میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

داستان کوتاه صوتی

قدیمی ها می گفتند گز نکرده پاره نکنید, حرف درستی می زدند. گفتن همین حرف و ضرب المثل شدن آن نشان می دهد که در همان زمان های قدیم هم ایرانی ها چی؟ گز نکره پاره می کردند. و حالا هم طبیعیست که همینگونه باشیم و آش همان آش باشد و کاسه همان کاسه...

حالا منظورم دقیقاً این نیست که پروژه داستان کوتاه صوتی خیلی سخت است و فلان و بهمان... نه! سختی ها بیشتر از جنس قیر و قیف و ملکه عذاب است که خوب, ما به این نوع مشکلات عادت داریم. منظورم حتی مسائل روز نیست که سرشار از همین گز نکردن ها و... است و اصولاً ملت و مسئولینش که زاییده همین ملتند به پاره کردن بیشتر علاقه دارند و اینا!

خوب این از این!

بله یادم هست که دو سال گذشت , حتی اگه یک کم فشار بیارم به خودم بیشتر از دو سال هم یادم می آید! دیشب عزیزی خارج نشین در رادیویی داشت تحلیل می کرد و به قول دوستمون تحقیق می زد! از باب این که روز به روز بهتر از دیروز و از این حرف ها و کیلو کیلو امیدواری... یاد آن لطیفه کذایی کمی مستهجن افتادم که رندی بالای درخت بود و دو نفر آمدند زیر درخت و می خواستند بخوابند و رند از بالا داد زد آهای نکنید این کارا رو در ملاء عام و ... اینا هم قسم و آیه که کاری نکردیم و الی آخر و جایشان را عوض کردند و... که همه می دانند! غرض اینکه طرف می گفت از بالا اینگونه به نظر می رسد! حالا حکایت ماست و ظاهراً از خارج اینگونه به نظر می رسد که اوضاع آنچنانی است و ما هم ... ولی از خواجه حافظ که پنهان نیست از شما چه پنهان دردهای ما شباهتی به آن توصیفات ندارد ... اما خوب , ظاهراً از اونجا اینگونه به نظر می رسد...

بگذریم...

می خواستم در مورد تولستوی و زندگینامه اش و ... بنویسم و بعد یک داستان کوتاه از ایشون بگذارم. دیدم زندگینامه را به راحتی با یک سرچ می توان یافت و کار تکراری می شود.

پس بی حاشیه: این داستان در نشریه کیان  شماره 50 , دی و بهمن 1378 منتشر شده است و آقای محمد رستمی آن را ترجمه نموده است.

از تمام دوستانی که مایل هستند دعوت می کنم که به این پروژه بپیوندند (خانم مسلمی از وبلاگ لذت متن هم کلید این کار را زده اند پس بشتابید) و داستان بخوانند و آن را در وبلاگ خودشان یا اینجا بگذارند تا مجموعه ای پدید آید و باقیات صالحاتی از خود به جای بگذاریم به قول جوانان در حد لالیگا !

سه پارسا قسمت اول

سه پارسا قسمت دوم

.

پ ن 1: مطلب بعدی در مورد ناتوردشت سلینجر خواهد بود.

پ ن 2: در حال خواندن تونل ارنستو ساباتو هستم.

پ ن 3: انتخابات کتاب بعدی را در همین جایی که الان می بینید (پی نوشت سوم) فردا می گذارم.

پ ن 4: در مورد خواندن روزی نیم ساعت تاریخ معاصر کسانی که علاقمندند و یا نظری دارند و یا کتابی مد نظرشان است کامنت بگذارند تا ببینیم این نیم ساعت را چگونه به صورت مفید دربیاوریم. تا الان این چهار کتاب کاندید هستند: ایران بین دو انقلاب و تاریخ ایران مدرن از آبراهامیان , مقاومت شکننده (تاریخ تحولات اجتماعی ایران) جان فوران و مشروطه ایرانی آقای آجودانی.

نظرات 26 + ارسال نظر
هادی یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ب.ظ http://playtime.blogsky.com

سلام
پیشنهاد خوبی دادی برای باقیات و صالحات اما حیف که صدای خوبی نداریم مثل شما تا در داستانی مثل راپونزل جای چند شخصیت تقلید صدا داده و صحبت کنیم ..

سلام
هادی جان صدای خوب در ردیف های آخر است ... صدای من مثلاً کجاش خوبه؟؟
بخون برادر بهانه نیار!

نادی دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ http://ashkemah.blogsky.com

هرکدوم قلمبه تره هموونو بنویس. از اونا که سر راست به حمله قبلی، ببخشید قلبی دچار می شید. البته دور از جون. ان شاه الله عمر شما از تاریخ شاهنشاهی بیشتر بشه

سلام

از تاریخ کدوم سلسله شاهنشاهی؟؟؟؟
اگه پهلوی مد نظر باشه که از الان باید به فکر رفتن باشم که!!

حسین(گیلانی) دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ http://www.halachin.blogfa.com

سلام.
از راپونزل شما که لذت بردیم. حتما بقیه هم همینطور خواهد بود.
در مورد " تاریخ معاصر" هم منتظر نظر صاحب نظران هستم.
اما عجالتا به قول بچه ها گفتنی می خوام یه مقدار " رشتی بازی" در بیارم و بگم اگه سر راتون گذرتون به گیلان افتاد کتاب "میلاد زخم" خسرو شاکری در باره انقلاب جنگل کتاب خوبیه(صرفا جهت اطلاع علاقه مندان)

بلا می سر

سلام
حالا از مشروطه و یه کم قبل از اون! که شروع کردیم به اونجا هم می رسیم چون زیاد فاصله ای نیست!

منیره دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ب.ظ http://rishi.persianblog.ir

سپاس...
چشم گوش مان روشن شد .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

حالا قبلش رو نمی شمریم ... از سهراب تا صابر شمارش را حداقل یاد بگیرم ... با این عددهای لعنتی

راستی سلام .

سلام
امیدوارم خوب باشد...
------------------
حسابمان دارد پر می شود
وضعمان خیلی خراب است
نق زدن خالی هم دیگه ارضا نمی کنه

درخت ابدی دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:09 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام و خسته نباشی.
داستان رو شنیدم و خوب بود. منو یاد قصه‌ی معروف مثنوی انداخت. (لو نمی‌دم!)
در مورد حکایت ما هم که دیگه زبونم قاصره و ترجیح می‌دم رطب‌اللسان نشم!

سلام
ممنون
به اون قضیه هم عمل کردم
.................................
چه باید کرد؟

فاطمه دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:10 ب.ظ http://30youngwoman.blogsky.com

سلام
خیلی خوب بود. خیییییلی لذت بردم. ولی من هنوز اعتماد به نفس ندارم.

سلام
ممنون
بخوانید و مطمئن باشید منتظر هستم.

سوفیا دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:55 ب.ظ http://allethiayehich.blogfa.com

سلام
اصولا بعضی ها ازدور دل می برند واز نزدیک زهره

سلام
شاید

آنا دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:26 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

نتونستم بشنوم ...کام÷یوتر من قاطی داره

سلام
یعنی با ایمیل کردن هم مشکل حل نمی شود؟

فرواک دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام.
خیلی برا خودتون سخت نگیرید فیلتر می‌شه وبلاگ به این قشنگی...( دست به‌عصا راه رفتن بد نیست)
برای قسمت تاریخ خواستم بگم اگه کتابی انتخاب شد این قرار رو هم بگذارید که هر روز مثلا چند صفحه. چون با زمان نمی‌شه کار کرد( مثلا یکی سرعت خوندنش مثل شما خوب نیست)
یادمه بچه که بودم خیلی دوست داشتم دوبلور بشم اما صدام در حد تیم ملی از آب دراومد...
این ایده‌ی دانلود داستان صوتی خیلی خوبه ادامش بدید. من که آخر ماه دانلودش می‌کنم منتظرم ببینم اصلا حجمی برات باقی می‌مونه یا نه!

سلام
دیگه از این دست به عصا تر
البته برای خودم هم مهمه که اون اتفاق نیفته و دلیل هم دارم...
پیشنهاد خوبیه و حتماً رعایت خواهیم کرد (دوستانی که مایلند یک بررسی در مورد کتاب جان فوران که در پی نوشت نوشتم بکنند فکر کنم این کتاب را شروع کنیم برای ابتدای کار بد نباشه ...)
تیم ملی هم خوبه که می دونم که صدای من هم تعریف چندانی نداره... شما هم شروع کنید ... یادگاری خوبیه...
حجمم پر بشه با حذف قدیمی ها مشکل حل می شود؟

نادی دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ http://ashkemah.blogsky.com

تاریخ شاهنشاهی، منظور همان تاریخ 2500 ساله است.

سلام
آهان ... اووووووه
من بدم نمیاد

منیره دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام
راستش الان همشو گوش کردم . خیلی خوب بود . فکر نمی کنم کار راحتی باشه . یعنی مطمئنم . خودش یه مهارته. با همین امکانات ضبط معمولی خونه بود یا از امکانات دولتی چیزی بهره بردید ؟ نمی دونم چه آیکونی می تونه نوع سوالم رو بیان کنه دیگه خودتون کشفش کنین .
......................

به جز نق به چه کاری بپردازیم ؟ امروز بعد زا خوندن جواب شما داشتم با خودم فکر میکردم خب شاید شغل بعضی ها زندان رفتن باشه . بعضیها هم اعتصاب غذا . بعضیا همیشه کلّن معترض با صدای بلند . خب بعضیا هم مثل من که بچه دارم باید به فکر اینده شون باشن اگه فرار نمی کردم بهشون خیانت کرده بودم شغلم مادریه . حالا نسرین ستوده ام مادره خب باشه به من چه ؟ اون فعال خقوق بشر هم هست اخه . من که نیستم . پس اون باید اضافه کار وایسه . حقش رو هم میگذارند کف دستش .. یا بقیه .. . بالاخره هر کی داره کارش رو انجام میده بعضیا هم که بعد از چند بار اعتصاب غذا و شکنحه و ... یک مدت کوتاهی اومدن تجدید قوا تا دفعه بعد که برن سرکارشون دارن تو فضای مجازی من رو روشن میکنن . منم خوب روشن می شم پس کارم رو درست انجام میدم . به نظر شما دیگه نق نزنم بهتره ؟ اگه غمبادم رو قورت بدم هم خودش یه کار محسوب میشه ؟ ببخشیدا این جواب کوتاه شما من رو برد به این فضا برای همین اینجا عرض کردم دیگه به بزرگی خودتون ببخشید و راهنمایی کنین . سپاس

سلام خاخوورجان
همین امکانات ضبط معمولی... یک رکوردر خریدم (از این کوچولوها 50 چوق) و باهاش مشغولم ... سخت آنچنانی نیست محیط آرام می خواهد و صبر و علاقه ... قسمت خواندنش راحت تر از قسمت آماده کردن و گذاشتن آن است... شروع به خواندن می کنی تا وقتی که سوتی بدهی یعد متوقف می شوی و از یه کم قبل دوباره می خوانی و می ری تا سوتی بعدی... بعد این تکه ها را با زدن سر و ته در ویندوز مووی میکر به هم وصل می کنی... به همین راحتی
...................
مخاطب این مطلب خودم و کسانی مثل خودم بود... می دونی دیروز سر ناهار خبر را به بچه ها دادم از 10 نفر 2 تاشون اسمش را شنیده بودند و یکی خبرش را 8تای بقیه به کل آف بودند و بیشترشان هم برایشان اهمیتی نداشت!! خوب تغییر این فضا به عهده کیه؟ من اگه فقط نق بزنم که می زنم این فضا عوض نمی شود هر کدوم از این فضاها دور و برمون چند تا هست...
یکی از بستگان نزدیک بعد از هفت هشت سال تحصیل در خارج به وطن بازگشت... دو سه روز پیش با هم رفتیم استخر و صحبت و اینا ... یه صحبت در مورد دموکراسی کرد که کفم برید یعنی معلومات عمومی و سیاسی در حد افتضاح! از این آدما هر کدوم دور و بر خودمان چند تا داریم؟ این کاریه که ما باید بکنیم
این نظر من است (همان نظریه تغییرات اپسیلونی من درآوردی خودم)

لیلی سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

سلام
ممنون من در وبلاگ خودم باز اطلاع رسانی خواهم کرد این داستان شما رو...

سلام
ممنون
داستان صوتی شما را دریافت کردم...باید فرمتش را عوض کنم و گوش بدم و البته بتونم بگذارمش اینجا (در صورت اجازه)

آیدا سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ق.ظ http://1002shab.blogfa.com/

ای گفتی از این جماعت خارج نشین تحلیل گر ....(شرمنده بقیه اش رو سانسور می کنم)

سلام
بعضی هاشون آدم را شگفت زده می کنند یعنی اثر آب و هوای خارج است!
خواهش می کنم خوب کاری می کنید

فرواک سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ق.ظ

سلام.
منظورم حجم adsl بود. . ایشالا که باقی می‌مونه. باکی نیست اگه هم نموند اول ماه وقتی دوباره شارژ کردم دانلود می‌کنم.

سلام
آهان از اون لحاظ!

اسکندری سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ب.ظ

دیروز رفتم دنبال ناتور دشت گفتن تموم کردن .خلاصه وبلاگتون شوق خوندن رو یه بار دیگه توم زنده کرد .اما در مورد تاریخ قدیما خیلی دوس داشتم اما الان فکر میکنم تاریخ معاصر تو دنیا خیلی ترسناک باشه.جاه طلبی آدما و ظلم و حماقتشون حالمو بهم میزنه.

سلام

خوشحالم
خوشحالم از شوق همراهی و مطالعه
...........
حالا این خوانش جزئی را شروع می کنیم ببینیم چی میشه...

منیره سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام
ممنون از راهنمایی مبسوط ...امیدوارم اهل فن و صدا و لحن و مهارت و آرامش و علاقه و صبر و ... چیزی جا نمونده که ؟ ... دست به کار شوند تا زحمت شرح ما وقع بی بهره نماند . این آیکون بود ؟

ـــــــــــــــــــــــ
پس تا اینترنت نا حلال است یک کاری بکنید اگر سرش را بگذارند لب حوضچه بیخ تا بیخ حلالش کنند (رو به قبله با بسملا) گمانم باید اخبار را هم چمدانی بفرستیم . مثل ارز که دیگر هیچ بانکی ما را به حساب نمی آورد و ادم بی حساب کتابی مثل من را هم به محاسبه وا داشته ... اخبار را می توان به شماره حساب ها واریز کرد ؟یک نوع تغییر کاربری ! روزنامه برای شیشه ... شماره حساب برای خبر ! یک فکری بکنید براااار جان .

سلام
زیاد نباید سخت گرفت که... امتحان دوبلوری نیست که...
..........
البته یادم اومد از امکانات محل کار برای آپلود کردن استفاده کردم اما محل کار هم دولتی نیست...
.........
کار به چیزای سخت که رسید فکر کردن وظیفه من شد!

آنا سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

پیشنهاد فرواک بهتره اینکه مشخص بشه روزی چند صفحه

سلام
بله من هم تایید کردم که اونجوری بهتره... اما دوستان یه بررسی بکنند ببینند این کتاب جان فوران (مقاومت شکننده - تاریخ تحولات اجتماعی ایران - از صفویه تا انقلاب 57 ) الان در دسترسشان هست یا خیر...

نعیمه سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:34 ب.ظ http://dokhtarezamin.blogfa.com/

من یک چیز رو نفهمیدم یعنی راستش این کتابهای صوتی رو یکی دوتاش رو دانلود کردم اما گوش ندادم.
اینها صدای خودتونه؟
یعنی خود ما بشینیم و کتاب صوتی درست کنیم؟
البته پیشنهاد فوق العاده ایه.

سلام
بله صدای خودم است
آره دیگه دقیقاًَ همین
حالا گوش کنید ببینید چه طوره...
راستی تقصیر آناکارنینا را نگفتید ها! من نظرم رو ذیل کامنتتان نوشتم

لیلی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

خواهش می کنم شما عزیزید ... اما از اون موراکامی مرد یخی رو نگذارید چون ظاهرا صدای تلویزیونمون در سالن منزل اومده بک گراوند شده... منم فردا این دو داستان رو در وبلاگم میذارم و خودم هم دانلودش می کنم...

سلام
امشب تبدیل می کنم...
دیروز رقصنده ایزو را تماماً دانلود کردم و دو قسمتش را گوش کردم امشب باقیش را گوش می کنم ... خسته نباشید حسابی...

محمد رضا ابراهیمی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:59 ق.ظ http://www.golsaaa.blogfa.com

سلام بر شما
عجب حکایتی شده ایم حقیقت عریانی بود که هر روز با اون دست در گریبانیم. یه شعر کوتاه چند وقت پیش گفتم ذیل این مطلب بد نیست برای شما بخونمش:

حرفی اگر هست،
زودتر بگو.
آفتاب هم اگر حوصله داشته باشد،
کوه صبرش تمام شده!


سلام برادر
شعر قشنگی بود
حفظش می کنم کاربردیه
ممنون

فرزانه چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
جان ما سوخت بپرسید که جانانه ی کیست ....

سلام
به به چه عجب

حسین(گیلانی) چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ق.ظ http://www.halachin.blogfa.com

آقا سلام نه خسته.

خوشبختانه " مقاومت شکننده" تجدید چاپ شده(انتشارات رسا) ولی نمی دونم تو شهرستان ها هم به راحتی پیدا بشه یا نه!
البته جهت اطلاع دوستان به عرض می رسونم که فروشگاه کتاب آدینه بوک(www.adinebook.com) این کتاب رو داره. با پست پیشتاز 3،4 روزه می فرسته.
همین دیگه.
راستی از کی قراره شروع بشه؟ ما رو بی خبر نذارید.(هرچند خودم هنوز کتاب رو نگرفتم)

سلام برادر
ممنون از اطلاع رسانی
من به نظرم رسید که از این کتاب شروع کنیم حالا باقی دوستان هم اگر موافقت کنند بعد از تهیه کتاب شروع می کنیم

آنا چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.royayetafavot.blogfa.com

منم ؛ مقاومت شکننده؛ رو ندارم
حالا فکر نمی کنید دیگه صفویه هم خیلی دوره ؟
هر چند تابع نظر جمع هستم

سلام
نویسنده با توجه به نظریه ای که در باب تاریخ تحولات ایران دارد و با دستگاه مفهومیی که طرح می کند و می خواهد آن را تحلیل کند به سراغ این بازه زمانی می رود...
چون بحث تحلیلی است زیاد دور نیست...حالا تا ببینیم نظر جمع چه خواهد بود... پستی خواهم گذاشت و گزینه ها را معرفی می کنم و دوستان انتخاب می کنند و نتیجه را عمل خواهیم کرد.

لیلی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:42 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com

دقیقا با این نظر موافقم که امتحان دوبلاژ نمیدیم که... دوستان خیلی سخت می گیرن... حالا نمیدانم یا ما واقعا شیفته و شیدای ادبیاتیم که مته به خشخاش نمیگذاریم یا دیگران از گسترش ادبیات انتظار بالایی دارند

سلام

وارد گود که بشوند می بینند که جذابیت هایی هم دارد و به سختی هایش می ارزد

لیلی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com

صداتون قشنگه و بیشتر ممنون به خاطر شمرده خواندن

پروانه چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ب.ظ http://janshifteyegolshifte.blogfa.com/

سلام..کار خوبیه ..بنده هم یه روز به شما می پیوندم فعلا مشغول امتحاناتم..درمورد تاریخ معاصر هم بگم تاریخ فقط معاصر نیست..به نظرم سنت و مدرنیته خوبه از صادق زیبا کلام ولی به نظرم همون تاریخ تمدن ویل دورانت رو هر کس از اول تا آخر بخونه کم کم هنر کرده..شاد باشید..بنده قبلا هم اینجا آمده ام با آدرس وبلاگ های قبلم ولی جوابی نیافتم..الان هم از وب دوست خوبم لیلی اینجا هستم..روزتون هم مبارک..

سلام دوست عزیز
ممنون از این که سر زدید ...
ویل دورانت را که بله واقعاً هنر می خواهد...ممنون از پیشنهاد
یعنی من جواب ندادم!
معمولاً که نه همیشه مصر هستم که جواب بدهم... عذرخواهی می کنم بابت قصور...
در وب ایشون حضور شما را همیشه دیده ام
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد