میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

میله بدون پرچم

این نوشته ها اسمش نقد نیست...نسیه است. (در صورت رمزدار بودن مطلب از گزینه تماس با من درخواست رمز نمایید) آدرس کانال تلگرامی: https://t.me/milleh_book

برای شروع

خیلی قبل تر ها وقتی نوجوان دبیرستانی بودم , امکانی پیش اومد که هر هفته به مخزن کتاب کتابخانه دانشکده ادبیات دسترسی داشته باشم و چه شیرین بود...یاد به وجود آورنده اون امکان به خیر... تلخی اما وقتی پیش اومد که دوستی از من معرفی چند کتاب رو طلب کرد و در میان خاطرات شیرین خود غرق شدم و کتاب هایی که لذت وافری برده بودم را معرفی می کردم در این میان به کتاب "کجا می روی" هنریک سینکیویچ رسیدم ولی هرچه به مغزم (با فرض وجودی آن البته!) فشار آوردم هیچ چیزی از داستان به یادم نیومد که نیومد الا همون لذتی که از اون برده بودم ! صحنه دردآوری بود و این نمایش چندین بار دیگه روی صحنه اومد ...اینگونه بود که به فکر اون افتادم که نوشتن خلاصه یا معرفی گونه ای از کتاب هایی که خوندم و می خونم رو در حد یکی دو صفحه مجدداٌ شروع کنم. گفتم مجدداٌ !؟ بله 15 سال قبل هم این کار رو شروع کردم و چند کتاب از جمله "گوشه نشینان آلتونا" و "شیطان و خدا" سارتر و "پابرهنه ها" زاهاریا استانکو و"خزه" هربر لوپوریه و ....رو نوشتم  ولی خوب زیاد ادامه پیدا نکرد و سال گذشته که قضیه سینکیویچ پیش اومد و تصمیم به نوشتن گرفتم هرچی دنبال این نوشته ها گشتم که در ادامه اون مطالب موارد جدید رو اضافه کنم پیدا نشد که نشد!.... بله رسم روزگار چنین است.

 به خاطر همین تصمیم گرفتم که این مطالب رو به صورت وبلاگ دربیارم که هم مثل قبلی ها ناپدید نشه و هم دیگران هم ببینند و از نظرات دوستان هم استفاده کنیم. همین تصمیم موجب شد که یک سال این قضیه عقب بیفته!! آخه از شما چه پنهون توی این یک سال دچار بازی تراوین شده بودم !!!

البته ممکن است که در کنار این مطالب , مطالب دیگری هم نوشته شود.

در مورد اسم وبلاگ هم به اولین مطلب معرفی کتاب مراجعه شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
حسین شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ب.ظ http://kimiyaa.blogsky.com

حسین جان! عالی شروع کردی...مرسی

محمد پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ب.ظ http://mohamadtra.blogfa.com/

نمیتونی تصور کنی این تصمیمت چه تاثیرات جانبی داره.
ادامه بده تا نفسمون گرم بمونه.

سلام قربان
ممنون از لطفتان
دلگرم می کنید من رو
سپاس

پری ماه یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ب.ظ

داشتم ارشیو تان را مرور می کردم. کاملن اتفاقی متوجه شدم که اولین روزهای وبلاگتان همین روزهاست. مستدام باشید

سلام
ممنون دوست گرامی
این قافله عمر عجب می گذرد
دریاب دمی که با طرب می گذرد
سلامت باشی دوست کتاب خوان من
از این امور اتفاقی خوشم میاد

سحر دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ

می گم بعد از اون همه بازی خوب رستگار شدین ها!

اگه یک صد هزارمه اونایی که الان دارن clash of clans رو می ترکونن، اینجوری عاقبت به خیر می شدن، دیگر غمی نبود!!!

سلام

آره خب واقعن تغییر فضای عجیبی رخ داد
ولی بازی جالبی بود منتها بعدها شورشو درآوردند (سرورهای با سرعت بالا و تقلب ها و کثافت کاری هایی که اووووف نگو)
تجربه خوبی بود برای من
واقعن راضیم
و یه جورایی واکسینه شدم طوری که طرف هیچ بازی استراتژیکی نمی رم دیگه ...چون می دونم ظرفیتش رو ندارم و خودممو خفه می کنم
الان به شدت از طرف پسربزرگه و خواهرزاده ام تحت فشارم که این بازی clash of clans رو روی گوشیم بریزم اما مطمئنن شکست نمی خورم

مرتضی چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام سال نوتون مبارک
من خیلی اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم. یعنی با سرچ عبارت کتاب "تس دوربرویل توماس هاردی " یکم خوندم دیدم چقد فوق العاده است. منم خیلی دوست دارم بتونم همچین کاری حداقل برای خودم توی گوشیم داشته باشم ولی نمیدونم باید چجوری شروع کنم. یه تازه کار رو راهنمایی میفرمایید؟ کل کتاب رو میخونین بعد خلاصخ یا فصل به فصل و....
خلاصه که دمتون گرم.

سلام دوست عزیز
تصمیم خوبی است
برای شروع کافی است در مورد هر کتابی که به پایان میبرید چیزهایی را بنویسید:
خلاصه ای از داستان. اگر برای خودتان می نویسید خلاصه ای از کل داستان و اگر برای دیگران می نویسید خلاصه ای از شروع آن.
پس از آن در مورد مضمون و محتوای کتاب میتوانید چند خطی را بنویسید. نظر و احساس خودتان. اینکه فکر میکنید نویسنده چه هدفی داشته است و در راستای هدفش چگونه عمل کرده است و احساس شما در این رابطه چیست. خوب عمل کرده است یا نه....
میتوانید بخشهایی از کتاب را در همین راستا نقل کنید.
فکر کنم برای شروع همین کفایت کند.
موفق باشید.
...
من بعد از اتمام کتاب در مورد آن دو سه روزی فکر میکنم و بعد شروع به نوشتن میکنم. اغلب هر کتاب را دو بار میخوانم. گاهی هم بیشتر.
ممنون از لطف شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد