میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

امیدوارم هفته خوبی بسازیم

اصطلاحات و واژه هایی که می سازیم و به کار می بریم برگرفته از ذهنیات و اندیشه های ماست. مثلاً در مورد عنوان این مطلب ، معمولاً این جور مواقع ما می گوییم: امیدوارم هفته خوبی باشه! یعنی خلاصه ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه یه جوری عمل کنند که برای ما خوب باشه ، همچین بی زحمت!...از این قرار است جملاتی نظیر: سال خوبی باشه براتون یا تعطیلات خوشی باشه و...

حالا چی شد بعد چند روز تعطیلی به جای نوشتن مطلب چشمهایش علوی ، ویرم افتاده به این مطلب؟ شاید چون برای تعطیلاتی که گذشت برنامه ای نداشتم و به صورت طبیعی همانطوری گذشت که این جور مواقع می گذرد! یا شاید به خاطر مکالمه تلفنی امروز صبح...

صبح امروز اول وقت اومدم سر کار و بابت هماهنگی یک پروژه زنگ زدم به یک اداره... طرف گوشی رو برداشته و من بعد از سلام بلافاصله ناخودآگاه گفتم " خسته نباشی"!! آخه آدم نرمال الفکر ساعت هفت و نیم صبح اونم بعد چند روز تعطیلی به کسی میگه خسته نباشی؟؟ آیا میشه تحت عنوان "سهو کلام" و "سوتی" کل موضوع را گل گرفت؟ یا این که ریشه آن در جایی دیگر است...

***

وداع با اسلحه را از امروز شروع می کنم و مطلب مربوط به چشمهایش بزرگ علوی و عقاید یک دلقک هاینریش بل را به ترتیب خواهم نوشت. فقط پیشاپیش به کسانی که این دومی (عقاید...) را نخوانده اند ، آن را توصیه می کنم.

لطفاً برای برنامه بعد از وداع ، از بین کتاب های زیر که به صورت رندوم از کتابخانه ام انتخاب کرده ام ، به یک گزینه رای دهید:

1- اجاق سرد آنجلا                فرانک مک کورت  (اینجا)

2- پدرو پارامو                       خوان رولفو         (اینجا)

3- پرواز بر فراز آشیانه فاخته     کن کیسی        (اینجا)

4- قصری در پیرنه                  یاستین گوردر     (اینجا)

5- گرگ بیابان                      هرمان هسه      (اینجا)

نظرات 35 + ارسال نظر
پرنیان یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام
از جائیکه این روزها همه بیشتر خسته ی روحی هستند تا خسته ی جسمی بیراه هم نگفتین ! مخصوصا صبح شنبه باشه که خیلی صدق می کنه و یا یه همچین یک شنبه ای بعد از سه روز هالیدی اون هم از نوع رایجش (عزاداری)!
من این بار میخوام توی رای گیریتون شرکت کنم
و به گرگ بیابان هسه رای می دم

سلام
به نظر خودم ما برای خسته شدن ارزشی قائل نیستیم!! خسته شدن اگه از کار و تلاش باشه چیز خوبیه...مفیده... ما باید یه همچین چیزی رو برای خودمون و دیگرون بخواهیم
ولی خب داستان ما الان از همین جنسیه که شما گفتید
...........
بسیار کار خوبی می کنید
گرگ بیابان 1 رای
ممنون

hazhir یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:47 ب.ظ http://http://zoo5000.blogfa.com/

1- مطلب جالبیه.فکر میکنم به خاطر روال عادی و روزمرگی باشه. برای من هم پیش اومده. سوتی هم میتونه باشه!2- راستی کدام یکی از این 5 کتاب برای خوندن بیشتر توصیه می کنی؟ آخه من هیچ کدام رو نخوندم!

سلام
1- من که سوتی خوراکمه
2- مخلصیم من خودمم هیچ کدام رو نخوندم دوستان با توجه به مطالعات قبلیشون و تجارب سابق و یا رجوع به منابع مختلف یا با رجوع به لینکهایی که گذاشتم یکی را انتخاب می کنند و به آن رای می دهند و من هم برنامه آینده ام را با توجه به اکثریت آراء انتخاب می کنم... اینجوری به نوعی دوستان هم با من مشارکت می کنند.
قبلاً هم با این روش برنامه را مشخص می کردم...یه مدتی انتخابات نداشتیم حالا که بحثش داره داغ میشه گفتیم دوباره احیاش کنیم...
ممنون میشم شما هم مشارکت کنید

[ بدون نام ] یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:57 ب.ظ

۵

سلام بر دوست ناشناس
گرگ بیابان 2

مدادسیاه یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ب.ظ

میله جان سلام
مشتاقانه در انتظار نوشته ات در باره عقاید یک دلقک ام.

سلام بر مداد عزیز
دو سه روزه عجیب سرم شلوغه و حتی نرسیدم بیام جواب کامنتا رو بدم... و خدمت دوستان برسم
در اولین فرصت خواهم رسید
ممنون

آیدا یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:22 ب.ظ http://1002shab.blogfa.com/

اون عادت به گفتن که جای خود اما بعد از گفتن تعطیلی به این غمگینی( تازه برای من بعلاوه جمعه ها چون از جمعه ها خوشم نمیاد) گفتن خسته نباشید خیلی پربیراه نیست
وداع با اسلحه رو خیلی دوست داشتم و از اون کتاب هایی که دوست دارم بازم بخونم شاید با شما دوباره شروع کنم به خوندن.
عقاید یک دلقک هم فوق العاده است البته کلن هاینریش بل فوق العاده است.
چشمهایش رو هم تو نوجونی خوندم ودوست داشتم.نمی دونم اگه الان تازه می خوندمش هم باز دوسش داشتم یا نه.

سلام
آخ نگو عجب غمگین بود
چه عالی...همراه خیلی عالیه
تا الان که از بل هرچی خوندیم عالی بوده
...
این آخری رو فکر نکنم

فرواک یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:07 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام
خب این اصطلاح خیلی بکار برده می شه. من خودمم از این سوتیا زیاد دادم و خب خیلی وقتا پشت تلفن سرخ شدم و خیلی وقتا بهش خندیدم.
....
عقاید رو به لطف و رسم نا امانتداری یکی از دوستان دوباره چند روز پیش خریدم و برای شروع پس از وقفه ی چند ماهه ، دوباره خوانی کردم. منتظر نوشته تون هستم.
....
من تازه نفسم ها. گرگ بیابان رو دارم و نخوندمش. رای من 5.

سلام

....
پس عقاید رو شما هم هستید
دست دوستتان درد نکند
...
گرگ بیابان۳

محمد رضا ابراهیمی یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 ب.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام
۱- بیشتر عادت کلامیه. شایدم سوتی!
از خستگی نگیم والا هر چی بیشتر می گیم بدتر تشدید می شه. مثل امواج و اصوات
۲- هر چی خوندید ما هم زنبور وار از شیره این گل استفاده می کنیم

سلام
1- حالا در مورد اون سوتی شاید بشه عادت رو گفت ولی خوب اون اولی ها رو چی؟
2- ممنون

منیره دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ق.ظ http://rishi.persianblog.ir/

سلام
اینها که فقط میگن : تعطیلات خوبی...
روز محشری ...
آخر هفته ی قشنگی ...
یعنی "داشته باشی " رو هم نمیگن .... صبح و ظهر و غروب و شب هم میگن : مورگن ... تگ ... ابند ... ناخت
"به خیر " شم نمیگن ...
صرفه جویی همه جانبه ...
.........
چشمهایش را کمتر از نصفش مونده ... لابه لای قوانین آئین نامه خوندنش مسرّت بخش بود .

مرسی که هنوز ننوشتین.
مرسی از نیکا رها برای پیشنهاد دانلودش .

سلام
همین صفاشونه که من دوست دارم
...
پس صبر می کنم تا فردا تا تو هم بخونی (روغن ریخته را نذر امامزاده می کنم )
خواهش می کنم
خواهش می کنه

ققنوس خیس دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ق.ظ

من هم دوس دارم بدونم گرگ بیابان هرمان هسه چیه ...

سلام
گرگ بیابان 4
ممنون

رها از چارچوب ها دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ق.ظ http://peango.persianblog.ir

سلام
عرض به خدمت شما که ... خوب حیف شد که برای این تعطیلات برنامه ای نداشتین
اما خوب بی برنامه گی هم یه جور برنامه است
به هرحال در انتظار چشم هایش هستیم
من که مثل یک همراه زرنگ خوندمش الانم دارم از عقاید یک دلقک لذت می برم امیدوارم شما هم همینگوی رو به آرومی بخونی تا من بهت برسم و در ضمن
من هیچ کدوووم از این کتابایی رو که گذاشتی ندارم چرا آیکون گریه ندارید؟
و در ضمن
منیرررررررررررررررررر جونم
ای لاو یو

سلام
اصلاً حواسم به تعطیلات پیش رو نبود به منم میشه گفت کارمند!!!!!!!!!
تا فردا آماده اش می کنم...
آورین آورین
خیالت راحت باشه یه کاری پیش اومد که اون کمی عقب افتاد...
می رسی خیالت راحت باشه
مطمئن
...........................
تا وقتی در کتابفروشی ها یافت میشه و میشه خرید چرا گریه؟؟ همینجوری سوت زنان برو شهر کتاب و بخر
.....
ایشون هم سلام داره خدمتتون و ارادت

آهو دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

رأی من2؛میخوام مطمئن شم بذارمش تو لیست خرید یا نه همون قضیه خسیس بازی و ایناها...

سلام بر دوست گرامی و عزیز
کسانی که وبلاگ ندارند و به این صورت پیگیر سر می زنند رایشان دو تا حساب می شود
پدرو پارامو 2
ممنون

مهر آیین دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:46 ق.ظ http://mehraeen.blogsky.com


سلام میله جان
بالاخره شد که بیایم دوباره! اول از همه بگویم که به گرگ بیابان رای میدهم چون تنها کتابیه که هم تو لیستت هست هم تو کتابخونه ی من!
امان ازین سوتی ها! زیاد پیش میاد که من هم صبح کله ی سحر وارد شرکت که بشم به ملت بگم : سلام خسته نباشید! آخه چه خستگی ای چه کشکی؟لذا زیاد سخت نگیرید برادر در این سرمای تموز اغلب مخمان یخ میبندد!

سلام بر دوست غایب
خوش آمدید
پس تقریباً همه مون به نوعی آره
ممنون از حضورتان
گرگ بیابان 5

ن.د.ا دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://bluesky1.persianblog.ir

سلام
خسته نباشی
پرواز بر فراز اشیانه فاخته. جوونی هام خوندمش. اون موقع که خیلی دل رحم و مهربان بودم

سلام بر رفیق تعطیل کرده موقت
سلامت باشی اتفاقاً از صبح تا الان یا جلسه ام یا سرپا ....
پرواز بر ...1
ممنون

بهاره دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

اون سه تای قبلی رو که گفتین من دوتا شو خوندم اون یکی رو هم دارم ولی نخوندم. منظورم وادا با اسحله هست که گرفتم و نخوندم.
ولی از اینا متاسفانه هیچ کدوم. ولی خوب فکر میکنم گرگ بیابان چون لااقل نویسنده شو می شناسم.

سلام
آهان الان فرصت خوبیه که شما هم همراه شوید
فکر کنم با این آرا شما هم باید برید دنبال خرید
گرگ 6
ممنون

مرد مرده دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام میله جان !
با اجازه لینک عقاید یک دلقک رو توی وب سایت خودم می ذارم ... خوشحال می شم حالا که کتابو خوندی نظرتو در مورد یادداشتم بدونم.


http://www.dead-notes.com/book_entries/125-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B9%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%84%D9%82%DA%A9-%D8%9B-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C-!.html

سلام برادر خوش تیپ
حتماً خدمت خواهم رسید
البته بعد از نوشتن...یه جمعبندی خودم بکنم بعد حتماً حتماً خدمت خواهم رسید...شاید هم قبلش...
ممنون

hazhir دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ب.ظ http://http://zoo5000.blogfa.com/

-شماره:1

سلام
ممنون
اجاق سرد آنجلا 1
تشکر

فرزانه دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
کدوم تعطیلات ؟ این که فقط یه روز بود ...
این قضیه خسته نباشین برای ما کارمندا کلی ضایع بازی به دنبال دارد تصور کنین من جلوی آسانسور به همسایه ای که تازه از خونه اش اومده بیرون می گم خسته نباشین

طرفه حکاتیست محیر العقول !
کلی خجالت زده میشه آدم

ضمناً پس از مدتها شما دست رو کتابایی گذاشته اید که من خوانده ام چشمهایش را یک بار و عقاید یک دلقک را سه بار تا حالا خوانده ام منتظر نوشته هایتون هستم

ضمناً در جریان هستید که تا اطلاع ثانوی شرکت در هر انتخاباتی ... بووووووووق اعلام می گردد.

سلام
به جمعه چسبیده بود دیگه ...حالا پنجشنبه اش رو هم که بیخیال شویم باز هم خودش کلی بود...
آخه آدم توی خونه خسته میشه دیگه...کار خونه که خیلی خسته کننده تره
......
حالا دیگه مچم باز میشه
......
ای بابا اینجا انتخاباتش مثل اون شوراهاست که اگه نکنید بعداً حسرتشو می خورید همه رو به یه چوب نرونید

پیانیست دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:35 ب.ظ http://baharakmv21.blogsky.com

پرواز بر فراز آشیانه فاخته...
آخه یکی به من بگه تو اون سن و سال موقع خوندن این کتاب بود؟

سلام
پرواز بر...2
البته شاید... اما خوب ما هم توی اون سن و سال فیلم سانسور شده اش را دیدیم و کلی کیف کردیم

امیر دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:58 ب.ظ http://classickind.blogfa.com/

درش را گل بگیریم بهتر است . کاهگل نداشتید ما در خدمتیم .
من مطلبی در مورد وداع با اسلحه نوشته ام . خوشحال میشم نظرتونو بدونم . خیلی کوتاهه

توصیه تان به عقاید... چقدر جدیست ؟ آنقدر که ایام پر فورجه ی امتحانات هم به آدم انرژی بدهد ؟

سلام
یافت می شود
حتماً می رسم خدمتتون...الان دو سه روزه شدیداً سرم شلوغه و نبودم
امیدوارم فردا و پس فردا اوضاع بهتر باشه
قبل از این که بخونم برسم خدمتتون؟! می رسم...بلندم بود می رسیدم
.........................
خیلی جدی
اون ایام؟؟؟ هووووم واللللا چه عرض کنم! چه رشته ای می خونید؟!
حالا امتحانات رو هم دادید میشه رفت سراغش
عجله نکنید ولی کتاب خوبیه

امیر دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:10 ب.ظ http://classickind.blogfa.com/

چه قدر بد فقط یه نفر تا حالا به 1 رای داده .
من هم 1

سلام
اجاق 2
ممنون

منیره دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ

نیکا جونم
ایش لیبه دیش !

سلام میله که جواب دیر میدهید !

ایشون هم به همچنین

سلام
من دو سه روز بدجور سرم شلوغ بود و اصلاً به هیچ کاری نرسیدم
شرمنده

دیر جواب دادن در مرام ما نبود

قوری دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.ghoori.blogsky.com

سلام
من بلندترینم
بالاخره یه کتاب گفتی که منم خوندم
واقعا باورم نمیشه
منظورم عقاید یک دلقکه

راستی من قوری شدم
و با توجه به فرمایش شما امیدوارم قوری خوبی از خودم بسازم

سلام
بلندترین قوری خوراکه گینس ه
یعنی الان آدرس را تصحیح کنم؟ کلاً بیخیال آن طرف شدید یا همزمان در دو جبهه می جنگید؟
حتماً خواهی ساخت... حتماً

درخت ابدی دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
این از همون مواردیه که فروید بهشون می‌‌گه "اشطباحات لپی"!
من 2 و 5 رو خونده‌م و سومی هم فیلمشو دیدم. اما با توجه به لیست "گرگ بیابان" رو پیشنهاد می‌دم. کار خوبیه.

سلام
با توجه به همین کامنت ها فراگیر هم هست
....
ممنون
گرگ 7

دیوانگی محض من سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ق.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

اهم منم از این حرفا و سوتی ها میدم
راستی میله ی عزیز واسم کتاب عقاید یک دلقک خرید واقعا محشره داره میخونمش

سلام

منظورت اینه که یه عزیزی خریده نه این که میله عزیز برات خریده من که می دونم گفتم باقی هم بدونن که یه وقت سوءتفاهم نشه که چرا برای بقیه نمی خرم
در هر صورت یه همراه دیگه خیلی عالیه
ممنون
رای فراموش نشود

سفینه ی غزل سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

سلام
این هفته که تموم شد. ایشالا هفته ی بعد خوبی بسازیم. البته این هفته هم با شنیدن خبر اول شدن نادر و سیمین در گلدن گلاب هفته ی خوبی شد.
5

سلام
واقعاً خبر خوبی بود... برای دیدنش بیدار موندم
ممنون از رای
گرگ 8

قصه گو سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ب.ظ http://khalvat11.blogfa.com/

یادمه یه بار از دم در توالت محل کارم رد می شدم که همکارم از اون تو اومد بیرون و من هم به عادت همیشگی بهش گفتم «خسته نباشی» .
فکر کنم کاربرد این عبارت بیشتر ناشی از عادته تا این که واقعن دوست داشته باشیم طرف مقابل خسته نباشه. ای بسا گاهی وقتها دلمون می خواد طرف مقابل از شدت خستگی رو به موت باشه (شما رو نمی دونم اما من انقدر بدذات هستم که گاهی چنین چیزی دلم بخواد)
من بی بروبرگرد به پرواز بر فراز اشیانه فاخته رای می دم هر چند نخوندمش ولی فیلمش...
آخ امان از فیلمش.

سلام

البته من باید بپرسم فقط یه بار؟!
عادت هم هست دقیقاً... مرحله بعدیش (بعد از اندیشه و واژه و رفتار)عادته و بعد از عادت هم کاراکتر و همینجوری زندگیمون هم شکل میگیره
...
نه گمون نمی کنم بهتون بخوره اونجوری باشید, حالا گاهی اوقات خب لازمه
....
پرواز ...3
فیلمش که عالی بود و احتمالاً کتابش عالی تر...طبق روال معمول البته
ممنون

پری کاتب سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ

درود
خوشم میاد از کتابایی که می خونی

سلام
ممنون
البته گاهی هم ممکنه فول کنم ...
رای یادتون نره

مهران سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ب.ظ http://anti-absord.blogfa.com

سلام مخلصم پی گیرت هستم.مث همیشه عالی هستی.
امیدوارم عقاید یک دلقک بول رو بنویسی مشتاقم ببینم چطوره.متاسفانه تا الان نخوندمش.
ما مطلبی در باب طلاق بروزم.
سپاس

سلام برادر
ممنون...خواهم نوشت...خوب و بدش دیگه به حال و کار و بار من مرتبطه...خوب و بد مطلب رو می گم وگرنه کتاب که خیلی خوبه...
خواهم آمد

آنا سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

۱. منتظر چشمهایت می مانیم.... سالها پیش خوندمش
۲. گرگ بیابان

سلام
1- فکر کنم منم باید سالها پیش می خوندمش ... الان یه کم ممکنه بی انصافی کنم
2- گرگ بیابان9
ممنون

Helen چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.mydays-h.persianblog.ir

همونطور که دوستان گفتن اینا عادت‌های کلامیه. سوتی مثلاً اینه که موقع خداحافظی بگی "شب‌تون بخیر" درحالی که ظهر باشه، یا بگی "با اجازه‌تون" در حالی که طرف داره شما رو ترک می‌کنه می‌ره بیرون، یا داری پولی رو می‌دی، می‌گی "قابل نداره". مدیونید اگه فکر کرده باشید من همچین سوتی‌هایی دادم
به لحاظ بار مثبت کلمه و این‌ها، ما یه دوستی داشتیم می‌گفت "شاد باشید" اما به نظر نچسب و نامانوس می‌آد.

سلام
البته مبحث سوتی را کنار بگذاریم چند لحظه... آهان... این عادات کلامی قبل از این که عادت بشوند با یک پسزمینه فکری ساخته می شوند و بعد کم کم به عادت تبدیل می شوند و الی آخر مثل جمله امیدوارم سال خوبی داشته باشید...من برای ادامه مطلب این قضیه خسته نباشید رو نباید می آوردم چون خلط مبحث شد... ولی خوب بیخیال...
حالا برگردیم اون مبحثی که گذاشتیم کنار دوباره برش داریم آره سوتی رو می گم من که اصلاً چنین فکری به ذهنم نیومد
خوش باشی

دایناسور چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ق.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
ما یه رییس داشتیم یه چیزایی از رفتار سازمانی شنیده بود اما احتمالا خوب گوش نکرده بود. صبح ها می اومد جلوی کارت زنی وامیستاد و یه لبخند میزد و در حین دست دادن می گفت : خسته نبااااشی!!!!!

سلام
عجب مدیرای باحالی پیدا می شوند... کفران نعمت نکنید یه وقت...این خیلی باحال بوده ... هر روز صبح شما رو خوشحال می کرده

دیوانگی محض من چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:00 ق.ظ http://pencilarezoo.blogfa.com/

اره دیده منظورم همین بود میله راستی به نظرم گرگ بیابان جالب جالب میله

سلام

گرگ 9
ممنون

لیلی مسلمی چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
رای من اجاق سرد آنجلا
عالیه

سلام
ممنون از رای
اجاق 3
خانم همسر هم خیلی خوشش اومده

پیانیست چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:31 ب.ظ http://baharakmv21.blogsky.com

بی زحمت یه کتاب عقاید یک دلقک لطفا اگه زحمتی نیست. جلدش شومیز باشه. پست میکنید؟ یا بیام تحویل بگیرم؟

سلام

باید برم بگردم ببینم شومیزش هست یا نه...
هر کدوم راحت ترید

[ بدون نام ] شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ب.ظ http://http://filmfan.blogfa.com/

معیار ما آدمای بیسواد دیده ها و شنیده هامونه. پس انتخاب من پرواز بر فراز آشیانه فاخته هتش...

سلام
اختیار دارید برادر
ممنون
پرواز 4

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد