میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

چند سوال

چند سوال

سلام دوستان همراه  و عزیز

1- چند کتابی را که خیلی از خواندنش لذت بردید و به نوعی در ذهنتان ماندگار شده است؟(از یک تا ده کتاب)

2- نویسنده های محبوب شما؟ (از یک تا سه نویسنده)

3- کتاب بالینی شما؟ (دوست دارید به طور منظم بهش مراجعه کنید و کامل یا بخشیش رو دوباره بخوانید)

4- به نظر شما بهترین کتابی که تا الان در موردش نوشته ام کدام بوده است؟(از یک تا سه کتاب)

5- بهترین نحوه معرفی و مطلب وبلاگ در مورد کدام کتاب بوده است؟

6- ژانرهای مورد علاقه شما؟

7- ژانرهایی که هیچ کششی نسبت به آن ندارید؟

8- فواصل زمانی ایده آل بین نوشته های وبلاگ از نظر شما؟

9- راستی در یک ماه گذشته چند تا کتاب خواندید!؟

10- ادبیات داستانی چه مقدار از مطالعات شما رو تشکیل می‌ده؟(چندساعت از چندساعت در روز)
11- بیشتر به داستان ایرانی گرایش دارید یا خارجی؟

*

پ ن: ممنون میشم دوستان به تمام سوالات جواب بدهند ... برای جلوگیری از سوگیری پاسخ ها تا چند روز جوابها را تایید نمی کنم.

پ ن 2: دارم مطلب طبل حلبی را می نویسم و می تایپم و امیدوارم تا فردا آماده بشه.

پ ن 3: کتاب بعدی هم همانطور که گفتم "اگر شبی از شبهای زمستان مسافری" از ایتالو کالوینو است. راستی نظرتان چیه که برنامه بیشتری ارائه بشه , مثلاٌ 3 تا 5 کتاب آینده را مشخص کنم تا دوستان بیشتری همراه بشوند؟ (این هم به عنوان سوال 12 جواب بدهید!)

پ ن 4: قصه نغز تو از غصه تهی  / باز هم قصه بگو  / تا به آرامش دل / سر به دامان تو بگذارم و در خواب روم ... امروز دومین سالگرد پدر است.

نظرات 40 + ارسال نظر
فرانک یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 ب.ظ http://bestbooks.blogfa.com



۱- عقاید یک دلقک - خرمگس - درخت زیبای من - بارون درخت نشین - سقوط - آوریل شکسته - رویاهای انیشتین - سمفونی مردگان - کافکا در ساحل- بار دیگر شهری که دوست می داشتم
۲- گراتزیا دلددا- ایتالو کالوینو - رومن گاری
۳- دنیای کوچک دن کامیلو – بار دیگر شهری که دوست می داشتم
4- توی اینایی که این آخرا نوشتید و جلوی رو دارم معرکه
5- نمی دونم
6- ژانر در مورد کتاب نشنیده بودم راستش و از همین رو طبقه بندیش را نمی دونم فقط در مورد فیلم دیده بودم شرمنده
7- -
8- روزانه
9- نمی دونم
10- تمام زمان مطالعه ام رو
11- فرق نمی کنه

مرمر یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ http://marimosh.blogspot.com


1-1-سالهای ابری
2- خانواده تیبو
3- هزار خورشید تابان
4- وبران میایی
5-نیمه غایب
6- صد سال تنهایی

2-1:علی اشرف درویشان
2- حسین ثنا پور

3- انقیاد زنان

4- چون من نتونستم همه رو بخونم و در ضمن کتابهایی که معرفی میکردی رو نخونده بودم نمیتونم نظر بدم
5- کلا هر کدوم و خوندم خوب بود. ولی خودم با خداحافظ گری کوپر خیلی بیشتر ارتباط برقرار کرده بودم.

6- رمان (سیاسی -تاریخی -اجتماعی)

7- تخیلی

8- به نظرم اگه هفته ای یه بار باشه برای اونهایی که میخوان کتاب معرفی شده رو بخونن مفید باشه

9- شرمنده من اصلا وقت نداشتم.

10- متاسفانه سالهاست تشکیل نمیده... زمانی هر شب 2 ساعت

11- من ترجیح میدم اول نویسنده های کشورم رو کشف کنم.

12-موافقم

فرزانه یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
به به مبارک است بالاخره نظر سنجیی که منتظرش بودیم شروع شد.
راستش کمی هم آدم را دستپاچه می کند مبادا حضور ذهن کافی نباشد برای انتخاب بهترین ها ... واما جوابهای من :

1- بار هستی و جاودانگی میلان کوندرا
ناتور دشت سلینجر
برادران کارامازوف داستایوسکی
جنگ و صلح و آناکارنینای تولستوی
خداحافظ گری کوپر رومن گاری
ظرافت جوجه تیغی موریل باربری
عقاید یک دلقک هاینریش بل
سمفونی مردگان معروفی
تاریخ تمدن ویل دورانت (برخی جلدها)
چرا مسیحی نیستم ؟ راسل
فضیلت های ناچیز گینزبورگ و...
مثل اینکه ده تا را رد کردم !


2- تولستوی
سلینجر
کوندرا

3- علاوه بر دیوان شعر حافظ و شفیعی کدکنی
اخیراً کتاب دفترچه و خاطرات فراموشی محمد قائد

4- شوایک
گتسبی بزرگ
سلاخ خانه شماره 5

5- همه معرفی ها خوبند واقعاً نمی توانم انتخاب کنم

6- ادبیاتی که به فلسفه پهلو می زند چه ژانری می شود؟

7- روانشناسی عامه پسند و تا حدی ژانر پلیسی و کاراگاهی

8- هفته ای یک پست

9- فقط پنج کتاب

10- تقریباً نیمی از مطالعه ام ادبیات داستانی و شعر است .

11- فرقی نمی کند برای علاقه ام تعیین کننده نیست منتها ادبیات داستانی ایران جز چند استثنا قابل قیاس با ادبیات دنیا نیست .

12- به نظرم معرفی برنامه آینده کتاب خوانی یکی یکی باشد بهتر است . پراکندگی کمتری اتفاق می افتد و محور برنامه حفظ می شود.

[ بدون نام ] یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ

ولی فکر می کنم خیلی از کتابهای محبوبم را جا انداختم ...انتخاب دشواری بود

ممنون از شما بخاطر اینکه باعث شدید یک دور سریع علایقمان را مرور کنیم برنامه جالبی بود

سلام فرزانه خانم
انتخاب دشوار است واقعاٌ
ببین انتخاب کنندگان لیست ها چه می کشند!

محمدرضا یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ب.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
اول از همه تسلیت می گم بهت

جواب سئوالتتو سعی می کنم مختصر و صادقانه بگم!
۱- دفترچه ی خاطرات و فراموشی (قائد) مرگ در آند (بارگاس یوسا) ای کوته آستینان (سعیدی سیرجانی) درس گفتارهای کوچک در باب مقولاتی بزرگ (کولاکوفسکی) جامعه ی باز و دشمنانش (پوپر) تنهایی پر هیاهو (هرابال) محاکمه (کافکا) برادران کارامازف (داستایوسکی) همنوایی شبانه ی ارکستر چوبها و چاه بابل (هر دو از رضا قاسمی) سیری در جهان کافکا (سیاوش جمادی) رگتایم (دکتروف) و...!
۲- بارگاس یوسا کافکا محمد قائد
۳- دیوان حافظ
۴- خداحافظ گری کوپر - رگتایم - طلمت در نیمروز
۵- حقیقتا نمی دانم. در مورد بهترینها معمولا سکوت می کنم
۶- فلسفه و ادبیات مدرن مخصوصا جریان سیال ذهن
۷- جنایی و ملودرام
۸- پنج شش روز
۹- هشت عدد که خیلی کم بوده به نسبت سه چهار سال گذشته.
۱۰- بیست درصد و حتی گاهی کمتر
۱۱- به تجربه دریافته ام خارجی ها بهترند
۱۲- بد نیست!

Reza یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:49 ب.ظ

Salam amoo Hossein
khoda rahmareshoon kone
hamishe shado salamat bashi

سلام داش رضا
مخلصیم

هادی یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ب.ظ http://playtime.blogsky.com

سلام
چون من در اصل اهل کتاب نیستم فقط به چند تا سوال جواب می دم:
1- کلیدر ،خرمگس،ناتور دشت،شازده کوچولو،1984،موشها و آدمها
2- محمود دولت آبادی
3- کلیدر
4و5 - نمی تونم نظر بدم
6 - همه ژانرها متها از نوع خوبش
7 - معمایی و کارآگاهی
8 - هر دو روز
9 - شرمنده ام هیچی اما مطالعه سینمایی زیاد دارم
10- nothing
11 - ایرانی چون احتیاج به واسطه(مترجم) نداره

آی سودا یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ http://firstwindow.blogsky.com

۱) کوری - لذات فلسفه- ۱۹۸۴ ....
کتاب زیاد خووندم اما الان یادم نمی اد
۲) باز باید فکر کنم. از هر کس چیزی خوندم
۳) آیا تو آن گمشده ام هستی؟
۴) سوال سخت نپرس
۵) بازهم سوال سخت
۶) خشونت و وحشت - جنایی و بیشتر ترسناک
۷) رمانس - عاشقانه های تو خالی
۸) هفته ای یکی
۹) بیشتر کتاب درسی دانشگاهی تخصصی بود. کنارش یکی دوتا کتاب غیر درسی هم خووندم- انسان در جستجوی معنا
۱۰) تو این فیلد نیستم
۱۱) خارجی

خدا پدرتون را بیامرزه
چه سوالات سختی بود.

لیلی یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ب.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com

اولا از صمیم قلب تسلیت میگم و روحشون شاد و یاد خدا همراه شما و خانواده عزیزتان
دوما اینکه بعدا به این سوالات جواب میدم چون باید یه نگاه کلی به همه نقدها بندازم آخه من تازه باهات دوست شدم.

سلام دوست عزیز
ممنونم
منتظرم

درخت ابدی دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
اول از همه سالگرد بابا رو تسلیت می‌گم و روانش شاد.

۱. شازده کوچولو- آبلوموف (گنچارف)- همسایه‌ها (احمد محمود)- گرگ بیابان (هرمان هسه)- بیگانه (کامو)- پیرمرد و دریا (همینگوی)- برف و سمفونی ابری (پیمان اسماعیلی)- در انتظار گودو (بکت)- آئورا (کارلوس فوئنتس)- ۱۹۸۴ (اورول).
۲. صادق هدایت- ادگار آلن پو.
۳. (داستانی ندارم.)
۴. شازده کوچولو- بیگانه- زن در ریگ روان.
۵. در قند هندوانه- مرگ قسطی- محاکمه.
۶. جنایی- عاشقانه- روان‌شناختی- انتقادی- گوتیک- شاعرانه- رئالیستی- رئالیسم جادویی.
۷. علمی- تخیلی/ جنگی/ تاریخی/ ایده‌ئولوژیک/ کمیک.
۸. جدا از فرصت خودت هفته‌ای یکی-دو تا.
۹. داستان خوندنم به وقت آزاد و حس و حالم بستگی داره. حداقل ماهی چهار تا رو می‌خونم.
۱۰. والا تا حالا چرتکه ننداختم اما به خاطر کارم به ادبیات داستانی توجه ویژه دارم و بخشی از مطالعاتمه.
۱۱. هر دو ولی خارجی‌ها جذاب‌تر و متنوع‌ترن.
۱۲. خوبه. موافقم.
پ.ن: این معرفی‌ها کار راحتی نیست. خسته نباشی و سعیت مشکور و راهت پرفتوح:)

ققنوس خیس دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:48 ب.ظ

تسلیت می گم دوست خیلی عزیز (گل)

سلام
ممنون

Helen سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ب.ظ http://www.mydays-h.blogspot.com

1- فرنی و زویی (سالینجر) - ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد (پائولو کوئلیو) - شازده کوچولو
2- سالینجر- کوئلیو-
3- خلبان جنگی (آنتوان دوسنت اگزوپری)- پیامبر (جبران خلیل جبران)
4- خب من همه ی پست ها رو نخوندم. از اونایی که خوندم: یازده دقیقه و خشم هیاهو. خشم و هیاهو... با اون پست ککش افتاد.
5- اینکه گاهی بین متن مطلبتون یه جمله یا چندتا جمله از کتاب رو می آرید خیلی خوبه.
6- ... در حال امتحان چیزهای مختلف هستم. گمون نکنم ژانر خاصی فیوریتم باشه.
7- ... ر.ک.6
8- یک هفته مثلن. سرعتتون یک مقدار زیاده به نظرم :)
9- یک و نیم کتاب
10- هشتاد و دو ممیز شصت و چهار دوره ی گردش درصد از مطالعاتم رو. (منظورم اینه که بیشتر داستانی خوندم تا حالا. ر.ک.6)
11- خارجی. اما دوست دارم با ایرانی های خوب و درست درمان هم آشنا بشم. ر.ک.6

نیکادل چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام بر میله عزیز و همه دوستان
والله بنده هر چقدر به مخم فشار اوردم به زور خاطرات قبل از یکی دوسال پیش به یادم اومد. بنابراین پاسخ ها می تونست دقیق تر از این باشه به هر حال :
1-زمستان 62از اسماعیل فصیح – تسلی بخشی های فلسفه از آلن دوباتن- خانوم و امینه از مسعود بهنود-دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد از آنا گاوالدا- زندگی نامه امیرعباس هویدا - سووشون سیمین دانشور- الدوز و کلاغها از صمد بهرنگی – کاخ تنهایی ثریا اسفندیاری
(البته تمام آثار اسماعیل فصیح و سیدنی شلدون و اغلب کتابای بهنود رو عاشقم)
2-آناگاوالدا – مسعودبهنود- الن دوباتن
3-تسلی بخشی های فلسفه و گزیده در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست
4-لیدی ال -شازده کوچولو- قمار باز
5-البته من از اول باهات نبودم اما گمونم لیدی ال رومن گاری
6-ادبیات داستانی – تاریخ معاصر و فلسفه
7-داستانهایی که فحش و خشونت زیاد داره
8- 4روز تا یک هفته- فاصله کتابا یه هفته باشه اما در فاصله دو کتاب شعر و خاطره بذار
9-گمونم 4 یا 5تا
10-دوسوم از مطالعات روزانه ام (شبها ادبیات داستانی حدود 2تا سه ساعت و یا بیشتر و روزها مطالعات اقتصادی و ... حدود 1الی 2 ساعت)
11-اصلاً فرقی نمیکنه
12-مثبت و عالی
.
ببخشید راستی جایزه ویژه چی بود؟
قرعه کشی کی هست؟ ؛-)

ققنوس خیس چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ق.ظ

تو اولین فرصت جواب میدم

سلام رفیق
منتظرم!

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ب.ظ

چند بار اومدم که برات جواب بنویسم ولی نتونستم !
آخه به نظرم یک تا هف رو نمی شه جوابی داد بهش ... من تو این سایتهایی که اینطور اطلاعات ازم می خوان هم نمی تونم جواب بدم ! چون مثلن من هر نویسنده ای که خوب بنویسه رو دوس دارم ، اون نویسنده حتی می تونه یه بلاگر هم باشه !!
کتاب بالینی ندارم ! معرفیهات هم همیشه خوب بوده ، بدون تعارف می گم ... و روند معرفی ها هم تقریبن ثابت بوده ...
باز هم در ادبیات داستانی به نظرم اگه داستان خوب بیان بشه ،‌هر ژانری قابلیت خواندنی شدن دارد ...
به نظرم سه یا چهار روز فاصله ی زمانی خوبیه برای هر دو پست
یک ماه گذشته سه تا کتاب خوندم
ادبیات داستانی هم بخش قابل توجهی از مطالعاتم رو تشکیل می ده
بیشتر به داستان خارجی گرایش دارم ....
................
شرمنده ! من زیاد به درد جواب دادن به این سوالها نمی خورم ! دوباره شرمنده.

سلام دوستان
این ققنوسه

بانوی مرداد ۴۸ چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ http://www.saburaneh.blogfa.com

1-
(1-جان شیفته
2-ژرمینال
3-مجموعه آثار اوریانا فالاچی
4-کوری
5-چراغها را من خاموش میکنم )
2-
میلان کوندرا را خیلی دوست دارم .گونتر گراس و ژوزه ساراماگو .دولت آبادی و خیلی از نویسنده های نسل جدید
3-عاشانه های شاملو .مثنوی .دیوان حافظ و خیام
4-من شازده کوچولو را خیلی خیلی دوست داشتم .11 دقیقه هم عالی بود .
5-همه معرفی ها خوب بودند خیلی از وبلاگها را دیده ام که کتاب معرفی میکنند اما تو سبک خودت را داری و من این را دوست دارم .
6-اجتماعی و ادبی
7-وحشت
8-ب نظر من وبلاگ خونه صاحبشه این توئی که هر وقت دوست داری باید بنویسی
9-سه تا .دوباره خوانی جاناتان مرغ دریائی و آناهیتا نیستم اگر و دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
10-بیشتر ساعات مطالعه منو ادبیات داستانی به خودش اختصاص میه حداقل روزی یکساعت .
11- هر دوانه
12- هر چی بگید ما موافقیم دوست کتابخوان من .

اما در مورد پ.ن : روحش شاد و مهرش در دلت پایدار .
میدونم چی میکشی من هم عاشق پدرم بودم .

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:09 ب.ظ

۱.خداوند بزرگ و من نوشته موریس مترلنگ
کوزه بشکسته نوشته بهنود
در قلمرو زرین نوشته الهی قمشه ای
توم سایر . هکلبریفین نوشته مارک تو این
۲. به نوشته های جبران خلیل جبران و ترجمه های ذبیح الله منصوری علاقه دارم
۳. در قلمرو زرین نوشته ی الهی قمشه ای و نوشته های جبران
۴. تهوع ژان پل سارتر
بیگانه آلبر کامو
۵.طبل حلبی را خوب معرفی کردی
۶.پلیسی معمایی
داستان به طور کلی
فلسفی
۷.اگه کتاب خوب نوشته شده باشه برام فرقی نمی کنه
۸. ۵روز یه بار
۹.یکی دو کتاب نیمه کاره دارم
۱۰نیمی از آن را
۱۱فرقی نمی کند
در مورد پرسش آخری هم خوبه

جیران چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ http://jairanpilehvari.wordpress.com

نامردیه..
من تاشنبه احتمالا خونه نمیرم و تا کتابخونه م جلو چشمم نباشه ممکنه خیلیا رو جا بندازم :(
لطفا پست رو عوض نکن تا من هم بنویسم:(
راستی.. سلام سلام :)
توضیح دادم اون طرف واسه تاخیر..

سلام
نگران نباشید
تا اواسط هفته بعد وقت دارید

نیکادل پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ب.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلاااااااااااام
من همه اش چیزایی یادم میاد که توی جوابام ننوشتم یا اشتباه نوشتم :(
زود باااااااااااااش
جوابای ما رو منتشر کن
تا کی می خوای نظراتمون رو توی اون قفس نگه داری؟
یالااااااااااااااااااا

سلامممممم
می تونی یکبار دیگه جواب بدی و اگر دومی مورد پسند بود اولی را در نظر نمی گیرم
دو سه روز دیگه هم صبر می کنیم
آلودگی هوا بوده چند نفری فرصت نکردند

م.ایلنان جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ق.ظ http://www.mimilnan.wordpress.com

1) عزاداران بیل، سور بز، مرگ در خانواده ی سانچز، گفتگو در کاتدرال، صیادان (نمایشنامه ی رادی) مرگ یزدگرد (نمایشنامه ی بیضایی) شازده احتجاب، بخش هایی از قران و بخش هایی از تورات (به خصوص مزامیر داود)
2) فاکنر، بیضایی، ساعدی
3) از سید ضیا تا بختیار (هم به دلیل متن پخته و هم به دلیل بینشی که در این کتاب موج می زند و به آسانی به مخاطب منتقل می شود.
4) باید برگردم و با دقت نگاه کنم بنابراین جواب این سوال طلبت.
5) باید دوباره نگاه کنم اما همین الان نقدی که بر کتاب معرکه نوشته بودی توی ذهنم مانده.
6) همه (منهای علمی تخیلی)
7) علمی تخیلی (البته کشش ندارم وگرنه اگر در دستم باشد...نه، کشش ندارم.
8) بستگی به مطالب ارائه شده دارد حسین جان. مثلا برای جوک و نوشته های طنز می توان برای هر روز برنامه داشت اما نقدی که تو به کار می بندی نه، نمی شود به این راحتی درباره ی زمان ارائه ی مطالب حرف زد. نقدا می گویم به نظرم بهترین زمان برای آپ کردن، همان زمانی است که صاحب وبلاگ در نظر دارد.
9) گمونم ... آ،آ... الان می گم، یک، دو، سه، چهار، پنج...پنج...شش...ش...آره شش تا کتاب.
10) تقریبا نود درصد مطالعه ام ادبیات داستانی است.
11) در حال حاضر خواندن داستان های ایرانی را بر خود واجب و لازم می دانم و این قطع نظر از خوبی و بدی داستان های ایرانی و خارجی نسبت به هم است. من داستان های ایرانی را از این نظر که آیینه ی بی زنگاری از جامعه و خویشتن ما هستند، می خوانم و در عین حال نمی توانم منکر زیبایی ها و ارزش بالای بسیاری از آثار جهانی باشم. آثار فاکنر، یوسا، مارکز، فوئنتس، کورتاسار، پروست، داستایوسکی، گی دو موپاسان، دوس پاسوس، ایزاک آشویتس سینکلر و بسیاری دیگر اما تنا در داستان های خودمان است که تصاویری از تلخی بی نهایت جاری و ساری در جامعه می بینم که به غایت زیبا طرح شده و چنان زیبایی را در خود دارد که تلخی را تاب می آورم.
...سگ آتش گرفته بود. چرخ می زد تا شعله ی آتش را به دندان بگیرد اما شعله از او می گریخت. سگ کباب می شد و جان پنجمش از تن بیرون می رفت. سگ را از درختی آویزان کردند و ماه سایه ی سگ را روی زمین چنان کشاند تا به در اتاق من می رسید...
با احترام

برزین جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ http://naiestan.blogsky.com

سلام
1: همه کتاب هایی که معرفی کردی نخوانده ام اول آن که خیلی هاش رو نتونستم تهیه کنم دوم این که درگیر دانشگاه و کارهای عقب مانده خودم هستم فرصت مطالعه ام خیلی کم شده .
2 : در میان کتاب هایی که شما معرفی کردید فئودور داستابوفسکی و پائولو کوئیلو را بیشتر از همه دوست دارم
3: کتاب بالینی من مثنوی مولانا و دیوان حافظ است .
4: از نحوه و نگارش معرفی کتاب های دیدار در حلب و خداحافظ گاری کوپر خوشم آمد
5: راستش انتخاب سختی است اما قمار باز داستایوفسکی را بیشتر پسندیدم شاید به خاطر علاقه شخصی من به این نویسنده باشد
6: موضوعات اجتماعی که قابل انطباق با جامعه ایرانی باشد . مثلا من عاشق رمان 1984 جورج اورل هستم علتش تطابقی است که با شرایط امروز جامعه ما دارد .
7: چیزی به ذهنم نمی رسد
8 : هفته ای یک مورد
9 : دو تا کتاب
10 : به صورت تخصصی به آن نپرداخته ام . بستگی دارد گاهی وقتها چند روز پشت سر هم و گاهی هم اصلا .

عاتکه جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ http://leaderofutopia.blogspot.com

سلام
من میخوام به سوالاتون جواب بدم!
چرا هیچکس جواب نداده؟من خنگ شدم!کجا باید جواب بدم!؟

سلام
همینجا جواباتون رو بنویسید
پی نوشت ها را اگر درست بخوانید متوجه می شوید که قرار است تا وقتی همه جواب دادند جوابها را تایید نکنم
15 نفر تا الان جواب داده اند

نفیسه شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ق.ظ

۱- چه قدر سخت چون کلی کتاب هست که من دوستشون دارم...
دنیای سوفی، کوری، جنس دوم، همنوایی شبانه ارکستر چوبها، چرا باید کلاسیک ها را بخوانیم، فلاسفه غرب، شازده کوچولو، جنایات زن و شهری، اتاق شماره 11، سگ ولگرد...
2- خیلی زیادن
خارجیها: ایتالو کالوینو،یوسا، سیمون دوبوار، چخوف، یوستین گودر، براتیگان ...
ایرانیها: رضا امیرقاسمی، صادق هدایت، صمد بهرنگی، بهرام بیضایی و...
3- کتاب خاصی نست من در این مورد بیشتر سراغ فیلم میرم...
4- دنیای سوفی البته چون خودم خیلی دوستش دارم
5-خلاصه و نقد کتاب با هم
6-در مورد کتا خیل متفاوت هستند، همه نوع کتابی رو دوست دارم به شرط اینکه هم نویسنده فوق العاده بنویسه و هم کتاب ارزش خوندن داشته باشه.
7- این رمانهای نویسندگان به خصوص زن ایرانی مثل فهیمه رحیمی از این دست که اصلاً کشش که هیچ حتی علاقه ای هم بهشون ندارم...
8 هفته ای دو مطلب
9-در ماه آبان 10 کتاب، از ابتدای آذر تا الان دو کتا البته یکیش هنوز وسط راهه
10-روزی یک ساعت
در این مورد نویسنده مهمه نه خود رمان...

هیوا شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ب.ظ http://seafearless.blogsky.com/

سلام.
قبل از هر چیز من شرمنده ی همه دوستان هستم به خاطر غیبت هایم در دنیای مجازی! و اینکه مطمئنم هنوز که هیچی ننوشته ام، می دونم خیلی چیزارو از قلم می ندازم.
۱- شوخی، دنیای سوفی، حاجی آقا، 53 تن(نفر)، خانوم، جامعه شناسی خودمانی، صد سال تنهایی، تلقی فاشیستی از دین و حکومت، قلعه حیوانات، شازده کوچولو.
2- میلان کوندرا، گابریل گارسیا مارکز، مسعود بهنود.
3-جامعه شناسی خودمانی.
4- متاسفانه در این مورد و به دلیل آشنایی کوتاه مدت و چند ماهه بنده با شما، نمی توانم جواب قطعی بدم اما در همین حد می توان گفت کتاب شازده کوچولو.
5- قمارباز.
6- تاریخی، اجتماعی.
7- حوزه ماورالطبیعه!
8- فواصل زمانی که خودتون ازش تبعیت می کنید به نظرم خوب است.
9- آخه چرا دقیقن یک ماه گذشته؟! ماهی که من تمام تمرکزم روی پروپوزالم بوده! متاسفانه هیچ.
10- 50 درصد، یک ساعت از دو ساعت.
* گرایش خاصی ندارم.
کامل نیست، ولی در حال حاضر اینا به ذهنم اومد.

نیکادل شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 ب.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام میله جان
من جوابامو جایی ذخیره نکردم ولی مثلاحیفم اومد که چرا از قلعه حیوانات اسم نبردم یا چرا یاد سیمون دوبووار و اوریانا فالاچی یا بقیه بر و بچز نبودم:(
15تا جواب که خیلی خوبه، نکنه این ققنوس خیس جواب نداده همه ما رو معطل این پرنده کردی؟
شایدم از بچه های بالا هستی و تفتیش عقایدت در حد لالیگاست!!!
شایدم از بس ما رو توی کف نگه داشتی من عقلم زایل شده؟؟؟
راستی رفتم توی کار مثل اب برای شکلات:)

سلام نیکا جان
16 تا جواب تا الان اومده
فکر کنم تا آخر وقت امروز یا اول وقت فردا بگذارم
آخه باید یه جمع بندیی هم داشته باشم
پس می گذاریم برای فردا!
این پرنده اسمشو ننوشته بود که الان پیام داد یکی از دو نفر ناشناس اون بوده!

لیلی یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ب.ظ http://lilymoslemi.blogfa.com

من هنوز دارم بررسی می کنما فکر نکنی خدایی نکرده از قلم انداختم نظر دادن راجع به این پستت رو. برات آرزوی سلامتی دارم دوست عزیز دلم گرفت. الهی که زود شاد و سلامت برگردی و پرچمت رو اون بالا سرافراز تکون بدی.

سلام
منتظرم دوست عزیز
شما عذرتون موجهه!

در مورد پرچم هم قبلاٌ توضیح دادم
http://hosseinkarlos.blogsky.com/1389/07/28/post-60/
ممنون

نعیمه یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 ب.ظ http://n1350.wordpress.com/

سوال خیلی سختیه چون هر دوره سنی مقتضیات خاص خودش رو داره.
1.
یادمه هر وقت دلم می گرفت «بابا لنگ دراز» رو می خوندم و کلی لذت می بردم.
یه زمانی عاشق «خرمگس» بودم. چند بار خوندمش.
یه دوره ای هم با رومن رولان زندگی کردم هم «ژان کریستف» و هم «دن آرام».
«کلیدر» رو که خوندم تا چند روز گیج و منگ بودم.
شب ساعت 11 شب خوندن «سهم من» رو شروع کردم و تاصبح به خوندن ادامه دادم، اگر بدونی چقدر عاشق خواب شبانه ام اونوقت می فهمی این یعنی چی.
تو یه برهه زمانی خاص «رویای تبت» بدجوری دلم رو به درد آورد.
عاشق «قلعه حیوانات» و «1984» هستم به نظرم جورج اورول یه نابغه است.
اون موقعی هم که نوجوان و خیلی رومانتیک بودم با «بلندیهای بادگیر» خیلی حال کردم.
2.
خوب فکر کنم از نوشته های بالا بشه فهمید که جورج اورول و رومن رولان رو خیلی دوست دارم.
3.
تو برنامه کتابخوانی من بازخوانی کتاب هم هست یعنی بعد از چند کتاب جدید یکی از کتابهای قدیمی رو دوباره می خونم. نمی تونم از کتاب خاصی نام ببرم.
4.
راستش اکثر کتابهایی که در موردش نوشتی رو نخوندم پس بهتره در این مورد نظر ندم.
5.
این رو هم تا کتابی رو نخونم نمی تونم بگم. ممکنه درباره یه کتاب خیلی تعریف کرده باشی اما به مذاق من خوش نیاد یا برعکس.
6.
فکر می کنم رمان زیاد می خوندم. از داستان کوتاه هم خوشم میاد.
7.
این که دیگه در مورد من تابلوئه. ژانر مذهبی
8.
این یکی چیزی نیست که من بخوام در موردش نظر بدم. کتاب زیاد می خونی و درباره اش می نویسی و من دارم از حسودی دق می کنم. همین و بس.
9.
دو تا و نصفی
10.
نمی تونم ساعت خاصی رو بگم. گاهی می بینی یک روز تمام نشستم و دارم کتاب می خونم و گاهی چند روز هیچی نمی خونم. اما معمولن هر روز یه چیزی می خونم حالا داستان یا چیز دیگه.
11.
خوب داستان خارجی تنوعش خیلی بیشتره. این همه کشور متنوع با این همه نویسنده مختلف. صد البته ادبیات ایرانی از این همه تنوع برخوردار نیست. علی الخصوص که رمان و داستان نویسی در ایران عمری نسبتن کوتاه داره.
اما من هر دو رو دوست دارم.
12.
بهتره کسایی که با برنامه ات همراه هستن در این مورد نظر بدن. رای من ممتنع.

روحشون شاد. اینجا آیکون نداره اما فرض کن که یه سبد پر گل برات فرستادم.

جیران دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://jairanpilehvari.wordpress.com

سلام سلام :)
خوب... توضیح بدم همین اول که من شعرها رو حساب نکردم ها...
1.نمیگم اینا تاثیرگذارترین و بهترین کتابایی هستن که خوندم ولی الان اینا به ذهنم می رسه... بعضیاشو دوباره این یکی دوسال خوندم و برای همین الان تو ذهنم دوباره هستن..
-استخوان های دوست داشتنی آلیس زیبولد
-بادبادک باز خالد حسینی
-آدمکش کور مارکارت اتوود
-ترس و لرز آملی نوتومب
-پدر آن دیگری پری نوش صنیعی
-خداحافظ گری کوپر رومن گاری
-از این ولایت علی اشرف درویشیان
-آتش بدون دود نادر ابراهیمی
-رویاهایت را به من بگو سیدنی شلدون
-بیگانه ای با من است (see Jane run) جوی فیلدینگ

2. رومن گاری/ نادر ابراهیمی/ سیدنی شلدون

3. این آسون بود!!! هرچند من همه ی کتاب هامو هی دوباره می خونم!!!
-بار دیگر شهری که دوست می داشتم نادر ابراهیمی
-هری پاتر (همه ی جلدهاش!!!) جی.کی.رولینگ

4. خداحافظ گری کوپر/ شازده کوچولو/ هرگز رهایم مکن
5. راستش نمی تونم بگم چون همه رو نخوندم :(
6. من عاشقانه ی الکی دوس ندارم!!! و اسم ژانرها رو هم نمی دونم!!

7. من هیچ کتاب فلسفی و روانشناسی و خلاصه آموزش زندگی مثه قورباغه رو بخور یا پنیر رو بدزدد و اینا دوس ندارم. و همنیوطر نمایشنامه. باز هم مشکل اینه که من نمی تونم کتابا رو اینجوری طبقه بندی کنم وگرنه می دونم چیا رو دوس ندارم!!!
8. فکر کنم چهار پنج روز واسه معرفی کتاب جدید
9. شاید 14-15 تا. اسماشو بگم؟؟
10. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من شعر هم می خونئم خیلی خیلی کمتر... و کتاب درسی هم ندارم!! از کتاب هایی هم که مستقیم خواننده رو مخاطب قرار میدن خوشم نمیاد. مثه کتابای فلسفی و اینا...
11. بیشتر غیر ایرانی می خونم.. ولی حقیقتا برام فرقی نمی کنه.. نویسنده براممهمه.. خیلی از ایرانی ها وخیلی از غیر ایرانی ها رو دوس دارم...
.....................................
وای..مادر بگرید..

م.ایلنان دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ http://www.mimilnan.wordpress.com

کامنتم برات نیومده انگار، نیومده؟

سلام دوست عزیز
کامنت پر و پیمان شما رسید
ممنون از وقتی که گذاشتید

درخت ابدی دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
پیام جمع کثیری از خوانندگان: کامنت‌های ما را آزاد کنید!

سلام
همانطور که گفتم کامنت ها را خدا آزاد کرد!

[ بدون نام ] دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:40 ب.ظ

بار دیگر شهر ی که دوست می داشتم - ها کردن پیمان هوشمند زاده - شازده کوچولو - فضیلت های ناچیز - بادبادک باز - مترجم دردها -خرمگس - همسایه ها - بخارای من ایل من بهمن ایل بیگی - چراغها را من خاموش می کنم - عاشق ویرجینیا ولف
نادر ابراهیمی - کریستین بوبن
همه کتابها را دوست دارم دوباره بخوانم
تازه خواننده شما شده ام
ژانرهای پلیسی و جنایی را دوست ندارم
فاصله مهم نیست اما اگه مطلب بلنده تو چند پست بگذارید تا خوندش آسونتر بشه
کتاب کم خوندم مشغول سمفونی ابر وبرف و پشت و رو بودم و کتابهای دانشگاهی
تقریبا هشتاد درصد
ایرانی البته تازگی ها بیشتر خارجی خوندم

نسا سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

تاریخ تمدن ویل دورانت
ژرمینال امیل زولا
پیرمرد و دریا همینگوی
راز داوینچی و نماد گمشده دن براون
چین و ژاپن و زوربای یونانی کازانتزاکیس
راز فال ورق نویسندش یادم رفته
صد سال تنهایی گارسیا مارکز
دیوانه وار بوبن
و کتابهای پائلیو کوئلیو
کازانتزاکیس و کوئلیو
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم ولی نوشتتون در مورد ۱۱ دقیقه باعث شد بخونمش.
مرسی به طور کلی

ققنوس خیس سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:29 ب.ظ

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات
-شناسنامه ی نیکادل افلاطونی به دلیل خوردن سه باره ی مهر این انتخابات و تقلب آشکار ، با یک درجه تخفیف به دلیل سوابقشان در جبهه از باطل کردن شناسنامه شان خودداری ، و تنها رای های صندوق های مربوطه باطله اعلام می شود .
- به میله ی بدون پرچم ، به خاطر عمل نکردن !! به وعده ی جمع بندی کامنتهای دوستانتذکر کتبی داده می شود
- م. ایلنان طبق قاعده ی هر که بامش بیش برفش بیشتر ، به دلیل نوشتن چاقترین کامنت مورد تشویق کتبی قرار می گیرد
- میله بدون پرچم به دلیل امتناع شخصی از پاسخ به سوالهای خود ، به ایجاد شک و تشویش در اذهان عمومی محکوم به خواندن دوباره طبل حلبی در 16 ساعت می شود.
- از کلیه ی مردمی که در انتخابات شرکت کرده و بدینوسیله مشتی محکم بر دهان یاوه گویان غرب و غرب زدند کمال تشکر را داریم. و این را هم بدانید که برنده واقعی انتخابات شما مردم فهمیم و همیشه حاضر در وبلاگستان هستید.

سلام
اول مشخص کن شما عضو ستاد انتخابات هستی یا عضو کمیته صیانت از آرای...
اما بعد
خانم افلاطونی با توجه به اینکه از طرف مسئولین انتخابات و شخص ولی فقیه اذن شرکت مجدد داشت شرکت نکرد و به صدور بیانیه توضیحی اکتفا کرد...
میله بدون پرچم اهل عمل!! نیست تو که دیدیش از نزدیک...ضمناٌ چند تا رای ناشناس هست که باعث شده تشکیک بشه در آراء...از دوستان ناشناس می خوام خودشونو بشناسونن!!
با تشویق م ایلنان موافقت می شود البته به شرط اینکه برای غیبت های گاه و بیگاه و آپ کردن دیر به دیر گواهی پزشکی ارائه کنند...
من خودم اگه شرکت می کردم شائبه تقلب بیداد می کرد! بعدشم مجازات جرم باید با خود جرم تناسب داشته باشه بی انصاف!!! (جیران, ای بی انصاف! این هم ادای دین به یکی از دیالوگهای مرحوم علی حاتمی در هزاردستان جایی که ابوالفتح(علی نصیریان) با زنش صحبت می کنه و... )
من هم از مردم فهیم و غیور تشکر می کنم.

عاتکه سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:54 ب.ظ http://leaderofutopia.blogspot.com

۱-وقتی نیچه گریست
خداحافظ گاری کوپر
بوف کور
راز داوینچی
تمدن و ملالت های آن
ساعت ساز نابینا
سه شنبه ها با موری
خرمگس
۲-رومن گاری
آلبرکامو
کافکا
۳-وقتی نیچه گریست
۴-رگتایم
شازده کوچولو
کتابای مصطفی مستور
۵-رگتایم
۶-....
۷-جنایی-ترسناک
۸-هر ۳ روز
۹-من خیلی یواش کتاب میخونم خب.اصلا هم الان وقت ندارم.یکی رو تموم کردم
۱۰-خب اگر درحال مطالعه ی یه کتاب داستانی باشم هر تایمی که میذارم برای کتاب خوندن به اون اختصاص میدم دیگه.الان به نم ساعت بیشتر نمیرسه.قتی بیکارم تقریبا ۲ ساعت

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ

سلام
این هم جوابهای خودم:
1- وقتی به گذشته ها فکر می کنم این اسامی بیشتر به ذهنم میاد:
ژان کریستف (رولان) دن آرام (شولوخف) گوژپشت نوتردام و مردی که می خندد(هوگو) دیویدکاپرفیلد (دیکنز) قلعه حیوانات (اورول) کجا می روی (سینکیوویچ) پلی بر رودخانه درینا (ایوآندریچ ) خاک خوب (پرل باک) 2001 یک ادیسه فضایی(سی کلارک)
بعد از شروع وبلاگ نویسی و آغاز دوره جدید مطالعه رمان این کتاب ها:
کوری (ساراماگو) شوایک (هاشک) هرگز رهایم مکن(ایشی گورو) آوریل شکسته (کاداره) رگتایم (دکتروف) مرگ قسطی (سلین) ظلمت در نیمروز(کوستلر) محاکمه (کافکا) خداحافظ گاری کوپر(رومن گاری)
2- سلین / داستایوسکی/ ساراماگو و خیلی های دیگه !
3- الان ندارم ولی در زمانهای مختلفی داشتم مثلاٌ یه مدت مروج الذهب (یک بار نه چند بار یک سری از فصول رو خوندم) یا تاریخ مشروطه کسروی ... یا دو سه سال پیش مکتب در فرایند تکامل... الان هر شب هزارویکشب می خونم و آنلاین خلاصه و سانسور می کنم برای سروش!
4- در سوال 1 پاسخ دادم
5- ضایع است خودم بگم ولی خودم از مطلب در قند هندوانه خوشم اومد.
6- همه چیز
7- هیچ چیز!!
8- هر روز ایده آله به شرط اینکه بتونم بنویسم و خواننده هم داشته باشم...در ماه 8 کتاب خوبه
9- به طور متوسط 8 تا
10- الان ادبیات داستانی بیشتر وقتم رو به خودش اختصاص میدهد
11- برای من هم فرقی ندارد
12- همین سیکل ترکیبی که بعد از جمعبندی نظرات بچه ها به نظرم رسید چیز خوبیه مخصوصاٌ اگر به این منجر بشود که چند نفر همراه بشوند در کتابخوانی که اونوقت عالی می شود.

حسین دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ق.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

سلام حسین جان
یاد پدر عزیزت هم گرامی
برای دیرکرد م پوزش می خام و بدون نگاه به سایر کامنت ها نظر خودم رو می گم
1-شازده کوچولو- قلعه حیوانات- دنیای سوفی- بعضی ها هیچ وقت نمی فهمند- ماهی سیاه کوچولو- لذات فلسفه- ترس ولرز - مجموعه آثار احمد شاملو
2- احمد شاملو- و هر کسی که کتاب خوبی بنویسد!
3- شازده کوچولو و اشعار احمد شاملو
4- شازده کوچولو!
5-همه ی کتاب ها خوب معرفی شده
6- ژانر مانر نمی فهمم هر کتابی که خوب باشه می خونم
7- البته حوصله ی کتاب مذهبی و تخیلی و پلیسی و یه جورایی جنایی رو ندارم!
8- هفته ای یه کتاب معرفی کن تا ما هم بتونیم با سرعتت هماهنگ بشیم برادر!
9- پراکنده حدود 4-5 تا یعنی اینکه الان 4- 5 کتاب نصفه نیمه تو دستمه و هر زمان یکی شو ادامه میدم... به نظرت این جوری خوبه یا بده؟
10- این جوری جداسازی نکردم تا حالا
11- فرقی نداره برام
12- هر جور راحتی!
ما مخلصیم
:)

حسین دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ

اوه ببخشید یه چیزی یادم رفت
در مورد سوال اول دفترچه ی خاطرات و فراموشی
و در مورد سوال دوم محمد قائد نویسنده ی این کتاب که کلی باهاش حال کردم و مرسی از محمد رضای عزیز که پیشنهاد داد این کتاب رو به من...

مهرداد سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام دوست عزیز
چند سالیه باهات همراهم و از مطالب زیبات استفاده میکنم
ولی متوجه این پستت نشده بودم.
امروز که تقریبأ خوندن بارون درخت نشین رو از نیمه گذروندم کنکجاو شدم که آیا مطلبی در این باره داری یا نه که به اینجا رسیدم
اول جای پدر انشالله همیشه سبز و یادش گرامی.
و دوم
اگه امکانش هست لطف کن و به این سوالات بعد این مدت حالا دوباره جواب بده.
دوست دارم حالا جوابات رو بدونم.
ارادت

سلام رفیق
ممنون
امیدوارم خودتان و عزیزانتان در سلامت کامل باشید.
این سوالات بیشتر برای کسب اطلاع از مذاق خوانندگان وبلاگ طرح شده بود.
1- سفر به انتهای شب، در انتظار بربرها، هرگز رهایم مکن، گفتگو در کاتدرال، قهرمانان و گورها، نام گل سرخ، شوایک، جنگ آخرزمان، امپراتوری خورشید، سیمای زنی در میان جمع، جاز، تریسترام شندی، اپرای شناور، وجدان زنو و... البته حتمن کتابهایی از قلم افتاده است.
2- یوسا، سلین، بل و...خیلی‌های دیگر... هر کدام را که بالای 4 و 4.5 دادم!
3- مقاومت شکننده
4- باقی سوالات که دیگه کاملاً مربوط به خوانندگان است.
مخلصیم

مهرداد چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 10:06 ب.ظ http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
جالب بود که امسال هم برای جستجوی آبلوموف به اینجا رسیدم. میخواستم به اون سه گزینه آبلوموف رو هم اضافه کنم که دیگه دیر شد و پاسخ اون پیام رو دادی.

گویی روح این پدر اینقدر بزرگوار بوده که امسال هم به واسطه این مطلب فرزند خلفش مارو به یاد خودش انداخت.
یادش گرامی.

سلام
ممنون رفیق
یاد همه درگذشتگان به خیر

آنابیس یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 02:52 ق.ظ

می‌دونم این نظرسنجی خیلی وقته منقضی شده ولی گفتم اگر شرکت کنم بد نباشه.
قبلش این رو بگم که کلا دوره ی کتاب خوندن من به قبل و بعد از آشنایی با وبلاگ شما تقسیم میشه.(یعنی تقریبا دو سال پیش)
دوره ی قبل از اولین کتاب هایی که خوندم، از آثار دیکنز و جین آستین و خواهران برونته شروع میشه که اکثرشون رو هم زیاد یادم نمیاد.(فقط یادمه که آستین خیلی کسل کننده بود!) بعدش کمی مطالعه ام جدی تر شد، ولی باز هم در حوزه ی علایق خودم مثلا حقوق زنان، بیشتر در این حوزه کتاب خوندم، البته تو این دوره رمان های خوبی هم خوندم، مثل جنگ و صلح یا کوری. ولی مطالعه ام خیلی سازمان یافته و هدفمند نبود.خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم. جدا از معرفی کتاب فکر میکنم همینکه خودم رو متعهد کردم که بعد خوندن هر کتاب بیام و نقدش رو بخونم و کامنت بذارم انگیزه ی مطالعه ام رو بیشتر کرد.در کل ممنون از شما.

در آخر هم جواب سوالات:
۱.جنس دوم_ جنگ و صلح _ کوری _ بازمانده روز _ ۱۹۸۴_ ظلمت در نیمروز _سال های سگی _ موشها و آدمها_ خانه ی ارواح
۲.تولستوی،کازئو ایشی گورو،سیمون دوبووار و یوسا
۳. جنس دوم. کتاب نیست در واقع فمنیست رو زندگی کردنه.
۴.سال های سگی و خانه ی ارواح
۵.معرفی های خوب زیاد داشتید.نمونه اش همون معرفی طنز سالهای وبا!
۶.نمیدونم دقیقا منظورتون از ژانر چیه؟ من برام بیشتر محتوا و نگارش کتاب مهمه.و با همه سبک کنار میام به جز رئالیسم جادویی.واقعا سخته ارتباط گرفتن با این سبک.من به همین دلیل با فیلم های مثل مسیر سبز و فارست گامپ نتونستم کنار بیام در صورتی که خیلی‌ها این فیلم ها رو شاهکار می‌دونند!
۷.همون رئالیسم جادویی.
۸.همینکه مداوم می نویسید خوبه. وبلاگ رو زنده نگه می‌دارید.
۹.سه کتاب.
۱۰. خیلی متغیره مثلا ممکنه روزی چهار ساعت بخونم و یک روز اصلا نخونم.در سال تحصیلی هم که دیگه کمتر میشه.ولی سعی میکنم همیشه یک کتاب در حال خواندن داشته باشم.
۱۱.خارجی.آخرین باری که کتاب ایرانی خوندن رو یادم نمیاد متاسفانه.

سلام رفیق
ممنون از پاسخگویی... یادش به خیر ... این پست به آثار باستانی وبلاگ تبدیل شده است
خیلی ممنون ... خیلی احساس خوبی دارم الان با خواندن این کامنت... می‌توان گفت: مشعوف شدم.
امروز حسابی خسته بودم اما الان حس می‌کنم خستگیم در رفت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد