میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

روضه شب عید!

ایام همانطور که می دانید معروف به ایام شب عید است و متبرک است به مراسم خانه تکانی! و روایت است که در هر زمانی و هرمکانی و هر مراسمی مستحب است گفتن و شنیدن ذکر مصائب اهل بیت!

اهل بیت داند چه گویم بیش و کم    از شلوغی, از فجاعت, نیش و غم

از آنجایی که ما اهل بیت هیچ لذتی را بدون کشیدن محنت و هیچ فراغتی را بدون کراهت برای خودمان متصور نیستیم, قبل از رسیدن عید چنان معامله ای با خود می کنیم که شمر لعین هم با آن اهل بیت نکرد! و چنان خود و همدیگر را له می کنیم که با رسیدن لحظات سال تحویل, گویی از زیر سم اسبان گذشته ایم (یا باب النجاه) و صدای ناله برخی از ما تا انتهای تعطیلات و رسیدن دوباره کاروان اسراء به دربار یزید ملعون بلند است! (واقعاً محیط های کاریمان چه قدر به دربار شباهت دارد!) و بعضاً یاد ایام خوش گذشته به ذهنمان خطور می کند!:

اهل بیت بودم و فردوس برین جایم بود    اهل بیت گشتم و در کنج خراب آبادم

بدیهیست که بیت نیم بیت اول با بیت نیم بیت دوم توفیری دارد به قاعده این هوا (دست های باز شده میله را تصور کنید) اما چه می شود کرد به قول حافظ:

سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد         ما باو محتاج بودیم او بما مشتاق بود

حسن مهرویان مجلس گرچه دل می برد و دین  بحث ما در لطف طبع و خوبی اخلاق بود

این هم از این باب که فکر نکنید شجاعتمان کورمان کرده است و مزایای بیوت را نسبت به هم تشخیص نمی دهیم!! به هر حال از نتایج رفتن به این بیت جدید که مرتبط با امر شریف خانه تکانی است آن که دچار بینشی می شویم که با حالتی که در بیت سابق داشتیم متفاوت است. در یک کلام آن حالت سابق "نبینش" بود و اینجا بینش , به قولی:

دل هر ذره را که بشکافی    آشغالیش در میان بینی

عمراً در بیت سابق به وجود آشغال پی می بردیم اهمیت آن که بماند! و این البته به پیشرفت فناوری های شکافت هسته و ذره و خبرهای خوش آن هیچ ارتباطی ندارد.

طولانی نمی کنم بگذریم! من توصیه نمی کنم که بینش را بی خیال شوید و همان رویه نبینش را پیش بگیرید اما زیاد هم سخت نگیرید چون ذرات بیت تمامی ندارد و سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت گیر.  

بیاییم شادی هایمان را کمی به شکل شادی در آوریم. همین 

***

پ ن 1: پیشاپیش فرارسیدن "نوروز" را تبریک می گویم و امیدوارم نشانی از طفل گمشده "شادی" یافت شود.

پ ن 2: مرشد و مارگریتا را امروز تمام کردم و بعد این تفاصیل که گفتم نمی دانم قبل از تحویل سال می رسم که مطلبش را بنویسم یا خیر! اما مطابق آرای قبلی "عشق در زمان وبا"ی مارکز را شروع می کنم. ای همراهان من کجایید؟؟

پ ن 3: کتاب های بعدی که در تعطیلات اگر وقت شد می خوانیم! را از بین کتاب های زیر انتخاب کنید (با توجه به شرایط گزینه ها از میان کتابهای قطورم انتخاب شده است) به 2 گزینه رای دهید لطفاً:

1- آناکارنینا  تولستوی (اجتماعی , با تحلیل روانشناسانه قشرهای مختلف انسانی)

2- چشمهای بازمانده در گور  آستوریاس ( مبارزه علیه استثمار و استعمار داخلی خارجی)

3- تسلی ناپذیر  ایشی گورو (داستان ذهنگرا- شکاف بین تصویر ذهنی فرد و انتظارات جامعه)

4- درخت انجیر معابد  احمد محمود (عصیان – خرافه)

5- بل آمی   گی دو مو پاسان (جامعه فاسد و عاری از اخلاق)

6- امید  آندره مالرو  (پیروزی انسانیت – جنگهای داخلی اسپانیا)

7- پرنده خارزار  کالین مکالو  (انسان و سرنوشت – عصیان – قوانین خشک)

8- خوشه های خشم  اشتاین بک (اجتماعی – جلوه های فقر در یک کشور ثروتمند)

9- زمستان سخت  اسماعیل کاداره  (سیاسی – رویدادهای زمان جدایی آلبانی از شوروی)

10- پوست انداختن  کارلوس فوئنتس (سیال ذهن – اجتماعی )

نظرات 43 + ارسال نظر
NiiiiiZ چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ http://taktaazi.blogfa.com

یا علی!
برادر عجب اسامی دشخاری رو انتخاب کردین!‌ مثل این که کار داره بالا می گیره!
با جسارت اعلام می کنم که هیچ کدوم رو نخوندم و بدتر از اون این که فقط اسم سه تاشونو شنیدم( 1و 7 و 8)!!
اما از اونجایی که احتمالن شما این موضوع رو می دونستین و در ذیل هر یک مشروحی بر ژانر مقرر کرده این (!!) من چون بیمار جریان سیال ذهن هستم به گزینه ی 10 رای می دم! باشد که مقبول افتد.
نوروز شمام از قبل مبارکا!

سلام
آی دختر جان!(به سبک اخوان) زیاد تفاوتی نداریم من هم فقط یکی از این 10 کتاب را خوانده ام! فرقمون اینه که من هر 10 تا رو دارم!
ممنون از رای (به یکی دیگر هم رای بده قرار شد هر کس به 2 گزینه رای دهد)
به همچنین ... خوش باشی

لیلی پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

اون شادی در حد جنین سه ماهه هم بود من یکی قبول دارمش البته اگه یافت بشه واقعا
سال نو هم پیشاپیش بر شما مبارک و ایمانتان پایدار
و کتاب خوشه های خشم نظر منه.
راستی بیا وبلاگم بخون ببین چه بلایی سرم اورد این استاد مشاور کذاییم... خیر نبینه ننه

سلام
امیدوارم یافت شود...
به همچنین بر شما...فکر کنم زمانی که داشتید اینجا رو می خوندید من اونجا بودم و نوشتم یک صلواتی هم براش حواله کردم!

نیکادل پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام بر میله بدون پرچم
آقا من نصفه شبی مردم از خنده
آی قهقهه زدم از این متن ! اون تیکه دل هر ذره را که بشکافی آشغالیش در میان بینی دیگه تهش بود خدا وکیلی!
خیلی خوب بود برادر!
رای منو دزدیدن ! هر وقت پیداش کردم میام اینجا میذارمش پیش شما

سلام بر نیکادل گرامی
البته این تیکه دل هر ذره را از کسی شنیده بودم واسه همین گفتم به قولی...
تا قبل سال تحویل پیداش کن رای ها رو

درخت ابدی پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:28 ق.ظ http://etrenaltree.persianblog.ir

سلام.
اگه طبع لطیفی داشتم، حتما جوابیه‌ای می دادم. خوش‌حالم که دوستان جور ما رو کم می‌کنن. حالا می‌بینی.
مبارک خونه‌ی تازه.
و اما امون از این فهرست کت و کلفت! تجربه ثابت کرده که تعطیلات نوروزی خیلی با تمرکز همراه نیست. منم چند تا کتاب دارم واسه خوندن. از ایشی‌گورو تا حالا نخوندم. ازش می‌گیرم. خوشه‌ها رو قبلا خوندم.
سال خوبی داشته باشی، با تمام آرزوهایی که آدم دلش می‌خواد شخصا برآورده بشه. بقیه رو به قرن‌ها سپردیم و توقعی هم نداریم. خوش باشی:)

سلام
همین جا بگم که خونه تازه ای در کار نیست! گویا سوء تفاهم شده:
بیت قدیم منظورم دوران مجردی بود که آدم راست راست راه می رفت و خوش بود و اگر چه در کارها کمک می کردیم ولی خوب در بیت جدید مسئولیت مطرح می شود و... الی آخر (دختر و پسر هم فرقی نمی کند هر دوش) ....
ممنون به همچنین ...سال خوبی باشه و تعطیلات خوشی داشته باشی
حالا رایت دقیقاً تسلی ناپذیر و خوشه ها شد؟؟
هرگز رهایم مکن را هم فراموش نکن (گورو)

NiiiiiZ پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 ق.ظ http://taktaazi.blogfa.com

مثل این که دم عیدی چشام چپرچلاق(غ؟) هم شده!
رای دوم تسلی ناپذیر.

واقعن به کتابخونه تون حسرت خوردم.

هی هی!!

سلام
من بیماری خرید کتاب هم دارم! حالا در اولین فرصت فهرست کتابام رو تهیه می کنم چون برای جلوگیری از خرید مجدد لازمه!!! اونوقت می گذارم اینجا

Helen پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ب.ظ http://www.mydays-h.blogspot.com

ای بابا, ینی دیگه همسایه نیستیم؟ اسباب کشی کردین رفتین؟! :)
خونه ی جدید مبارک.
سال نو مبارک, آرزوی سال شادتر.
به آنا کارنینا و زمستان سخت رای می دم.

سلام همسایه
نه همونجا هستیم مگه میشه بدون خداحافظی بریم! منظورم این بود که در دوران مجردی آدم زیاد به تمیزی و غیره اهمیت نمی دهد چون هستند کسانی که این کارا رو انجام می دهند و... ولی وقتی رفتید خونه بخت اوضاع متفاوته و خودتان مسئولید و رقابت و از این جور حرف ها هم مطرح است و...
ممنون
جابجا نشدی ؟؟ (وبلاگ رو می گم) با فیلترشکن هم که میام نمیشه کامنت گذاشت!!!

سفینه ی غزل پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ب.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

سلام مبارک ها باشه. پس خونه تکونی و اثاث کشون رو یکی کردین.
امیدوارم دل هر ذره را که بشکافی اسکناسیش در میان بینی..
رای بنده: ۴و۱۰
منم سیال ذهنو ترجیح میدم.

سلام
ای وای ظاهراً متن من اشکال ساختاری داشت که همه به اشتباه افتادند!! البته ما پارسال دقیقاً 25 اسفند اثاث کشی کردیم اومدیم این جا و پارسال خیلی از این لحاظ خوب بود!
اسکناس کفایت نمی کند...آرامش , شادی و ... بهتره.
ممنون از رای

ققنوس خیس پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:08 ب.ظ

بر می گردم ... فعلن.

سلام
خوش گذشت؟

کلاغ شورشی۳ پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:12 ب.ظ http://www.kalagheshoureshi3.blogfa.com

درود بیکران رفیق هواره سرافراز
استوار.
من عاشق پوست انداختن هستم.من و رفقام.ژرچه هرگز نتونستیم هیچ کدوم مون تمومش کنیم.اما حتی اسم گروهمون رو هم پوست انداختن گذاشتیم.

سلام
حالا درسته که من سالهاست لقب کارلوس را دارم ولی تعصبی ندارم روی این قضیه اما اگه خود کارلوس فوئنتس بفهمه که شما بدون تموم کردن کتابش عاشقش شدید یه کم هنگ بکنه

فرانک جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:11 ق.ظ http://bestbooks.blogfa.com

سلام سلام
سال نوتون پیشاپیش مبارک باشه
یک دنیا ارزوی خوب

سلام
ممنون عید بر شما و بیت گرامی ! مبارک. و آرزوی شادی و عیش پاینده(به قول شاملو) برای شما و البته همه دوستان

نیکادل جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

خوشه ها خوشه ها ما دارییم می آییم ...

(به سبک بچه های خط مقدم بخون)

سلام
خوب این یکیش! یه رای دیگه مونده ... بجنب. در تدارک عیدی هستم ها !

پریسا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ

امیدوارم نشانی از طفل گمشده "شادی" یافت شود. چه ارزوی قشنگی
وای یعنی می شه اناکارنینا رای بیاره ؟؟؟ من عاشق تولستویم

سلام بر دوست بی وبلاگ عزیز
شادی را نمی تونم قول بدم ولی آناکارنینا امسال باید خونده بشه! قول می دم!

پریسا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

دومیش رو یادم رفت بگم : زمستان سخت

سلام
ممنون از رای کاملتان

دریا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ http://booyedoost.blogfa.com

سلام
خونه تمیز مبارک باشه .
انصافن دل هر دزه را که میشکافین احیانن گمشده هاتون رو پیدا نمیکنین . ما اگه سالی یه بار اثاث کشی نمیکردیم به جاش خونه تکونی میکردیم ولی بیشتر به نفع بچه ها بود تا خودم(میشناسینشون که همون منزل اینامون) همه اسناد و مدارک ,قطعات و کتب الکترونیک و لنگه جورابای بین کاتالوگ ها و... کشف میشدند و مایه مسرت.
* با این همه خیلی تاثیر گذار نوشتید
* رای منم هر 10 تا بخونین نوش جونتون ! ما که بخیل نیستیم!

سلام
اتفاقاً چند تا شعر دستنویس پیدا کردم و خیلی متعجب شدم! خونه ما تمیزیش پایدار نیست!!
به منزل اینا هم عید را تبریک بگید. درک میکنم عید سر کار رفتن چه مصیبتیه!
رایتان به کلیت نظام بود؟!

فانی جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ق.ظ http://newmidwife.persianblog.ir

سلام.متنتون توپ بود.من ۱ و ۴ و ۷ و ۸ رو خوندم.به نظرم دیگه کافیه.باید جامو بدم به جوون ترا.

سلام
پس شما کلی جلوترید...باید دست جوونا رو بگیرید و دنبالتون بکشونید! نگذارید فقط اون سوالای متداول رو بپرسند...به خصوص !
رایتان فراموش نشود حتا اگر در مطالعه همراه نمی شوید...اگر بشوید که چه بهتر

سفینه ی غزل جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ق.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

سلام دوباره
نه برادر جان متن شما اشکال ساختاری نداشت. اشکال از آی کیوی بنده است که در اثر مجاورت با بوی وایتکس و انواع شوینده های چند منظوره به اعماق زمین نقل مکان کرده.
بیتتان مستدام...

سلام
آخه فقط شما نبودید! فکر کنم من هم به همین خاطر کمی قلمم یه جورایی شده بود!
اما خوب دیگه تموم شد

ققنوس خیس جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ب.ظ

به نظرم می رسه که این طفل گم شده که سالهاست گم شده الان دیگه واسه خودش خانومی شده !! اگه دیدیش حتمن سلام گرم مرا به ایشان ابلاغ فرمایید و به هر شکلی هم که خواستید ایشان را در آورید !!!
;)))
....
از گزینه ها من فقط یک و هشت رو خوندم ... هر دو هم خوبه ...
...
آره خوب بود ... دو تا فیلم دیدیم ؛ جات خالی ... کاش می یومدی ... امان از این بیت که تکاندنش وقتی برای آدم نمی گذارد و امان از آن بیت که کلن هر چه می کشیم از او می کشیم (لامصب خودش جنس اصل می کشه ؛ ولی ما فقط باید درد بکشیم ازش !!!) ... خراب شود آن بیت دوم !!!
........
میلیا !! آمدن عید مبارک بادت !

سلام
ای وای رعایت ما رو بکن رفیق!! اگه به اون سنین رسیده باشه که ما دیگه از مصاحبتشون محروم می شویم! فکر چشم و چال ما پیرمردای عیالوار هم باش برادر...از این نسخه ها در ملاء عام برای ما نپیچ!!
الان این 1و8 را رای حساب کنم؟؟ الان شفاف رای بدید که بعد کار به کمیته صیانت و دانشگاه اوین نرسه!
همین که به شما خوش گذشته انگار به من خوش گذشته.
این برداشتت از بیت هم جالب بود هرچند منظور من نبود! اما متن حیاتی مستقل از نویسنده داره همینه دیگه (البته به همراه یک شیشه نوشابه برای خودم)!!

ندا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://secondwindow.blogsky.com

عاشق 7 هستم.

سلام
ممنون....یه رای دیگه لطفاً....از بورس چه خبر؟

Helen جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.mydays-h.blogspot.com

آو. دوباره خوندم پست رو و نمی‌دونم چرا فکر کردم به جای خونه تکونی دارید اساب کشی می‌کنید. :)
این روزها این جمله‌ی "بیاییم شادی هایمان را کمی به شکل شادی در آوریم" رو خیلی یادش کردم!
شاید برم بلاگفا یا بیام بلاگ اسکای. اگه جابجا شدم خبر می‌دم. کلیک‌تان روی چشم.

سلام
فکر کنم کامنت درخت بی تاثیر نبوده! بندازیم گردن درخت که وبلاگشو نمیتونم باز کنم.
بد نیست دو تا بیت مجازی داشته باشید! منتظر خبرت هستم همسایه

farzane جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ http://allethia.blogfa.com

سلام
من کلی کتاب خوندم ولی ازونجایی که عقبم لاک پشتی حرکت می کنم . خیلی عقب هستم
خداحافظ گاری کوپر رو درحالی می خوندم که خواهرم از عصبانیت داشت منفجر می شد و چندین بار کتاب رو قایم کرد چون کلی کار عید داشتیم
عیدتون مبارک

سلام
به به رسیدن به خیر...همدان جه خبر؟
خواهر رو هم باید آلوده کنی دختر! جواب میده امتحان کن

نوشینه جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام بهار نو مبارک
دوست خوبم عید برو کوه و صحرا کتاب کم بخون تا ما هم که در گیر مهمانها هستیم بهت برسیم

سلام
احمالاً همینگونه هم خواهد شد....یک پست عیدی میگذارم و 15 روز تعطیلم!
بعد عید بهانه ای قبول نمی کنیم و کیلویی هم نمره نمیدیم!

فرزانه شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام میله جان
بالاخره پیدایم شد ممنونم از یاد کردنتان
آقا فکر مایی که داریم نصفه شبی وبلاگ می خوانیم را نمی کنید فکر بقیه اهل بیت را که خوابند بکنید . یعنی هر کاری کردم صدای خنده ام بلند نشود نشد
متن خودتون که نمودار هر چی طنزه رسم کرده کامنت نویس ها هم طنازیشان شکوفه زده ...
انصافاً خیلی بامزه بودند کلی خندیدم
لازمه همینجا بگم که وسط همه خوش رقصی ها این دو سه هفته من کتاب سلین را تمام کردم و دیگه لازم نیست بگم که چقدر از خوندنش شناختنش و کلماتش لذت بردم و همه اش را مدیون شمام
حالا انگار فستیوال کتاب خوانی براهه ...عالیه از سفر که برگردم بهتون ملحق می شوم
آناکارنینا را عید پیارسال خوندم درخت انجیر معابد را زمان دانشجویی بقیه را نخوانده ام و هیچ کدام را هم ندارم . هر کدام که رای آورد می خرمش .
به این می گویند رای برای حزب باد

سلام
خواهش می کنم ممنون
خوشحالم ...خیلی
و اما سلین ...واقعاًً دلم نمیاد دل دوستانی که دسترسی نداشتند را آب کنم...ولی کتاب بودا کتاب!
همراهی فعال دررای گیری هم بد نیست
به پیشنهاد طبیبچه یک خط هم توضیح نوشتم که حضور آگاهانه تر باشه

داستان تکراری شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام. رمان نوجوان ندارید؟

سلام
بعد عید حتماً
حتماً یاداوری کنید....خارج از روال اقدام می شود

نعیمه شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:48 ب.ظ http://n1350.wordpress.com/

من به آناکارنینا، پرنده خارزار و خوشه های خشم رای می دم
اینا کتابهاییه که قبلن خوندم.

راستی سال نو پیشاپیش مبارک

سلام
ممنون از رای
به همچنین بر شما و خانواده هم مبارک

کلاغ شورشی۳ شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.kalagheshoureshi3.blogfa.com

رفیق زحمت می کشی مارو سه کنی؟
چند وختیه از دو در اومدیم.
انگاری نظراتم بت نمی رسه.
هرجا هستی با هرکه خوش باشی رفیق

سلام
نه برادر قصدم این بود که تمومش کنی!
ممنون
امیدوارم که ناپدید نشی

farzane شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ب.ظ http://allethia.blogfa.com

سلام
امتحان کردم خواهرم خیلی تنبله
ولی بازهم سعی میکنم

سلام
خوب اگه راحت بود که همه کتابخوان می شدند!
باید تلاش کرد و صبر داشت

فانی شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ http://newmidwife.persianblog.ir

هیچ وقت با ۱ احساس نزدیکی نکردم.شاید چون خیلی بچه بودم و رمانی مثل این را در بچگی نباید خواند.اگه بخوام توضیح بدم حوصله ت سر می ره.ولی ۴!باهاش نفس کشیدم.توش حل شدم.۷ برای ارضای احساسات نوجوانانه ام خوب بود.ملس بود و گرم.و اما ۸!روی من اثر گذاشت.با اینکه معمولن با گارد بسته کتاب می خونم و در برابر تاثیرات مقاومت می کنم.پس رای من ۸.
واقعن برای همراهی زمان ندارم.تا کی بتونم برای خودم باشم.تا کی؟

سلام
ممنون
زمانش می رسه به زودی

محمد یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:13 ق.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
ما را که یارای کتاب خوانی پابه پای شما نیست.
فقط خواستم عید را بهتون تبریک بگم و آرزوی بهترین ها را براتون داشته باشم.

سلام محمد جان
عیذ شما هم مبارک
چرا اتفاقاً شما می توانید

پرنیان یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سال نو مبارک حسین آقا
خسته نباشند از خانه تکانی!

سلام
سال نو شما هم مبارک پرنیان عزیز
سلامت باشید

رضا یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:31 ب.ظ http://www.shabgardi.blogfa.com/

انگار پیشواز عید رفتی و به هت سخت گذشته عیدت هم پیشا پیش مبارکه کتابای که گفتی همه جالبند خوشه های خشمو می خواستیم به زوی بخونم چی بهتر از خوندن با تو ؟

سلام
ممنون
سال نوت هم مبارک

NiiiiiZ یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:35 ب.ظ http://taktaazi.blogfa.com

مبارک مبارک!!

سلام
به همچنین

رهگذر یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ب.ظ

گشتیم نبود نگرد نیست!(شادی رو میگم، البته شاید بشه نشانه هایی از اون رو اینور اونور پیدا کرد ولی...)
زیاد کتاب نمیخونم اما کتاب خونارو دوست دارم!
اگه آرای من رو هم مورد حساب قرار بدید به 2و8 رای میدم.

موفق و سلامت باشید و پیشاپیش عید رو هم به شما و خانوادتون تبریک میگم.

سلام
عیدتان مبارک
چرا که نه....حساب شد عزیز
ممنون

ارغوان یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ب.ظ http://www.ashtarani.blogfa.com

سال نو مبارک...

سلام
سال نو شما هم مبارک
سال خوبی باشه برای شما و خانواده

... دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ب.ظ http://nightking.blogfa.com/

سلام عیدتون مبارک.

سلام
سال نو شما هم مبارک دوست ناشناس عزیز

طوفانی دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:25 ب.ظ http://farvak.persianblog.ir

سلام سال نو مبارک. بنده گزینه‌های 1 و 8 رو انتخاب می‌کنم.

سلام
به همچنین بر شما مبارک
ممنون از رایتان

بید مجنون سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ق.ظ http://fenap.blogsky.com

آقا این تولستوی را بخوان که بدجوری به ما پیشنهادش داده اند.ما هم که شما را قبول داریم.ما راضی و شما راضی،باقی را هم الله اعلم !

سلام

نظر لطفتان است مهندس

ققنوس خیس چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ق.ظ

خدا با ما نشسته چای می نوشه !!

سلام

ابی رو هم دوست دارم

لیلی چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

چقدر لحن نوشتاری شما عین لحن کلامی دوست من فرجامه... مخصوصا در این روضه شب عید... اون هم دقیقا همینجوری می خندونه ما رو با ربط هر چیزی به احادیث قدسی و نبوی و مکی و ...
عیدتون مبارک
یاد خدا همراهتان آقا حسین
گل نداره چرا شکلکاتون؟؟؟

سلام
چه دوست با کلاسی
عید شما هم مبارک
دوستانی که به ما سر می زنند خودشان گل هستند برای همین به شکلک گل نیازی ندارم

تنها پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ب.ظ http://nightking.blogfa.com/

سلام دوست عزیز وبلاگتون جالبه...
اگر قبول افتد به 1و2 رای میدهم.
با اجازتون وبلاگتون رو لینک کردم اگه مایل بودید شماهم میتونید لینک کنید
سال خوبی داشته باشید..

سلام دوست عزیز
چرا که نه!
حتماً حساب می شود.
ممنون

لیلی شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

اتفاقا منهم شکی ندارم در با کلاس بودن فرجام... خیلی با کلاسه مثل خودتون.
راستی حدس بزن چی؟
رفتم ایام عید خیلی خوشگل کتاب همنوایی ارکستر شبانه چوبها رو از کتابخونه خواهرم برداشتم و الان زیر تخته هنوز نخوندم ... نمیدونم چرا ترجمه کردنی دلم به مطالعه نمیره...

سلام

به به به سلامتی
امیدوارم حالا که وارد جهاد شدی دست و دلت به مطالعه بره...

سفینه ی غزل سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:50 ق.ظ

سلام برادر میله
در سفر با بدبختی براتون از لپ تاپی که لیبل فارسی نداشت کامنت گذاشتم که اونم پرید
رای من ۴ و ۱۰که اولی رو خوندم و دوستش دارم ودومی هم سیال ذهنه و ...
سال خوبی در پیش داشته باشید.

سلام
ای وای...
ممنون
به همچنین برای شما
ببخشید دیر شد

لیلا چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:42 ب.ظ http://panjarekhuneman.persianblog.ir

منم یه نقدایی از کتابایی که خوندم دارم مثه :پرنده های خارزار.............

سلام لیلا خانم عزیز
به به ... نصف شبی از دیدن گل های وبلاگ شما و البته غذاها روحمان تازه شد.
منتظر نقدهاتون هم هستیم.

پری کاتب سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ

salam duste daneshmande man
baharetun mobarak

سلام دکتر جان
سال نو شما هم مبارک باشد/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد