتر بودم و کلاً برام مهم نبود که کی میاد و میره ، اشک توی چشمام حلقه زده بود!!... باور کنید اون فراز آخر سخرانی سارکوزی من اشکم جاری شد... جدی می گم... واقعاً نمایش قشنگی از فرهنگ دموکراتیک فرانسه ارائه شد...

اشک در چشمانم حلقه زده بود چون انسان ناخودآگاه به قیاس دست می زند...

اشک در چشمانم ... تازه این سارکوزی شون بود که می گفتند بیشعوره و مالی نیست ... حساب کنید مال هاشون چی هستند!

بگذریم دیگه اشک و آه بسه!!

همین 5 سال قبل ، سارکوزی در انتخاباتی حساس توانست بر نامزد سوسیالیست ها که خانم سگولن رویال بود پیروز بشود که از قضا اون خانم دوست دختر سابق همین آقای اولاند بود و البته مادر چهار فرزند از او...

اما فارغ از این که این بار تقریباً همه جناح ها یک طرف قرار گرفتند و سارکوزی در طرف مقابل (و خلاصه چند نفر به یه نفر!) آیا دوست پسر سابق از تجربیات دوست دختر سابق استفاده کرد؟ حتماً این گونه است و اینجا بود که اشک جاری شد چون یاد صحبت آن رفیق سفر کرده افتادم که فرمود از دامان دوست دختر است که مرد به معراج می رسد!

نظرات 42 + ارسال نظر
Haamed دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ق.ظ http://www.haamed.blogsky.com

من که دوست دختر ندارم از دامان کی باید به معراج برسم؟

سلام
دوست عزیز همه که نباید به معراج برسند! یه لحظه فکر کن اگه قرار باشه همه بروند معراج، اولاً اونجا ترافیک می شد و ثانیاً و مهمتر دیگه معراج معراج نبود می شد یه چیزی تو مایه های جاده چالوس!
این از این
این هم داشته باش که : نه هر که سر بتراشد قلندری داند... یعنی خلاصه داشتنش شرط لازمه اما کافی نیست، فکر نکن معراج رفتن کار ساده ایه... مرد کهن می خواهد...
طی این مرحله بی همرهی خضر مکن
ور نه ددی به صورت انسان مصوری

شمعدانی دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام حسین...
حس وحالتو به خوبی درک میکنم
دلتنگی پیچیده نیست...
یه دل ویه آسمون و یه بغض وآرزوهای ترک خورده...!
.
.
به همین سادگی...!

سلام

آرزوهای ترک خورده...
چینی بندزن کارکشته ام آرزوست ...
اووووف

فرزانه دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
آره آره واقعاً آدم قیاس می کند و به نتایج شگفت انگیزی می رسد

سلام
چی بگم ...
صحبت های سارکوزی هم واقعاً جالب بود... کسی که به کوتوله سیاسی معروف بود! (نیکلا منو ببخش پلیز ) ... کوتوله هاشون هم گالیوری هستند در سرزمین لی لی پوت...

ایوا داوران دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://evadavaran.blogfa.com

[لبخند]

سلام

اسکندری دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:45 ب.ظ

یه روز تو کلاس گفتم بچه ها سه روز رو برای امتحان پیشنهاد میدم هر کدومو که راحت ترید انتخاب کنید .بحث ها بینشون شروع شد .کم کم به مخالفت کشید و دست آخر به توهین کلامی و.... انجامید .یه توقف کوتاه دادم و گفتم شما دموکراسی می خواهید ؟! واقعا برای زندگی آزاد باید فرهنگ اونو داشت وگر نه همان حکومت توتال دیکتاتوری از همه چی بهتره .

سلام
آه ه ه ه ه ه
البته باید تمرین کرد دیگر... جاش هم از همون کلاس های ابتدایی است... قاعدتاً وقتی در یک زمینه ای تمرین نداشته باشیم و یک دفعه به گاه عمل وارد بشیم خب همین میشه...
حالا اینم بگم که منظورم این نیست که اونجا همه چی ردیفه و هیشکی تخطی نمی کنه ها... نه... منتها فرهنگ غالب مد نظرم بود... بالاخره همه جا نخاله هم پیدا میشه

فرواک دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
دموکراسی یعنی این.....
حالا نیکلا اون طور که ایران راجع به ش سوء تبلیغ می کنه هست آیا؟

سلام
موقع رقابت رقابت می کنند و بعدش هم همدیگرو می پان ... شدید هم می پان...
در مورد نیکلا همه جا همین حرفا بود و هست مختص ایران نیست... تازه اینجا زیادم زمینه سوء تبلیغ فراهم نیست ... یه جوری بود که آدم فکر می کرد که چی حالا! ... اما حرفاش خیلی توی این سخنرانی منطقی و یه جاهایی(موقع خداحافظی کردن با مردم فرانسه و اینا) خیلی احساسی بود...
کاری با سیاست ها ندارم ، سخنرانی تنظیم شده واقعاً حرفه ای بود.
این خودش امتیاز کار حزبی حساب شده رو به کار هیئتی نشون می ده.

فرزان دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود بشما میله ی عزیز...
با اجازه لینک پست قبلیت رو گذاشتم__
اطلاعات خوبیه برای نمایشگاه...

سلام برادر
اختیار دارید... لطف کردی
ممنونتم

رها از چارچوب ها دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:51 ب.ظ http://peango.persianblog.ir/

فرانسه ...
توی فرانسه سالهاست که هر روز نمایشگاه زنده دموکراسی برقراره .
برای مثال ۴ یا ۵ سال دانشجویان یک روز در هفته که یادم نیست چند شنبه است مقابل کلیسای نوتردام یک جمعیت اعتراضی عظیمی راه می اندازند در اعتراض به حقوق پایین اساتید دانشگاه!
عین هر هفته هم ژلیس ضد شورش و گارد ویژه و غیره و ذلک به فاصله ۳۰۰ متری تظاهر کنندگان و تجمع کنندگان جماعت رو دنبال می کنند!
یک قطره خون هم از دماغ کسی چکه نمی کند!
اصلاْ یه جورایی پاریس مهد این جور اعتراضات مدنی است ...
بله اینه که با یک کوتوله مملکت شون به قهقرا نمی ره چون آدم قد بلند و البته شهروند قد بلند زیاد دارند.

سلام
قسمت بشه بریم از نزدیک به جای نمایشگاه کتاب نمایشگاه دموکراسی را ببینیم... نمایشگاه تفاوت فرهنگی که نطلبید ما را ...
من شنیدم اصلاً به همین دلیل حقوق اساتید رو زیاد نمی کنند! ... چون می خوان این اعتراضات مدنی برای کشورهای دیگر الگو بشود حالا قرار شده در اعتراض به این امر کارکنان مترو بروند جلوی موزه لوور تحصن کنند (البته لطفاً نپرسید اینا رو از کی شنیدم!)
...........
سیستم آقاجون سیستم... ببین با اولین برآورد اومد تبریک گفت و خداحافظی کرد و خلاص... حالا وایسیم دو تا صندوق باطل کنیم ببینیم چی میشه و اینا در کار نیست...یا این که وایسیم شاید تایید نشد و الی آخر...

امیر دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:01 ب.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

درود بر میله عزیز . آقا شما که قدت بلنده و از اینجا میتونی مهد دموکراسی رو ببینی بگو به من که این نیکلا چه شکلی هست اصلا ؟!!!
تا اونجایی که من از اخبار وزین 21 شنیدم یک آدم کوتوله ی بدریخت که فقط تو مناظره ها بلده فحش بده و شدیدا منفور مردمه!!!

سلام
واللللا با این قد و قواره ما که چه عرض کنم... بی خیال
و اما بعد:
کوتوله بدریخت : انتقاد به خاطر شکل ظاهری از جانب هرکسی بود و خطاب به هرکسی بود رو زیاد جدی نگیر... از سر استیصاله... حتی توی کشور خودمون
فقط بلده فحش بده: من که زیاد باهاش دمخور نبودم اما اگه اینجور بود سری قبل که هیچ , هیچ موقع رای نمیاورد و هیچ سمتی هم بهش داده نمی شد... بالخره قبلش هم وزیر بود... ممکنه بلد باشه فحش بده اما فقط این کارو بلد نبود... بالاخره فرانسه با تلفات کمی از بحران اقتصادی عبور کرد...
شدیدا منفور مردمه: همین الانش 48% رای آورد... دقت کن که هیچکدام از کاندیداهای دور اول از اون حمایت نکرد در دور دوم اما این مقدار رای آورد... بعدشم باید می دیدی توی سالن چه اشکی می ریختند و چه تشویقی می کردند اونو...

هزیر دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:21 ب.ظ http://sunset57.blogfa.com/

اون مراسم عجیب من رو برد به 3 سال پیش و 63 درصد.....بعد فکر کردم چرا ما حتی در ظاهر هم به دمکراسی که از مشروطه تا الان دنباله شیم نرسیدیم؟!حتی اگه اون چه که در پاریس اتفاق افتاد ظاهری هم باشه باز هم تحسین برانگیزه.

سلام
سیستمی که مردم از هر سمت و جناحی به آمارش (حتی براورد اولیه) چنین اعتماد بالایی را نشان می دهند...آن هم در جایی که اختلاف همیشه نهایتاً در حدود همین دو سه درصد است ... واقعاً رشک برانگیز است

نوشینه دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:37 ب.ظ http://nargess7.blogfa.com

معراج فرانسوی ها هم مثل مال ماست یا اونا از بالای برج ایفل سر در می یارن ؟
رئیس جمهور خودمونو دست کم نگیر خوب سحبت می کنه والله ما که بهره مند می شیم اساسی

سلام
چه عرض کنم ... باید در موقعیتش قرار بگیرم
.................
دست کم که نمی گیرم اما خوب صحبت کردن را شرمنده! نمی دونم شاید اگه من توی فرانسه بودم الان کلی خاطره سوتی و صحبت کیلویی و جفنگ از سارکوزی توی ذهنم بود... کل حرف من معطوف به همین سخنرانی آخرشون بود.

ص.ش دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ب.ظ http://radefekr.blogfa.com

سلام!
این نوشته شما 2 مین تیر امروز عصر بود در قلب روحم!اولیش شنیدن 1 گفتگو ی رادیوی بود بماند ...
و2می اینجا .یاد 1 سری خاطرات افتادیم که
باید فرهنگشم داشت.باید خیلی کار کرد 1 شبه نمیشود که اقای حسین عزیز !از اینها که بگذریم فرانسه را دوست دارم . یاد گفته خانم جزایری افتادم تو کتابش که می گفت:" شوهرم وقتی می گوید فرانسوی هستم همه دوران خوششان را در ذهنشان مرور می کنند .اما وقتی می گویم ایران گروگان گیری و .." حالا از همه اینها بگذریم 1جمله امروز منو در خودهضم کرد: 1دکتری میگه: طوری باش که از دست دادنت واسشون حسرت به بار بیاره!(ببخشید ذهنم کلماتو سزوسامان نمیده تایپ کنم) کلا یاد بعضی چیز ها افتادم که بگذریم به قول خودم:
قورقور قورباغه که دیگه حاشا کردن نداره!

سلام
البته زیاد هم ناراحت نیستم که خاطرات تلخ رو یاداوری کردم... این خاطرات باید در ذهنمان باشد که همیشه به راه حل ها و حواشی و تبعات و غیره و ذلک فکر کنیم تا دوباره مسیر اشتباه را نرویم...
..............
دکتر خوب چیزی گفته ... البته چون یه کم معطوف به ذهن و قضاوت دیگران است کمی اشکال دارد (مثلاً فرض کن که اون کسی که باید حسرت را بخورد آنقدر بیشعور است که اصلاً متوجه عدم حضور شما نمی شود!! یعنی صدسال هم منتظر بشیم طرف به حسرت خوردن نمی افتد در حالی که اگه یه جو عقل داشت علاوه بر حسرت خوردن به چیز خوردن هم می افتاد!!)... من باشم می گم: طوری باش که در هر صورت خودت حسرت چیزی رو نخوری

امیر دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ب.ظ http://moaleme91.blogfa.com/

اوووووووووووووووو...
فکر کردی من در مورد نیکلا جان چی فکر میکنم ؟!!!!
نه اینایی که گفتم و ناراحتت کرد از القائات اخبار وزین ملی مون بود و گرنه که من چاکر هرچه دموکراتم علی الخصوص از نوع راست میانش
بهرحال تو این چند روز صداسیما تا جایی که زور داشت از سارکوزی بد گفت نمیدونم چه عقده ای ازین بشر تو دلشون مونده بوده
فعلا که مجبورم صدای تلوزیون رو تحمل کنم. شما دعا کن زود داماد شم. واسه مهریه شصت تا ماهواره ثبت میکنم

سلام
من ناراحت شدم!! واسه چی آخه... دلیلی نداشت که ناراحت بشم ...

فکر کنم تو با اون لحن خوندی داداش
.........
دعا کنم؟؟ ای کلک !! دنبال شریک جرم می گردی! عمراً...

ص.ش دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ

و حالا ما امروز باید نگران قیمت شیر و ممه ی گاوا باشیم ! ببین امثال این کشورها برای بالا بردن فرهنگشون چه هزینه ایی پرداخت می کنن.ما چی هرچند می گن که قیاس مراتب داره مثلا ما باید خودمونو با کشورای اطراف مقایسه کنیم اما ببیننید ترکیه رو!
آآآآه آآآآآآآه آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه ه ه ه ه ه ه ه ه ه هه ه
۱دوستی دارم خ مصری باهاش دیروز صحبت کوتاهی داشتم گفت مشکل مردم کشور من اینه که نمیدونن چی میخواستن . برای کشورم و ایران شما آینده ی نامعلومی در انتظاره! .. من گفتم ..آآآآآآآآآآآآآّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّه ه ه ه بله

سلام
اون بندگان خدا که تازه اول مسیری هستند که ما خیلی وقت پیش ازش گذشتیم... البته مگه این که شانس بیارن

ص.ش دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ب.ظ

حرفها داشتم اما دوست پسرم که ندارم الان بهش بزنگیم ۱ کمی خالی شویم والا!!!!
دختر به این خوبی دهه ۶۰ دیگه!!!!!

سلام

خالی شدن سرابی بیش نیست اونم این پسرها
دهه شصتی ها که بعله ...

آهو دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ب.ظ

سلام.نخست متشکرم بابت اون هندونه هایی که فرمودیدمارا.لطف و شکست نفسی شماس
امروز در روزنامه شرق به این شعر بودار برخوردم از مهدی مظفر ساوجی: "تنها چیزی که از برف/بیرون مانده/یک میله ی خالی/از پرچم است." لب تر کنید برخورد میکنیم با این سرقت ادبی
به بااخلاقی و هوشمندی و سیاست نیکلا(آینده نگری حزبش در انتخابات مجلس)اضافه کنید تواناییش در روضه خوانی و اشک ستاندن از مردم.یعنی کم مونده بگه:ای ملت فرانسه ای مولای ما.من جسم ناقصی دارم.قد کوتاهی دارم.اندک آبرویی هم دارم که خودشما به ما دادید و...
دور ورداشتن اخبار واسه واکنش سارکوزی هم جالب بود.دیگه از امروز شد پیامبرکه عین یه آدم خوب ادعای تقلب نمیکنه مردمو به خیابون نمیکشونه...هرچندحقیقته برای صداسیماشیرین واسه ما تلخ.ما و قیاس هرگز.2جهان فاصله داریم باهاشون.ممنونم

سلام
خواهش می کنم ای بابا ... شکسته بندی می فرمایید..
و اما بعد:
البته خود من هم این عنوان را به نوعی برداشت ادبی کرده ام از کتاب زنگبار یا دلیل آخر (آلفرد آندرش) ... لذا نیازی به برخورد نیست!! می خوای برخورد کنی با خانم لسینگ بکن که در ص80 کتاب رهنمودهایی برای نزول در دوزخ یه چیز خفنی از یک سگ را به میله تشبیه کرده است که خلاصه خیلی بهمون برخورد هرچند هر میله ای بدون پرچم نمیشه... ما خودمون هم در تلاشیم
..........
عمراً آن هنر را به خوبی ما داشته باشند...عمراً... ما پشتوانه قرن ها تجربه در آن کار را داریم (اشک)
سیستم ببین چه قدر قابل اعتماده که با وجود اختلاف ناچیز رقبا با هم کسی تقلب به ذهنش خطور نمی کنه اما اینجا 70 درصد هم اختلاف دو رقیب باشه باز هم عده زیادی مشکوک به تقلب هستند ... این بیشتر به نقایص سیستم برمی گرده
ما بیشتر

آنا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:50 ق.ظ http://www.royayetafavot .blogfa.com

دیگه برقراری اجتماعاتاینجوری تو فرانسه یه قسمت ز زندگی مردم شده ... دموکراسی در بطن زندگی
راستی یه سئوال بی ربط تو پسرات کتاباتو پاره نمی کنن ؟ تدبیرت چی بوده ؟

سلام
اون که بله...
و اما سریع برم سر سوال مهم تر و شدیداً کاربردی تر!:
- الان که دیگه نه اما قبلاً چرا یکی دو مورد پاره کردن و چند مورد خط خطی کردن (که چند مورد دردناک در این زمینه تجربه شد) ...
- تدابیر مختلفی داشته ایم:
فیزیکی: دور از دسترس قرار دادن (ساده ترین راه است اما خب مواردی که پیش آمد مواقعی بود که من در حالتی دسترس به خواب رفته بودم و کتاب کنارم بود و...الی آخر...یعنی آدم در این روش بالاخره یه جاهایی دچار خطا می شود)
روانی: راه حل من در این بخش قرار دادن چند کتاب به صورت دایمی در دسترس کودک است! در این حالت کودک هر کاری می خواهد با این کتاب ها انجام می دهد و فقط با لبخند ما مواجه می شود! و بعد از مدتی از لحاظ روانی دیگر علاقمند به این کار نیست... اما چه کتابی را در دسترس بگذارید؟ قبلاً ها محل کارمون گاهی کتاب هایی را به ما می داد (مثل اخلاق در خانه و ...) آنها گزینه های خوبی هستند... ضمناً مجلاتی که در محل کار توزیع می شود هم گزینه مناسبی است...بالاخره بابت این کتاب ها و نشریات کلی پول خرج شده و لازم است که به یک مصرفی بیاید...اینجوری ما از حیف و میل بیت المال هم جلوگیری می کنیم!

ص.ش سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ

ببخشید دیشب مادرم ۱ مزاحی فرمودند ازسیاست های اولاند که می گوییند برای کسب ارا و.. ار ۶ سال پیش دست اندر کارمسافرتهایی بده در فرانسه و اینها . مادرم گفت:
این اولاند هم از ان مارموزی ها بوده ها!!! احتمالا ۱ سری سفرهایی به ایران داشته .و با رییس جمهور وقت ایران ۱ سری سفر های استانی را داشته و یاد گرفته اند!!و در بلادشان اجرا نموده اند....و بله!
لایک بهههه نوشته های اهو خاننم!!!

سلام
سفر استانی به خودی خود که بد نیست... خیلی هم خوبه... بد اونه که چیز کنیم!!!

ترنج سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ق.ظ http://www.femdemo.blogfa.com/

دوست نداشتم این مطلب رو!

سلام
ممنون از بیان صادقانه احساستان
این گونه کامنتها را باید روی سر خودمان بگذاریم بس که کمیاب و نایابند
خیلی خیلی ممنون
..........................
اگر علتش را هم به من بگویید دیگه نور علی نور...

دیوانه سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ http://cherkneveshteh.blogsky.com/

سلام
من بسیار نگران انتخابات 92 ایران هستم.البته اگر انتخاباتی در کار باشه.شاید 92 سال خاکسپاری دمکراسی در ایران باشه.
راستی اپدیت کردم در مورد یکی از کتابهایی هم هست که شما خوندی خوشحال میشم نظرت رو بدونم

سلام
خاکسپاری؟ مگه می خوان نبش قبر بکنند و ببرنش جای دیگه خاک کنند؟؟!!
در اولین فرصت خواهم آمد تا ببینم این الف و اون نویسنده در مورد لنی چی گفتند...

هیچکس سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ب.ظ http://waveofocean.blogfa.com

قیاس که مع الفارق بود مادر.سیستم که خودش تولید نمیشه ما هنوز اندر خم کوچه ی اول هم نیستیم.
ولی بخیل که نیستیم.فرهنگ دارن.مردمشون تک تک این عملکرد رو می خوان و خلافش رو برنمیتابند.یه کلمه "افکار عمومی" ما شنیدیم اونا واقعا دارن.و از قضا خوب هم عمل می کنه.یعنی برآیند طرز فکر مردم شون میشه اون.مال هم که اظهر من الشمس.ربطی هم به الف نون و غیره و ذلک نداره.اصلا ما تولیدکننده ایم.فقط از بس متواضعیم هر کسی هم بهمون ابراز میکنه که ما خودمون دست به تولید الف نون مون خوبه شاکی میشیم.نیست که ما تک تک مون با فرهنگ و دموکراتیم و اینا

اما راجع به دامن دوست دختر و معراج.والا تا اونجا که ما می بینیم آقایون از دامن دوست دختراشون به یه جا بیشتر میرن که اون هم معمولا اون مفهمو معمولی که از معراج افاده میشه نیست.نه اینکه تقصیر کسی باشه.همون سیستم که می گفتیا مادر..اینجا هم یه جور دیگه عمل می کنه.وگرنه ملت بعد از عمری دوست دختر داری با کس دیگه ازدواج نمی کردن که زن نجیب گرفته باشن یا کسی که درکشون کنه!

سلام
آره درسته..یه روز با الاغ در خم کوچه اول وایساده بودیم و یه روز با پیکان همونجا وایسادیم و الان با ... همون جاییم!!
...
اگه زرنگ بودیم این تولیداتمون رو صادر می کردیم لااقل پول خوبی گیرمون میومد! ...البته اون اوایل ...
توی بحث های خانوادگی و خاله بازی های عید و اینا که همه دموکرات هستند!!
در مورد افکار عمومی من همیشه یه مثال می زنم : همکاری داشتیم با فوق لیسانس مکانیک, در انتخابات هفت سال پیش در دور اول به معین رای داد و در دور دوم به احمدی نژاد! میگم این نمادی از وضعیت افکار عمومی در ایران است!
..........
البته من فقط می خواستم یادی از گذشتگانمون بکنم اما خب حالا که بحثش شد مثالی هم که زدید نشون دهنده عمق برخی افکار سنتی در ذهن برخی مردهای به ظاهر مدرن است...
ممنون

laleh سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ب.ظ

in sarkoozi ro tarjomash koni mishe hamoon mahmood e montakhabe mamlekat :D man be harkodoomeshoon negah mikonam oon yeki ro mibinam :D monteha nist ke oon jensesh faransaviye kelas dare :)))) in faransaviha ham khoone del khordan ke be inja residam ...ma ham ke dar hal e nooshejan kardanim hanooz...hala bebinim efaghe mikone belakhare ya na :P

agha mano bokoshi yadm nemire in agha rayis jomhoor shod bad khanoomesh talagh dad raft khanoom khoshkele gereft :/ yeki nist bege boro kar mikon magoo chist kar :D man be onvane yek zan be in harekatesh eteraz daram agha eteraaaaaaaaz

سلام
البته اگر مترجمش بعضی از مترجمینی باشند که کتاب رو به خاک سیاه می نشونند بله...در اون صورت میشه مثل هم
نمی دونم واللللا...
در مورد این قضیه حرفی برای گفتن ندارم ...فقط می تونم بگم سلیقه اش بد نیست!!! حالا اگه یه ایرانی این کار رو بکنه فاتحه آینده سیاسیش و اینا خونده است

محمدرضا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ب.ظ http://www.mamrizzio.blogfa.com/

من موندم کی گفته سارکوزی احمق و نمی دونم بیشعوره و اینا!
واقعا کسی با اون وضعیت ذکر شده می تونه رییس جمهور کشوری بشه که سیصد سال قبل ولتر رو داشت؟!

واقعا ما کجاییم و فرانسه کجا؟
مشتاقانه منتظر سیاست خارجی فرانسه هستم!

سلام
البته می گفتند... و باز هم البته صحبت های پوزیسیون و اپوزیسیون خودمون رو منظورمه...
فکر نکنم حداقل در مورد ایران سیاست خارجیشون زیاد تفاوت کنه...
حالا تا دو هفته دیگه مشخص میشه...

نسرین بانو سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ http://mayvane.blogfa.com


هیچی هیچی که نباشه بالاخره فرانسه مادر دموکراسیه. حالا بعضی ها از دو تا دامن عروج می کنند؟ بده.
من از سارکوزی خوشم نمیاد اما همین سارکوزی بد، هزار بار بهتر از تحفه های ماست.

سلام
یاد اون جمله طنز افتادم که میگفتند علی آبادی پدر ورزش ایرانه چون... طبق اون فرمول بی ادبانه ایران هم پدر دموکراسیه

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ق.ظ

صحبت سر سارکوزی یا دیگری نیست
صحبت بر سر فرهنگ است و داشتن فرهنگ دموکراسی
(لینک به اسکندری)
کاش بعد از افسوس خوردن کمی هم سعی کنیم این ایجاد فرهنگ دموکراسی رو اول از خودمون و فرزندان خودمون شروع کنیم شاید نسل بعد کمتر از ما افسوس بخورند ملت ایران همین ماییم دیگه ؟؟ نه؟؟؟؟
وقتی حتی توی دانشگاه تو صف سلف سرویس حاضر نیستیم ۲ دقیقه بایستیم تا نوبت به ما برسه!!!!
بد خاطره هایی دارم ازش... تازه تو همین تهران که مثلا متمدن ترین شهرمون هست ...مترو نمونه ی بارزش
.............
واقعا آینده ی انتخابات در ایران ؟ کاش حافظه ی ملی مان این بار خوب کار کند

سلام
.........
کاش...
بله متاسفانه همین ماییم... از ته دل میگم
مثال ها هم زیاده... از اقشاری هم که بیشتر انتظار می ره هم سوتی ها قابل رویته...
نه دیگه این بار بحث حافظه نیست دیگه... یعنی دیگه نمیشه انداخت گردن حافظه...جلبک هم باشیم دیگه این قدر یادمون مونده

سرونار چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

اااا یادم رفت بالای نوشته ام اسممو بنویسم ببخشید
از بس که جو گرفته شده بودم

سلام
همیشه در جو باشید دوست عزیز

دیوانه چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:45 ب.ظ http://cherkneveshteh.blogsky.com/

ممکنه قبر رو هم شخم بزنند، تا اثری ازش نمونه.
شاید تاجگذاری

سلام

ما همیشه تاجدار داشتیم و هنوز خلاص نشدیم

کلاغ شورشی4 چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:29 ب.ظ http://www.kalagheshoureshi4.blogfa.com

رفیق.
هنوز هم هیشکی به حرف هیشکی گوش نمیده تو دنیای ادمها؟
آدمها...
دلم براشون تنگ شده بود

سلام
سلام منم بهشون برسون

فرانک چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ب.ظ http://bestbooks.blogfa.com

سلام فرانسه اید الان یعنی ؟
وای مرسی واسه این پست معرفی کتاب نگاه می کنم هرچیشو نخوندم می ذارم توی لیست

سلام
چراغ من در همین سرزمین می سوزد خودمم همینطور...
خواهش می کنم
اتفاقاً خیلی خوب میشه برای منم ...فقط شما به این ها رسیدید سرعت رو بیارید پایین و هوای منو داشته باشید

درخت ابدی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
من که برنامه رو ندیدم، ولی احتمالا این جماعت رو با اتوبوس از کوره‌داهاتا جمع کرده بودن توی میدون تا نمایش دموکراتیک اجرا کنن، وگرنه همه می‌دونیم غرب وحشی دیگه به آخر خط رسیده و به‌زودی کارش تمومه

سلام
حالا جالبه که بلد هم نبودند نمایش رو درست بازی کنند... ساندیس آورده بودند اینا هجوم نمی بردند...تازه ساندیسشم از اینا نبود که از اونا بود
یعنی یه ته خط میگی یه ته خط می بینی ها... همین روزاست که غربی ها بیان اینجا گدایی بکنن... اونوقت ما بهشون می خندیم و میگیم : ون یو هو جیک جیک مستون یو دونت تینک ابات وینتر !؟ و هار هار می خندیم و سوار لامبورگینی مون میشیم می ریم

فرزان پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ق.ظ http://bimarz000.blogfa.com/

درود
در مهد دموکراسی ؛وغیر از حرفای اولاند؛نطقِ تاثیر گذارِ سارکوزی و اون احساسات که توی دنیای سیاست معمولا کمرنگه...در نوع خودش جالبه ..
اما شنیده بودم همسر قانونی ش بوده اولی__؟

سلام
مال سارکوزی آره! اولیشم قانونی بود اما اولاند به این کاغذ بازی ها ظاهراً اعتقادی ندارد...

ملودی پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:55 ب.ظ http://www.khodnevisnameh.blogfa.com

نمیدونم چه حکمتی داشته نسل ما هممون دل نازک شدیم ... اشکمون دم مشکمونه ... والله

سلام

از بس کش و واکش شدیم دیگه ... پقی بزنن می زنیم زیر گریه

مرمر پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ http://freevar.persianblog.ir

من که ففعلا دارم کیف میکنم هی سوسیال ها دارن دوباره تو اروپا به قدرت میرسن که این راستی ها با تمام ادعاشون گند زدن به دنیا!

من نمیدونم سخنرانی سارکوزی چی بوده، ولی این ومیدونم که ادم واقعا مبهوت میشه وقتی نوع سیاسیت اینها رو میبینه و یا تو بحث ها و میزگرهاشون شرکت میکنه. اقا تفاوت از زمین تا اسمون که نه از زمین تا نپتون و پلوتونه!! بی خود قیاس نکنیم.. قیاس مع الفارقه! منم اوایل هی مقایسه میکردم بعد دیدم کار بیهوده است. چطور میشه ملتی و حکومتی و که یک هزارم شرایط اینوریها رو طی نکرده و مفهوم دموکراسی و سیاست رو نمیدونه با کشورهایی مقایسه کنیم که تمام این ها رو با پوست وخون حس کرد و برای رسیدن بهش هزینه داده.. نه هزینه های الکی هزینه ها راستکی...

سلام
آره کیفش بیشتر به شماها می رسه وگرنه برای ما زیاد فرقی نمی کنه... ما بیشتر شبیه بشکه نفت هستیم و سیاستمدارای چپ و راستشون ما رو تقریباً به همین شکل می بینند
...
ما هم کم هزینه ندادیم اما...
به هر حال ذهن ما ناخودآگاه مقایسه می کند...گریزی نیست

نِد نیک جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

منم درباره اون معراج رفتن از دامن دوست دختر چیزایی گفتم.
جالب برای من این بود که قبل از اعلام نتایج پیش بینی ها مشخص کرده بود که سارکوزی انتخاب نشه. و چیزی خلاف پیش بینی ها اتفاق نیفتاد. اما اینجا پیش بینی ها با نتایج هیچ شباهتی نداره. و درواقع نتایج یه جور دهن کجی به پیش بینی هاست

سلام
ما که کلاً فقط یه چیزایی شنیدیم
آره این جنبه دقت پیش بینی ها و نظرسنجی ها هم واقعاً جالب و قابل تامله...

محمد رضا ابراهیمی جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
جالبترین نکتش برای من همین شمارش معکوس و اعلام آمار دقیق بدون کم و زیاد و اگر و اما بود. خیلی حال کردم. در حد محلول.

سلام
واقعاً جالب بود این قضیه... اما خیلی راه دارن تا به ما برسند... اونا با نیم ساعت بعد از اتمام شمارش نتایج اولیه رو اعلام کردند ما از خیلی قبل تر

مهرگان جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:59 ب.ظ http://mehraeen.blogsky.com

جالب اینجاست که دیشب خیلی اتفاقی یه تیکه از اخبار شبانگاهی کنم شبکه ی 3 رو دیدم. همین سخنرانی سارکوزی رو داشت پخش میکرد و گزارشگر میگفت :محض اطلاع اونایی که بعد از رای نیاوردن توی انتخابات شکست رو نمیپذیریند و به نتیجه اعتراض میکنن و طرفداراشون و تو خیابون میریزن و ....
ینی سوء استفاده از همه چیز در حد لالیگا!

بله روز لعنتی زن هم هست!این جمله ی آخر خوب گزکی بود! از دامن دوست دختر و زن و همسر و مادر و ....

سلام
البته اون برادر پاچه خواری که اون جمله را گفته زیاد دقت نکرده که از اتفاق این نکته مثل یک شمشیر دو دم میمونه... ببینید سیستم چه اعتمادی ایجاد کرده که با این اختلاف اندک هم کسی شائبه تقلب به ذهنش نمی رسه
.........

نیت بدی پشت اون جمله نبودا

آنتی ابسورد جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:30 ب.ظ

درود
جالب بود.آفرین.
در ضمن لایک به "درخت ابدی" و لایک به پاسخ شما

سلام برادر
درخت که واقعاً لایک شدن دارد ما هم اون گوشه کنارا پاس خوب که ارسال میشه استفاده می کنیم

سمانه جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام . میبینم که هنوز کتاب خوندن ادامه داره... خوش میگذره؟

سلام
بله...بد نمی گذرد ...شما هم بفرمایید

قصه گو شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

خوش به حال آقایون. علی الخصوص اگر اصرار داشته باشن که چپ و راست دوست دختر عوض کنن به چه معراجی می رسن
خدا نصیب ما خانم ها هم بکنه. (با صدای بلند بگو آمیییین)
گفتی فرانسه و مهد دموکراسی و منو یاد اون ایمیل کذایی بی ادبانه انداختی که اگر یکی بیاد و یه حرف های بد بدی در مورد مادر رئیس جمهور بزنه مردم هر کشوری چه واکنشی نشون می دن. و ناگفته پیداست که مردم فرانسه نظر سنجی می کنن که آیا اون طرف می تونه چنین کاری بکنه یا خیر.
بگذریم.
دویست سال برای تجربه دموکراسی کم نیست.
ما هنوز اندر خم یک کوچه هم نیستیم. اصلن نمی دونیم کوچه اش کجاست که بخواهیم به خمش برسیم.

سلام
البته جووناشون...آقایون رو عرض کردم!
...
آره اون ایمیله یادم اومد یاداوری باحالی بود... همین کارا رو کردند که نظرسنجی هاشون این قدر دقیق شده
چه عرض کنم ...

ایوا داوران شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:30 ب.ظ http://evadavaran.blogfa.com

این سوال هیچ ربطی به این پست شما نداره! شما کتاب کالون و قیام کاستلیو رو خوندین؟ ترجمه اش چه جوریه؟ ساده و سرراسته یا قلنبه گویی کرده؟

سلام
سوال خوبیه
منم به توصیه اون دوستمون دنبالش بودم...و حتماً پس از یک پرس و جو یا وارسی از میان دو ترجمه ای که شده است , یکی را انتخاب خواهم کرد... یعنی چون دستم پر بود کمی تنبلی کردم...
به نتیجه رسیدم خبر خواهم داد

محمدی شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:06 ب.ظ http://ghalameh.blogfa.com

اتفاقا هم برنامه بیست و سی و هم یه برنامه دیگری که الان اسمش یادم نیست یه چیزی توی مایه های این مطلب پخش کردند ، گوینده خوش صدای بیست وسی می گفت قابل توجه اونایی که نتونستند پیروزی رقیبشون را تحمل کنند !! . اون یکی برنامه ( فکر کنم اسمش برنامه جهت اطلاع باشه) هم می گفت بعضی ها از فرانسه و سارکوزی یاد بگیرند که بین منافع ملی و منافع حزبی و گروهی خیلی تفاوت وجود داره و بعد از باخت به خاطر منافع گروهشون ، منافع ملی رو به خطر نندازن !!
جالبه نه ؟

سلام استاد
خیلی مخلصیم قربان
آره خبرش رو یکی از دوستان دادند (کامنت خانم مهرگان) ... اینا به اون قسمت قضیه نگاه نمی کنند که فقط یکی دو شخص و طرفدارانشان نبودند ... مهم اعتمادی است که سیستم در جامعه ایجاد می کنه... حالا مثلاً اگه اون اشخاص می گفتند اوکی همه چی حل بود؟

بونو یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

اعتراف صادقانه سنگ آب میکنه چه برسه به میله پراحساس!

سلام


آقا یه شام طلبت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد