میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

شعر اواخر خدمت!

از خودم می پرسم

من توانایی آن را دارم

که بدون تردید

و بدون تشویش

از قشنگی گل باغچه همسایه

                          بر سر شوق آیم؟

.

مشهد

78/9/17

45روز مانده به پایان خدمت!

.

پ ن 1: سوال پست قبل (تعداد ترجمه های مزرعه یا قلعه حیوانات) هنوز به قوت خودش باقی است و جایزه کامل ترین جواب یک جلد کتاب محاکمه کافکا با ترجمه امیر جلال الدین اعلم است (البته کتاب را خودم دوبار خواندم پس دست دوم حساب میشود گفته باشم!)

پ ن 2: مطلب بعدی کافه پیانو است و کتاب بعدی 1984 اورول.

پ ن 3: کتاب بعد از 1984 را از میان گزینه های زیر که البته همه گزینه ها قدر و چغر و قابل توجه هستند انتخاب نمایید ضمناً برای آشنایی بیشتر لینک هایی برای معرفی هر کدام داده ام که انتخاب همراه با آگاهی بیشتر باشد وقت هم زیاد داریم(بیشتر لینک ها فارسی بود اما نمی دونم چرا باز نمی شود! مجبور شدم لینکهای انگلیسی از ویکیپدیا بدهم که بعد از باز شدن در قسمت سمت چپ می توانید زبان فارسی را انتخاب کنید و لینک فارسی را ببینید. با همه این احوال لینک مربوط به خود سلین باز نمی شود که آن را هم می توانید از لینک کتاب باز کنید):

الف) سفر به انتهای شب         فردینان سلین 

ب) تسلی ناپذیر                    کازو ایشی گورو

ج) خرمگس                        اتل لیلیان وینیچ 

د) گارد سفید                       میخائیل بولگاکف 

ه) سه گانه نیویورک              پل استر

نظرات 22 + ارسال نظر
جیران پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:22 ب.ظ http://jairanpilehvari.wordpress.com

والا خیلی خیوبن خودت که گفتی قدرن..
ولی چون تازه از میخائیل گذاشتی و خرمگش هم با اینکه خوبه الان فازش نیست به نظرم بهترین گزینه سلینه که خوبه کلا :)
کلا خوبه دیگه :)
تو وبلاگ من هم تو اون مسابقه ی کتاب سال کاندید بود :)

سلام
می بینم که از اونایی شدی که قبل از اینکه در حوزه های رای گیری باز بشه آماده اند برای رای دادن!
امیدوارم من از اونایی نشم که قبل از اینکه در حوزه های رای گیری بسته بشه آماده اند برای اعلام نتایج رای!

سفر به انتهای شب یک رای
ممنون
(همین الان کافه پیانو را تموم کردم)

ندا پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:40 ب.ظ http://secondwindow.blogsky.com

خوش به حالت که همسایه گلهای باغچه اش را به تو نشون میده.

من می گم خرمگس

سلام
واااااااو
عجب برداشتی!

خانه پدر پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ http://khaneipedar.persianblog.ir/

اسم وبلاگتان نشاندهنده یک نوع ذوق و نوآوری بسیار جذاب است . با خواندن این اسم در وبلاگ یکی از دوستانم به خواندن مطالبتان تشویق شدم.

از آشنایی با شما خوشحالم.

سلام دوست عزیز
دوست دوست ما دوست ماست!
من هم از آشناییتون خوش حالم
ممنون

ققنوس خیس پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ب.ظ

آه ای زندگی منم که هنوز
با همه پوچی از تو لبریزم !
........
رای من گزینه ی آخر !
موفق شدی ؟

سلام
رفتم ولی ایمیلی نیومده هنوز!!
...
سه گانه نیویورک یک رای
ممنون

دوما پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ب.ظ http://dooma.blogfa.com/

فکر کنم من هم کم کم باید این شعر را بخوانم
من کتاب خرمگس را پیشنهاد میکنم

سلام
من وقتی کارت پایان خدمت رو گرفتم کله پاچه دادم
ببینم تو چه کار می کنی!
منتظرم

محمدرضا جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ق.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
با وجود این که بولگاکف قلقلکم می دهد اما رای من لویی فردینان سلین است!

سلام
خلاصه هر گلی زدی به سر خودت زدی!!

نیکادل جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام
جواب مسابقه :

1.امیر امیر شاهی - انواع انتشارات
2.م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ ج‍دی‍دی‌، ص‍م‍د م‍ح‍م‍دی‌آس‍ی‍اب‍ی- انتشارات آناس
3.سعید کوشا - تهران بیژه نقش و نگار
4.علی اصغر افرجی – تهران فرهنگ ماهرخ
5.حمیدرضا بلوچ – تهران گهبد
6.پژمان کوشش – مشهد آوای رعنا
7.حوریا موسایی – تهران تمیشه
8.محمدفیروزبخت – تهران حکایتی دیگر
9.حجت امامی – تهران محیط
10.علی صالحی – تهران افراسیاب
11.مهنوش جواهری – تهران عارف
12.محمد‌رضا آخوندی، زهرا محمدی – مشهد آرمان خرد
13.ادریس‌ باباخانی – تهران محراب دانش
14.زهرا نوروزی – تهران نیما
15.مژگان احمدی – تهران بهزاد
16.حوراء وحیدی
17.آوینا ترنم – تهران هنر پارینه
18.غلامرضا صالحی معوا – مشهد بامشاد
19.قدیر گلکاریان – تهران تیموری
20.همایون نور احمر – تهران پیشرو
21.علی جواهرکلام – تهران دنیای کتاب
22.بهروز غریب پور – تهران اندیشه سازان
23.ز علیزاده – تبریز یاران
24.مجید نوریان – موسسه کتاب همراه
25.همایون بهشتی – اصفهان مشعل
26.آزاده دادفر – تهران گویش نو
27.ص‍ال‍ح‌ ح‍س‍ی‍ن‍ی‌، م‍ع‍ص‍وم‍ه‌ ن‍ب‍ی‌زاده- تهران دوستان
28.نرگس حیدری‌منجیلی- تهران اردی بهشت
29.عزت الله فولادوند
30.غلامحسین سالمی
31.منصور اقتداری
32.علی پیرنیا
33.مهدی بهره مند
34.اکبر تبریزی
35.منصور اقتداری
36.گلرخ سعید نیا
37.علی اصغر حداد

البته در معرفی عزت الله فولادوند در ویکی پدیا ترجمه قلعه حیوانات جز آثارش ذکر نشده بود. به هرحال آنهایی که انتشاراتشان را پیدا کردم جلویش نوشتم و حقا که جهان سوم یعنی این.
شعر و باقی سوالها را هم به فردا موکول می کنم با اجازه همگی .

سلام
به قول خودم یا خود خدا!!
15 تا 20 ترجمه رو به ذهنم می رسید اما نه این قدر
فرزانه هم صحبت 25 تا را داشت
فکر کنم تو برنده شدی

حسین جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:37 ق.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

با نگاهی به باغچه‌ی همسایه
"پل" می زنیم به سه گانه‌ی نیویورک...

سلام
حسین جان پسرم هوای رفقا را داشته باش!!

نعیمه جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ق.ظ http://n1350.wordpress.com/

جواب سوالت رو نمی دونم

اما به خرمگش رای میدم
از اون کتابهاست. منظورم از اون خوب خوباشه.

سلام
جواب سوال رو نیکادل زحمت کشیده
ببینیم و درس بگیریم
ممنون از رای

farzane جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:10 ب.ظ http://allethia.blogfa.com

سلام
رای من خرمگسه چون قبلا یک بار خوندمش وخوبه
اگه قرار بشه یک بار دیگه بخونم می خرمش اینجوری سبب خیر هم میشه

سلام
ما برای سبب امر خیر شدن اومدیم کلاً

ممنون از رای

محمدرضا جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

من می گم ۳۸ تاست چون یکی ش ترجمه ی خودمه!
اصلشو از سایت گیگاپدیا دانلود کردم و ترجمه ش کردم!
یوها!
محاکمه رو دارم یه دونه دیگه بهم جایزه بده!

سلام

حسین جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

آهان... خب... رای دوم من سلین و سفر به انتهای شب... به نظرم چون کتاب های خوبی تو این گروه هست؛ گروه این دفعه گروه مرگ نام خاهد گرفت؛ پس پیشنهاد دارم که دو تا کتاب اول و دوم رو در نوبت بذار:
استر و سلین پشت سر هم

سلام
دیگه دیر شد همون رای اولت محسوب میشه

رضا جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ http://shabgardi.blogfa.com/

به نظر من گزینه الف بای خوب باش

سلام
ممنون از رایتان
سفر به انتهای شب

درخت ابدی جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ http://eternaltree.wordpress.com

سلام.
بالاخره سر شوق اومدی؟
خدا زیاد کنه این همه ترجمه رو! دست مریزاد به همت نیکادل. اما خودمونیم، جایزه‌ت محرک نبود، چون من ترجمه‌ی حداد رو دارم:)
سه‌گانه.

سلام
نه !
واقعاً با این همه ترجمه باز همین بلاها سرمون اومد عجیبه!
البته
به نظرم چون این یه کتاب ضد حرکت انقلابی محسوب میشه اصولاً حکومت های مستقر نباید میانه بدی با اون داشته باشند! نه؟

لیلی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com

یعنی جایزه رو نیکادل برد آیا؟؟
چقدر مهربون... چیزه شما کتاب سوربز از یوسا جایزه نمیدید؟
من منتظر کافه پیانو هستم بی صبرانه. راستش این کتاب قلعه ی حیوانات رو اونقدر توی دانشگاه خوندیم و فیلمشو دیدیم که من راستش تقریبا دارم انواع احشام رو بالا میارم واسه همین خیلی از این پست استقبال نکردم متاسفانه. یه سری چیزها اونقدر طی سالیان متوالی نقد میشه که ادم دیگه دلزده میشه مثل مکبث و غرور و تعصب و ... البته من دوست دارما این آثار رو ولی دیگه گنجایش ندارم بحث کنم.
چیزه مسئلتن این لینکها که معرفی کردید جریانش چیه؟ من کلیک کردم رفت ویکی پدیا. خود اثر قابل دانلوده یا فقط معرفی کردید؟
راستی برنده رو اعلام کنید همگی براش کف بزنیما... بعد بریم وبلاگش واسش سوت بزنیم

سلام
تا الان که کامل ترین پاسخ از ایشون بوده
سور بز را با اون قیمت مشتی!! خودم منتظرم یه جایی دست دومش رو پیدا کنم یا یه جایی به عنوان جایزه بگیرمش
در مورد کافه پیانو نوشتن یه کم سخته
این لینکها برای کسانی است که از بعضی گزینه ها شناختی ندارند که نگاهی بیاندازند و بعد رای بدهند
معرفی اینها می ماند بعد از خواندن
برنده را هم به زودی اعلام می کنم ولی همین الانم می طلبه که به نیکادل تبریک بگیم و واسش سوت و کف بزنیم البته ارجح اینه که بعد محرم و صفر این کارو بکنیم

برزین شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:56 ب.ظ http://naiestan1.blogsky.com

سلام بر پروفسور
ببینم این شعر " قشنگی گل باغچه همسایه " استعاره که نیست ؟؟ سرباز باشی و توی پادگان باشی و آخرای خدمتت هم باشه طبیعتا آدم میره توی حال و هوای همسایه . البته اگر باغچه شان گل داشته باشه !
..............................
رای من هم خرمگس است

سلام استاد

خوشبختانه یا متاسفانه همسایه مون باغچه متناسب با من نداشت!! یعنی فقط یه گل نر همسن خودم داشت که با هم همبازی بودیم! برای همین ما به تخیلاتمون پناه می بردیم.

نفیسه شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:06 ب.ظ

منم سفر به انتهای شب رو دوست دارم

سلام
ممنون از رای

درخت ابدی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:53 ب.ظ http://eternaltree.wordpress.com

بازم سلام.
احتمالا همین‌طوره که می‌گی. واقعا عجیبه این پدیده. شاید رکوردشکن باشه تو این‌جا. یعنی ممکنه کتابی رو دستش بلند شده باشه؟

سلام
بعید می دونم کتابی باشه که روی دست این کتاب بلند بشه از کثرت ترجمه... چون هم زیاد بلند نیست و هم نثر ساده ای دارد ... من که انگلیسیم خیلی ضایع است و در حد آی ام ویندوز اینده بلاکبورده هم وقتی به نسخه پی دی اف انگلیسیش نگاه می کردم (دو سه پاراگراف پایانی) برام به راحتی قابل فهم بود.

لیلی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:08 ب.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com/

میگم حالا که اونجوریه بیایید به نیکادل بگیم اگه برنده شد هممون رو نفری یه کتاب سوربز مهمون کنه خوب چی میشه ما هم عوضش همه براش سوت و کف می زنیم دیگه
ولی بی تعارف میگم اگه خریدمش بهتون خبر میدم اگه خواستید بخونید ازمن بخواهید بهتون بدم بخونیدش. من یکم تو این جور چیزها دست و دلبازم. حال می کنم بتونم لذت متن را به معنای واقعی در دنیای واقعی اجرا کنم.

سلام
بازی برد برد که می گن همینه
ممنون از لطفتون
من هم خودم توی همین مایه هام
با دو تا در نوشابه خانواده اضافه
باز هم ممنون به روی چشم
البته می تونه عکس قضیه هم اتفاق بیافته

محمدرضا شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
جواب مسابقه :

1.امیر امیر شاهی - انواع انتشارات
2.م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ ج‍دی‍دی‌، ص‍م‍د م‍ح‍م‍دی‌آس‍ی‍اب‍ی- انتشارات آناس
3.سعید کوشا - تهران بیژه نقش و نگار
4.علی اصغر افرجی – تهران فرهنگ ماهرخ
5.حمیدرضا بلوچ – تهران گهبد
6.پژمان کوشش – مشهد آوای رعنا
7.حوریا موسایی – تهران تمیشه
8.محمدفیروزبخت – تهران حکایتی دیگر
9.حجت امامی – تهران محیط
10.علی صالحی – تهران افراسیاب
11.مهنوش جواهری – تهران عارف
12.محمد‌رضا آخوندی، زهرا محمدی – مشهد آرمان خرد
13.ادریس‌ باباخانی – تهران محراب دانش
14.زهرا نوروزی – تهران نیما
15.مژگان احمدی – تهران بهزاد
16.حوراء وحیدی
17.آوینا ترنم – تهران هنر پارینه
18.غلامرضا صالحی معوا – مشهد بامشاد
19.قدیر گلکاریان – تهران تیموری
20.همایون نور احمر – تهران پیشرو
21.علی جواهرکلام – تهران دنیای کتاب
22.بهروز غریب پور – تهران اندیشه سازان
23.ز علیزاده – تبریز یاران
24.مجید نوریان – موسسه کتاب همراه
25.همایون بهشتی – اصفهان مشعل
26.آزاده دادفر – تهران گویش نو
27.ص‍ال‍ح‌ ح‍س‍ی‍ن‍ی‌، م‍ع‍ص‍وم‍ه‌ ن‍ب‍ی‌زاده- تهران دوستان
28.نرگس حیدری‌منجیلی- تهران اردی بهشت
29.عزت الله فولادوند
30.غلامحسین سالمی
31.منصور اقتداری
32.علی پیرنیا
33.مهدی بهره مند
34.اکبر تبریزی
35.منصور اقتداری
36.گلرخ سعید نیا
37.علی اصغر حداد
۳۸. محمدرضا - انتشارات رند لیبرال دموکرات!

جایزه رو هم تقدیم می کنم به غزه!

سلام
با این کار وبلاگ ما رو هم به لیست حامیان غزه اضافه کردی
کشتی بعدی که عازم غزه شد خبرم کنید این کتاب رو که دارم نه (چون مال نیکادله) ولی یه دونه دیگه (مثلاً تهوع سارتر با ترجمه اعلم) رو باهاش بفرستم غزه
خبرش با شما

فرزانه یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلاملکم
به به این آیکونا مبارکند گویا ققنوس از قله کوه قاف آورده اینا رو !

شعرتان هم خیلی زیبا و شاعرانه بود و آدم با خواندنش دچار اور دوز احساسات می شود.

یک تبریک جانانه با بسته بندی هم به نیکادل عزیزم که زحمت منو کم کرد برای نوشتن 25 تا اسم .
اون برنده شود انگار که دقیقاً خود من شده ام .
البته محمد رضا هم که ترجمه 38 ام را کرده می تواند بدون لشکر کشی خیابانی از مجاری قانونی اعتراضش را به شورای میله بان ! برساند و منتظر بماند .

رای من برای کتاب بعدی هم سفر به انتهای شب
کتاب قبلی که از سلین معرفی کردید جالب بود می خواهم دوباره آشنایی با اون فضا رو تجربه اش کنم


سلام
دست ققنوس درد نکنه که کارش درسته
فکر کنم از پس تور برزیل هم بر بیاد
...
این شعر هم اولین شعر پس از سوزاندن برخی شعرهای قبلی بود!
...
من هم همینجا رسماً به نیکادل بابت برنده شدن تبریک می گم امیدوارم از خوندن این کتاب لذت ببره.
...
ممنون از رای

محمدرضا یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:27 ب.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

با قلبی آرام (بدون اغتشاش!) و ضمیری مطمئن (مطمئن از برد!) شکایت خود را از اعلام برندگان به درگاه داروین می برم!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد